Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det vil være galskap å slippe han ut av fengsel med fotlenke. Han har vist alle og flere ganger at han ikke bryr seg om lover og regler - det viser bla alle bruddene på besøksforbud. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel biologisk far og mor, ikke apanasjen som har betalt? Han sitter forøvrig i varetekt nå uten mulighet for kriminelt luksusliv, så konsekvenser har han fått.

Vi skattebetalere sponser forøvrig alle innsatte. Høiby også. Kostnaden per innsatt er høy, ofte rundt en million kroner i året eller mer, avhengig av sikkerhetsnivå.

Og han som utførte to terrorangrep 22. juli 2011 soner som vist i lenken mens han utdanner seg ved HIMolde. Gratis kost, losji og studier betalt av oss, altså.

Jeg vil heller at en større del av skatten går til eldreomsorg, men det bestemmer jeg ikke selv og litt må jo betales for at alle innsatte har tak over hodet, helse og mat.

https://www.nettavisen.no/nyheter/slik-soner-anders-behring-breivik-i-ringerike-fengsel/s/5-95-1529638

Endret av Reverend
tilføyelse
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Reverend skrev (2 timer siden):

Men tiden han sitter fengslet i varetekt legges til som en del av selve dommen når den kommer, og forkorter dommen med tiden mellom februar og juni. Om det gir mening?

Sikkerheten hans er ansett som truet, derfor er han isolert fra de andre i fengslet. Der inne er det ikke stas å være siktet/dømt for voldtekt. Attpåtil benekter han skyld.

Personlig ser jeg ham som en disippel av brødrene Tate, at han ikke har lært eller erkjent noe som helst, siden han på død og liv vil ut. Fotlenke tror jeg ikke han vil klare å forholde seg til uansett.

Jo, skjønner det, men hvis han over all formodning ikke skulle få dom da? Da er jo ikke varetekten noe annet enn nettopp det. Pr nå er varetekt varetekt, og ikke soning i mitt hode😅. Selv om jeg skjønner hva du sier😅

Uansett tvilsomt at han får fotlenke, da gjentakelsesfaren er såpass høy (i mine øyne). Og pga det du sier om at han ikke har erkjent noe som helst. At sikkerheten hans er ansett som truet stemmer kanskje, men da får de gjøre noe med det i fengselet. Tenker at sikkerheten til andre vil være truet om han får være hjemme... 

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (29 minutter siden):

Jo, skjønner det, men hvis han over all formodning ikke skulle få dom da? Da er jo ikke varetekten noe annet enn nettopp det. Pr nå er varetekt varetekt, og ikke soning i mitt hode😅. Selv om jeg skjønner hva du sier😅

Uansett tvilsomt at han får fotlenke, da gjentakelsesfaren er såpass høy (i mine øyne). Og pga det du sier om at han ikke har erkjent noe som helst. At sikkerheten hans er ansett som truet stemmer kanskje, men da får de gjøre noe med det i fengselet. Tenker at sikkerheten til andre vil være truet om han får være hjemme... 

Enig. De får holde ham isolert fra de andre innsatte om det er noen fare for juling i fengselet. Og at det blir en dom, ikke minst.

Endret av Reverend
tilføyelse
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Reverend skrev (1 time siden):

Det er vel biologisk far og mor, ikke apanasjen som har betalt? Han sitter forøvrig i varetekt nå uten mulighet for kriminelt luksusliv, så konsekvenser har han fått.

Vi skattebetalere sponser forøvrig alle innsatte. Høiby også. Kostnaden per innsatt er høy, ofte rundt en million kroner i året eller mer, avhengig av sikkerhetsnivå.

Og han som utførte to terrorangrep 22. juli 2011 soner som vist i lenken mens han utdanner seg ved HIMolde. Gratis kost, losji og studier betalt av oss, altså.

Jeg vil heller at en større del av skatten går til eldreomsorg, men det bestemmer jeg ikke selv og litt må jo betales for at alle innsatte har tak over hodet, helse og mat.

https://www.nettavisen.no/nyheter/slik-soner-anders-behring-breivik-i-ringerike-fengsel/s/5-95-1529638

Hvor får biologisk mor sine penger fra da? 🤔 Man kan jo også lure på hvordan mormor hadde råd til å betale nærmere en million kroner for deler av MBHs advokatregning ifbm det private søksmålet som han tapte mot Aschehoug 🤔

Om MBH har lært noe som helst gjenstår å se. Han hadde som sagt ikke lært noe når han i februar midt under den pågående rettssaken skrøt av at han igjen hadde brutt loven mens han satt varetektsfenglet.

Foreløpig så har ikke MBH trengt å moderere seg på noen som helst måte for å kunne fortsette med sitt elleville luksus- og partyliv. Hverken etter sin første, andre eller tredje arrestasjon ble pengekranen skrudd igjen. F eks i midten av mai 2025 dro han på luksusferie til Cannes og Monaco. Se og Hør beskrev dette som en overdådig tur der han ble avbildet i luksuriøse omgivelser, omgitt av rikfolk, og iført en svindyr klokke, og mot slutten av 2025 flyttet han fra en bolig på Skaugumområdet til et luksuskompleks på Frogner i Oslo.

Hva angår at det brukes penger på utdannelse av Norges innsatte, så tenker jeg at dette isolert sett er bra. Norske fengsler har en markant lavere tilbakefallsrate enn f eks amerikanske fengsler. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Men nå har han altså sittet i varetekt siden første februar. Han har neppe et ellevilt luksusliv i fengslet, og der håper jeg han blir.

• Liker 9
Skrevet
Reverend skrev (1 time siden):

Enig. De får holde ham isolert fra de andre innsatte om det er noen fare for juling i fengselet. Og at det blir en dom, ikke minst.

Jepp. Regner nesten bare med at han ikke får medhold i dette fotlenke-opplegget han ønsker seg.

• Liker 5
Skrevet
-Pusheen- skrev (38 minutter siden):

Jepp. Regner nesten bare med at han ikke får medhold i dette fotlenke-opplegget han ønsker seg.

Det skal mye til at domstolen innvilger det, tror jeg. Men det kan også være taktisk at han søker om det nå hvis han ser for seg at den fremtidige dommen blir kort. Men han søker vel mest for å slippe unna og fordi han anser seg selv som uskyldig.

• Liker 7
Skrevet
Reverend skrev (38 minutter siden):

Det skal mye til at domstolen innvilger det, tror jeg. Men det kan også være taktisk at han søker om det nå hvis han ser for seg at den fremtidige dommen blir kort. Men han søker vel mest for å slippe unna og fordi han anser seg selv som uskyldig.

Det tror jeg også. 

• Liker 1
Skrevet
Rastebenk skrev (2 timer siden):

Hvor får biologisk mor sine penger fra da? 🤔 Man kan jo også lure på hvordan mormor hadde råd til å betale nærmere en million kroner for deler av MBHs advokatregning ifbm det private søksmålet som han tapte mot Aschehoug 🤔

Om MBH har lært noe som helst gjenstår å se. Han hadde som sagt ikke lært noe når han i februar midt under den pågående rettssaken skrøt av at han igjen hadde brutt loven mens han satt varetektsfenglet.

Foreløpig så har ikke MBH trengt å moderere seg på noen som helst måte for å kunne fortsette med sitt elleville luksus- og partyliv. Hverken etter sin første, andre eller tredje arrestasjon ble pengekranen skrudd igjen. F eks i midten av mai 2025 dro han på luksusferie til Cannes og Monaco. Se og Hør beskrev dette som en overdådig tur der han ble avbildet i luksuriøse omgivelser, omgitt av rikfolk, og iført en svindyr klokke, og mot slutten av 2025 flyttet han fra en bolig på Skaugumområdet til et luksuskompleks på Frogner i Oslo.

Hva angår at det brukes penger på utdannelse av Norges innsatte, så tenker jeg at dette isolert sett er bra. Norske fengsler har en markant lavere tilbakefallsrate enn f eks amerikanske fengsler. 

Den turen ble sponset av en venn av marius sin kompis. 

• Liker 2
Skrevet
Rastebenk skrev (10 timer siden):

At hun kunne betale er vel ikke så rart, ikke uvanlig å være gjeldfri og ha en del penger på bok i den alderen hun er i, så det stusser jeg ikke på.

• Liker 3
Skrevet
Reverend skrev (9 timer siden):

Det virker ikke som han har skjønt noe som helst at det han er tiltalt for , så ja han anser seg nok som uskyldig fortsatt 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (7 timer siden):

Det virker ikke som han har skjønt noe som helst at det han er tiltalt for , så ja han anser seg nok som uskyldig fortsatt 

Håper han får en brukbar dom. Jeg ønsker ikke sånne folk ute i det fri, er jo dritskummelt.

• Liker 11
Skrevet
Orly skrev (17 timer siden):

Han er forsåvidt ikke dømt ennå

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (10 timer siden):

Håper han får en brukbar dom. Jeg ønsker ikke sånne folk ute i det fri, er jo dritskummelt.

Ser ut til at alt kan skje i den dommen der. Blir litt dit høna sparker. Tror det blir ankesak uansett resultat.

• Liker 3
Skrevet

Da har mamma MM gitt grønt lys for at duttebassen kan sone resten av varetektsperioden på Skaugum 🙂🙃

kilde: Budstikka

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Agurk skrev (11 minutter siden):

Da har mamma MM gitt grønt lys for at duttebassen kan sone resten av varetektsperioden på Skaugum 🙂🙃

kilde: Budstikka

Her er lenke:

https://www.budstikka.no/hoiby-kan-fa-sittet-i-varetekt-med-fotlenke-pa-skaugum/s/5-55-2273070

Kilden er en av forsvarerne til MBH. 
Altså, nå må de faktisk slutte. Han brøt besøksforbudet mens han satt i fengsel, og har brutt det flere ganger før det. 

Har MM og HM ingen tanke om hvordan dette fremstår?

• Liker 17
  • Nyttig 10
Skrevet
Agurk skrev (4 minutter siden):

Åpenbart ikke 😅 for et sirkus 🤡

«– Jeg vet ikke alle detaljene om hvordan dette blir gjort i praksis, men det er opprettet et leieforhold. Om det er med hans mor (kronprinsesse Mette-Marit), stefar (kronprins Haakon) eller med begge, vet jeg ikke. Men det er ordnet gjennom dem, sier Ibsen»

https://www.budstikka.no/hoiby-kan-fa-sittet-i-varetekt-med-fotlenke-pa-skaugum/s/5-55-2273070

Han må jo ha et sted å bo i tiden før soningen starter, så da må han jo ha er leieforhold. Jeg håper jo at det bare er kort tid, og at han skal i rusbehandling. 

Noe må jo endres, det funket jo ikke bra å bo på Skaugum, så de må jo rett og slett lage et bedre opplegg. MM er jo syk, og får ikke fulgt ham opp fysisk, og HM jobber jo for minst to. 

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...