Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (På 14.4.2026 den 18.07):

De (Se og Hør) må faktisk ikke stå utenfor fengslet og fotografere. De kan la folk ha et privatliv. 

Kongefamilien ha desverre ikke rett på det samme privatlivet som andre borgere fordi de er født kjediser. Noe som er én av årsakene til at jeg syns vi bør avskaffe monarkiet. 

Uansett: Se og hør må ikke rapportere om dette (så klart, de må ingen ting), men de gjør det fordi de kan gjøre det som en journalistisk aktør, og gjør det vel for å dokumentere kongefamiliens hyppige besøk til Maris. Og det er det mange som er intresser i, så da tjener de masse penger på det 🤷‍♀️

Samtidig er det slik at åpenheten om dette fører også til at befolkningen kan gjøre seg opp en menig om hva de syns om disse besøkene, så jeg syns ikke at det ikke har offentlighetens interesse heller.  Der er trossalt de som kommer til å være konge og dronning det er snakk om, og da være norges statsoverhoder. 

Endret av blvck
  • Liker 27
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for kommentar til moderering. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (9 timer siden):

Se og Hør vet at også kjendiser og kongelige har rett på privatliv. Liten tid nå, men verdt å lese:

https://www.presse.no/pfu-basen/13-091

Takk for interessant lenke. Her ser vi at de understreker det poenget vi har vært inne på mange ganger før, om at retten til privatliv også gjelder for kjente personer på offentlig sted, dersom det de holder på med er private gjøremål uten offentlig interesse. Merker meg også beskrivelsen av paparazzibilder av barn, etter å ha lest påstander i tråden(e) om at barna ikke har vært gjenstand for paparazzibilder gjennom oppveksten. Det er beviselig feil.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet

Deler av debatten er flyttet over til korrekt tråd: 

• Liker 4
Skrevet

NH sier det har vært tøft med mediekjør - fullt forståelig… men det jeg ikke forstår er hvorfor hun fortsetter?!! Hun forteller jo ditt og datt til media, og snakker offentlig om at Choi så på dette som et show osv. Hun tjener fett på dette og vet det selv - hvorfor lot hun ikke retten få innsyn i kontoutskrifter? De skulle jo «bekrefte» at hun ikke hadde tjent mer enn 10k😉

• Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (På 13.4.2026 den 21.15):

De kan selvfølgelig gå i en butikk på et varehus som selger madrasser. Helt ufattelig at det oppslaget fra Se og Hør ennå dras fram.

Jeg så aldri et madrassoppslag på forsidene til Se og Hør...var det at Mette-Marit Tjessem Høiby ble med sønnen på snart 30 for å kjøpe madrass? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Forumaktivitet skrev (6 minutter siden):

Jeg så aldri et madrassoppslag på forsidene til Se og Hør...var det at Mette-Marit Tjessem Høiby ble med sønnen på snart 30 for å kjøpe madrass? 

Det er ikke måte på hvor dramatisk dette hverdagslige innkjøpet av en overmadrass har blitt.

Spesielt etter at en politet anmeldte for en kvinne for å ha blitt voldtatt, som nektet for å ha vært det. Og at det ble kjent som dagen før denne shoppingen. 

Da var det nok for å skjule bevis etc. Kvinnen har holdt på det fra dag en, at dette handlet om frivillig sex, pg hennes sak ble henlagt januar 2026. 

Det var mye om madrass kjøpet før det også. Iht bla frekt å vise seg frem slik, at det var å vise fingeren til det norske folket etc. Jeg tror vi kan skrive en liten bok, om alt det dette madrass kjøpet utølste av følser,  konspirasjons teorier, og meninger.  

https://www.seher.no/kongelig/sammen-etter-skandalen/81993546

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Cami9 skrev (20 timer siden):

NH sier det har vært tøft med mediekjør - fullt forståelig… men det jeg ikke forstår er hvorfor hun fortsetter?!! Hun forteller jo ditt og datt til media, og snakker offentlig om at Choi så på dette som et show osv. Hun tjener fett på dette og vet det selv - hvorfor lot hun ikke retten få innsyn i kontoutskrifter? De skulle jo «bekrefte» at hun ikke hadde tjent mer enn 10k😉

Hun fortsetter fordi hun er influenser. Hun har delt mye selv hele veien i podcaste(r) og på snap. For de som har fulgt med der, er godt oppdatert siden hun sto frem med sin historie. Det betyr ikke at usannheter og spekulasjoner etc, ikke er tøft. Hun utrykte det vel også i sin snap at hun valgte  å dele der, fordi media tok over og skrev ting hun ikke kjente igjen seg i og ikke marius i. 

Hun tok opp at det var vondt når det ble servert usannheter om marius, fordi da trodde folk ting om henne også som var feil. 

Også er det stor forskjell på at noe blir nevnt litt, og at det blir nevnt hele tiden.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (På 18.4.2026 den 16.02):

Det er ikke måte på hvor dramatisk dette hverdagslige innkjøpet av en overmadrass har blitt.

Spesielt etter at en politet anmeldte for en kvinne for å ha blitt voldtatt, som nektet for å ha vært det. Og at det ble kjent som dagen før denne shoppingen. 

Da var det nok for å skjule bevis etc. Kvinnen har holdt på det fra dag en, at dette handlet om frivillig sex, pg hennes sak ble henlagt januar 2026. 

Det var mye om madrass kjøpet før det også. Iht bla frekt å vise seg frem slik, at det var å vise fingeren til det norske folket etc. Jeg tror vi kan skrive en liten bok, om alt det dette madrass kjøpet utølste av følser,  konspirasjons teorier, og meninger.  

https://www.seher.no/kongelig/sammen-etter-skandalen/81993546

Åh...jeg følger da med men fikk ikke med meg Marius Høibys madrasskjøp! Så i linken og leste og så bildene... 

(Fra og med Martha begynte med hesterytterne i Nederland, Rosenterapi og familien fra Moss, og Mette-Marit Tjessem Høibys inntreden ble det bare feil, for min del. Nå har det bare utarmet seg og kan aldri reverseres. ) 

Madrasskjøpet viser kanskje at Marius ikke har blitt voksen.

Er så mye kriminalitet her...Høibys far og brødre er alle voldsdømte og valget hun gjorde med sin første partner, Morten, som også var kriminell med dom, fostrer så opp en sønn som velger den kriminelle narkotika- og voldsveien...så er alt tapt, synes jeg. Ingen vei tilbake, selv om Stortinget stemte  for «ja da, klart vi fortsetter", med et smil, for å være inn i varmen. 

Innlegget handler om madrass-kjøpet til Marius med hans mor som følge. 

Skikkelig dårlige vibes, med Marius (& Co). 

Endret av Forumaktivitet
Bokstav manglet
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Får nesten frysninger både av Mette Marit og Marius. De er virkelig ikke gode mennesker. Jeg kan ikke begripe hva Haakon ser i hun der. Skummel dame. Og sønnen hennes vet vi jo alle hvilket type menneske han er...

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Forumaktivitet skrev (54 minutter siden):

Som du ser av lenken til @Krokenguri, så hadde Se og Hør etter oppslag om at de var observert på et varehus og angivelig handlet en overmadrass, samt handlet i andre butikker på varehuset. Hvem den angivelige overmadrassen var til, står det ingenting om. 

Endret av ~ Ada ~
Skrivefeil
  • Liker 3
Skrevet
Krokenguri skrev (39 minutter siden):

Hun fortsetter fordi hun er influenser. Hun har delt mye selv hele veien i podcaste(r) og på snap. For de som har fulgt med der, er godt oppdatert siden hun sto frem med sin historie. Det betyr ikke at usannheter og spekulasjoner etc, ikke er tøft. Hun utrykte det vel også i sin snap at hun valgte  å dele der, fordi media tok over og skrev ting hun ikke kjente igjen seg i og ikke marius i. 

Hun tok opp at det var vondt når det ble servert usannheter om marius, fordi da trodde folk ting om henne også som var feil. 

Også er det stor forskjell på at noe blir nevnt litt, og at det blir nevnt hele tiden.

Men hvordan vet du at det har fremkommet usannheter f.eks ?

• Liker 3
Skrevet
Forumaktivitet skrev (1 time siden):

Åh...jeg følger da med men fikk ikke med meg Marius Høibys madrasskjøp! Så i linken og leste og så bildene... 

(Fra og med Martha begynte med hesterytterne i Nederland, Rosenterapi og familien fra Moss, og Mette-Marit Tjessem Høibys inntreden ble det bare feil, for min del. Nå har det bare utarmet seg og kan aldri reverseres. ) 

Madrasskjøpet viser kanskje at Marius ikke har blitt voksen.

Er så mye kriminalitet her...Høibys far og brødre er alle voldsdømte og valget hun gjorde med sin første partner, Morten, som også var kriminell med dom, fostrer så opp en sønn som velger den kriminelle narkotika- og voldsveien...så er alt tapt, synes jeg. Ingen vei tilbake, selv om Stortinget stemt "ja da, klart vi fortsetter", med et smil, for å være inn i varmen. 

Innlegget handler om madrass-kjøpet til Marius med hans mor som følge. 

Skikkelig dårlige vibes, med Marius (& Co). 

Såvidt jeg husker var ikke Morten Borg og MM partnere, det var bare et engangsligg som resulterte i MBH. Han var kameraten til typen MM var i et forhold med. Utroskap, narkotika, vold og tilfeldig sex. Man kan jo skimte et mønster.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Cami9 skrev (1 time siden):

Men hvordan vet du at det har fremkommet usannheter f.eks ?

Fordi det var ikke basert på et grunnlag av sannhet.  Synsing er ikke en sannhet. Feks når de ble hevdet å være for å dekke over for en vokdtekt, var det allerede kjent at kvinnen sa det var samtykkende sex og film og bilder og at hun var våken. Noe også bilder og bideoer viste, at på mesteparten av matrtialet, var øynene åpne.  

Og det er ikke en sannhet, at de er ute for å vise finger til det norske folk, fordi noen har tenkt dey var derfor de gikk på billigbutikken jysk og handlet madrass. Det blir jo en overfortolkning, og er kun en spekulasjon.

Endret av Krokenguri
Skrevet
JessicaL skrev (1 time siden):

Såvidt jeg husker var ikke Morten Borg og MM partnere, det var bare et engangsligg som resulterte i MBH. Han var kameraten til typen MM var i et forhold med. Utroskap, narkotika, vold og tilfeldig sex. Man kan jo skimte et mønster.

Høres ut som starten på en ny krim serie, og 30 år etterpå et gyllent resultat blir fengselfugl og mor er jo helt på tur selv og. Det ble fort oksygen slange og en som bar vesken også gitt....Epstein sak glemt... Det er helt utrolig.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
JessicaL skrev (2 timer siden):

Det var slutt med den kameraten til Borg. 
https://www.nb.no/items/697e94aae1414bdff0818b786097e47a?page=33&searchText=Mette-marit

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for hets og spekulasjoner. Vi tillater ikke spekulering rundt eventuelle diagnoser med mindre det har kommet tydelig frem fra offisielle kilder. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Vitulina skrev (På 6.4.2026 den 22.06):

De problemene han har (tenker ikke på rusavhengigheten) finnes det ikke behandling for. Det er et resultat av arv og hans oppvekstvilkår. 

Det vet vi ikke. Finnes flere behandlingstilbud for voldsutøvere, som ATV (alternativ til vold), kommunale tilbud (fra familievernkontoret, psykisk helseteam mm.) samt fra spesialisthelsetjenesten. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Zenhouse skrev (På 11.4.2026 den 12.36):

Neida, sant det. Men svaret mitt står seg det likevel, skal fjerne halvparten, så står jeg like godt i svaret mitt til Krokenguri. 

Marius var 6 år da han begynte i første klasse, da både mor, far og stefar stilte sammen. Da er man allerede et stykke forbi den mest sårbare tiden for tilknytningsfortyrrelser. Så det at de tilsynelatende samarbeidet godt da, er ikke et argument for at det da derfor har vært tilfelle i årene før. 

Nei, du blander jo fortsatt inn tilknytningsforstyrrelser, som om det skulle være relevant når det er en udokumentert spekulasjon.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...