Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

NULL rolleforståelse fra kronprinsparet. Helt surrealistisk å bevitne hvordan de fortsatt pakker lille Marius med det åpne blikket inn i bomull, og sikkert raser innenfor Skaugums fire vegger over hvor misforstått stakkaren er.

• Liker 28
  • Hjerte 4
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
CeXNS skrev (22 minutter siden):

«– Jeg vet ikke alle detaljene om hvordan dette blir gjort i praksis, men det er opprettet et leieforhold. Om det er med hans mor (kronprinsesse Mette-Marit), stefar (kronprins Haakon) eller med begge, vet jeg ikke. Men det er ordnet gjennom dem, sier Ibsen»

https://www.budstikka.no/hoiby-kan-fa-sittet-i-varetekt-med-fotlenke-pa-skaugum/s/5-55-2273070

Han må jo ha et sted å bo i tiden før soningen starter, så da må han jo ha er leieforhold. Jeg håper jo at det bare er kort tid, og at han skal i rusbehandling. 

Noe må jo endres, det funket jo ikke bra å bo på Skaugum, så de må jo rett og slett lage et bedre opplegg. MM er jo syk, og får ikke fulgt ham opp fysisk, og HM jobber jo for minst to. 

På Skaugum der han har angivelig har voldtatt og mishandlet kjærestene sine, og hvor han har fått fritt spillerom til å kjøre i ruset tilstand og nesten meid ned en gardist? De foreldrene som har tilrettelagt for denne kriminelle livsførselen skal passe på denne løse kanonen på dekk, som ikke har skrupler med å kontakte noen han har besøksforbud ovenfor? Og mamma Mette som til og med ordnet telefon til gutten med det åpne blikket, når han var på rehab slik at han kunne kontakte Frogner kvinnen som han hadde besøksforbud mot. Er dette forslaget  en sen 1.april spøk? 
https://www.dagbladet.no/nyheter/telefon-fra-mamma-fikk-panikk/84330278

«Etter dette ble Høiby varetektsfengslet i en uke, og siktet for overgrep. Da han slapp ut fra varetekt, dro han på rehab i England

- Da var det rett inn på et fly til London. Jeg har har fortsatt ikke telefon. Jeg sier ha det til mamma og Haakon, eller kanskje bare Haakon. Jeg husker ikke helt. Jeg blir satt i en bil og kjører fire timer eller noe sånt ut til der hvor den rehaben ligger, sier han.Mette-Marit sendte ham en telefon i posten. Da denne kom fram, oppdaget Høiby at han ikke hadde et telefonnummer.»

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
velociraptor skrev (5 minutter siden):

NULL rolleforståelse fra kronprinsparet. Helt surrealistisk å bevitne hvordan de fortsatt pakker lille Marius med det åpne blikket inn i bomull, og sikkert raser innenfor Skaugums fire vegger over hvor misforstått stakkaren er.

🤮 Er flaut å ha slike kongelige synes jeg. Med tanken på moralen og verdier moren viser generelt er det jo ingen overaskelse at lille marius fortsatt henger på puppen til mamma. Det er nesten ikke til å fatte at denne damen kan bli dronning ganske kjapt (gammelt kongepar). 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Ser ut til at alt kan skje i den dommen der. Blir litt dit høna sparker. Tror det blir ankesak uansett resultat.

Tror også det blir anke hvis det blir dom... 

• Liker 4
Skrevet
velociraptor skrev (21 minutter siden):

Jeg får også "pakke Marius inn i bomull"-vibber av dette. Om han får medhold i dette fra retten, vet jeg ikke om man skal le eller gråte. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/marius-borg-hoiby-kan-fa-sone-varetektsfengsling-med-fotlenke-pa-skaugum/s/5-95-3015603
«Nettavisen har rettet flere henvendelser til kommunikasjonssjef ved Slottet, Guri Varpe. I ulike SMS-er skriver hun at det er forsvarerne som skal svare på spørsmål om Høibys soningsforhold. Når det gjelder leieforholdet på Skaugum skriver hun at de vil komme tilbake til dette mandag.»

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er virkelig utfordrende å forholde seg til noe så hinsides som at MBH skal ha fått tillatelse fra kronprinsparet til å leie huset på Skaugum om han får tillatelse fra retten til å sone med fotlenke der. 

MAN KAN DA IKKE I ANSTENDIGHETENS NAVN BRUKE EN KONGELIG EIENDOM SOM FENGSLINGSSURROGAT. 

Like lite kan man ha en varetektsfange boende på den samme kongelige eiendom. 

• Liker 26
  • Hjerte 3
  • Nyttig 13
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Det er virkelig utfordrende å forholde seg til noe så hinsides som at MBH skal ha fått tillatelse fra kronprinsparet til å leie huset på Skaugum om han får tillatelse fra retten til å sone med fotlenke der. 

MAN KAN DA IKKE I ANSTENDIGHETENS NAVN BRUKE EN KONGELIG EIENDOM SOM FENGSLINGSSURROGAT. 

Lurer virkelig på hvordan Kriminalomsorgen skal utføre uanmeldte kontroller på en kongelig eiendom som voktes av Garden.

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Lurer virkelig på hvordan Kriminalomsorgen skal utføre uanmeldte kontroller på en kongelig eiendom som voktes av Garden.

Det vil jo være den ene problemstillingen etter den andre i dette. Absolutt alt skurrer, alt ved dette er problematisk. 
Om ikke kongehuset allerede er senket av dem selv, så vil dette være enda en spiker i sarkofagen. 
Disse menneskene vet jo åpenbart ikke hva de gjør, og enda mindre hvilke signaler de sender til folk. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (16 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/da-skaugum-ble-et-asted/84204613

Ikke bare en kongelig eiendom men også et tidligere åsted. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 minutter siden):

Ikke bare en kongelig eiendom men også et tidligere åsted. 

Det er riktig. Eiendommen er allerede skjemmet ut i verste forstand gjennom hans overgrep og vold. Alt dette er forsøkt holdt skjult av MM og HM. Når man så ikke kunne tenke at det kunne bli verre, så får man høre via media at det samme paret nå vil huse denne voksne mannen på snart 30 år - i forvaring og med fotlenke. Jeg er rystet, mildt sagt. 
Hvor er rådgiverne? Nei, forresten, de er etterspurt tidligere, uten hell. Hvor er Kongen? Han som er sjef, den som virkelig kan bryte gjennom og sette tingene på sin rette plass?

Sirkus Skaugum later til å ha startet et ny sesong - MBH med lenke? 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
Eufemia- skrev (5 minutter siden):

Det er riktig. Eiendommen er allerede skjemmet ut i verste forstand gjennom hans overgrep og vold. Alt dette er forsøkt holdt skjult av MM og HM. Når man så ikke kunne tenke at det kunne bli verre, så får man høre via media at det samme paret nå vil huse denne voksne mannen på snart 30 år - i forvaring og med fotlenke. Jeg er rystet, mildt sagt. 
Hvor er rådgiverne? Nei, forresten, de er etterspurt tidligere, uten hell. Hvor er Kongen? Han som er sjef, den som virkelig kan bryte gjennom og sette tingene på sin rette plass?

Rådgivere er tydeligvis ikke-eksisterende, men enig i at kongen må komme på banen. Det er han som er øverste leder for sirkuset. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Får nå inderlig håpe han ikke får bo ute med fotlenke under varetektstiden. Er det ikke bare en måned igjen til dommen faller? Han har jo en luksusleilighet i Oslo, hvorfor ikke sone der eventuelt? Er det fordi at på Skaugum er det vanskeligere å få med seg hvem han får besøk av, samt tilgang til alle tjenestefolkene som server der? Det vil si at det blir enklere for HAM på mange måter mens selve Skaugum får enda dårligere rykte ….

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Justlooking skrev (1 time siden):

Får nå inderlig håpe han ikke får bo ute med fotlenke under varetektstiden. Er det ikke bare en måned igjen til dommen faller? Han har jo en luksusleilighet i Oslo, hvorfor ikke sone der eventuelt? Er det fordi at på Skaugum er det vanskeligere å få med seg hvem han får besøk av, samt tilgang til alle tjenestefolkene som server der? Det vil si at det blir enklere for HAM på mange måter mens selve Skaugum får enda dårligere rykte ….

Som det står i artikkelen,så har han ikke  den boligen lenger og derfor måtte de finne et annet sted.

• Liker 9
Skrevet
Eufemia- skrev (9 timer siden):

Har du dekning for å si at "alt dette", som innebærer voldtektsanklager, er forsøkt holdt skjult av kronprinsparet? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Orly skrev (1 time siden):

Som det står i artikkelen,så har han ikke  den boligen lenger og derfor måtte de finne et annet sted.

OK, da passet jo Skaugum bra 😅

Endret av Justlooking
La til litt
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det har vært både ville fester og voldtekter på Skaugum så dette er vel bare en naturlig utvikling...

Får bare håpe noen tenker litt på sikkerheten også. Narkomane, som MBH selv betegner seg som, kan fordi de er avhenig bli ledet til å gjøre en rekke dumme ting. 

Jeg tipper at han innen året er å se på fester på slottet igjen, og på lukusreiser med kronprinsparet (hvis han ikke faktisk er i fengsel da vell og merke).

Endret av blvck
  • Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Bombibit skrev (13 timer siden):

Sameiet Heia 7 puster lettet ut.

Det må ha vært helt jævlig å vært nabo til denne !

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (12 timer siden):

Det vil jo være den ene problemstillingen etter den andre i dette. Absolutt alt skurrer, alt ved dette er problematisk. 
Om ikke kongehuset allerede er senket av dem selv, så vil dette være enda en spiker i sarkofagen. 
Disse menneskene vet jo åpenbart ikke hva de gjør, og enda mindre hvilke signaler de sender til folk. 

Vi får håpe at retten tenker over disse potensielle problemstillingene når de skal ta stilling til dette. Jeg vil vel tro at om han skulle få være der med fotlenke, blir det nødt å fires på noen regler, slik at man faktisk kan gjennomføre uanmeldte kontroller eller andre krav som stilles ved en sånn type varetekt. Hvis ikke er det jo helt håpløst. Jeg håper fortsatt at han ikke får medhold.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Vi får håpe at retten tenker over disse potensielle problemstillingene når de skal ta stilling til dette. Jeg vil vel tro at om han skulle få være der med fotlenke, blir det nødt å fires på noen regler, slik at man faktisk kan gjennomføre uanmeldte kontroller eller andre krav som stilles ved en sånn type varetekt. Hvis ikke er det jo helt håpløst. Jeg håper fortsatt at han ikke får medhold.

De kan jo ikke fire på sikkerheten til Kronprinsparet for at Marius skal bo der (nå er det vel det de uansett idirekte gjør). 

En institusjon av noe slag ville vært mer fornuftig enn å flytte tilbake til Skaugum hvor han får tilgang på "alt". 

• Liker 16
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...