Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ms.Hannigan skrev (2 minutter siden):

Det var vel Marius som ville ha åpne dører? Slik at verden kan se på når ofrene hans blir revet i filler i retten. Flytte fokus over på kvinnene, som har hatt sex over 100 ganger og drukket alkohol.

Jo, men noen av dem ba jo tingretten om lukkede dører under sin forklaring. Ble overrasket over avslaget. 

Tror marius angrer jeg.  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer også på hvor relevant det er at det begynner å gå opp for han at mamma ikke lenger er der for å rydde opp.

Fikk opp nyhetsvarsel nå at hun har avlyst utenlandsturen sin. 
har nok ikke så mye å si for han nei, og ja jeg tror det er relevant. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Jo, men noen av dem ba jo tingretten om lukkede dører under sin forklaring. Ble overrasket over avslaget. 

Tror marius angrer jeg.  

Meget mulig han angrer nå. Han har møtt seg selv i døra.

Opprinnelig var det nok for å skremme ofre fra å vitne, men også for å henge dem ut offentlig. Flytte fokus over på kvinnene. Det blir jo også en måte å vise at man har kontroll og makt på.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonym1002 skrev (På 2.2.2026 den 14.50):

Er det jeg som er litt for normal? Ikke vært på Epstein øya, ikke pedo og aldri truet noe med kniv. Har bare begått "regelbrudd" på forum.

Det er vel fordi alt ved Epstein, og mye ved MM og MBH er såpass unormalt at vi diskuterer de her

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (30 minutter siden):

De prøver å svekke troverdigheten til ofrene ved å skamgjøre dem, fordi de har vært på fest, drukket alkohol og hatt frivillig sex utenfor ekteskapet. 

Forstår ikke hvordan noen fortjener å bli voldtatt, fordi de har hatt frivillig sex, drukket alkohol eller gått på fest. 

Vi er i 2026, og skylden i voldtekt ligger fortsatt på kvinner og jenter.

Det er pinlig at denne strategien fortsatt blir brukt. Hele Europa ser på. Vi fremstår som et u-land.

Grøss.

Voldtekt i seg selv er utrolig tøft å lære seg å leve med. Men med den påkjenningen det er i en eventuell rettssak og at ofrene så ofte får skylda, så skjønner jeg godt at det er høye mørketall i fht anmeldelser av voldtekt.

Det er på tide at oppførselen og handlingene til Marius får en konsekvens. At han lærer at han ikke kan dure på og ødelegge andres liv. Så gjenstår det å se da om rettferdigheten vil seire i dette tilfellet.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Selvmålene fra både MBH og hans advokater her er jo slående.

Først tvinger de igjennom åpen rett, selv om fyren helt klart aldri har følt konsekvenser og nå sliter med å stå i det, og kaller han 'gutt' konsekvent. Og så skal vi huske at MBH selv tilla minst 2 nye siktelser bare skarve 2 dager før rettssaken startet.

Håper dommerne gir forsvaret til MBH en reprimande hvis de uffer seg over hans helse, det er helt selvforskyldt. 

Endret av Ellie42
  • Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
parmanoia skrev (44 minutter siden):

Det er muligens første gang i sitt liv han blir stilt til ansvar for sine handlinger, og denne gangen så til de grader. Det er ikke rart han skjelver. 

Ja, og så tror jeg han faker. Snakkes om at han faket noe på søndag for å slippe fengsel. Virker å være i tråd med hans karakter. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Ja, og så tror jeg han faker. Snakkes om at han faket noe på søndag for å slippe fengsel. Virker å være i tråd med hans karakter. 

Det tror jeg også. Alt for å slippe å møte. Siste desp forsøk. Kjenner typen. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Det er mange muligheter nå. Hvis han er psyk nok, kan han ikke sitte i fengsel. Mulig han satser på det. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (21 minutter siden):

Tror marius angrer jeg.  

Er vel litt seint å snyte seg når nesa er borte? 

• Liker 2
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (14 minutter siden):

Meget mulig han angrer nå. Han har møtt seg selv i døra.

Opprinnelig var det nok for å skremme ofre fra å vitne, men også for å henge dem ut offentlig. Flytte fokus over på kvinnene. Det blir jo også en måte å vise at man har kontroll og makt på.

Ja, og for å skremme og vise kontroll og makt. 
vanligvis er det jo verst for tiltale med åpne dører, men i dette tilfellet hvor alt om Marius allerde er offentlig kjent blir alt snudd på hode.  At fokus er på kvinnene nå som de forklarer er jo logisk synes jeg, så jeg blamer avgjørelsen til tingretten mer enn forsvarerne. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Jaimatadi skrev (1 minutt siden):

Det er mange muligheter nå. Hvis han er psyk nok, kan han ikke sitte i fengsel. Mulig han satser på det. 

Da blir han vel overført til psykiatrien og langvarig behandling der, trur jeg.

La oss si han får 5 år fengsel, men klarer å få slippe fengsel og overføres til psykiatrisk behandling. Der er han i 1-2 år, hva skjer etter de årene? Blir det rett i fengsel for resterende av tiden? Eller blir det en ny Eirik Jensen som soner med fotlenke?

• Liker 7
Skrevet
Thildamor skrev (Akkurat nå):

Er vel litt seint å snyte seg når nesa er borte? 

Selvsagt er det det. Det hjelper jo ikke de fornærmede som vil være anonyme at han ikke kan snyte seg lenger da 

• Liker 3
Skrevet
Kvittre skrev (31 minutter siden):

Helt standard det? Jeg skrev i forumet her tidligere at jeg synes det var dumt kvinnene måtte vitne foran åpne dører fordi de kom til å bli spurt ut om rusvaner, sexpreferenanser, tidligere forhold osv osv. det er så tøft i seg selv , og ennå tøffere med presse og masse folk. Det var en del her som mente da at det ikke ville bli sånn fordi bevisene var så sterke osv.. 

det er vel ingen som mener at de fortjener å bli voldtatt? 

hvilken strategi bruker de i resten av Europa i 2026? 
nei, i et u- land hadde det ikke vært noen rettsak . Jeg er litt overrasket over at folk er overrasket , for dette var sånn jeg tenkte det skulle bli, eller jeg trodde det skulle bli styggere. 

Jeg mener det at det er standard er et problem. Hvorfor er selvvalgte seksualaktiviteter et poeng om det ikke er fordi det påvirker de som skal dømme om noe ulovlig har skjedd til å ta høyde for at noen med et aktivt sexliv "egentlig" var åpne og villige for "alle" seksuelle aktiviteter? For at man ikke trenger samtykke av noen som har mye sex?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (29 minutter siden):

Er i varetekt nå. Enn så lenge, i hvert fall. 

Høiby-rettssaken, Marius Borg Høiby | Bekymret for Høiby: – Jeg håper han klarer det https://share.google/jMx1HK3A5cDymy4xM

Håper han klarer det

Skrevet

Nå er forsvareren i gang med å spørre ut offeret. Skikkelig ufint. Spør om offeret mente penis når hun en gang refererte til Lille Marius i en SMS.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (3 minutter siden):

Da blir han vel overført til psykiatrien og langvarig behandling der, trur jeg.

La oss si han får 5 år fengsel, men klarer å få slippe fengsel og overføres til psykiatrisk behandling. Der er han i 1-2 år, hva skjer etter de årene? Blir det rett i fengsel for resterende av tiden? Eller blir det en ny Eirik Jensen som soner med fotlenke?

Da blir det opp til legene å vurdere videre. Tenk scenario er at han blir vurdert for syk til å være i fengsel og blir samtidig dømt til psykiatrisk behandling, ofte med tvangsmedisinering i form av injeksjoner. Da er det legene som vurderer videre, og hvis han er rolig på avdelingen, blir han vurdert for utgang med følge på området osv. Det har også hendt at folk er på dom på psyk, men er for friske til å være på avdelingen over år, så de får være hjemme flere dager i uka. Legen bestemmer dette. Det er et litt merkelig system. Det er jo ikke tvil om at han er psyk iom det han har gjort, og han trenger sikkert behandling. Allikevel føles det jo som de slipper unna på en måte hvis det blir sånn. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Nå er forsvareren i gang med å spørre ut offeret. Skikkelig ufint. Spør om offeret mente penis når hun en gang refererte til Lille Marius i en SMS.

Hva FAEN! 
Stakkars folk. 
Her blir man dratt inn i saken og ender med å sitte til spot og spe. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Nymerïa skrev (2 minutter siden):

... Blir rent dårlig av å tenke på hvordan de må ha det, alt skal brettes ut, opp og frem i lyset. I plenum, hele verden får det med seg.

• Liker 9
  • Hjerte 3
Skrevet
Jaimatadi skrev (1 minutt siden):

Da blir det opp til legene å vurdere videre. Tenk scenario er at han blir vurdert for syk til å være i fengsel og blir samtidig dømt til psykiatrisk behandling, ofte med tvangsmedisinering i form av injeksjoner. Da er det legene som vurderer videre, og hvis han er rolig på avdelingen, blir han vurdert for utgang med følge på området osv. Det har også hendt at folk er på dom på psyk, men er for friske til å være på avdelingen over år, så de får være hjemme flere dager i uka. Legen bestemmer dette. Det er et litt merkelig system. Det er jo ikke tvil om at han er psyk iom det han har gjort, og han trenger sikkert behandling. Allikevel føles det jo som de slipper unna på en måte hvis det blir sånn. 

Ja, det er blodig urettferdig hvis ha får fotlenke og kan ferdes fritt innenfor ett angitt område. Han blir neppe lenket fast til bare Skaugum.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...