Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Høres ut som en riktig og ikke uventet beslutning fra Oslo tingrett. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (9 minutter siden):

Jepp. Så virkelig ikke for meg at han kom til å få medhold. Men spørs om det kommer en anke nå da. 

• Liker 8
Skrevet
Hebbe-lille skrev (21 minutter siden):

Det er ikke bare mugg og sykdommen til Mette som blir brukt som årsak, han påstår at han sitter i selvvalgt isolasjon fordi han er «kjent». Intet nytt under solen fra Borg Høiby. Lever fortsatt i den bobla som han er oppdratt i, av andre som lever i bobla. 

Han fremstår som en type som er vant med å få viljen sin, og han har jo brukt alskens unnskyldninger for sin egen oppførsel og for å rettferdiggjøre hans reaksjoner på bl.a klesvalg og jobbvalg hva hans ekser gjelder. Han virker til å tro at disse unnskyldningene (mamma, og "jeg er den jeg er") også skal gjelde i fengsel/rettssystemet. For all del, lov å prøve seg, men tror ikke han kan regne med å få det som han vil pga dette lengre.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (14 minutter siden):

Enig. Tenker at det også er det beste for han selv i det lange løp, han må jo begynne å ta tak i seg selv hvis han skal komme ut av denne onde sirkelen han befinner seg i, og innse at det er hans egen feil at han er der han er. 

• Liker 10
Gjest Olavdenhellige
Skrevet

Jøye meg for en bortskjemt entitled drittunge. Begrunnelse for fotlenken? Mamma blir syk av den dårlig inneluften i fengslet på hennes visitter. 
Hvor mange innsatte i norske fengsler har ikke pårørende som er for syke til å besøke dem? Her er det mye galt som har skjedd under oppdragelsen på Skaugum. 

Skrevet
Olavdenhellige skrev (6 minutter siden):

Jøye meg for en bortskjemt entitled drittunge. Begrunnelse for fotlenken? Mamma blir syk av den dårlig inneluften i fengslet på hennes visitter
Hvor mange innsatte i norske fengsler har ikke pårørende som er for syke til å besøke dem? Her er det mye galt som har skjedd under oppdragelsen på Skaugum. 

Enig - det var så dumt at man skulle tro det var en spøk.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Det kan jo ha vært knyttet til en av de øvrige 68 sakene i Oslo tingrett i dag, hvorav flere er svært alvorlige straffesaker:

https://www.domstol.no/no/nar-gar-rettssaken/?fraDato=2026-05-06&tilDato=2026-05-06&domstolid=AAAA2103290954588682069ZTMXIG_EJBOrgUnit&sortTerm=rettsmoete&sortAscending=true&pageSize=25

Høibys sak gikk klokka 10, og dommeren brukte bare 15 minutter på sin avgjørelse, så jeg vet ikke hvor sannsynlig det er at de satt der og trykket til klokka halv fire før de kjørte?

Hvilken alvorlig sak refereres til?

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Gulline skrev (Akkurat nå):

Enig - det var så dumt at man skulle tro det var en spøk.

Og jeg tipper at om det så var, at luften var så dårlig for MM, så ville hun gitt beskjed selv, og de ville ordnet det på et eller annet vis hvis det var ønskelig.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner. 

• Liker 1
Skrevet

Om luften er for dårlig for MM, kan de vel møtes i luftegården?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Marius vil sone med fotlenke hjemme på Skaugum fordi han har så lite samvær med familie og venner. Attpåtil blir det vanskelig for MM å besøke han pga dårlig luftkvalitet.

Snakk om å ha lagt hodet i bløt for å finne unnskyldninger. Hvis det er så viktig for han å omgå familie og venner, du vil ikke sitte i fengsel - nei, da dropper man å bli kriminell.

Jeg applauderte da jeg hørte han fikk avslag. Han fortjener så sykt å sitte bak lås og slå, han er narkoman, arrogant og seriekriminell. Han har nok litt for høye tanker om seg selv og sin tilknytning til kongefamilien. Derfor håper jeg det blir satt ett eksempel og gir han flere år bark murene.

• Liker 28
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Gjest Olavdenhellige
Skrevet
Jadaomatte skrev (31 minutter siden):

Om den fisefine, privilegerte sossegutten går i fengselet å leke spradebasse, så vil han nok bli jekket ned ganske hardt. Han passer ikke inn blant «de kriminelle» (som Frostalegen så fint sa det)

Sedelighetsforbrytere soner nok sammen på egne avdelinger. Så han slipper nok å bli jekket ned av de som sitter øverst i pyramiden i fengselet. 
Han finner nok felles trøst i Julio Kopseng, Jan Helge Andersen, Frostalegen etc og andre voldtektsdømte.  

Skrevet
Eva-Lena skrev (29 minutter siden):

Snakk om å ha lagt hodet i bløt for å finne unnskyldninger.

Når man ser på begrunnelsen for fotlenke-begjæringen, får man unektelig mistanke om at det har ligget i bløt litt for lenge.

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Spørsmål: vil M få trukket tiden i varetekt fra den ( sannsynlig) endelige dommen? 
Hvis ja, ville en eventuell hjemme-«varetekt» med fotlenke føre til det samme? 

Skrevet
Caniggia skrev (1 minutt siden):

Når man ser på begrunnelsen for fotlenke-begjæringen, får man unektelig mistanke om at det har ligget i bløt litt for lenge.

For ikke å si marinert.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

For ikke å si marinert.

Jepp, han har neppe brukt vann som bløtningsmiddel.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 timer siden):

Han fremstår som en type som er vant med å få viljen sin, og han har jo brukt alskens unnskyldninger for sin egen oppførsel og for å rettferdiggjøre hans reaksjoner på bl.a klesvalg og jobbvalg hva hans ekser gjelder. Han virker til å tro at disse unnskyldningene (mamma, og "jeg er den jeg er") også skal gjelde i fengsel/rettssystemet. For all del, lov å prøve seg, men tror ikke han kan regne med å få det som han vil pga dette lengre.

Det er en grunn til at eksene hans har blitt i forholdene de hadde med ham, selv med fysisk og psykisk vold. Han manipulerte de.

Han forsøker fortsatt å kontrollere omgivelsene sine ved å manipulere gjennom å uttrykke at luftkvaliteten i fengslet er for dårlig for hans mor. Det er ikke første gang han bruker moren sin som forkle og kaster henne under bussen for å slippe unna ansvar/så tvil om sannheten. Eller skylder på at eksen slo ham, benekter flere tilfeller av voldtekt, gir blaffen i besøksforbud ved å manipulere Frogner-kvinnen på Valentines fra innsiden av fengselet.

Hvorfor i alle dager skulle vi tro på hva akkurat han sier?

• Liker 5
  • Nyttig 10
Skrevet
Zenhouse skrev (6 minutter siden):

Spørsmål: vil M få trukket tiden i varetekt fra den ( sannsynlig) endelige dommen? 

Ja.

• Liker 2
Skrevet
Zenhouse skrev (22 minutter siden):

Ja. Og ja. Men nå fikk han  avslag på fotlenke, og jeg regner med at det blir avslag på anken også.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...