Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Jeg ser ikke at retten kan dømme mindre enn 3 år på marius, dersom han blir dømt på alle. Da det er snakk om flere. 

Alle trafikk  forseelser ol ligger under 3 år, også iht gjentagende iht fart bla. Så de teller ikke mye på straffeitmåling , tror jeg. Så da ligger det litt på hasj frakting... har hatten følse for ca 6 år. Men nå peker jo nåla mer mot 3 år..... og mer kanskje 6år. Vi får se på denne dommen, hva den sier

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (49 minutter siden):

Jeg ser ikke at retten kan dømme mindre enn 3 år på marius, dersom han blir dømt på alle. Da det er snakk om flere. 

Alle trafikk  forseelser ol ligger under 3 år, også iht gjentagende iht fart bla. Så de teller ikke mye på straffeitmåling , tror jeg. Så da ligger det litt på hasj frakting... har hatten følse for ca 6 år. Men nå peker jo nåla mer mot 3 år..... og mer kanskje 6år. Vi får se på denne dommen, hva den sier

3 år er for lite, er jo rett og slett bare en filledom synes jeg🫣 men vi får se...

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

3 år er for lite, er jo rett og slett bare en filledom synes jeg🫣 men vi får se...

Enig. Men hvis den nye dommen blir kortere enn 3 år, så kan det spøke litt for det. Men det er en modus her da, og gjentagende som trekker opp. Men ikke sikkert det trekker opp mer enn 3 år. Voldci nære relasjoner er på mellom 3 og 6 år. Kan være mer. Så blir han dømt iht nora, er det en mulighet. Men hennes sak ble først henlagt. Så isåfall spent på om saken holder

Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Litt lyd fra marius sine advokater. 

Håper ikke det blir som de frykter at vitner etc ikke tør å forklare seg uforbeholdent, mtp medie trykk.

Grue seg , gjør de nok alle. Blir nok bra å ha det overstått. Men dette kan vare i mange år til, dersom det kommer inn noe anke

https://www.tv2.no/nyheter/hoibys-forsvarere-han-gruer-seg/18489348/

Dakars Marius som gruer seg til å måtte forklare om sin lange rekke med kriminalitet. Om han faktisk gruet seg ville han ikke fortsatt med lovbrudd helt til rett før nyttår. Fyren eier ikke et bein med ansvarsfølelse og empati. Folk som han er sure fordi de ble tatt, de er ikke lei seg fordi de har brutt loven.

Buhuuuu. Jeg stekes i mitt eget fett. Få det kommunisert med store oppslag.

Så man noen gang denne typen sympati-artikkel om Frosta-legen eller Julio Kopseng?

Endret av Ellie42
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Krokenguri skrev (37 minutter siden):

Håper ikke det blir som de frykter at vitner etc ikke tør å forklare seg uforbeholdent, mtp medie trykk.

Grue seg , gjør de nok alle. Blir nok bra å ha det overstått. Men dette kan vare i mange år til, dersom det kommer inn noe anke

Regner 100% med en anke...

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (5 timer siden):

Om han bare hadde blitt påkrevd å ta bitte litt ansvar...

Tror han har sluppet littvint unna på flere områder, ja... 

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Det er vel statsadvokaten som frykter at vinter ikke tørr møte opp eller forklare seg uforbeholdent på grunn av medietrykket? 
skjønner ennå mindre av hvorfor alt skal gå for åpne dører . 

• Liker 2
Skrevet
Ellie42 skrev (55 minutter siden):

Dakars Marius som gruer seg til å måtte forklare om sin lange rekke med kriminalitet. Om han faktisk gruet seg ville han ikke fortsatt med lovbrudd helt til rett før nyttår. Fyren eier ikke et bein med ansvarsfølelse og empati. Folk som han er sure fordi de ble tatt, de er ikke lei seg fordi de har brutt loven.

Buhuuuu. Jeg stekes i mitt eget fett. Få det kommunisert med store oppslag.

Så man noen gang denne typen sympati-artikkel om Frosta-legen eller Julio Kopseng?

Det var like mye dakars  de fornærmede og vitnene , som skal utsettes for det samme mediepresset og de 200 journalistene. Jeg tenker det at de kvier seg for å møte og fortelle alt er reelt.

synes det at de måtte bytte kontorer i forberedelsene grunnet journalister som står og tar bilder er litt sjukt, men det ikke på grunn av dakars maruis, men fordi det blir for sirkus. 

var det like mye mediepress og 200 journalister fra inn og utland i de sakene du sammenligner med? 

• Liker 2
Skrevet

Fra artikkelen:

«Det kan blant annet innebære å så tvil om troverdigheten til de fornærmede under utspørring»

Stakkars de fornærmede som blir utsatt for dette. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Kvittre skrev (36 minutter siden):

Det er vel statsadvokaten som frykter at vinter ikke tørr møte opp eller forklare seg uforbeholdent på grunn av medietrykket? 
skjønner ennå mindre av hvorfor alt skal gå for åpne dører . 

Nei hans forvarere på peker dette også for de fornermede. De vil det skal ende opp i riktig dom

• Liker 2
Skrevet
CeXNS skrev (28 minutter siden):

Fra artikkelen:

«Det kan blant annet innebære å så tvil om troverdigheten til de fornærmede under utspørring»

Dette er dessverre helt vanlig praksis i slike saker.

:(

• Liker 7
Skrevet
Krokenguri skrev (20 minutter siden):

Nei hans forvarere på peker dette også for de fornermede. De vil det skal ende opp i riktig dom

Måtte lese igjen. 
de bekrefter at de deler statsadvokaten sin bekymring ja. Ikke så rart du får dakar Marius svar når du legger mest vekt den veien. Jeg leste artikkelen annerledes enn deg. 

• Liker 1
Skrevet
CeXNS skrev (51 minutter siden):

Fra artikkelen:

Det er helt vanlig det. Det som ikke vanlig er alle journalistene og medieoppslagene. 

synes og så synd på fornærmede og vitner , og fatter ikke hvorfor de må ha åpne dører hele veien. 

• Liker 5
Skrevet
Kvittre skrev (11 minutter siden):

Måtte lese igjen. 
de bekrefter at de deler statsadvokaten sin bekymring ja. Ikke så rart du får dakar Marius svar når du legger mest vekt den veien. Jeg leste artikkelen annerledes enn deg. 

Åja. Jeg fikk bare med meg at det var artikkel basert på marius sine forsvsrere. Vært oppe siden 04 i dag, så mulig blingset.... takk for oppfordringen, da leser jeg en gang til

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (15 minutter siden):

Det er helt vanlig det. Det som ikke vanlig er alle journalistene og medieoppslagene. 

synes og så synd på fornærmede og vitner , og fatter ikke hvorfor de må ha åpne dører hele veien. 

Enig, syntes bare TV2s vinkling her er latterlig.

Ja, det er synd på vitnene og de som er berørt av denne fjotten. Han har gjort dette selv. Han har fortsatt med kriminalitet i hele perioden siden han ble tatt. Om han syntes det er så ille, hvorfor fortsetter han å tiltrekke seg oppmerksomhet med stadige brudd på veitrafikkloven, besøksforbud og å henge på byen?

Dette er etter min mening selvmål fra både TV2 og hans advokater. Fyren oppsøker situasjoner hvor han havner i søkelyset.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg synes faktisk ikke tv2 vinkling var så ille, men jeg skjønner vi leser den ulikt. Det er Marius og hans advokater som har bilder av seg publisert ja. Se & hør hadde sikkert funnet plass til et sladdet bilde av Frogner kvinnen som vil være anonym og ikke ha oppmerksomhet også. 

jeg tror på at han gruer seg. Hadde de sagt at han ikke gruer seg hadde jeg stusset stort. Ikke bare må han opp om morgenen og møte opp på en plass til et konkret tidspunkt hver dag i en lang periode ( ja, litt flåsete kunne ikke dy meg) men å forklare seg i en rettsak er tøft, og med det pressekorpset og alle øyne rettet mot seg. Klart han gruer seg. 

at han fortsetter og med kriminalitet er jo uforståelig for meg, men han har jo åpenbart null kontroll. Jeg tror ikke det har noe med å ikke synes rettsaken blir ille, selvom han virker rimelig arrogant . Kanskje han begynner å forstå alvoret nå når det nærmer seg og de har forberedelser med pressen utenfor kontoret ? 🤷‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (4 timer siden):

Nå er MBH tiltalt for en del andre forhold også da. Og tilstått dette med å ha overlevert et større parti med marihuana. Dette med mange lovbrudd pluss overtredelse av mange straffebud i straffeloven av ulik karakter spiller også inn. Men enig i at dette helt forkastelig fra HR med så få år for å ødelegge et annet menneskes liv. Håpløst at HR er så milde i straffeutmålingen. Det har neppe en avskrekkende effekt med så vanvittig lave straffedommer for en avskyelig og motbydelig handling. 

Endret av Reisejenta
  • Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (3 minutter siden):

Jeg synes faktisk ikke tv2 vinkling var så ille, men jeg skjønner vi leser den ulikt. Det er Marius og hans advokater som har bilder av seg publisert ja. Se & hør hadde sikkert funnet plass til et sladdet bilde av Frogner kvinnen som vil være anonym og ikke ha oppmerksomhet også. 

jeg tror på at han gruer seg. Hadde de sagt at han ikke gruer seg hadde jeg stusset stort. Ikke bare må han opp om morgenen og møte opp på en plass til et konkret tidspunkt hver dag i en lang periode ( ja, litt flåsete kunne ikke dy meg) men å forklare seg i en rettsak er tøft, og med det pressekorpset og alle øyne rettet mot seg. Klart han gruer seg. 

at han fortsetter og med kriminalitet er jo uforståelig for meg, men han har jo åpenbart null kontroll. Jeg tror ikke det har noe med å ikke synes rettsaken blir ille, selvom han virker rimelig arrogant . Kanskje han begynner å forstå alvoret nå når det nærmer seg og de har forberedelser med pressen utenfor kontoret ? 🤷‍♀️

Jeg kjenner det er til gode å se at alvoret utgjør noen forskjell for han. Mulig det blir litt annerledes nå når han kommer i retten. 

Jeg er i utgangspunktet mest bekymret for ofrene og vitner, som evnt kan ha  ting på hjertet som ikke passer narrativet , som er skapt. Frykter det blir ny episode, som frogner jenta opplevde, når lydopptak med henne lekket. Håper folk , lar de være i fred på den måten

• Liker 3
Skrevet
Ellie42 skrev (54 minutter siden):

Enig, syntes bare TV2s vinkling her er latterlig.

Ja, det er synd på vitnene og de som er berørt av denne fjotten. Han har gjort dette selv. Han har fortsatt med kriminalitet i hele perioden siden han ble tatt. Om han syntes det er så ille, hvorfor fortsetter han å tiltrekke seg oppmerksomhet med stadige brudd på veitrafikkloven, besøksforbud og å henge på byen?

Dette er etter min mening selvmål fra både TV2 og hans advokater. Fyren oppsøker situasjoner hvor han havner i søkelyset.

Han fortjener alt som er av ubehag. Håper han har det skikkelig grusomt nå, skulle bare mangle. Tviler imidlertid på at det er sant, det fremstår som han driter i alt og alle og fortsatt tror han skal slippe unna. Typisk advokater å komme med sånne uttalelser, de forsøker å oppnå sympati for den drittsekken av en klient de representer. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...