Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (41 minutter siden):

Kilde til alle disse påstandene?

Marius er ikke offeret her, uansett hvor mye det narrativet ønskes og forsøkes å pushes ut. Denne retorikken gjøres på bekostning av det reelle ofrene. 

For noe tull. Det er ikke det krokenguri sier. 
og hvordan mener du det går på bekostning av ofrene? Man kan fint ha mer enn en tanke i hodet på en gang. Menneskehjernen er fin slik.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
pøbelsara skrev (5 timer siden):

Jeg skulle likt å se hvem som helst i denne tråden som hadde slått hånden fullstendig av et familiemedlem som hadde begått kriminelle handlinger.
Jeg tenker også at selve prinsippet med kriminalomsorgen i Norge er at folk skal rehabiliteres og komme tilbake til samfunnet. Det finnes en rekke prosjekter som er spesielt rettet mot å få folk tilbake igjen, og jeg tenker at MBH burde ha akkurat samme rett til en ny start etter å ha avtjent straffen sin, som alle andre fanger har.

Jeg liker spesielt godt at vi er en del av et samfunn som faktisk tenker at folk kan komme tilbake. Så blir det opp til han å vise at han er tilliten verdig når den tid kommer. Å spekulere nå, før dommen har falt, om hvorvidt han kommer til å klare seg, og på hvilken måte, er jo veldig prematurt.

Kommer an på hvilke kriminelle handlinger det gjelder.

Voldtekt? Da hadde jeg helt klart kuttet all kontakt. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
blvck skrev (14 minutter siden):

Det gjør det nok ikke. Så snart han er ute er han nok med på hytteturer og blir påspandert dyre ferier. Skriver pressen om det kommer de til å få kritikk av kronprinsparet på året med kongefamilien for at de ikke lar de ha et privatliv. 

Og med god grunn. Hvorfor skulle de ikke ha krav på å reise på hytta i fred?? Du sier det som om det skulle være kritikkverdig å ønske det, men det kritikkverdige ville jo vært jo pressens (hypotetiske) overtramp ift vernet av privatliv. Ja, og så det at du sitter her i april og forhåndskritiserer dem for noe du antar de kommer til å gjøre i desember.

Endret av MissLucy
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (48 minutter siden):

Kilde til alle disse påstandene?

Marius er ikke offeret her, uansett hvor mye det narrativet ønskes og forsøkes å pushes ut. Denne retorikken gjøres på bekostning av det reelle ofrene. 

Det tar jeg et aktivt valg om å avstå. Det finnes infornasjon rundt det, noe statistikk har jeg ikle sett. Men informasjonen om det er såpass drøyt og alvorlig at jeg faktisk ikke syntes det er noe å dele i forumet her. Av hensyn til evnt lesere som sliter. Iallefall står det skrevet. Hvis noen truer med å skade seg selv ring 113.

Jeg syntes heller ikke tråden her trenger å spore av i den retningen heller. Så et tema man heller bør oppsøke selv, og ikke få det servert opp i trynet.

Så nei, jeg avstår å dele det temaet, til tross for relevans

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 timer siden):

Man kan selvsagt mene at han ikke burde fått besøk av familien i fengsel, og kjenne på isolasjonen. Men jeg tror det er ganske langt fra mine/våre personlige følelser og synspunkter om MBH, og hans families personlige følelser og synspunkter om ham. Ja, han har gjort helt ufyselige, ekle og farlige ting, og det håper jeg selvsagt at familien hans også skjønner. Men han er fortsatt sin mors sønn og sin mormors barnebarn. At de har lyst å besøke ham én time én gang i uka, skjønner jeg ut ifra et familieperspektiv. 

Dette er ikke vanlige, norske foreldre - det er norges kommende kongepar (dessverre). De er ikke bare i sine posisjoner for sønn og stesønn - de er kommende kongepar for hele norges befolkning. Vi har lest at de ikke har tatt aksjon som forventet overfor flere av MBH sine mange ofre ... de skal bli konge og dronning for dem også. Skammelig - ikke annet. De må gjerne besøke ham - men da klarer de nok helt fint å gjøre besøkene mer anonymt. Og ikke måtte kjøre i kortesje på 4 biler en søndag. Det virker rett og slett som om de gjør mye av dette for å demonstrere. Akkurat som når MM tar ham med på madrasskjøp, HM tar ham med på ferier i inn- og utland og IA går på restaurant med ham ... hører ikke hjemme noe sted. Fordi de er hva de er - hele norges kommende konge og dronning.  

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (3 timer siden):

Og med god grunn. Hvorfor skulle de ikke ha krav på å reise på hytta i fred?? Du sier det som om det skulle være kritikkverdig å ønske det, men det kritikkverdige ville jo vært jo pressens (hypotetiske) overtramp ift vernet av privatliv. Ja, og så det at du sitter her i april og forhåndskritiserer dem for noe du antar de kommer til å gjøre i desember.

Jeg mener at de som skal representere Norge uttad ikke bør omgås, synlige og i stor grad (også jeg skjønner at det er utfordrende med mor-sønn relasjonen her, og at den relasjonen bare ikke kan kuttes), med kriminelle seksualforbrytere, som Marius vil være hvis han blir dømt for en del av det han er tiltalt for.  

Jeg tror ikke dette er noe de vil gjøre i desember, for jeg tror Marius vil få en lengere dom enn på 5 månder. 

Endret av blvck
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (3 timer siden):

Kommer an på hvilke kriminelle handlinger det gjelder.

Voldtekt? Da hadde jeg helt klart kuttet all kontakt. 

Samme her. Det er for ekstremt, ekkelt og kvalmt til at jeg kunne fortsatt hatt kontakt med han. Det viser også en holdning til kvinner, og mennesker generelt, som jeg ikke kan akseptere, og ikke et menneske jeg ønsker å omgås - til tross for at vi er i slekt. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (2 timer siden):

Dette er ikke vanlige, norske foreldre - det er norges kommende kongepar (dessverre). De er ikke bare i sine posisjoner for sønn og stesønn - de er kommende kongepar for hele norges befolkning. Vi har lest at de ikke har tatt aksjon som forventet overfor flere av MBH sine mange ofre ... de skal bli konge og dronning for dem også. Skammelig - ikke annet. De må gjerne besøke ham - men da klarer de nok helt fint å gjøre besøkene mer anonymt. Og ikke måtte kjøre i kortesje på 4 biler en søndag. Det virker rett og slett som om de gjør mye av dette for å demonstrere. Akkurat som når MM tar ham med på madrasskjøp, HM tar ham med på ferier i inn- og utland og IA går på restaurant med ham ... hører ikke hjemme noe sted. Fordi de er hva de er - hele norges kommende konge og dronning.  

De kan selvfølgelig gå i en butikk på et varehus som selger madrasser. Helt ufattelig at det oppslaget fra Se og Hør ennå dras fram.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

De kan selvfølgelig gå i en butikk på et varehus som selger madrasser. Helt ufattelig at det oppslaget fra Se og Hør ennå dras fram.

Det dras fram som et av mange eksempler vi har sett fra denne familien. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Det dras fram som et av mange eksempler vi har sett fra denne familien. 

Som er fullstendig tullete å holde koken på.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Som er fullstendig tullete å holde koken på.

Mener du ... mange ser det slett ikke som tullete. Tvert imot - vi ser et gjenkjennelig mønster fra den kanten. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Mener du ... mange ser det slett ikke som tullete. Tvert imot - vi ser et gjenkjennelig mønster fra den kanten. 

Ja, det mener jeg. Faktisk glemte jeg et øyeblikk at budskapet er verdiløse spekulasjoner/personlig,udokumentert synsing (til skade), men takk for påminnelsen. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (6 timer siden):

Nei, det er greit. Men tror du at en mor, som allerede har dullet med sønnen ved å skrive åpent brev til pressen om at de skal la han være, kaller oppførsel som ungdommelig ubetenksomhet, som antakelig må fôre sønnen med penger når han bl.a knuser tlf på tlf, som vet at sønnen sliter med sinneproblemer og derfor vet litt om utageringen hans osv, plutselig slår hånden av ham når han settes i varetekt? Jeg synes båndet mellom dem fremstår som ekstremt usunt, og det endrer seg nok ikke med det første. Og så er jo også normale familier nært knyttet til hverandre. Har du sett Leo og de farlige? Familiene til flere av disse farlige, besøker dem jo i fengsel eller har dem hjemme på perm.

ha ha, nei det tror jeg ikke, og enig ang det usunne båndet mellom dem

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger som handler mer om andre personer enn MBH.

• Liker 1
Skrevet
blvck skrev (10 timer siden):

Samme her. Det er for ekstremt, ekkelt og kvalmt til at jeg kunne fortsatt hatt kontakt med han. Det viser også en holdning til kvinner, og mennesker generelt, som jeg ikke kan akseptere, og ikke et menneske jeg ønsker å omgås - til tross for at vi er i slekt. 

Du hadde kuttet ut din sønn basert på hans handlinger? 

• Liker 4
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (11 timer siden):

Gud forby å vise seg slik med madrass. Må da være annet å foreta seg. De er jo kongelige, så de må jo for all del ikke vise seg frem på noe vis. Kunne tenkes noen kunne bli misunnelige, få sympati, bli lei seg , for at de selv ikke har råd til en jysk madrass. Et madrasskjøp kan jo få litt uante konsekvenser.

Tenk han ble enablet med en overmadrass fra selveste jysk.

Begynner å se nytten av konseptet, der rike får mulighet til å handle bak lukkede dører. At et enkelt madrasskjøp, skal lage drama i 1,5år, er for meg en stor gåte.

Grusomme mm, som viser seg slik

Endret av Krokenguri
  • Liker 4
Skrevet
Solstråle1 skrev (1 time siden):

De fleste vel hadde kuttet ut sin sønn om han var en serieovergriper. Personlig synes jeg MBah sine handlinger er mye verre enn f.eks. et mord, nettopp fordi det er et mønster av adferd, over mange år, og ikke bare «å gjøre en feil». 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Solstråle1 skrev (1 time siden):

Teksten jeg siterte handlet om å kutte kontakten med søsken, ikke barn. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (3 minutter siden):

Teksten jeg siterte handlet om å kutte kontakten med søsken, ikke barn. 

Det er egentlig bare som forelder jeg kan se for meg at jeg hadde holdt kontakten med en overgriper i familien. Samtidig skjønner jeg jo at det kunne ha fått konsekvenser for eventuelle andre roller jeg hadde hatt.

Og jeg hadde ikke tatt med småsøsken i fengselet.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Babyface skrev (På 13.4.2026 den 11.34):

Hvorfor duller kongefamilien og bestemoren så veldig med denne skakkjørte og kriminelle slasken? Litt mindre dulling i oppveksten, så hadde han sikkert klart seg bedre.

Dulling å besøke han? Hvis se & hør har fulgt er det vel første gang mor moren besøker han på over 2 måneder? Tenker du det om andre innsatte, at de blir dullet med hvis de får besøk hver søndag? 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...