Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gulline skrev (18 timer siden):

Dette er ikke vanlige, norske foreldre - det er norges kommende kongepar (dessverre). De er ikke bare i sine posisjoner for sønn og stesønn - de er kommende kongepar for hele norges befolkning. Vi har lest at de ikke har tatt aksjon som forventet overfor flere av MBH sine mange ofre ... de skal bli konge og dronning for dem også. Skammelig - ikke annet. De må gjerne besøke ham - men da klarer de nok helt fint å gjøre besøkene mer anonymt. Og ikke måtte kjøre i kortesje på 4 biler en søndag. Det virker rett og slett som om de gjør mye av dette for å demonstrere. Akkurat som når MM tar ham med på madrasskjøp, HM tar ham med på ferier i inn- og utland og IA går på restaurant med ham ... hører ikke hjemme noe sted. Fordi de er hva de er - hele norges kommende konge og dronning.  

Her var det en røre av påstander. "Gjøre besøkene mer anonymt"? Er de offentlig da? Jeg kan ikke si jeg har sett en eneste pressemelding som annonserer besøk i fengselet. Har du? At Se&Hør lusker rundt fengsels murene og rapporterer hvem som kommer på besøk er da virkelig utenfor kronprinsparets kontroll. Forøvrig er det jo ofte argumentet i denne tråden hvor viktig Se&Hør er i denne saken. Den ville visstnok ikke sprukket uten dem. Men det har kanskje endret seg?

Hva er problemet med at disse besøkene foregår på søndager? Tenker du de bryter helligdagsfreden? For egen del tenker jeg valg av dag henger sammen med besøkstiden i fengselet. Det er ikke akkurat slik at det bare er å slenge innom på et besøk når det måtte passe deg.

En annen ting som er uforståelig er dette opphenget i antall biler. Jeg vil tro antall biler henger sammen med antall personer og hvordan livvaktene tenker turen skal gjennomføres. For meg er dette virkelig et ikke problem og en ikke sak.

Så over til nok en gedigen ikke sak, madrass kjøpet. Helt utrolig at det fremdeles gnages på dette. Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Miominoen skrev (44 minutter siden):

Her var det en røre av påstander. "Gjøre besøkene mer anonymt"? Er de offentlig da? Jeg kan ikke si jeg har sett en eneste pressemelding som annonserer besøk i fengselet. Har du? At Se&Hør lusker rundt fengsels murene og rapporterer hvem som kommer på besøk er da virkelig utenfor kronprinsparets kontroll. Forøvrig er det jo ofte argumentet i denne tråden hvor viktig Se&Hør er i denne saken. Den ville visstnok ikke sprukket uten dem. Men det har kanskje endret seg?

Hva er problemet med at disse besøkene foregår på søndager? Tenker du de bryter helligdagsfreden? For egen del tenker jeg valg av dag henger sammen med besøkstiden i fengselet. Det er ikke akkurat slik at det bare er å slenge innom på et besøk når det måtte passe deg.

En annen ting som er uforståelig er dette opphenget i antall biler. Jeg vil tro antall biler henger sammen med antall personer og hvordan livvaktene tenker turen skal gjennomføres. For meg er dette virkelig et ikke problem og en ikke sak.

Så over til nok en gedigen ikke sak, madrass kjøpet. Helt utrolig at det fremdeles gnages på dette. Jeg skjønner fremdeles ikke problemet. 

Men du elsker å kommentere på det. 

Jeg driter i om de besøker ham søndag eller mandag. Men når 4 svarte biler kommer i kortesje så vekker det unødvendig oppsikt. Men det var kanskje det som var meningen ... i såfall er jo søndag en fin dag med mange som går søndagstur 😅

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det et problem at bilene de bruker er svarte også nå????

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Er det et problem at bilene de bruker er svarte også nå????

Da svarer jeg som deg: Det var ikke det jeg sa. Vennligst ikke tillegg meg meninger. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Man kan jo ikke klandre kongehuset for at Se og Hør ligger klar i buskene når kongefamilien kjører for å besøke Borg Høiby i fengselet.

De sendte neppe ut pressemelding om begivenheten i forkant.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (39 minutter siden):

Men du elsker å kommentere på det. 

Jeg driter i om de besøker ham søndag eller mandag. Men når 4 svarte biler kommer i kortesje så vekker det unødvendig oppsikt. Men det var kanskje det som var meningen ... i såfall er jo søndag en fin dag med mange som går søndagstur 😅

Hva med fire grønne biler på enn tirsdag eller kanskje fire blå på en fredag? Er det bedre?

Seriøst, du må forvente reaksjoner når du kommer med påstander om at kronprinsparet "bevisst demonstrerer og gjør mye ut av besøkene i fengselet". Hva med å reflektere over hvilke medier som blåser opp disse besøkene og rette kritikken mot riktig mål?

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (49 minutter siden):

Hva med fire grønne biler på enn tirsdag eller kanskje fire blå på en fredag? Er det bedre?

Seriøst, du må forvente reaksjoner når du kommer med påstander om at kronprinsparet "bevisst demonstrerer og gjør mye ut av besøkene i fengselet". Hva med å reflektere over hvilke medier som blåser opp disse besøkene og rette kritikken mot riktig mål?

Det er vel ingen i familien til marius som blåser disse besøkene opp. Det er vel snik journalister, som ligger på lur, som tapetserer butikkhyllene og internettet med denne infoen. 

Det er iallefall ikke blåst opp med pressekonferanse. Og det skulle også være rart om sikkerhetsvaktene ikke fikk bruke biler. Ville i grunn sett litt rarere ut og mer oppsikt vekkende om sikkerhetsfolka løp etter....

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Miominoen skrev (1 time siden):

Kritikken retter seg vel ikke mot mediene, slik jeg forstår saken. Pressen gjør bare det de er ment og gjøre; følge med og rapportere det de ser. Så reagerer folk på det som ble rapportert, altså ikke AT det ble rapportert, men innholdet. 

Pressen (og spesielt Se&Hør) har fått mye kritikk for at de har rettet søkelyset mot MBH. En klassisk «ikke skyt pianospilleren»-scenario. Man tar mannen i stedet for ballen. Det er situasjonen Marius har satt ofrene, og nå også familien sin, i som utløser kritikken. Ikke at pressen rapporterer om det.  

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
TigerK skrev (20 minutter siden):

Kritikken retter seg vel ikke mot mediene, slik jeg forstår saken. Pressen gjør bare det de er ment og gjøre; følge med og rapportere det de ser. Så reagerer folk på det som ble rapportert, altså ikke AT det ble rapportert, men innholdet. 

Pressen (og spesielt Se&Hør) har fått mye kritikk for at de har rettet søkelyset mot MBH. En klassisk «ikke skyt pianospilleren»-scenario. Man tar mannen i stedet for ballen. Det er situasjonen Marius har satt ofrene, og nå også familien sin, i som utløser kritikken. Ikke at pressen rapporterer om det.  

De (Se og Hør) må faktisk ikke stå utenfor fengslet og fotografere. De kan la folk ha et privatliv. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvilken samfunnsnytte se&hørs snikfotografering av kongefamilien på fengselsbesøk, har. 

Hvorfor skal vi ha noe med om og når de besøker ham i fengselet?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (3 timer siden):

Man kan jo ikke klandre kongehuset for at Se og Hør ligger klar i buskene når kongefamilien kjører for å besøke Borg Høiby i fengselet.

De sendte neppe ut pressemelding om begivenheten i forkant.

Kan ikke klandre influensere for at se og hør ligger i buskene når influensere og MBH viser seg ut offentlig heller ;) 

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Kan ikke klandre influensere for at se og hør ligger i buskene når influensere og MBH viser seg ut offentlig heller ;) 

Hæ? HVa mener du?

• Liker 3
Skrevet
pøbelsara skrev (11 minutter siden):

Hæ? HVa mener du?

Poenget med både kritikken rettet mot  madrasskjøp og svartbil kortesje inn til fengsel er at kongefamilien er utmerket klar over at pressen også observerer dem utenfor invitert åpningstid.

Dette er jo ett av hovedpunktene i MBH sitt forsvar: hvordan influensere og tilfeldige mennesker har utnyttet ham via å sette ham i situasjoner hvor pressen ligger i skjul eller får filmet dem, tatt bilde av dem.

Det utgjør derfor en gigantisk logisk brist i det å skal stole på kongefamilien sine anklager om at media observerer dem når de ikke ønsker det, og samtidig stole på at den samme kongefamilien ikke er klar over at samme media observerer dem når de ikke ønsker det.

Så lenge vi kan enes om at de er klar over at de blir observert av media utenfor åpningstid, så må vi enes om at de vet utmerket godt  at de observeres både når de kjøper madrass til sin voldtektsanklagede sønn, og når de kjører i kortesje til fengsel. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg mener jo at de har rett til et privatliv - og at Se&hør burde holde seg for gode til å snikfotografere ting som fengselsbesøk, handleturer og spaserturer i nærområdet.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (49 minutter siden):

De (Se og Hør) må faktisk ikke stå utenfor fengslet og fotografere. De kan la folk ha et privatliv. 

Det er jeg helt enig i. Som jeg spurte om i en tidligere kommentar, skal det komme et nytt oppslag om fengselsbesøk hver søndag fremover nå, i potensielt åresvis? Hvilken nytteverdi har det for publikum å vite at han får besøk hver uke? Jeg synes ikke det er så merkelig at de vil besøke han, uansett hvilke personlige følelser jeg har ovenfor hele saken og hele fyren.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ingen som anklager Se og Hør for å fotografere dem i private settinger. Det er fakta at Se og Hør driver med det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Jeg mener jo at de har rett til et privatliv - og at Se&hør burde holde seg for gode til å snikfotografere ting som fengselsbesøk, handleturer og spaserturer i nærområdet.

Og jeg mener de har misbrukt argumentet om retten til privatliv så langt at de har satt seg selv i en situasjon hvor de ikke lenger ansees av mange i befolkningen som kompetente til å inneha den rollen de har.

Når kongefamilien/det norske kongehuset begynner å bli et arnested for kriminalitet og kriminelle, og spørsmål avfeies med retten til privatliv, så forsvinner fundamentet for ett kongehus: tillit. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg skjønner heller ikke hvilken samfunnsnytte se&hørs snikfotografering av kongefamilien på fengselsbesøk, har. 

Hvorfor skal vi ha noe med om og når de besøker ham i fengselet?

-Pusheen- skrev (25 minutter siden):

Det er jeg helt enig i. Som jeg spurte om i en tidligere kommentar, skal det komme et nytt oppslag om fengselsbesøk hver søndag fremover nå, i potensielt åresvis? Hvilken nytteverdi har det for publikum å vite at han får besøk hver uke? Jeg synes ikke det er så merkelig at de vil besøke han, uansett hvilke personlige følelser jeg har ovenfor hele saken og hele fyren.

Enig med dere. Takk.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når medlemmer av, og de som står kongefamilien svært nær, driver med så mye shady som er kommet ut er det fint at vi har Se&Hør som fotfølger og dokumenterer. Kanskje de oppfører seg da.

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Stargaze skrev (2 timer siden):

Når medlemmer av, og de som står kongefamilien svært nær, driver med så mye shady som er kommet ut er det fint at vi har Se&Hør som fotfølger og dokumenterer. Kanskje de oppfører seg da.

Jeg syntes shady blir så intetsigende. Og sliter med hva du sikter til. Hva er mye shady, og hva spesifikt legger du i det?  Og hvem sikter du egentlig til her?

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...