Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Snurrevippen skrev (Akkurat nå):

Nettopp. Jeg opplever at mange her er mer ute etter mest mulig fordømmelse, uten å reflektere over at nettopp denne typen offentlig forhåndsdømming og belastning kan bli et moment i retten. Hva skal man med en rettsstat når man har folkedomstol til å avgjøre. 

Helt enig. Det må være helt forferdelig for ofrene med all denne forhåndsdømmingen. De blir dratt inn i en stor offentlig sak, så blir det påstått at de lyver. Det slås tvil om alle de fysike bevisene politiet sitter på. Ofrene blir avkledd foran hele verden. Belastningen må være helt enorm. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rosakatt skrev (Akkurat nå):

HA! Jaaa, sammenlign finger i sovende damer videomappe og 3 kjærester som påstår voldelig forhold hvor politiet selv har rykket ut, hentet han og har bilde dokumentasjon av rasert leilighet og lydopptak av Høyby som ytrer trussler med en mann som uskyldig har sonet for mord av barn. Er usikker på saken av Viggo, den er så fæl at jeg liker ikke å si garanter uskyldig men kommer ikke til å si han er skyldig heller, han er sikkert uskyldig. usj.  

Sorry meg, men den sitter ikke som du håper. 

Jeg tror du misforstår poenget. Kristiansen er en av de som ble forhåndsdømt i media og hvor samtlige forum florerte av denne type kommentarer gjennom flere år. 
Media måtte ut å beklage, påtalemyndighetene måtte ut å beklage etc etc.

Lærepengen av denne saken er helt enkel: ikke forhåndsdøm noen. Det er en grunn til hvorfor vi har domstoler, hvorfor loven er slik den er. 

Loven er objektiv med visse krav som må oppfylles for at en person skal kunne dømmes. 

Media har dessverre en tendens til å publisere for å skape engasjement og lesere, ikke kun for å oppfylle en viktig samfunnsoppgave.

Å ha en fornuftig debatt er en ting, å anklage noen for lovbrudd det ikke er bevist at de har begått er noe annet. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Rosakatt skrev (25 minutter siden):

Å jeg henviser til fornuft.

Fornuft er subjektivt. Juss er normert.

• Liker 5
Skrevet (endret)
Sphinix skrev (5 minutter siden):

Jeg tror du misforstår poenget. Kristiansen er en av de som ble forhåndsdømt i media og hvor samtlige forum florerte av denne type kommentarer gjennom flere år. 

Lærepengen av denne saken er helt enkel: ikke forhåndsdøm noen. Det er en grunn til hvorfor vi har domstoler, hvorfor loven er slik den er. 

Loven er objektiv med visse krav som må oppfylles for at en person skal kunne dømmes. 

Media har dessverre en tendens til å publisere for å skape engasjement og lesere, ikke kun for å oppfylle en viktig samfunnsoppgave.

Å ha en fornuftig debatt er en ting, å anklage noen for lovbrudd det ikke er bevist at de har begått er noe annet. 

Kristiansen innrømmet aldri skyld. Det er ingen bevis. MBH har innrømmet skyld både i filer, egen statment og i retten.

Du sammenligner pærer og semi-trailere for å konstruere "rettssikkerhet".

Endret av Ellie42
  • Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Snurrevippen skrev (9 minutter siden):

Nettopp. Jeg opplever at mange her er mer ute etter mest mulig fordømmelse, uten å reflektere over at nettopp denne typen offentlig forhåndsdømming og belastning kan bli et moment i retten. Hva skal man med en rettsstat når man har folkedomstol til å avgjøre. 

Har ikke lest de siste sidene i tråden, så dette kan ha vært spurt om før. Men denne forhåndsdømmingen i media, hvis den kan være formildende for Marius, kan den også veie opp og gi skjerpet straff pga alt stresset det kan ha medført fornærmede? Marius har jo ikke akkurat trukket seg tilbake mens dette har pågått. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Sphinix skrev (3 minutter siden):

Du har forsøkt deg på små stikk og fornærmelser helt siden du begynte å sitere meg, det er for meg stort sett alltid en tegn på høyt emosjonelt engasjement dersom noen ikke evner å holde seg til saken men føler et behov for å enten trykke ned sin diskusjonspartner eller latterliggjøre deres argumentasjon. Det samme gjelder hyppig utskiftning av tema. 

Jeg har for øvrig hørt lydfilene. De som ble publisert av se og hør. Hvor du kun hører Marius og kun deler av samtalen. 

Jeg velger likevel å forholde meg til det som har fremkommet i retten, og ikke i se og hør. 

Det som har fremkommet i retten er at MBH har sagt seg skyldig i vold. Det samme har han gjort i lydfil og i eget statement. Men du snakker om spytting da, som jo er din rett.. men det har ingenting med dette å gjøre.

MBH = voldsmann. Han har både tilstått i retten og i samfunnet.

Endret av Ellie42
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Snurrevippen skrev (5 minutter siden):

Fornuft er subjektivt. Juss er normert.

Merkelig da, at det er større sjanse for å få strengere straff om man er fattig, enn om man er rik for å begå samme ugjerning. 

Endret av Ms.Hannigan
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Her er flere tekstmeldinger sendt av en angrende synder som opplever så mye stress knyttet til rettssaken sin at han må medisineres tungt, og holdes under tett oppsyn av lege. 
https://www.seher.no/kongelig/spoker-om-overgrep-med-kriminelle-venner/82277613

Her er bilde av en angrende synder som har blitt forfulgt av pressen hele livet. Lurer på hvem som har tatt det bildet. Og hvem har sendt det rundt til flere ulike medier? 
https://www.nettavisen.no/kjendis/nytt-marius-borg-hoiby-bilde-viser-fingeren-til-se-og-hor/s/5-95-2096068

Her er en video og lydopptak av den samme angrende synderen. Han som gråt og skalv i rettssalen fordi han er så redd. 
https://www.seher.no/video/her-spoker-marius-borg-hoiby-med-voldsanklagene/ee6Kwy38

https://www.seoghoer.dk/krimi/hoer-de-uhyggelige-lydoptagelser-af-marius-jeg-vil-have-du-skal-doe

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Sphinix skrev (13 minutter siden):

Kristiansen hadde ikke telefonen full av bilder og videoer av tilsynelatende livløse kvinner som han utfører seksuelle handlinger mot. Det fantes ikke lydopptak av voldsepisoder eller drapstrusler. Eller digitale bevis på transport av store mengder narkotika. Og Kristiansen gikk ikke ut offentlig med en pressemelding hvor han tok ansvar for deler av tiltalen. Det er ikke forhåndsdømming å forholde seg til fakta i saken. 

• Liker 8
  • Nyttig 16
Skrevet

Jeg ser på dansk TV og de har et lengre innslag om rettsaken i Oslo i nyhetene på DR1. 

• Liker 8
Skrevet

SVT har det også som lederhistorie i kveldsnytt, med segway over til MMs skandaløse forhold til en dømt serieovergriper av ungjenter.

• Liker 8
Skrevet

Mette-Marit sitt rop til media om å la sønnen få være privat, kan ha ført til mer bobleplast-tilværelse og trolig vippet han enda mere utenfor stupet.

Hadde han ikke fått herjet fritt og blitt sett mer i kortene, hadde kanskje oppførselen ført til litt rakere rygg... :sjenert:

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ms.Hannigan skrev (27 minutter siden):

Helt enig. Det må være helt forferdelig for ofrene med all denne forhåndsdømmingen. De blir dratt inn i en stor offentlig sak, så blir det påstått at de lyver. Det slås tvil om alle de fysike bevisene politiet sitter på. Ofrene blir avkledd foran hele verden. Belastningen må være helt enorm. 

Og i iveren etter å uttrykke sympati med MBH så går det i glemmeboken at ofrene hans har også familie og pårørende. De sitter på sidelinjen og kan ikke kritisere pressen, eller kongehuset sin håndteringen av saken. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (44 minutter siden):

Merkelig da, at det er større sjanse for å få strengere straff om man er fattig, enn om man er rik for å begå samme ugjerning. 

Hvor har du denne statistikken fra? Kilde?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Sphinix skrev (37 minutter siden):

VK ble dømt av et rettsvesen.  

• Liker 2
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Hvis dette med sofa gjelder skaugum kvinnen som har forklart seg i dag så skjedde dette i 2018. Ikke samme person som hun som skal ha blitt voldtatt dagen før madrasskjøpet. Men lett å gå i surr når det er så mange voldtekter, 

Hun dagen før madrasskjøpet kan du glemme. Hun var ikke voldtatt og hun er ikke endel av saken. Det er snakk om kun en voldtekt på skaugum og det er i 2018. Så det er ikke værre enn det

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (2 timer siden):

Bare det sverter mm, så er det sant...

Første info, kommer fra en såkalt anonym kilde som har lekket fra avhør, vi vet ikke hvem det er, hvilken agenda vedkommende har, konteksten i  en større samtale/avhør. Og han beskylder henne evnt  ingenting, og vi vet ikke om det engang er sant. 

Nå svare msrius med egne ord i en rettsal under ed, og vi hører hans egne ord. Da forholder jeg meg til den mest troverdige kilden av disse to måter å hevde noe på. Og det blir der jeg får det diretkte fra kilden selv, som ikke er anonym. Kontra en fantasi kilde, av noen som har også skrevet mye annet som ikke er riktig. Eller verifisert sant. Som feks narkolager på skaugum.

Man avlegger ikke ed når man er tiltalt.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

På samme måte som Epstein har brukt MM som sosial valuta, har MBH brukt MM som sosial valuta. Interessant perspektiv egentlig. 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet
CeXNS skrev (2 minutter siden):

På samme måte som Epstein har brukt MM som sosial valuta, har MBH brukt MM som sosial valuta. Interessant perspektiv egentlig. 

Og Marius sine kriminelle venner har brukt MBH som sosial valuta. Og sånn går no’ dagan…

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...