Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
timbar skrev (På 10.3.2026 den 17.00):

Kjempetrist håper virkelig MBH får noen år i fengsel som forhåpentligvis kan medføre at hun får dette på avstand og våkne opp.

Men bra venninnen sier det som det er, selv om FK muligens ikke liker det. 

Håper han får noen år i fengsel jeg også. Så det blir en pause før han slippes ut til nye saker. Han kommer aldri til å lære. Spent på om han blir gammel mann. Noe sier meg ikke det.

• Liker 17
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Istapp skrev (På 5.4.2026 den 9.06):

Norske fengsel er luksus og har usedvanlig mange fine aktivitetstilbud og studier for de innsatte som vil ta dette i bruk. De har god mat, enerom med bad og tv. De innsatte skulle byttet forholdene med norske alders- og sykehjem og hatt kommunal styring istedenfor råflott statlig styring. De eldre hadde fortjent de innsattes forhold, og de innsatte fortjener bedre oppholdsvilkårene de stakkars eldre lever i.

Har ikke de fleste eldre/ bosenter dette? De 3 eldre jeg er pårørende til har da enerom med eget bad og tv, og god mat. De har aktivitetstilbud, problemet er når helsen svikter og de ikke kan delta. 
ellers tror jeg forskjellen er enorm for Marius . Han er vel vant til ganske gode forhold. Jeg synes det er fint de har studietilbud i fengsel, målet er jo at de skal komme ut og bli lovlydige borgere og mulighet for jobb er jo viktig. Jeg tviler på at Marius kommer til å studere, men om han kommer ut med et utdannelse klar for å forsørge seg selv hadde det vært en positiv overraskelse. 

• Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (1 time siden):

Har ikke de fleste eldre/ bosenter dette? De 3 eldre jeg er pårørende til har da enerom med eget bad og tv, og god mat. De har aktivitetstilbud, problemet er når helsen svikter og de ikke kan delta. 
ellers tror jeg forskjellen er enorm for Marius . Han er vel vant til ganske gode forhold. Jeg synes det er fint de har studietilbud i fengsel, målet er jo at de skal komme ut og bli lovlydige borgere og mulighet for jobb er jo viktig. Jeg tviler på at Marius kommer til å studere, men om han kommer ut med et utdannelse klar for å forsørge seg selv hadde det vært en positiv overraskelse. 

Enig, vil være en positiv overraskelse om Marius B.Høiby vil klare å studere i noen år under fengselstiden.

Kanskje han er interessert i motorer/motorsykler/biler?

Han var sist ansatt ved et bilverksted /motorsykkelverksted i Drammen? 

• Liker 3
Skrevet
Forumaktivitet skrev (13 minutter siden):

Enig, vil være en positiv overraskelse om Marius B.Høiby vil klare å studere i noen år under fengselstiden.

Kanskje han er interessert i motorer/motorsykler/biler?

Han var sist ansatt ved et bilverksted /motorsykkelverksted i Drammen? 

Så vidt jeg vet har han startet opp som mekanikerlærling 3 ganger, men aldri klart å fullføre. Han er tydeligvis interssert i dette ja. Om han feks kunne fullføre dette under soning er det jo bare bra. 

• Liker 4
Skrevet
Kvittre skrev (6 timer siden):

Så vidt jeg vet har han startet opp som mekanikerlærling 3 ganger, men aldri klart å fullføre. Han er tydeligvis interssert i dette ja. Om han feks kunne fullføre dette under soning er det jo bare bra. 

Ja, enig, mekanikerveien kunne være fint for ham å fullføre. Da ville han ha fått høyere lønn hos verkstedene også hvis han fullførte. Med det kunne han også forsørge sin egen familie/eventuelle barnebidrag. 

• Liker 5
Skrevet
Eleaelea skrev (8 timer siden):

Håper han får noen år i fengsel jeg også. Så det blir en pause før han slippes ut til nye saker. Han kommer aldri til å lære. Spent på om han blir gammel mann. Noe sier meg ikke det.

Hans far Morten har vel lært? Før fikk han fengselsdommer, men ikke mer nå? 

• Liker 1
Skrevet

Nora Haukeland forteller om det umenneskelige presset rundt rettssaken og hvor fortvilet hun var over at hun opplevde at hun var den eneste som prøvde å hjelpe Marius. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Lurer på om det blir en ny sak i avisa om dette hver uke i åresvis nå, hver gang han får besøk...? 

Det er jo historisk selv internasjonalt med et kronprinspar (og kanskje til og med etter hvert et kongepar) som har en sønn i fengsel. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Isild skrev (På 9.4.2026 den 13.36):

Ikke sant. Helt klassisk manipulering. Det er ufattelig stygt gjort. 

Dette er langt over klassisk. De fleste som truer med å ta eget liv ved brudd, de sier det. De står ikke med kniven på  halsen sin. Det er ganske psykt å gjøre.

• Liker 2
Skrevet
Rastebenk skrev (46 minutter siden):

Det er jo historisk selv internasjonalt med et kronprinspar (og kanskje til og med etter hvert et kongepar) som har en sønn i fengsel. 

Joda, men er det like "nytt" hver bidige uke at han får besøk? Sett at han får noen år i fengsel, da blir det mange like oppslag hver søndag😅

• Liker 2
Skrevet
Rastebenk skrev (1 time siden):

Det er virkelig ikke det samme som at hvert ukentlige besøk er interessant nyhetsstoff.

• Liker 5
Skrevet (endret)
trønder skrev (9 timer siden):

Er bestemor selv , og jeg klarer ikke la vær å tenke på hvordan i all verden samtalen mellom dem foregår …. altså ; her har vi en voksen mann som har foretatt en rekke motbydelige , seksuelle overgrep , filmet sovende kvinner’s underliv , voldtatt dem , nesten kvalt i hjel en av dem osv…osv…

Som sitter og prater med sin bestemor - vet ikke helt om jeg hadde klart det , for å være ærlig …

Endret av Hekken
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvittre skrev (På 11.4.2026 den 12.46):

Tror neppe man ville vært så ivrig etter å ansette han etter et eventuelt studie
Ikke det at jeg har noen tro på at han i det hele tatt åpner en bok….

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Hekken skrev (6 minutter siden):

Tror neppe man ville vært så ivrig etter å ansette han etter et eventuelt studie

Jeg har heller ikke tro på at Marius åpner en bok , men kanskje han kan fullføre fagbrev. 
at man kan studere i fengsel generelt er bra. Og de har opplegg for å hjelpe folk videre. 

hvis det skal være sånn at når man har sittet i fengsel vil ingen ansette en noe sted blir det vanskeligere å komme på rett kjøl. Når det gjelder akkurat Marius er hans bakdel alle vet hvem han er, fordelen er at han har mye kontakter. Det største problemet er vel at han virker til å ikke ta det han har gjort på alvor så rehabilitering blir lang.

• Liker 5
Skrevet
Hekken skrev (15 minutter siden):

Er bestemor selv , og jeg klarer ikke la vær å tenke på hvordan i all verden samtalen mellom dem foregår …. altså ; her har vi en voksen mann som har foretatt en rekke motbydelige , seksuelle overgrep , filmet sovende kvinner’s underliv , voldtatt dem , nesten kvalt i hjel en av dem osv…osv…

Som sitter og prater med sin bestemor - vet ikke helt om jeg hadde klart det , for å være ærlig …

Det er ikke sikkert hun tror på/ vet alt. Han har vel uansett andre sider som hun ser. Hun har vel verdt veldig close med han under oppveksten og hun er en gammel dame. 

• Liker 3
Skrevet
Hekken skrev (56 minutter siden):

Litt gamle tall, men som du ser er det mange som ansetter tidligere innsatte:

Livet etter soning - hindrer arbeid tilbakefall? - SSB

• Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Det er virkelig ikke det samme som at hvert ukentlige besøk er interessant nyhetsstoff.

Antar at det var pga at mormoren var med .... og at det måtte hele 4 biler på veien for å frakte denne opphøyde familien.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...