Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

legg merke til hva han svarte da aktor spurte om hva han mente/definerte sex som (feeden til VG fra rettssaken i dag). Sex=samleie… han er 29 år. Da kan det jo være lettere å skjønne at HAN mener han ikke har hatt sex med noen bevisstløse…

Har du klokkeslett på dette?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Ninaen
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Har du klokkeslett på dette?

Skal finne og linke. Gi meg noen minutter. 

Skrevet

Skal finne og linke. Gi meg noen minutter. 

Thanks! 😊

Skrevet
Gunstein123 skrev (2 timer siden):

Slottet har ikke besvart VGs spørsmål om hvem som skal ha varslet kronprinsesse Mette-Marit om den forestående pågripelsen, hva hun skal ha fått vite – og om hun hadde tillatelse til å varsle sønnen.

Heller ikke spørsmål om hvorfor kronprinsesse Mette-Marit skal ha ryddet sønnens bolig i forkant av pågripelsen, er besvart.

VG 30 OKTOBER 2024:

Marius Borg Høiby (27) varslet om pågripelse

Som du sikkert har fått med deg , så var hele regjeringen varslet om denne arrestasjonen før marius. Så potensielt svært mange kilder som kunne ha konraktet mm, uforvarende om at det skulle være en feil

Gjest Ninaen
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Nåh... Jaja, da vet vi hvor uopplyst han er, hvis det ikke var rimelig åpenbart fra før.

Ganske håpløst ja… men igjen, da kan man jo forstå logikken som skjer inni hans hode… (jeg er smått ironisk nå, bare så ingen beskylder meg for å unnskylde ham). Selv om han er tiltalt for voldtekt UTEN SAMLEIE. 

Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Ganske håpløst ja… men igjen, da kan man jo forstå logikken som skjer inni hans hode… (jeg er smått ironisk nå, bare så ingen beskylder meg for å unnskylde ham). Selv om han er tiltalt for voldtekt UTEN SAMLEIE. 

Vet ikke om han leker dum, eller om han er så dum...

• Liker 12
Skrevet (endret)
Rosakatt skrev (3 timer siden):

Det påvirker også mange andre til å tro at det ikke er så farlig før de selv er der, så innser de det kanskje ikke raskt nok heller. 

Gårsdagens fornærmede (Skaugum/fest-kvinnen) har forklart at hun var full, hun skulle gå på do på nachspielet, og at Høiby fulgte etter. Så gikk det i følge henne veldig fort og aggressivt for seg, og de hadde sex i noen sekunder før hun avbrøt det for å fortsette med det hun hadde tenkt, som var å gå på do. Høres strengt talt nesten ikke ut som om hun hadde tid til å tenke seg om mtp om hun var helt sikker på om hun ønsket sex eller ikke. Miljøet høres jo helt ekstremt ut. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Det finnes ikke noe mer patetisk enn VOKSNE mannebabyer som forventer å få sympati. Han har hatt ALLE muligheter til å skape seg ett flott liv, bare fordi han er sønnen til sin mor, hadde han kunnet feks studere ved hvilken som helst institusjon i verden. Istedenfor bruker han det som en UNNSKYLDNING for hvordan han er. 

Det er ett TYDELIG mønster i hans oppførsel. Det er aldri hans feil, det er pressen, damene +++ Men, når man ser hvordan kongehuset feier ting under teppet, så er det jo ikke så overraskende at heller ikke MBH er vant til å ta ansvar for sine handlinger. 

Hvis MBH slipper lang straff, er jeg stygt redd for at det er lett å skjønne hva som kommer til å skje i hans fremtid... det er mange eksempler på hva som raskt skjer når det gjelder mennesker som ikke respekterer besøksforbud, har store problemer med rus, og lover og regler generelt. Jeg mener bastant at samfunnet FORTJENER å bli skjermet mot MBH. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
Skrevet

Er det noen som har fått med seg at Frogner kvinnen sitter i salen? Det betyr jo i så fall at hun ikke skal vitne eller så kan hun jo ikke sitte å høre på. Hørte bare noen sa de hadde forstått at hun var der, har ikke fått med meg det selv. 

Skrevet
Ninaen skrev (21 minutter siden):

Er ikke ett av tilfellene også med samleie?

• Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (På 3.2.2026 den 11.44):

Det hjerteløse her er å bli tiltalt for 40+ ting, inkludert voldtekt, vold og enormt med skader på mange ofre, og ikke utvise et fnugg av anger helt opp til rettssaken hvor man truer et offer med kniv.

Om man utviser litt anger, litt vilje til bedring og går igjennom prøvelsene på å bli frisk, så skal jeg vurdere min sympati. Jeg sympatiserer ikke med hardbarkede kriminelle. De har ansvar for egne valg.

Tror ikke han hadde den letteste oppveksten. Han hadde aldri stått anklaget for alt dette hadde det ikke vært for hans mor.

• Nyttig 1
Skrevet
zemer skrev (Akkurat nå):

Tror ikke han hadde den letteste oppveksten. Han hadde aldri stått anklaget for alt dette hadde det ikke vært for hans mor.

Det finnes sikkert flere millioner folk rundt om i verden som har hatt forferdelige oppvekster som ikke voldtar damer, banker og truer.

Det er ingen unnskyldning. Han har kastet bort det privilegerte livet han har fått kastet etter seg.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Gjest Ninaen
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Er ikke ett av tilfellene også med samleie?

Tenkte på hans manglende logikk eller forståelse. At hvis han kun forstår sex=samleie så kunne man jo på et absurd vis forstått at han mener han ikke er skyldig i flere av voldtektene. MEN så heter det jo «voldtekt UTEN SAMLEIE» i tiltalene. Så uansett hvordan man vrir og vender på det så gjør han seg enten veldig dum uten å se at det ikke henger på greip. Eller så er han faktisk så blåst (hjerne ødelagt av kokain…?) at han ikke skjønner hva som står i tiltaleteksten…

Skrevet

Tenkte på hans manglende logikk eller forståelse. At hvis han kun forstår sex=samleie så kunne man jo på et absurd vis forstått at han mener han ikke er skyldig i flere av voldtektene. MEN så heter det jo «voldtekt UTEN SAMLEIE» i tiltalene. Så uansett hvordan man vrir og vender på det så gjør han seg enten veldig dum uten å se at det ikke henger på greip. Eller så er han faktisk så blåst (hjerne ødelagt av kokain…?) at han ikke skjønner hva som står i tiltaleteksten…

Skjønner. :) 

Skrevet
Jobbermedbarn skrev (8 minutter siden):

Er det noen som har fått med seg at Frogner kvinnen sitter i salen? Det betyr jo i så fall at hun ikke skal vitne eller så kan hun jo ikke sitte å høre på. Hørte bare noen sa de hadde forstått at hun var der, har ikke fått med meg det selv. 

Det kan ikke stemme, hun er oppført som vitne i saken.

• Liker 1
Skrevet
zemer skrev (1 minutt siden):

Moren hans har helt tydelig ikke forstått hva hun begav seg inn på da hun giftet seg med HM. Det ser vi tydelig på skandalene som er i ferd med å rulles opp i disse dager. Ser med gru fram til hva som legges fram videre. Kan det være i frykt for det at hun er blitt skjermet av slottet? De nekter jo å komme med noen uttalelser.

• Liker 4
Skrevet
Rastebenk skrev (5 minutter siden):

Det kan ikke stemme, hun er oppført som vitne i saken.

Takk. 

Skrevet

..... jeg er bare lei av å høre ham male seg som et offer for offentligheten jeg...

Som middels minus interessert i ham, som jeg regner med den jevne nordmann er, så har jeg ikke engasjert meg i tabloidnyhetene om han, eller familien hans, før han "angivelig" ble en overgriper. Og nå er jeg interessert fordi rettssikkerheten til volds-og voldtektsofre engasjerer meg. Med andre ord, så hadde han sluppet mine klikk om gan ikke var en hestkuk mot damer.

• Liker 20
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...