Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (42 minutter siden):

Nei, du blander jo fortsatt inn tilknytningsforstyrrelser, som om det skulle være relevant når det er en udokumentert spekulasjon.

Nei fordi det er ikke en spekulasjon fra min side, verken hvorvidt M har opplevd tilknytningsforstyrrelse eller ikke.  Poenget mitt var at en observasjon av at en utvidet familie fungerte godt sammen da M gikk i første klasse, ikke et argument for at det ikke har oppstått tilknytningsfortyrrelser tidligere. Det vi jo ingenting om. Godt mulig jeg formulerer meg dårlig i dette landskapet, men jeg føler meg misforstått nå. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zenhouse skrev (1 time siden):

Nei fordi det er ikke en spekulasjon fra min side, verken hvorvidt M har opplevd tilknytningsforstyrrelse eller ikke.  Poenget mitt var at en observasjon av at en utvidet familie fungerte godt sammen da M gikk i første klasse, ikke et argument for at det ikke har oppstått tilknytningsfortyrrelser tidligere. Det vi jo ingenting om. Godt mulig jeg formulerer meg dårlig i dette landskapet, men jeg føler meg misforstått nå. 

Det beskriver hvem som dukket opp 1.skoledag. Verken mer eller mindre.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (8 timer siden):

Det vet vi ikke. Finnes flere behandlingstilbud for voldsutøvere, som ATV (alternativ til vold), kommunale tilbud (fra familievernkontoret, psykisk helseteam mm.) samt fra spesialisthelsetjenesten. 

Du skjønner nok ikke hvor hovedproblemet ligger. Ikke alle forstyrrelser kan behandles. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Vitulina skrev (16 minutter siden):

Du skjønner nok ikke hvor hovedproblemet ligger. Ikke alle forstyrrelser kan behandles. 

Joda, skjønner akkurat hvor du vil.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Vitulina skrev (1 time siden):

ATV funker for folk som ønsker endring. og jeg antar at ingen av oss vet om han vil ønske endring etterhvert, Først må man anerkjenne at man har et problem - uttalelsene hans i rettssaken viste vel at han har litt å gå på der. Men jeg antar at rettssak og en potensiell straff kan gjøre noe med både forståelse og motivasjon. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 9
Skrevet
JessicaL skrev (På 18.4.2026 den 17.55):

Såvidt jeg husker var ikke Morten Borg og MM partnere, det var bare et engangsligg som resulterte i MBH. Han var kameraten til typen MM var i et forhold med. Utroskap, narkotika, vold og tilfeldig sex. Man kan jo skimte et mønster.

Hadde glemt det jeg, men det stemmer jo det. Det fremkom i media den gangen, alt dette, så ble det litt dysset ned. Marius B. Høiby kommer jo fra et slikt miljø. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

ATV funker for folk som ønsker endring. og jeg antar at ingen av oss vet om han vil ønske endring etterhvert, Først må man anerkjenne at man har et problem - uttalelsene hans i rettssaken viste vel at han har litt å gå på der. Men jeg antar at rettssak og en potensiell straff kan gjøre noe med både forståelse og motivasjon. 

Håper det beste for alle involverte og fornærmede. 

Jeg synes ikke dårlige verdier og kriminell atferd bør premieres, så håper rettssystemet med fag- og lekdommere sammen får til dette så det ikke blir et hån mot de fornærmede og norsk straffelov. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg avventer domsavsigelsen før jeg feller min dom over dommen. :nigo:

• Liker 11
Skrevet
Forumaktivitet skrev (15 minutter siden):

Hadde glemt det jeg, men det stemmer jo det. Det fremkom i media den gangen, alt dette, så ble det litt dysset ned. Marius B. Høiby kommer jo fra et slikt miljø. 

Kollontaj skrev (På 18.4.2026 den 20.12):

• Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (7 timer siden):

Interessant at du linket til dette medieoppslaget fra en del år tilbake. 

«Mette Marit jobbet som servitør og lånte leilighet av en advokatvenn». 

«Morten Borgs mor var en venninne av Sonja Haraldsen». 

«Mette-Marit fortalte Morten Borg om graviditeten etter at det ble slutt mellom dem og mer enn tre måneder på vei». 

Marius B. Høiby kommer altså fra et mangfoldig miljø, både fra sin fars side og sin mors side. Men først og fremst er han seg selv og har ansvar for alt han gjør. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Forumaktivitet skrev (5 timer siden):

«Mette-Marit fortalte Morten Borg om graviditeten etter at det ble slutt mellom dem og mer enn tre måneder på vei». 

Marius B. Høiby kommer altså fra et mangfoldig miljø, både fra sin fars side og sin mors side. Men først og fremst er han seg selv og har ansvar for alt han gjør. 

Han har fått med seg misbruk og vold fra både arv og miljø, spesielt de første årene før han ble et bortskjemt lite luksusdyr uten grenser.

Men som du skriver er det uansett hans valg som har gjort at han nå er fengslet, det er veldig mange som har det utrolig mye vanskeligere enn ham og likevel blir de flotte samfunnsborgere som hverken voldtar eller banker opp kvinner. 

Tove Taalesen fortalte i en podcast at hun hadde jobbet sammen med MM da de var servitører. Beskrev MM som en party girl og veldig opptatt av å henge med de rette folka. Interessant intervju, hun snakker både om MBH saken og Epstein. 

www.podme.com/no/episode/11191801

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
JessicaL skrev (6 timer siden):

Han har fått med seg misbruk og vold fra både arv og miljø, spesielt de første årene før han ble et bortskjemt lite luksusdyr uten grenser.

Men som du skriver er det uansett hans valg som har gjort at han nå er fengslet, det er veldig mange som har det utrolig mye vanskeligere enn ham og likevel blir de flotte samfunnsborgere som hverken voldtar eller banker opp kvinner. 

Tove Taalesen fortalte i en podcast at hun hadde jobbet sammen med MM da de var servitører. Beskrev MM som en party girl og veldig opptatt av å henge med de rette folka. Interessant intervju, hun snakker både om MBH saken og Epstein. 

www.podme.com/no/episode/11191801

Vil høre på podcasten. T. Taalesen har god god innsikt i dette fordi hun har jobbet ved Det kongelige norske hoff (DKNH). 

Marius B. Høiby sa flere ganger under straffesaken mot ham at han "leser alt alle skriver om ham". Da leser han kanskje på KG også. Men det er ikke sikkert at han bryr seg nok til å endres. Det gjenstår å se. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Forumaktivitet skrev (13 timer siden):

Vet ikke hva du vil fram til med dette. Du skrev at det stemmer, men det står at Mette-Marit avsluttet med John Ognby h-95. Deretter skjedde knivepisoden før jul-95, og så traff hun Morten Borg v-96. At hun fortalte Borg om graviditeten etter 3 måneder har da ingen relevans for disse forholdene. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (På 20.4.2026 den 20.32):

Vet ikke hva du vil fram til med dette. Du skrev at det stemmer, men det står at Mette-Marit avsluttet med John Ognby h-95. Deretter skjedde knivepisoden før jul-95, og så traff hun Morten Borg v-96. At hun fortalte Borg om graviditeten etter 3 måneder har da ingen relevans for disse forholdene. 

«Ah, stemmer det/stemmer» kan ofte bety «anerkjenne den andre som ytret noe»,  en slags bekreftende dialog. 

• Liker 7
Skrevet
Forumaktivitet skrev (1 time siden):

«Ah, stemmer det/stemmer» kan ofte bety «anerkjenne den andre som ytret noe»,  en slags bekreftende dialog. 

Ja, det stemmer. Bekrefter ytringene.

• Nyttig 5
Skrevet

Spent på straffeutmålingen,  særlig etter å ha lest om denne saken:

https://www.tk.no/tok-kraftig-kvelertak-pa-kvinne-to-ganger-kan-vare-livstruende/s/5-51-1845657

"To ganger tok mannen så kraftig kvelertak på kvinnen at hun fikk tåkete syn og fryktet for livet. Hun ble også slått og sparket slik at hun hadde smerter i flere uker etterpå."

"Nå reagerer Nordmøre og Romsdal tingrett med seks måneders ubetinget fengsel for en sunndaling i 30-årene."

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
S@bine skrev (1 time siden):

https://www.tk.no/tok-kraftig-kvelertak-pa-kvinne-to-ganger-kan-vare-livstruende/s/5-51-1845657

"To ganger tok mannen så kraftig kvelertak på kvinnen at hun fikk tåkete syn og fryktet for livet. Hun ble også slått og sparket slik at hun hadde smerter i flere uker etterpå."

"Nå reagerer Nordmøre og Romsdal tingrett med seks måneders ubetinget fengsel for en sunndaling i 30-årene."

Man kan bare håpe på at retten dømmer han til mer enn 6 måneders ubetinget fengsel. Gjentagelsesfaren er stor, og med fri tilgang til både økonomiske og praktiske ressurser så vil alt ligge til rette for at han kan fortsette i samme spor. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
S@bine skrev (På 25.4.2026 den 18.26):

Så vidt jeg leser gjelder bare dette en person, og en "episode".

MBH er tiltalt for 32 lovbrudd over flere år, hvorpå mange av dem kommer etter han ble arrestert første gangen.

Det finnes flere skjerpende episoder rundt MBH som jeg tror retten legger til grunn for en strengere straff en denne, en av dem er frakt av en stor forsendelse narkotika, og så har man seriemoment på voldtekt\filming, og nær konstante brudd på besøksforbud med tillagte trusler.

Endret av Ellie42
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Når var det dommen skulle være klar, mai eller juni? Er spent nå kjenner jeg, fulgte rettsaken hver dag......🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Granneman82 skrev (54 minutter siden):

Når var det dommen skulle være klar, mai eller juni? Er spent nå kjenner jeg, fulgte rettsaken hver dag......🤞🏼🤞🏼🤞🏼🤞🏼

I begynnelsen av juni

"Dommer Jon Sverdrup Efjestad tar sikte på at dommen i saken mot Marius Borg Høiby vil bli avsagt i begynnelsen av juni."

https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/i/d4RK4X/rettssaken-mot-hoeiby-er-ferdig-dommeren-antyder-dom-i-begynnelsen-av-juni 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...