Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (51 minutter siden):

Jaja. Vi får se hvor det bærer hen...

Reverend skrev (8 minutter siden):

Det er en grunn til at eksene hans har blitt i forholdene de hadde med ham, selv med fysisk og psykisk vold. Han manipulerte de.

Han forsøker fortsatt å kontrollere omgivelsene sine ved å manipulere gjennom å uttrykke at luftkvaliteten i fengslet er for dårlig for hans mor. Det er ikke første gang han bruker moren sin som forkle og kaster henne under bussen for å slippe unna ansvar/så tvil om sannheten. Eller skylder på at eksen slo ham, benekter flere tilfeller av voldtekt, gir blaffen i besøksforbud ved å manipulere Frogner-kvinnen på Valentines fra innsiden av fengselet.

Hvorfor i alle dager skulle vi tro på hva akkurat han sier?

Nemlig! 

• Liker 7
Skrevet
Bombibit skrev (10 minutter siden):

Justlooking skrev (8 minutter siden):

Er det mulig???

:hakeslepp:

Ja den dommeren skal presses så mye som han kan. Jeg får lyst til å sitere mine egne innlegg for 9 timer siden i dag hvor jeg snakker om den sosioøkonomiske makt MBH bruker via kongehuset for å skvise og presse frem seg selv og sine behov. Dette har han fått hjemmefra med morsmelken folkens. Les først METTE sitt åpne brev til pressen også les MBH sitt åpne brev til pressen.

At han på toppen av alt hevder det er han som er utsatt for at eksen tar kontakt med han.. fyfaen jeg håper noen tar en oppvask her, helst advokaten hennes. 

Sykt sykt sykt! Men dette ville kronprinsparet legge til rette for at skulle skje. De er like mye involvert som han i den prosessen. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Gjest Olavdenhellige
Skrevet
Justlooking skrev (10 minutter siden):

Er det mulig???

Snakk om å leve sin egen alternative verden. 
Han skriver han ikke har rettssikkerhet som er av norsk standard. 
Til opplysning så sitter det ca 700-800 varetektsfengslet i Norge, og kun 13 av disse sitter i varetekt med fotlenke. 
Det er ca 3000 innsatte i norske fengsler, og kun ca 300 sitter med fotlenke. 
Folk som er dømt for volds- og seksuallovbrudd får som hovedregel IKKE sone med fotlenke. 
Så hvordan mener Marius at han blir forskjellsbehandlet??

Skrevet

Kan de ikke sende han i hæren? Er det noe den fyren trenger er det disiplin og struktur. Ikke mer laxe rundt på mammas og stefars penger. Fyren er rundt 30, er'n ikke det? 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Olavdenhellige skrev (Akkurat nå):

Snakk om å leve sin egen alternative verden. 
Han skriver han ikke har rettssikkerhet som er av norsk standard. 
Til opplysning så sitter det ca 700-800 varetektsfengslet i Norge, og kun 13 av disse sitter i varetekt med fotlenke. 
Det er ca 3000 innsatte i norske fengsler, og kun ca 300 sitter med fotlenke. 
Folk som er dømt for volds- og seksuallovbrudd får som hovedregel IKKE sone med fotlenke. 
Så hvordan mener Marius at han blir forskjellsbehandlet??

Det er som et ekko av MM sitt åpne brev til pressen: det stilles høyere krav til Marius enn til andre.

MBH har fått inn med morsmelken at verden er urettferdig mot ham. At han er en av Norges mest privilegerte går ham hus forbi. Brevet til MM forseglet hans skjebne; om MBH begikk drap er det fortsatt ikke hans skyld og han er offeret skulle han mot formodning dømmes for det han har gjort.

Det aller mest triste her, er at både han, hans stefar, søsken og mor, tror på nettopp dette. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Dette var jo bare rør. Han s(k)yter i alle retninger. Hvem i alle dager mente st dette var en god ide? Hvilken annen varetektsfengslet har mulighet til (nok en gang) å få sendt ut melding til hele Norge. Og, om han ikke henvender seg direkte til Frognerkvinnen, så gjør han jo indirekte det, ved å peke på henne som ansvarlig for brudd på besøksforbudet. Var det hun som lokket ham til å sende blomster på Valentinsdagen?

Det er nesten så jeg ikke tror det er sant. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (3 minutter siden):

Dette var jo bare rør. Han s(k)yter i alle retninger. Hvem i alle dager mente st dette var en god ide? Hvilken annen varetektsfengslet har mulighet til (nok en gang) å få sendt ut melding til hele Norge. Og, om han ikke henvender seg direkte til Frognerkvinnen, så gjør han jo indirekte det, ved å peke på henne som ansvarlig for brudd på besøksforbudet. Var det hun som lokket ham til å sende blomster på Valentinsdagen?

Det er nesten så jeg ikke tror det er sant. 

Ja det er jo hennes skyld. Det er budskapet hans. Nå kan hun sitte der å skamme seg fordi METTE er SYK og får ikke se sin GULLGUTT. Det snakkes om MBH sin psykiske helse men hva i f*** i h**** med HENNES PSYKISKE HELSE?!?! 

Nei fyf! det her var nedrig! Stakkars Frognerkvinnen! Fyf!! 🤬

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Hvorfor trykker Nettavisen dette våset  her? Greit nok at han ikke er under vergemål, men enkelte bør beskyttes mot seg selv. Det han påstår her er en direkte løgn. Han sitter i isolasjon fordi det er SELVVALGT! Fordi han er redd for at andre fanger skal banke han opp, som Frostad legen som ble utsatt for vold fengselet. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/marius-borg-hoiby-uinteressert-dommer/o/5-95-3023240

«I Oslo fengsel sitter jeg skjermet, og nesten helt uten sosial kontakt med andre mennesker. Dette fordi påtalemyndigheten og dommeren i dag er redde for at eksen min skal motta en SMS eller telefon fra meg. Dette er så absurd og urimelig at det finnes ikke ord i mitt vokabular til å uttrykke min frustrasjon.» 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Hvorfor trykker Nettavisen dette våset  her? Greit nok at han ikke er under vergemål, men enkelte bør beskyttes mot seg selv. Det han påstår her er en direkte løgn. Han sitter i isolasjon fordi det er SELVVALGT! Fordi han er redd for at andre fanger skal banke han opp, som Frostad legen ble utsatt for vold fengselet. 

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/marius-borg-hoiby-uinteressert-dommer/o/5-95-3023240

«I Oslo fengsel sitter jeg skjermet, og nesten helt uten sosial kontakt med andre mennesker. Dette fordi påtalemyndigheten og dommeren i dag er redde for at eksen min skal motta en SMS eller telefon fra meg. Dette er så absurd og urimelig at det finnes ikke ord i mitt vokabular til å uttrykke min frustrasjon.» 

Jeg mener faktisk nettavisen gjør rett i å trykke dette spyet sånn at de som er i tvil nå ser hvordan MBH opererer via å plassere skyld på alle andre enn seg selv og hvordan han UTELUKKENDE KAN GJØRE DET TAKKET VÆRE AT HAN ER INNE I VARMEN OG SOLER SEG I GLANSEN AV KONGEFAMILIEN! 😡

• Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden):

Ja det er jo hennes skyld. Det er budskapet hans. Nå kan hun sitte der å skamme seg fordi METTE er SYK og får ikke se sin GULLGUTT. Det snakkes om MBH sin psykiske helse men hva i f*** i h**** med HENNES PSYKISKE HELSE?!?! 

Nei fyf! det her var nedrig! Stakkars Frognerkvinnen! Fyf!! 🤬

Han har virkelig ikke et fnugg av forbedringspotensiale. Selv om foreldrene på Skaugum har lært han at han er uangripelig, så vil rettsvesenet det annerledes. Og godt er det. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Jeg mener faktisk nettavisen gjør rett i å trykke dette spyet sånn at de som er i tvil nå ser hvordan MBH opererer via å plassere skyld på alle andre enn seg selv og hvordan han UTELUKKENDE KAN GJØRE DET TAKKET VÆRE AT HAN ER INNE I VARMEN OG SOLER SEG I GLANSEN AV KONGEFAMILIEN! 😡

Enig. Jeg synes det er greit at sånne manipuleringstaktikker kommer opp og frem i lyset, slik at man lettere kan gjenkjenne det. Spesielt hans fornærmede.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Jeg vil bare sitere meg å si at om pressen stiller kronprinsfamilien spørsmål om Marius sitt innlegg her så er vel svaret noe arrogant i dur av; dette gamle våset eller at de vil ikke kommentere.

vel: Den som tier samtykker! Fyf!!! 

TRASH!! 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Enig. Jeg synes det er greit at sånne manipuleringstaktikker kommer opp og frem i lyset, slik at man lettere kan gjenkjenne det. Spesielt hans fornærmede.

Han plasserer skylden på henne! Flott at Nettavisen trykker! Hans søster sitt innlegg om den uskyldige som snakkes stygt om er helt i tråd med Marius sitt innlegg her. Vi ser som sagt at det eneste offeret er altså Marius og hans mor. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Han plasserer skylden på henne! Flott at Nettavisen trykker! Hans søster sitt innlegg om den uskyldige som snakkes stygt om er helt i tråd med Marius sitt innlegg her. Vi ser som sagt at det eneste offeret er altså Marius og hans mor. 

Jeg blir egentlig litt fascinert over hvordan de ser på dette her...

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Ja, stakkars unge gutten. Han bare snublet seg borti rus og psykiatri, og det er pressens feil som har jaktet på han hele hans liv. Alle privilegiene og tilgang til kronprinsen sitt Mastercard har bare vært en så stor belastning at han bare måtte banke kjærestene og ha sex med bevisstløse jenter. For en patetisk holdning. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...