Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Reverend skrev (13 timer siden):

Kan du verifisere at Høiby har enablere som ikke gir slipp?

Senest mandag argumenterer jo MBHs advokater for at det er Kronprinsessen og Kronprinsen som har pushet på for å få MBH hjem til Skaugum.

Jeg forstår ikke hvordan man kan tolke dette som noe annet enn enabling, når man er fullt klar over det han har gjort, hvorpå mye av det er begått på Skaugum. I fengsel = ikke telefon, ikke nettverk, streng kontroll på rus. Skaugum = telefon, internett, besøkende, tidligere åsted for mye av hans kriminalitet.

If I keep on doing what I've always done… – Practical Theology Today

Endret av Ellie42
  • Liker 20
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eleaelea skrev (På 4.5.2026 den 17.07):

Høiby VIL HA fotlenke... Amen

Er vel ikke i noen aktivitet han? Trodde det var et kriterie...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jo, mye av grunnen til at folk får fotlenke er for å stå i jobb. MBH har ikke jobbet på flere år.

• Liker 13
  • Nyttig 11
Skrevet
Ellie42 skrev (2 minutter siden):

Skal folk som sitter i varetekt, spesielt etter å ha brutt utallige påbud fra retten, liksom skånes for tullet de selv har satt seg i?

Hvordan passe på at forbrytere fortsetter  å begå lovbrudd, 101.

Til og med forsvarer Ibsen skjønner at tilgang til mobil gjør at Frognerkvinnen kan bli skadelidende. Syltynt grunnlag for å søke om fotlenke. 

«Forlater han sin egen bolig, så går alarmen. Det setter klare begrensinger for bevegelsesfriheten: Han må være hjemme, sier han i sitt innlegg – viser til at eventuell gjentakelsesfare eventuelt vil gjelde Frogner-kvinnen.

– I utgangspunktet er det elektronisk kommunikasjon som foreligger som gjentakelsesfare. Han skal oppholde seg i sin egen bolig, sier Ibsen.

Han mener Høiby bør få fotlenke av helsemessige årsaker.»

• Liker 11
Skrevet
miagunda skrev (7 minutter siden):

Er vel ikke i noen aktivitet han? Trodde det var et kriterie...

Ja, det er det for vanlige folk. Ofte er ikke jobb og studier nok til å kvalifisere engang. Vet om folk som har mistet jobben sin fordi de måtte inn å sone (fikk avslag på søknad om fotlenke). Så tipper at det vil sette mange sinn i kok om han får innvilget fotlenke med det slaraffenlivet han har bedrevet. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Forsvareren hans har en bratt oppoverbakke. 

MBH har brutt besøksforbud minst 7 ganger siden han ble ilagt det. Nå skal man liksom tro at han ikke vil gjøre det igjen.

Han brøt besøksforbudet etter han var varetektsfengslet sist, selv under rettssaken. Alt tilsier at denne mannen ikke klarer å styre seg.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ett av argumentene til Marius er at han vil se moren sin mer, og det er vanskelig å for henne å besøke han fordi Oslo Fengsel er et så gammelt bygg: 

Sitat

– Jeg har noen i nær familie med sykdom som gjør det vanskeligere å komme på besøk i fengselet. Det er et gammelt bygg med mye mugg. Det er moren min, sa Høiby.

https://www.aftenposten.no/norge/i/L4ovx4/hoeiby-i-retten-jeg-vil-gjoere-alt-for-aa-komme-ut-av-den-cella

En løsning på dette kunne jo vært at han flyttet til en bedre del av Oslo Fengsel eller et annet fengsel med bedre forhold? Det kunne i hvert fall vært en mellomting som kunne vurderes. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
blvck skrev (3 minutter siden):

Ett av argumentene til Marius er at han vil se moren sin mer, og det er vanskelig å for henne å besøke han fordi Oslo Fengsel er et så gammelt bygg: 

https://www.aftenposten.no/norge/i/L4ovx4/hoeiby-i-retten-jeg-vil-gjoere-alt-for-aa-komme-ut-av-den-cella

En løsning på dette kunne jo vært at han flyttet til en bedre del av Oslo Fengsel eller et annet fengsel med bedre forhold? Det kunne i hvert fall vært en mellomting som kunne vurderes. 

Dette virker som svada.

Oslo fengsel har helt sikkert god nok luft. Marius vet at det å dra inn sin mor kan ha en effekt. Derfor er det absolutt ikke smart å få han inn bak Skaugums murer. De to virker sykt medavhengige.  Hvis luftkvaliteten er så dårlig bør den utbedres for fangene, og MM har jo vist at hun fint kan bruke oksygen.

Endret av Ellie42
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Eller at mamma venter med å besøke de ukene det er igjen til dommen faller? Så hvem sitt behov veies mest her, Marius sitt behov for å få besøk av mamma eller fare for brudd på besøksforbudet? 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Dette virker som svada.

Oslo fengsel har helt sikkert god nok luft. Marius vet at det å dra inn sin mor kan ha en effekt. Derfor er det absolutt ikke smart å få han inn bak Skaugums murer. De to virker sykt medavhengige. 

Det var en del problemer med mugg tilbake i 2015, men hvordan det er nå vet jeg ikke. Oslo fengsel er gammelt, og det skal bygges nytt, men uavhengig av det tenker jeg det burde vært mulig å tilrettelegge for besøk, og at det burde vært frøste man prøver. Jeg vet så klart ikke om det er forsøkt, men jeg antar at hvis det hadde blitt forsøkt ville det vært et argument som ble brukt. 

• Liker 5
Skrevet
MissLucy skrev (18 timer siden):

Jeg anbefaler å ignorere Taalesens kommentar om dette, for den var virkelig ikke spesielt opplysende.

Fantastisk bra kommentar fra Taalesen, nok en gang slår hun spikeren på hodet og adresserer elefanten i rommet. Enn at vi er kommet dit at kongehuset har forpurret seg så til de grader at støttespillere stiller spørsmålstegn ved egnethet. Og MBH fikk så klart ikke fotlenke!  Hurra! 🥳 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Ellie42 skrev (3 minutter siden):

Dette var virkelig bra . Mon tro om det realitetsorienterer kongehuset? Det gjør vel neppe det men det sier sitt at såkalte beskyttere vil huse en voldsutøver når retten ikke mener han er egnet å være noe annet sted enn i fengsel. Nok ett eksempel på den dårlige dømmekraften til kongefamilien når det gjelder MBH saken. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
blvck skrev (15 minutter siden):

Da må den samme tilretteleggingen skje for alle andre som har pårørende som har utfordringer med å besøke noen i fengsel. 

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Dette var virkelig bra . Mon tro om det realitetsorienterer kongehuset? Det gjør vel neppe det men det sier sitt at såkalte beskyttere vil huse en voldsutøver når retten ikke mener han er egnet å være noe annet sted enn i fengsel. Nok ett eksempel på den dårlige dømmekraften til kongefamilien når det gjelder MBH saken. 

Når selv det å bli tatt med skjegget i postkassa hos Jeffrey Epstein, nære påkjørsler av gardister eller voldtekter i kjelleren ikke realitetsorienterer dem, så tror jeg ikke dette gjør det heller.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
blvck skrev (2 minutter siden):

Ser MM sin helse altså ble brukt som argument, så grunnet at lufta i Oslo fengsel ikke er bra nok for  MM under sine besøk så må den kriminelle sønnen få komme hjem.. ja det var dette med å kaste glans ja. Helt sykt at det ble brukt som argument. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...