Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At man har vært i et rusmiljø eller vært på nachspiel, er ikke gyldig grunn i Norge i dag til å bli voldtatt. Ser at mange misforstår dette. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Humas skrev (17 minutter siden):

Hadde det bare vært så enkelt. I teorien ja- I praksis viser det seg gang på gang at det ikke er så svart hvitt i dette miljøet. 

I hvilket miljø? Miljøer hvor menn ikke har respekt for kvinner? 

Ingen kvinner kan forandre slike menn, uansett hvor jomfruelige de er.

Det er som en afrikaner skal kle seg pent og ikke feste, for så å forvente at rasister ikke skal være rasister lenger. 

Endret av Ms.Hannigan
  • Liker 9
Skrevet
12.55Ingri Gudmundsen Bergo

Avviser at kronprinsessen tok ut simkort av telefon

Høiby sier han vil tilbakevise påstander om at moren hans, kronprinsesse Mette-Marit, skal ha tuklet med telefonen som han måtte gi til politiet.

– Utrolig mange har spekulert i om mamma har tatt ut simkortet. Det har absolutt ikke skjedd. Mamma tok oppvasken, liksom, sier Høiby.

Rettssaken mot Marius Borg Høiby

Da fikk vi svar på det.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Jaimatadi skrev (Akkurat nå):

Bra hun har Elden hvertfall! Det blir jo for dumt. 

Også er det jo i det hele dumt. Rus er ikke en unnskyldning i Norsk rett.

• Liker 1
Skrevet
Jaimatadi skrev (1 minutt siden):

At man har vært i et rusmiljø eller vært på nachspiel, er ikke gyldig grunn i Norge i dag til å bli voldtatt. Ser at mange misforstår dette. 

Om du mener meg også, jeg syns ikke det forsvarer overgrep men at det er en situasjon man er ekstra utsatt for sannsynligheten. Samme med alkohol. Men overgrep er overgrep.

Også fordi mange tenker, fylla har skylda og at man skal være så fri, vill og åpen ellers er man en festbrems, prippen, kjedelig. Mange ting som blir brukt mot de utsatte ikke bare etter, men før noe også. Og til å frikjenne den skyldige. Er skeptisk på dette miljøet. Lurer på om det er mer der.

• Nyttig 2
Skrevet
Jaimatadi skrev (11 minutter siden):

Nettopp her ser vi holdningene klart. Hvis hun liker sex, da fortjener hun det?!?? 
Er du med på A for du faen meg være med på B og. 

Hva i all verden er det du beskykder meg for? Folk må da få lov å ha den sexen de liker uten å bli dømt for det. Man skiller jo holdttekt mellom santykke og ikke samtykke. Makan. 

Vennligst ikke legg ord i munnen mim. Da jeg aldri har sagt eller antydet, det siste i innlegget ditt.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Hva i all verden er det du beskykder meg for? Folk må da få lov å ha den sexen de liker uten å bli dømt for det. Man skiller jo holdttekt mellom santykke og ikke samtykke. Makan. 

Vennligst ikke legg ord i munnen mim. Da jeg aldri har sagt eller antydet, det siste i innlegget ditt.

Jeg tror ikke hun beskyldte deg for å ha sagt det, men at det var en supplering til det hun siterte deg på. Dere er egentlig enige. Sex uten samtykke er overgrep.

• Liker 5
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Nei. Sex før er jo ikke en åpen invitasjon til sex når MBH vil uansett situasjon.

Argumentasjonen viser hvor lite forsvaret har å gå på.

Absolutt enig. Man kan fint ligge sammen en gang, så ikke ville det flere.

• Liker 6
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Man kan til og med ombestemme seg midt i akten. Fortsetter den andre likevel, er det voldtekt.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Man kan til og med ombestemme seg midt i akten. Fortsetter den andre likevel, er det voldtekt.

Helt klart!

Jeg har selv gjort det, og ble heldigvis respektert.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Natttåke skrev (Akkurat nå):

Ja, det er jo straffbart å voldta sin kone, selv om man har vært gift og hatt frivillig sex i 20 år. Tenker dette også gjelder for kjærester og one night stands. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Gunstein123 skrev (Akkurat nå):

Har sett flere tegninger av ham nå i media. Han må være vanskelig å tegne, for å si det pent.

Ja, for han er ikke femti, slik tegningene fremstiller ham som.

Skrevet
Ms.Hannigan skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo straffbart å voldta sin kone, selv om man har vært gift og hatt frivillig sex i 20 år. Tenker dette også gjelder for kjærester og one night stands. 

Sant!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Spesielt midt i en orgasme...

Skrevet
Gunstein123 skrev (1 minutt siden):

Spesielt midt i en orgasme...

Selv om du har orgasme så huter du deg til faens bort hvis den andre sier nei og ber deg stoppe. Selvsagt.

• Liker 6
Skrevet (endret)

https://www.vg.no/nyheter/i/wr8zVA/hoeiby-forklarer-seg-vanvittig-vanskelig

Her er forklaringen på den berømte telefonen.

Som mange her gjettet. Moren ryddet/tok oppvasken han tok en gammel telefon , og leverte fra seg den. 

Her ser man jo hvor galt  en ekkasje med en setning fra et avhør går galt. Svaret videre etc er ikke med. Og da en setning ut av kontekst, ut i norske medier, brukt i hovedsak for å sværte mora hans. 

Bra han rydder opp i det nå da.

Noen bør si unnskyld til mora hans "se og hør"

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...