Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Carrot skrev (På 20.1.2026 den 9.25):

uten å forskutere utfallet tror jeg mange vil bli skuffet av den endelige dommen etter rettssaken, meg inkludert.. Denne gutten har fått frie tøyler hele veien så jeg har ikke spesielt tiltro til at systemet plutselig skal virke nå selv om boblen rundt han brast.. 

https://www.tv2.no/nyheter/dette-kan-bli-straffen/18481953/?fbclid=IwZnRzaAPd4_1leHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZA8xNzM4NDc2NDI2NzAzNzAAAR6GZo9tHF0HjAAyYqEwP8zr8gWs52BbxptXi4ywz-L098oGW-rUg3nsTn4gdQ_aem_cw8IvlMbzyf4zZNBUZtprQ

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (21 minutter siden):

Sant. Lurer på hva det siste kan være. Vil det gi noe strengere straff i og med at han begår nye lovbrudd rett før en rettssak, tro?

Kanskje en ny "bombe" siden det tar tid..?

Skrevet
-Pusheen- skrev (43 minutter siden):

"Kan straffes med inntil 16 års fengsel". Klarer ikke se for meg det, men håper i det minste at det betyr at det blir en solid dom likevel. (Som han sikkert kommer til å anke)

16 år er i den øvre delen, men blir mange år og mulig forvaring. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
enkefru skrev (18 minutter siden):

Har sett flere sånne. Ser ut som fortsatt 16 år er max. 10 år, sannsynlig om dom som litt streng, etter gjentagelser og antall.   Ser ut som de fleste koker ned til 6år, som mest sannsynlig. Og 1-2 år om han ikke blir dømt skyldig på det alvotligste

Så dette er jo helt umulig  å anslå. Mage følsen min har nok ligget på mellom 4 og 6 år, siden i fjor. Så tiden vil vise svaret, på det. Håpet mitt  er vel 6år år forvaring. Men kan nok tenkes ikke forvaring er aktuelt. Da er straffen innafor kan ta tak i seg selv, og holdes på etter behov lengre enn det. Men kan slippes ut før

• Liker 1
Skrevet (endret)
Hebbe-lille skrev (På 17.1.2026 den 16.51):

Så de kan ikke uttale seg om hvorfor de ikke valgte selv å benytte seg av vergeplikten eller ba noen andre på kongeskipet om å benytte seg av den? Hvorfor er det så selvfølgelig? Saken er henlagt og de står fritt til å uttale seg om nøyaktig hva de vil? Det er tross alt ingen involverte som har gitt de munnkurv?eller? 

Kan du dokumentere hvilken vergeplikt du snakker om? Og hvilken situasjon på Kongeskipet som utløser denne såkalte vergeplikten?

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat og svar til dette. Forumansvarlig
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Om det er et verksted eller ikke, vet jeg ikke. Kanskje det er i garasjen. Kanskje MBH drev med reparasjon av MC-er? Vet ikke. Han hadde et firma og drev med MC-er. Dette ble startet mens han bodde i Tønsberg. 

https://www.instagram.com/p/CZKp4A8IsLo/?igsh=OHd2NGx4ZXNoZjlm

https://www.tb.no/marius-borg-hoiby-har-startet-eget-selskap-jeg-tror-han-hadde-lyst-til-a-gjore-noe-nytt/s/5-76-1767297

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Kanskje en ny "bombe" siden det tar tid..?

Kanskje? Huff, håper ikke det er en "bombe", han er farlig...

Fremmed fugl skrev (58 minutter siden):

16 år er i den øvre delen, men blir mange år og mulig forvaring. 

Tror du det blir forvaring? Jeg håper det, men er det sterkt nok grunnlag? Hvor går grensen? Folk slipper jo stadig vekk ut av fengsel og fortsetter den destruktive oppførselen.

• Liker 1
Skrevet

Venter også i spenning på kildene dine om regnskapet til MBHs ENK som du sier du har sett, @Krokenguri

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (51 minutter siden):

Sjarmerende. Han hadde iallfall et lokale. Det ser ut som et verksted. ⬆️ Kunder og inntekt? Aner ikke. 

Bildet var tatt kort tid innen bruddet og sluttet på samboerskap i Tønsberg. Er promotering av leverandøren Garage15, og ser ikke ut som et profesjonelt MC verksted men mer som noe som er type mann cave. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Bildet var tatt kort tid innen bruddet og sluttet på samboerskap i Tønsberg. Er promotering av leverandøren Garage15, og ser ikke ut som et profesjonelt MC verksted men mer som noe som er type mann cave. 

Jeg har ikke oppholdt meg mye i MC-verksted, men jeg ser logoen på veggen. I følge avislinken var firmaet opprettet etter bruddet. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (1 time siden):

Jeg har ikke oppholdt meg mye i MC-verksted, men jeg ser logoen på veggen. I følge avislinken var firmaet opprettet etter bruddet. 

Nei, du ha sikkert ikke vært i et verksted. 

Ser du på den instaprofilen så ser du noen bilder som nok er fra noen verksteder, som jeg gjetter at han har lånt eller leiet plass i, og så et bilde som ser ut å være fra Skaugum. Flott å se at faren hans skryter av han på Instagram. 

Men fortsatt ikke noe som ser ut som om han har hatt et verksted. 

Han gjorde vist nok en bra jobb på Lierskogen der han fikk en jobb som en eks ordnet han i et selskap hun var medeier i. Synd at han sluttet der, er vel den eneste korte fornuftige jobb han har hatt. Men han kommer å få trene på å snekre paller i mange år snart. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (22 minutter siden):

Nei, du ha sikkert ikke vært i et verksted. 

Ser du på den instaprofilen så ser du noen bilder som nok er fra noen verksteder, som jeg gjetter at han har lånt eller leiet plass i, og så et bilde som ser ut å være fra Skaugum. Flott å se at faren hans skryter av han på Instagram. 

Men fortsatt ikke noe som ser ut som om han har hatt et verksted. 

Han gjorde vist nok en bra jobb på Lierskogen der han fikk en jobb som en eks ordnet han i et selskap hun var medeier i. Synd at han sluttet der, er vel den eneste korte fornuftige jobb han har hatt. Men han kommer å få trene på å snekre paller i mange år snart. 

Hvis du vet hva firmaet het; firmanavnet står på veggen. Mai$en Custom, også sett skrevet med z og s. Såpass ser jeg uten å kunne noe om MC-er. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (9 timer siden):

Selskapet ble registrert på Marius og JS felles adresse på Tellus veien i Tønsberg den 2 februar i 2022. Bildet som du tror forestillinger e profesjonelt verksted ble tatt i januar 2022. Bruddet mellom Marius og JS ble kjent i mars 2022. Bildet fra Skaugum gård med MC på instagram (profilen du linket til) ble tatt i April 2022.

Ser at det i media finnes oppgifter at bruddet mellom Marius skjedde i februar 2022, hvis din påstand (som ikke har støtte i noen av dine kilder) om at registreringen av ENK skjedde etter bruddet så må bruddet ha skjedd 1 februar 2022. Men det virker helt usannsynlig, hvorfor skulle Marius etablere et selskap på en adresse som han skulle fraflytte.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Selskapet ble registrert på Marius og JS felles adresse på Tellus veien i Tønsberg den 2 februar i 2022. Bildet som du tror forestillinger e profesjonelt verksted ble tatt i januar 2022. Bruddet mellom Marius og JS ble kjent i mars 2022. Bildet fra Skaugum gård med MC på instagram (profilen du linket til) ble tatt i April 2022.

Ser at det i media finnes oppgifter at bruddet mellom Marius skjedde i februar 2022, hvis din påstand (som ikke har støtte i noen av dine kilder) om at registreringen av ENK skjedde etter bruddet så må bruddet ha skjedd 1 februar 2022. Men det virker helt usannsynlig, hvorfor skulle Marius etablere et selskap på en adresse som han skulle fraflytte.

Hvor brukte jeg begrepet profesjonelt verksted? Du må la være med å tillegge folk meninger. Ja, hvorfor gjør folk det de gjør? Står i artikkelen at MBH har tenkt å bli værende, de solgte huset året etter. 
«Det ser ikke ut til at Marius Borg Høiby søker seg bort fra Tønsberg med det første, selv om det er kjent at han og kjæresten Juliane Snekkestad har gått fra hverandre.»

(3.mars og oppdatert 4.mars, samme artikkel) 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (23 minutter siden):

Hvor brukte jeg begrepet profesjonelt verksted? Du må la være med å tillegge folk meninger. Ja, hvorfor gjør folk det de gjør? Står i artikkelen at MBH har tenkt å bli værende, de solgte huset året etter. 
«Det ser ikke ut til at Marius Borg Høiby søker seg bort fra Tønsberg med det første, selv om det er kjent at han og kjæresten Juliane Snekkestad har gått fra hverandre.»

(3.mars og oppdatert 4.mars, samme artikkel) 

Ja, for MBH hadde jo inntekt til å betjene et huslån som koster enormt mange ganger mer enn det han tjener i året i følge skattelister. Han klarer jo ikke gjøre opp for seg på smålån.

Snekkestad bar både kostnader og alt annet i det huset, Marius klarte ikke å betale sin halvdel som gikk til innkreving. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (20 timer siden):

Hadde man giddet  å sjekke dette når man bruker så mye tid og energi på å diskutere hans personlige økomomi. Så har man sett bilder av både verksted og motorsykler. Skal sant sies er de veldig pene de syklene, de ligger åpent fortsatt for beskuelse. Sånt holder man på med innendørs og ikke utendørs. Altså har et motorsykkel verksted , han utførte 

Jeg har lest regnskapet tidligere, men går ikke rundt å husker slike tall. Så min komentar var en bekreftelse på at ja,  han har hatt eget verksted/firma osv. Og det er da pokker ikke viktig om han eier det, leier det eller låner det iht det jeg svarte på.

Hvor har du lest dette regnskapet, og hvorfor mener du deg hevet over norsk lovverk når det gjelder deling av personopplysninger om MBHs virke?

Regnskap i ENK er ikke offentlig informasjon. Det er faktisk brudd på flere seksjoner av personvernforordningen å spre dette.

Endret av Ellie42
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (1 time siden):

Hvor har du lest dette regnskapet, og hvorfor mener du deg hevet over norsk lovverk når det gjelder deling av personopplysninger om MBHs virke?

Regnskap i ENK er ikke offentlig informasjon. Det er faktisk brudd på flere seksjoner av personvernforordningen å spre dette.

Ellie42 skrev (14 timer siden):

Venter også i spenning på kildene dine om regnskapet til MBHs ENK som du sier du har sett, @Krokenguri

Hvorfor ber du om dette gjentatte ganger når du uansett mener det ikke skal deles og det ikke er delt?

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ber du om dette gjentatte ganger når du uansett mener det ikke skal deles?

Fordi jeg tenker man kan gi Krokenguri muligheten til å bevise at dette er offentlig informasjon, så hun kan gå god for det hun deler. Hvis ikke, så tenker jeg at man bør vurdere sin fremferd i denne tråden.

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (27 minutter siden):

Fordi jeg tenker man kan gi Krokenguri muligheten til å bevise at dette er offentlig informasjon, så hun kan gå god for det hun deler. Hvis ikke, så tenker jeg at man bør vurdere sin fremferd i denne tråden.

Men du vil jo ikke at det skal deles og ingenting er delt. Likevel klager du på RR på noe som ikke er delt, samtidig som du ber om deling igjen og igjen. Goddag mann økseskaft.

Endret av ~ Ada ~
La til
  • Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...