Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Sphinix skrev (1 minutt siden):

Du kan fortelle vennen din at kroppskrenkelser også ka omfatte å spytte på noen. 
Du kan samtidig nevne at det er en lang vei fra det til voldtekt. 

Du svarte ikke på spørsmålet. Er MBH en voldsmann når han innrømmer kroppskrenkelse?

Alle vet svaret. Dette er bare pinlig.

Endret av Ellie42
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Hva med den ekstraordinære situasjonen med å bli utsatt av vold/ overgrep/ dokumentert i sove- overgrep mappa til sønnen til kronsprinsessen av Norge??

Hva tenker vi?? Omfattende? Belastende? 

HMMMMMMM

Jeg henviste til hva jussen sier om straffeutmåling. 

• Liker 1
Skrevet
Sphinix skrev (Akkurat nå):

Du kan fortelle vennen din at kroppskrenkelser også ka omfatte å spytte på noen. 

Men så har vi jo noen videoer da, så om han ved andre tilfeller har spyttet, hvem i huleste skulle brydd seg?

• Nyttig 1
Skrevet
Snurrevippen skrev (Akkurat nå):

Jeg henviste til hva jussen sier om straffeutmåling. 

Å jeg henviser til fornuft.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (54 minutter siden):

Så det var aldri i tankene hans å få bekreftelse på andre måter enn sex og rus? Hva med en jobb? Drive med noe samfunnsnyttig som frivillig arbeid? Bruke de enorme ressursene han har tilgang til å skape seg et liv på egne bein, uavhengig av foreldrene? Det er mange barn av kongelige som lever et relativt anonymt liv, og som ikke oppsøker offentlighet i det hele tatt. Eller er det et holdningsproblem som er utfordringen? 

«Jeg har levd et liv som dere vil tro at veldig få her kan relatere seg til. Med ja, mye fest, veldig mye alkohol, mye narkotika. Jeg er jo kjent for de aller fleste i Norge, lenge før alt sammen skjedde. Men jeg er jo kjent for å være sønnen til mamma og ikke noe annet, så jeg har hatt et ekstremt bekreftelsesbehov. Hele livet, og det har jo resultert i mye sex, mye rus og alt det der, sa Marius.» 

https://www.seher.no/kongelig/historisk-marius-vitnet/84186050

MBH fremstiller sitt bekreftelsesbehov som unikt, og antyder at det nesten uunngåelig førte til grenseløs og skadelig atferd. Dette er kvasipsykologi brukt som bortforklaring.

Behovet for bekreftelse er universelt, og psykologiske forklaringsmodeller skal brukes til å forstå atferd, ikke til å unnskylde den eller frata  ansvar.

• Liker 12
  • Nyttig 12
Skrevet
Sphinix skrev (23 minutter siden):

Ouf er det nå jeg bør føle meg truffet? Vet du hva kroppskrenkelse er definert som i straffeloven? Jeg bare lurer, ettersom du helt tydelig anser deg selv som den mest opplyste om denne saken..

Sphinix skrev (3 minutter siden):

MBH har innrømmet kroppskrenkelse, ergo har han innrømmet vold. Det finnes lydopptak der han innrømmer å ha klappet til en fornærmet med flat hånd. Hvorfor kverulerer du?

• Liker 18
  • Nyttig 4
Gjest Ninaen
Skrevet
Kvinne31 skrev (33 minutter siden):

Er vel i samme verden man drar å kjøper madrass med sønnen dagen etter den påståtte voldtekten i 2018... Husker oppslaget i se og hør om at mor og sønn var ute å handlet madrass, men det var såklart før noen visste hva som hadde foregått natten før.. 

madrasskjøpet var høsten 2024, etter en annen påstått voldtekt på Skaugum, etter hendelsen 4.august som førte til siktelser og etterforskning. Sørg for korrekte fakta. 

Skrevet
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Du svarte ikke på spørsmålet. Er MBH en voldsmann når han innrømmer kroppskrenkelse?

Alle vet svaret. Dette er bare pinlig.

Jeg skjønner at dette kan være vanskelig dersom man ikke henger med i språket. 

Jeg skal være mere tydelig: nei, jeg mener ikke nødvendigvis at man er en voldsmann for å ha spyttet på noen. Det kommer ann på kontekst. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (5 minutter siden):

Så litt føleri er lov.

Nei. Det handler ikke om føleri, men om juridiske vurderinger og rettsprinsipper. 

• Liker 3
Skrevet
Sphinix skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner at dette kan være vanskelig dersom man ikke henger med i språket. 

Jeg skal være mere tydelig: nei, jeg mener ikke nødvendigvis at man er en voldsmann for å ha spyttet på noen. Det kommer ann på kontekst. 

Hva gjorde MBH i leiligheten til Frogner dama?

Du skal ha for forsøket. Hva sier han i lydfilen til frogner-dama?

Hvorfor er du så fokusert på spytt?

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Snurrevippen skrev (1 minutt siden):

Nei. Det handler ikke om føleri, men om juridiske vurderinger og rettsprinsipper. 

Jeg tror ikke noen her inne er interessert i hverken juss eller rettsprinsipper 🙈 skulle tro folk hadde lært noe etter Viggo Kristiansen saken.

• Nyttig 6
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Hva gjorde MBH i leiligheten til Frogner dama?

Du skal ha for forsøket. Hva sier han i lydfilen til frogner-dama?

Hvorfor er du så fokusert på spytt?

Jeg svarer på det du spurte om og sitatet du lenket til. Han innrømmet kroppskrenkelse.

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
Sphinix skrev (6 minutter siden):

Jeg svarer på det du spurte om og sitatet du lenket til. Han innrømmet kroppskrenkelse.

Ok. Hva sa han til Frogner-dama i lydfilen?

Spytting er for øvrig også klassifisert som vold. Det er litt dobbeltmoralsk å komme inn i tråden å late som du er for rettsprinsipper og juss og så tre minutter senere avfeie dem.

Endret av Ellie42
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Snurrevippen skrev (7 minutter siden):

På føleriet til den skyldige, men tilfeldigvis ikke i favøret til offret, der må vi følge harde fakta ja. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Rosakatt skrev (7 minutter siden):

Hva med den ekstraordinære situasjonen med å bli utsatt av vold/ overgrep/ dokumentert i sove- overgrep mappa til sønnen til kronsprinsessen av Norge??

Hva tenker vi?? Omfattende? Belastende? 

HMMMMMMM

Det er bare useriøst og føleri, når det omhandler ofrene må vite. Vi må være harde med ofrene. Det skal kun gå på faste bevis. 

Når det gjelder Marius, så tenker vi rettsprinsipper, tilleggsbelastninger, barndomstraumer, selvpåført rus og en kjendis mamma. Han var jo bare 3 år da han entret inn i denne forferdelige tilværelsen. Altså ingen følelser involvert. Bare klare kalde fakta. 

• Liker 5
  • Nyttig 11
Skrevet
Sphinix skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ikke noen her inne er interessert i hverken juss eller rettsprinsipper 🙈 skulle tro folk hadde lært noe etter Viggo Kristiansen saken.

Er fortsatt ingen i denne tråden som argumenterer for at det eksisterer en rettskraftig dom mot Marius. 

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Ellie42 skrev (4 minutter siden):

Ok. Hva sa han til Frogner-dama i lydfilen?

Det er vanskelig å holde en fornuftig debatt gående ettersom du konstant bytter emner når du får svar. 
Jeg mener at vi ikke kan uttale oss om dette enda all den tid vi ikke har hørt hele samtalen og konteksten av dette.

Jeg melder meg for øvrig ut av diskusjonen med deg da det sjeldent og aldri fører til noe godt å forsøke seg på en fornuftig debatt med noen som er så emosjonell om temaet. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Sphinix skrev (3 minutter siden):

Nettopp. Jeg opplever at mange her er mer ute etter mest mulig fordømmelse, uten å reflektere over at nettopp denne typen offentlig forhåndsdømming og belastning kan bli et moment i retten. Hva skal man med en rettsstat når man har folkedomstol til å avgjøre. 

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sphinix skrev (5 minutter siden):

HA! Jaaa, sammenlign finger i sovende damer videomappe og 3 kjærester som påstår voldelig forhold hvor politiet selv har rykket ut, hentet han og har bilde dokumentasjon av rasert leilighet og lydopptak av Høyby som ytrer trussler med en mann som uskyldig har sonet for mord av barn. Er usikker på saken av Viggo, den er så fæl at jeg liker ikke å si garanter uskyldig men kommer ikke til å si han er skyldig heller, han er sikkert uskyldig. usj.  

Sorry meg, men den sitter ikke som du håper. 

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Snurrevippen skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Jeg opplever at mange her er mer ute etter mest mulig fordømmelse, uten å reflektere over at nettopp denne typen offentlig forhåndsdømming og belastning kan bli et moment i retten. Hva skal man med en rettsstat når man har folkedomstol til å avgjøre. 

Det er liksom det at det er FYSISKE BEVISER i denne saken.

Endret av Rosakatt
  • Liker 8
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...