Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Jeg blir egentlig litt fascinert over hvordan de ser på dette her...

Det er vel slik man blir når man vokser opp i en boble, der holdningen er oss mot verden (les pressen). 

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Han gjør det ikke lett for seg selv..

Nei, ikke litt engang. 

• Liker 9
Skrevet
Hebbe-lille skrev (12 minutter siden):

Hvorfor trykker Nettavisen dette våset  her? Greit nok at han ikke er under vergemål, men enkelte bør beskyttes mot seg selv. Det han påstår her er en direkte løgn. Han sitter i isolasjon fordi det er SELVVALGT! Fordi han er redd for at andre fanger skal banke han opp, som Frostad legen som ble utsatt for vold fengselet. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/marius-borg-hoiby-uinteressert-dommer/o/5-95-3023240

«I Oslo fengsel sitter jeg skjermet, og nesten helt uten sosial kontakt med andre mennesker. Dette fordi påtalemyndigheten og dommeren i dag er redde for at eksen min skal motta en SMS eller telefon fra meg. Dette er så absurd og urimelig at det finnes ikke ord i mitt vokabular til å uttrykke min frustrasjon.» 

Han der. Burde vært umyndiggjort. Han forstår ingenting.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Det er vel slik man blir når man vokser opp i en boble, der holdningen er oss mot verden (les pressen). 

Lurer på hva som er blitt sagt på bakrommet. Skulle likt å vært flue på veggen, egentlig. Hvis det liksom bare er alle andres feil, alt samma, mens hans egen oppførsel hele tiden skal forsvares, må han jo ha fått den ideen fra et sted. Han koker opp så mye rart i hodet sitt.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Hvis det liksom bare er alle andres feil, alt samma, mens hans egen oppførsel hele tiden skal forsvares, må han jo ha fått den ideen fra et sted.

Jeg lurer på hvor. Nei forresten, det gjør jeg ikke.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
trønder skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på hvor. Nei forresten, det gjør jeg ikke.

Helt fascinerende. Hvis dette er noe han har hentet hjemmefra, noe dette infamøse brevet til pressen kan tyde på, samt at han har fått det for seg at "pressen ikke har lov å skrive om ditt og datt" (sikkert på bl.a bakgrunn av nevnte brev), så er det jo en helt feilslått taktikk. For å si det mildt. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (19 minutter siden):

Jeg mener faktisk nettavisen gjør rett i å trykke dette spyet sånn at de som er i tvil nå ser hvordan MBH opererer via å plassere skyld på alle andre enn seg selv og hvordan han UTELUKKENDE KAN GJØRE DET TAKKET VÆRE AT HAN ER INNE I VARMEN OG SOLER SEG I GLANSEN AV KONGEFAMILIEN! 😡

Helt enig. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (6 minutter siden):

Lurer på hva som er blitt sagt på bakrommet. Skulle likt å vært flue på veggen, egentlig. Hvis det liksom bare er alle andres feil, alt samma, mens hans egen oppførsel hele tiden skal forsvares, må han jo ha fått den ideen fra et sted. Han koker opp så mye rart i hodet sitt.

Det er holdningen hos en del mennesker, dessverre, og årsakene er gjerne sammensatte. 

• Liker 2
Skrevet
miagunda skrev (6 minutter siden):

Han der. Burde vært umyndiggjort. Han forstår ingenting.

Nei. Han trenger rett og slett at noen voksne sier nei.

At han fikk støtte til å bo på Skaugum av kronprinsparet bidrar til å opprettholde illusjonen av at han ikke burde være i fengsel men hjemme hos dem. Dette her har de bidratt til selv. Jeg håper frognerkvinnen har ett støtteapparat rundt seg.

Samme kvinnen som sa at hun tåler å få bank, for det er Marius det er synd på, anklages nå i alle norske (og snart utenlandske) aviser, for å være hovedpådriver av at forholdet mellom dem ikke tar slutt. Det er altså Marius som skulle hatt besøksforbud mot henne, skal man følge hans logikk. Nei bare nei, dette er kvalmende maktmisbruk og det kommer fra vårt eget kongehus! Nå MÅ noen der gripe tyren ved hornene og si noe mot fremfor å stikke hodet i sanden som en struts! 

• Liker 10
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Det er holdningen hos en del mennesker, dessverre, og årsakene er gjerne sammensatte. 

Årsaken her er ikke så veldig sammensatt du gitt! Den er veldig synlig. I rent dagslys. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg tenker det er en suppe av ulike årsaker som resulterer i dette. 

• Liker 4
Gjest Olavdenhellige
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Nei. Han trenger rett og slett at noen voksne sier nei.

At han fikk støtte til å bo på Skaugum av kronprinsparet bidrar til å opprettholde illusjonen av at han ikke burde være i fengsel men hjemme hos dem. Dette her har de bidratt til selv. Jeg håper frognerkvinnen har ett støtteapparat rundt seg.

Samme kvinnen som sa at hun tåler å få bank, for det er Marius det er synd på, anklages nå i alle norske (og snart utenlandske) aviser, for å være hovedpådriver av at forholdet mellom dem ikke tar slutt. Det er altså Marius som skulle hatt besøksforbud mot henne, skal man følge hans logikk. Nei bare nei, dette er kvalmende maktmisbruk og det kommer fra vårt eget kongehus! Nå MÅ noen der gripe tyren ved hornene og si noe mot fremfor å stikke hodet i sanden som en struts! 

Dessverre virker det som Marius har samme måte å forholde seg til pressen som kronprinsparet har. Så han er jo nesten unnskyldt.
For hva skal man gjøre når man har fått denne holdningen inn med teskje fra ung alder? Vi snakker om en dysfunksjonell kronprinsfamilie med sitt egne sett av regler.

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Årsaken her er ikke så veldig sammensatt du gitt! Den er veldig synlig. I rent dagslys. 

Kan være impulser hjemmefra, det kan være diagnoser, det kan være stormannsgalskap, det kan være paranoia, det kan være rusmisbruk. Jeg tenker det er en sum av mye rart, og noe spiller kanskje en sterkere rolle enn andre. Hvis du spesifikt tenker på impulser hjemmefra, så ser jeg ikke på det som en usannsynlig grunn. Basert på det jeg nevner under her. Han har tydeligvis fått en ide om at han er untouchable, og det er derfor han antakelig nå mener at han blir urettferdig behandlet i denne fotlenke-prosessen.

-Pusheen- skrev (8 minutter siden):

Helt fascinerende. Hvis dette er noe han har hentet hjemmefra, noe dette infamøse brevet til pressen kan tyde på, samt at han har fått det for seg at "pressen ikke har lov å skrive om ditt og datt" (sikkert på bl.a bakgrunn av nevnte brev), så er det jo en helt feilslått taktikk. For å si det mildt. 

• Liker 12
Skrevet

Under rettssaken var han veldig opptatt av at kjærestenes oppførsel og klesstil svertet familien hans. Men hans egen oppførsel... Går kanskje under et annet budsjett?

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (6 minutter siden):

Jeg vet du mener det. 

• Liker 2
Skrevet
trønder skrev (1 minutt siden):

Under rettssaken var han veldig opptatt av at kjærestenes oppførsel og klesstil svertet familien hans. Men hans egen oppførsel... Går kanskje under et annet budsjett?

Alikevel var det sånne jenter han valgte også. 

• Liker 8
Skrevet
trønder skrev (2 minutter siden):

Den er jo selvsagt et resultat av kjærestenes oppførsel...

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (10 minutter siden):

Jeg vet du mener det. 

Så bra. Det viser at jeg har en egenskap jeg savner hos kronprinsparet og kongehuset: Tydelighet!

At noen er tydelig gjør dem forutsigbare og troverdige. Man trenger ikke være enige med dem, men man vet hvor de står og det er forutsigbart. Det kan man altså ikke si om vårt eget kongehus, vår egen kommende dronning og konge. Jeg har sagt det fra starten av at Epstein saken er en fillesak sammenlignet med MBH saken og ja: nå skal jeg dra frem MADRASS kjøpet igjen. Det er nøyaktig den type legitimering av MBH sin sosioøkonomiske makt som gjør ham i stand til dette her. Han vet innad i seg selv at han har støtte fra noen av de mektigste menneskene som finns i vårt land. Dermed er det enkelt å anklage en norsk dommer som gjør sin jobb i åpen presse for å være inkompetent og ett offer for vold han selv gladelig forteller at han har påført henne, som synderen i at besøksforbud mellom dem ikke opprettholdes.

Marius tviler ikke ett sekund på seg selv takket være den massive makteliten han har i ryggen; MAMMA OG STEPAPPA.

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

At man fortsatt gir MBH mulighet til å bo på Skaugum selv når han bruker den kommende dronningens sykdom som unnskyldning for å slippe konsekvenser sier alt man trenger å vite om det kommende kongeparet. Det er tragisk at det ikke er NOEN voksne hjemme på Skaugum eller i familien som kan sette skapet på plass.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

Så bra. Det viser at jeg har en egenskap jeg savner hos kronprinsparet og kongehuset: Tydelighet!

At noen er tydelig gjør dem forutsigbare og troverdige. Man trenger ikke være enige med dem, men man vet hvor de står og det er forutsigbart. Det kan man altså ikke si om vårt eget kongehus, vår egen kommende dronning og konge. Jeg har sagt det fra starten av at Epstein saken er en fillesak sammenlignet med MBH saken og ja: nå skal jeg dra frem MADRASS kjøpet igjen. Det er nøyaktig den type legitimering av MBH sin sosioøkonomiske makt som gjør ham i stand til dette her. Han vet innad i seg selv at han har støtte fra noen av de mektigste menneskene som finns i vårt land. Dermed er det enkelt å anklage en norsk dommer som gjør sin jobb i åpen presse for å være inkompetent og ett offer for vold han selv gladelig forteller at han har påført henne, som synderen i at besøksforbud mellom dem ikke opprettholdes.

Marius tviler ikke ett sekund på seg selv takket være den massive makteliten han har i ryggen; MAMMA OG STEPAPPA.

Han er sykelig opptatt av hvem som er familien hans. Selv i det røret som Nettavisen postet, sto det han at ikke ville dra inn familien i dette, mens i neste pust sa han at han hadde et sykt familiemedlem og bla bla. Som om ikke hele landet vet hvem han snakker om.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...