Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
pøbelsara skrev (32 minutter siden):

Igjen - man kan BÅDE oppleve det som vanskelig å være mye omtalt av pressen og være en som bruker vold mot kvinner. Det er ikke en motsetning der.

Man kan være både slem og sliten, pen og smart, rik og ulykkelig, etc. 

Hva mener du egentlig med det du skriver her? Konteksten? 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Cami9 skrev (2 minutter siden):

Ok, men det skal fortsatt bevises - eller? Kan du juss eller er det fantasi og konspirasjon? Lovdata er er fint sted å lese seg opp på tidligere dommer i lignende saker. 

Første-andreårs jusstudent eller? 

Du vet det finnes saker der man dømmes på ord mot ord, uten håndfaste beviser? Uten engang de massive digitale bevisene man har i denne saken? Bare å sjekke i lovdata! Det skal sannsynliggjøres ut over enhver RIMELIG tvil. Ikke bevises med 100 % håndfaste beviser. 

• Liker 8
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Hva her dette med noe å gjøre?

Shaming av ofrene hans.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Cami9 skrev (6 minutter siden):

Ok, men det skal fortsatt bevises - eller? Kan du juss eller er det fantasi og konspirasjon? Lovdata er er fint sted å lese seg opp på tidligere dommer i lignende saker. 

Det skal jo ikke bevises i denne saken for det er ikke bekreftet at hun har blitt neddopet i dette tilfellet. De skal kun ta utgangspunkt i at hun har sovet. 

Endret av Snöhvit
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Eufemia- skrev (7 minutter siden):

Hva mener du egentlig med det du skriver her? Konteksten? 

Jeg mener at ingen er bare en ting. Han kan være opprørt og lei seg selv og opprørt over å bli omtalt i pressen selv om han har gjort det han er tiltalt for.

De fleste av oss er komplekse - og ikke-konsekvente.

Endret av pøbelsara
Mistet noen ord
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (15 minutter siden):

Jeg opplever det som om kronprinsparet muligens kan ha sviktet det å beskytte ham fra barnsben av, dette fordi han selv så tydelig er dypt opprørt over temaet når han omtrent går til angrep på media for sin egen påstand. Spørsmålene tårner seg opp som følge av uttalelsen som ble fulgt av et følelsesutbrudd. 
Om vi søker på historikken i dette, så viser det hva de selv gjorde, altså MM og stefaren. De løftet ham opp, og viste ham frem, og de var sikkert både lykkelige og stolte av ham. Selvsagt, og det forstår jeg. 

i oppveksten følger så en lang rekke offisielle anledninger hvor han ble tatt med, og hvor det å bli tatt bilder av var en naturlig følge. De stod selv for mye av dette, og i dette valget følger også deres eget ansvar. 

Det går kkke å forsøke å legge skyld på pressen for deres egne valg. Når offentlighetens søkelys oppsøkes, så trigger også dette oppfølging i hva han/de gjør og velger i sine liv. 
Det er trist at mor MM ikke tok skikkelig tak i ham da han begynte å møte på utfordringer. De har sikkert gjort noe, men det kan umulig ha vært tilstrekkelig ift. behovet. 

Det her er jeg svært uenig i. Går ikke inn i diskusjon på det nå. Mer enn nok med å følge rettsaken. Men da foreslår jeg å lese en dag på jobben. Av en tidligere se og hør journalist. Også kan vi henvise til at detveksisterer paparazzi bilder av marius i barnehagen. Og det sier sitt

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Haha, kom MM for å ta oppvasken?? Ja, det hadde jo vært fælt om det sto skittent servise der når politiet kom! 

• Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet
Spørsmålstegnene skrev (37 minutter siden):

Det er begrunnet i hans rettssikkerhet, hans rett til å forklare og etterprøvbarhet, der sak hele tiden tvistes i media og ii sosiale forums som dette...

Det er begrenset hvor mye man kan forsvare at man raserer boliger, setter kniv i veggen og kommer med kniv så politiet arresterer 2 ganger, har mapper med overgreps materialer av bevisstløse damer, utøver vold i og i flere forhold, har lydopptak av trusler, ødelegger eller forsøker å ødelegge og gjemme bevismaterialer, er i konfrontasjon med politiet. Jeg nevnte sikkert ikke alt heller. 

Det er fysisk umulig å begå alt dette og fremstå som en trygg omgjengelig person. 

• Liker 17
  • Nyttig 8
Skrevet
Kløftfrid skrev (Akkurat nå):

Haha, kom MM for å ta oppvasken?? Ja, det hadde jo vært fælt om det sto skittent servise der når politiet kom! 

Nå skulle de jo ikke dit. Hun vet han skal arrrsteres, ikke hvor lenge, så ja lurt å ta oppvasken. Den kommer til å stinke over hele huset

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Det her er jeg svært uenig i. Går ikke inn i diskusjon på det nå. Mer enn nok med å følge rettsaken. Men da foreslår jeg å lese en dag på jobben. Av en tidligere se og hør journalist. Også kan vi henvise til at detveksisterer paparazzi bilder av marius i barnehagen. Og det sier sitt

Det finns også serier hvor damer har sekker på hodet iført bikini så ler og holder masse folk i salen på å spy av hvor stygge ansiktene deres er. Media er syk, men det betyr ikke at han har lov til å være en voldelig og overgripende person. 

• Nyttig 8
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Nå skulle de jo ikke dit. Hun vet han skal arrrsteres, ikke hvor lenge, så ja lurt å ta oppvasken. Den kommer til å stinke over hele huset

Er MM som tar oppvasken?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Spørsmålstegnene skrev (20 minutter siden):

Dette blir spekulasjoner og anklager om noe vi på utsiden ikke har innsikt i. Det man med sikkerhet vet er i fra et faglig psykologisk sted at mediiepress er en belastning for mennesker.

Og er det noe psykologiske studier av at det gjør folk til voldsmenn, og at det fører til 38+ siktelser på sikt?

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Var det ikke også en video som se og hør publiserte der M og vennene kjørte rundt med sparkesykkel inne i foreldrenes hus? Han sier i retten at han respekterte deres eiendom...

Endret av Kløftfrid
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Kløftfrid skrev (1 minutt siden):

Var det ikke også en video som se og hør publiserte der MM og vennene kjørte rundt med sparkesykkel inne i foreldrenes hus? Han sier i retten at han respekterte deres eiendom...

Det var et hoverboard. Jeg ser bare en person i den videoen, altså vedkommende som kjører hoverboardet. Vet ikke hvor mange som evt var der.

• Liker 3
Skrevet
Spørsmålstegnene skrev (3 minutter siden):

Dette blir spekulasjoner og anklager om noe vi på utsiden ikke har innsikt i. Det man med sikkerhet vet er i fra et faglig psykologisk sted at mediiepress er en belastning for mennesker.

Det er bare en side ved komplekset. 
Hva med oppvekst, oppfølging, etablering av trygghet og forutsigbarhet innad i familien. Det å bygge styrke i det å tro på seg selv og gode egenskaper. Det å være positiv og ønske seg en utdanning som man trives med. Oppfølging og rammer som hindrer valg om å utfordre det samme, trygge og forutsigbare livet. Det å velge konstruktivt fremfor destruktivt, og at MM og stefar er støttende tilstede i dette. Å gi et barn, en ungdom, og en ung voksen tro på seg selv er en sentral oppgave man har som forelder. Fikk han alt dette? Jeg vet ikke. 

Ofte finnes det nogenlunde plausible årsaker til at ting går «rett vest». Det er virkelig trist at det ikke er evnet å avverge villfarelsen og alt av farlige og destruktive valg og handlinger. Spesielt fordi familien besitter all mulig hjelp å få om de skulle ha behov for sånt. 

pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Jeg mener at ingen er bare en ting. Han kan være opprørt og lei seg selv og opprørt over å bli omtalt i pressen selv om han har gjort det han er tiltalt for.

De fleste av oss er komplekse - og ikke-konsekvente.

Nei, riktig, ingenting er bare en ting. Ofte er det komplekst, og siden han «er den han er», så bør selv han forstå at voldshandlinger, voldtekter, trusler, bruk av kniv i affekt - disse faktiske forhold er så grove at pressen skriver om det, og det gjelder alle. Blir han lei seg og opprørt over omtale relatert til så grove hendelser? Tenk så på alle ofrene som er blitt slått,  mishandlet, voldtatt, truet - også med kniv?! 

Jeg er meget forundret over hvor selvsentrert du beskriver hans mangel på forstand relatert til gjerningene som er begått! 

• Liker 4
  • Nyttig 10
Skrevet
Kløftfrid skrev (8 minutter siden):

Ryddet hun ikke også - hvorfor, og hva bestod den av? 

• Liker 5
Skrevet
Kløftfrid skrev (9 minutter siden):

Er MM som tar oppvasken?

I følge det han svarer i retten i dag, som ligger i min forrige link

• Liker 2
Skrevet
Eufemia- skrev (Akkurat nå):

Det er bare en side ved komplekset. 
Hva med oppvekst, oppfølging, etablering av trygghet og forutsigbarhet innad i familien. Det å bygge styrke i det å tro på seg selv og gode egenskaper. Det å være positiv og ønske seg en utdanning som man trives med. Oppfølging og rammer som hindrer valg om å utfordre det samme, trygge og forutsigbare livet. Det å velge konstruktivt fremfor destruktivt, og at MM og stefar er støttende tilstede i dette. Å gi et barn, en ungdom, og en ung voksen tro på seg selv er en sentral oppgave man har som forelder. Fikk han alt dette? Jeg vet ikke. 

Ofte finnes det nogenlunde plausible årsaker til at ting går «rett vest». Det er virkelig trist at det ikke er evnet å avverge villfarelsen og alt av farlige og destruktive valg og handlinger. Spesielt fordi familien besitter all mulig hjelp å få om de skulle ha behov for sånt. 

Nei, riktig, ingenting er bare en ting. Ofte er det komplekst, og siden han «er den han er», så bør selv han forstå at voldshandlinger, voldtekter, trusler, bruk av kniv i affekt - disse faktiske forhold er så grove at pressen skriver om det, og det gjelder alle. Blir han lei seg og opprørt over omtale relatert til så grove hendelser? Tenk så på alle ofrene som er blitt slått,  mishandlet, voldtatt, truet - også med kniv?! 

Jeg er meget forundret over hvor selvsentrert du beskriver hans mangel på forstand relatert til gjerningene som er begått! 

Jeg er meget forundret over at du ikke ser at det faktum at han nå står tiltalt, både betyr at han ikke har forstått hvordan man skal oppføre seg, hva man ikke skal gjøre. De mange og meget alvorlige tiltalepunktene adresserer jo nettopp at han (antakelig) har tillatt seg å gjøre disse tingene. 

At jeg forstår at HAN ikke forstår, betyr ikke at ikke jeg forstår.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Kan du ikke bare lese noen av referatene i ett av mediene som dekker dette?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eufemia- skrev (3 minutter siden):

Hun gjorde visst det ... hun som selv har en tjener på hver finger. 

• Liker 14
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...