Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Justlooking skrev (45 minutter siden):

Håper ikke han får medhold. Greit at han må oppholde seg på ett sted med fotlenke, men han vil ha tilgang til pc og mobil, og folk kan vel besøke ham selv om han ikke kan dra noe sted? Høres ikke helt trygt ut...

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 18
Skrevet

Tviler sterkt på at han får noe medhold av retten i dette omstendighetene tatt i betraktning. Han har jo selv annonsert sin forakt for lovpålagte bevisforbud for åpen rett ved flere anledninger. Han trives åpenbart ikke i fengsel, men det er jammen på tide at han får som han fortjener og forstår konsekvensene av de avskyelige handlingene sine. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 15
Skrevet
-Pusheen- skrev (13 timer siden):

Håper ikke han får medhold. Greit at han må oppholde seg på ett sted med fotlenke, men han vil ha tilgang til pc og mobil, og folk kan vel besøke ham selv om han ikke kan dra noe sted? Høres ikke helt trygt ut...

Ja dette ser ut til å bli en nøtt for myndighetene. For dem tar seg ikke godt ut at han blir banket opp i fengsel, og for dem så tar det seg ikke godt ut om ham fortsetter å bryte brsøksgorbudet under hjemmesoning, om hun drar på besøk til han, og evnt han banker henne opp på ny. 

I tilegg så er det lettere å få tak i rus hjemme. Noe han ikke bør ha, om dette skal gå i riktig retning. 

Så jeg har ikke helt tro på at hjemmesoning er greia her. Da bør han isåfall tilbake til skaugum, med besøkskontroll. Og uten tlf og internett. 

Men det gagner ikke slottet og monarkiet. Og tenker det heller ikke er lov

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Ja dette ser ut til å bli en nøtt for myndighetene. For dem tar seg ikke godt ut at han blir banket opp i fengsel, og for dem så tar det seg ikke godt ut om ham fortsetter å bryte brsøksgorbudet under hjemmesoning, om hun drar på besøk til han, og evnt han banker henne opp på ny. 

I tilegg så er det lettere å få tak i rus hjemme. Noe han ikke bør ha, om dette skal gå i riktig retning. 

Så jeg har ikke helt tro på at hjemmesoning er greia her. Da bør han isåfall tilbake til skaugum, med besøkskontroll. Og uten tlf og internett. 

Har han blitt banket opp i fengsel, eller tenker du hypotetisk? 

Ja, det blir mye lettere å få tak i rus ved bruk av fotlenke, mye lettere å få besøk og dermed begå nye lovbrudd. Er mye som kan gå galt ved et sånt type bruksmiddel, men når det kommer til evt dom tviler jeg på at det er det de kommer til å gi ham. Han soner ikke nå btw (siden du skriver hjrmmesoning), nå er han i varetekt. Så han ønsker kun å sitte i varetekt hjemme, så vidt jeg skjønner. Hva soning gjelder, vet vi ikke noe enda.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (4 timer siden):

Hvorfor tar det seg dårligere ut for han enn for andre om han bankes opp?

• Liker 15
Skrevet

Hva med vakthold og overvåkningskameraer?

Når dommen hans faller i juni, så behandles han som en vanlig norsk statsborger, også med hensyn til soning. 

• Liker 6
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 timer siden):

Har han blitt banket opp i fengsel, eller tenker du hypotetisk? 

Ja, det blir mye lettere å få tak i rus ved bruk av fotlenke, mye lettere å få besøk og dermed begå nye lovbrudd. Er mye som kan gå galt ved et sånt type bruksmiddel, men når det kommer til evt dom tviler jeg på at det er det de kommer til å gi ham. Han soner ikke nå btw (siden du skriver hjrmmesoning), nå er han i varetekt. Så han ønsker kun å sitte i varetekt hjemme, så vidt jeg skjønner. Hva soning gjelder, vet vi ikke noe enda.

Vet ikke om han er blitt banket opp i fengsel. Men forsto det slik at han nå er isolert fra de andre, og har dermed et ønske om fotlenke. De som bedriver voldtekt blir vanligvis banket opp i fengsel. Han frosta legen fikk vel også sone hjemme, pga at de ikke kunne sikre hans sikkerhet i fengsel

Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Vet ikke om han er blitt banket opp i fengsel. Men forsto det slik at han nå er isolert fra de andre, og har dermed et ønske om fotlenke. De som bedriver voldtekt blir vanligvis banket opp i fengsel. Han frosta legen fikk vel også sone hjemme, pga at de ikke kunne sikre hans sikkerhet i fengsel

Jeg tror ikke (og håper ikke) at han får særbehandling ang hvordan dom skal sones når den legges frem. Håper han blir pent nødt til å sone i fengsel som alle andre. Trodde ikke frostalegen fikk medhold i ønske om fotlenke, men korriger meg hvis jeg tar feil.

• Liker 8
Skrevet
-Pusheen- skrev (29 minutter siden):

Jeg tror ikke (og håper ikke) at han får særbehandling ang hvordan dom skal sones når den legges frem. Håper han blir pent nødt til å sone i fengsel som alle andre. Trodde ikke frostalegen fikk medhold i ønske om fotlenke, men korriger meg hvis jeg tar feil.

Jeg trodde ikke man fikk sone hjemme med fotlenke når det dreier seg om voldsdom. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Gulline skrev (7 minutter siden):

Jeg trodde ikke man fikk sone hjemme med fotlenke når det dreier seg om voldsdom. 

Det jeg leser meg frem til, er at det er snakk om varetekt. Både for Marius, som er linket over her, men også for Frostalegen. Han ønsket fotlenke under varetektsfengslingen, så det er ikke soning det er snakk om i noen av tilfellene. Og Bye fikk ikke medhold i ønsket om fotlenken, så da håper jeg ikke at Marius av en eller annen mirakuløs grunn skulle få lov...

Endret av -Pusheen-
korrigering
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Skrevet
-Pusheen- skrev (22 timer siden):

Det jeg leser meg frem til, er at det er snakk om varetekt. Både for Marius, som er linket over her, men også for Frostalegen. Han ønsket fotlenke under varetektsfengslingen, så det er ikke soning det er snakk om i noen av tilfellene. Og Bye fikk ikke medhold i ønsket om fotlenken, så da håper jeg ikke at Marius av en eller annen mirakuløs grunn skulle få lov...

Jeg kan ikke se at det fins grunnlag for at han skal sone varetekten med fotlenke hjemme. Det han har gjort er for grovt og det er fare for gjentakelse. Forøvrig må han da levere rene blod- og urinprøver, og beregne stikkprøver, og uanmeldte kontroller både ved hjemmebesøk og telefon. Han må følge en døgnplan uten avvik, og kan ikke bevege seg utenfor en viss radius.

Han sitter fint plassert i varetekt slik han bør, det dumme er at varetekten trekkes fra dommen når den kommer så jeg håper dommen blir streng.

• Liker 13
Skrevet
Reverend skrev (4 timer siden):

Jeg kan ikke se at det fins grunnlag for at han skal sone varetekten med fotlenke hjemme. Det han har gjort er for grovt og det er fare for gjentakelse. Forøvrig må han da levere rene blod- og urinprøver, og beregne stikkprøver, og uanmeldte kontroller både ved hjemmebesøk og telefon. Han må følge en døgnplan uten avvik, og kan ikke bevege seg utenfor en viss radius.

Han sitter fint plassert i varetekt slik han bør, det dumme er at varetekten trekkes fra dommen når den kommer så jeg håper dommen blir streng.

Det hørtes nu egentlig ut som mer stress enn å sitte i varetekt i fengsel, spør du meg...

• Liker 1
Skrevet
Reverend skrev (15 timer siden):

Ser heller ikke at han skal ha hjemmesoning. Men hørte en juridusk person snakket om at staten har ansvaret for hans sikkerhet, på et litt annet nivå. Og at det kunne være et tema. Så håper de insatte lar han være i fred, så han ikke har behov for hjemmesoning.

Dette ble nevnt i en podcast, husker ikke hvor, men mulig det var nrk. Sånn nevnt i tilfelle noen andre har fått den med seg og husker hvilke podcast

Skrevet

Ser heller ikke at han skal ha hjemmesoning. Men hørte en juridusk person snakket om at staten har ansvaret for hans sikkerhet, på et litt annet nivå. Og at det kunne være et tema. Så håper de insatte lar han være i fred, så han ikke har behov for hjemmesoning.

Dette ble nevnt i en podcast, husker ikke hvor, men mulig det var nrk. Sånn nevnt i tilfelle noen andre har fått den med seg og husker hvilke podcast

Det er ikke snakk om soning, det er snakk om varetekt. Det er ikke soning.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (38 minutter siden):

Det er ikke snakk om soning, det er snakk om varetekt. Det er ikke soning.

Men tiden han sitter fengslet i varetekt legges til som en del av selve dommen når den kommer, og forkorter dommen med tiden mellom februar og juni. Om det gir mening?

Sikkerheten hans er ansett som truet, derfor er han isolert fra de andre i fengslet. Der inne er det ikke stas å være siktet/dømt for voldtekt. Attpåtil benekter han skyld.

Personlig ser jeg ham som en disippel av brødrene Tate, at han ikke har lært eller erkjent noe som helst, siden han på død og liv vil ut. Fotlenke tror jeg ikke han vil klare å forholde seg til uansett.

• Liker 6
Skrevet (endret)
Reverend skrev (34 minutter siden):

*klipp*

Personlig ser jeg ham som en disippel av brødrene Tate, at han ikke har lært eller erkjent noe som helst, siden han på død og liv vil ut. Fotlenke tror jeg ikke han vil klare å forholde seg til uansett.

Helt enig. Det var sjokkerende når MBH velvillig skrøt i retten av at han hadde brutt besøksforbudet under den pågående rettssaken.

Den sjeldent nydelige gutten med det åpne blikket demonstrerte at han fremdeles ikke har lært noe som helst, selv etter halvannet år med mediestorm, 4 arrestasjoner, 40 tiltalepunkter og ukesvis i retten med gråtende, fornærmede kvinner på rekke og rad.

Virkelig skremmende at ikke engang den styrtrike og mektige kongefamilien, med sine ubegrensede midler både i form av tid og penger, ikke evner å hjelpe dette sentrale familiemedlemmet. Man kan si hva man vil om tabloide Se & Hør, men tittelen på Marius-boken "Ute av Kontroll" er særdeles treffende.

Endret av Rastebenk
  • Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet

Det begynner å bli noen år siden Høiby var en gutt.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...