Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Londonjenta skrev (11 minutter siden):

Hvordan kan du ha lest regnskapet ?

Regnskapet til et ENK er ikke offentlig, så hva slags kontakter har du egentlig?

Enten lyver man eller så jobber man for eller kjenner. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ellie42 skrev (2 timer siden):

Vet du hva du selv skriver?

Marius' firma har ikke noe registrert verksted, nå flytter du mållinjen fordi du blir tatt i løgn og spekulasjon. Det hele virker som et forsøk på å argumentere for at MBH faktisk har ført et normalt liv hvor man jobber og ikke driver dank, mens ligningen fra enkeltmannsforetaket hans viser omtrent null inntekt i alle år.

Det blir litt som når du sa at Marius jobber kjempemye fordi han la ut et bilde av seg selv i kjeledress på en gressklipper på Skaugum. Det er pur fantasi.

Jeg forstår ikke motivasjonen til å hele tiden prøve å pynte på historien til MBH med løgn.

Det koster null kroner å registrere et ENK, gjøres enkelt på nett. 

Marius har gjort dette, er alt vi vet om det. Men finnes ikke noen tegn på at det har vært en næringsvirksomhet koblet til dette. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg er stolte av at vi som folk stort sett står på de svakes side, og at vi er strenge med slikt som hender her. vi tier ikke i hjel, men signaliserer at vi ikke godtar slik oppførsel.

Endret av Natttåke
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (10 minutter siden):

Det koster null kroner å registrere et ENK, gjøres enkelt på nett. 

Marius har gjort dette, er alt vi vet om det. Men finnes ikke noen tegn på at det har vært en næringsvirksomhet koblet til dette. 

Det tar i de fleste tilfeller hele 1 minutt å registrere et ENK, og så lenge man ikke har aktiv inntjening er det nærmest ingenting man må gjøre heller. At dette liksom er bevis for at Marius driver/har drevet et verksted, er så syltynt at det er til å gråte av.

Endret av Ellie42
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellie42 skrev (7 minutter siden):

Det tar i de fleste tilfeller hele 1 minutt å registrere et ENK, og så lenge man ikke har aktiv inntjening er det nærmest ingenting man må gjøre heller. At dette liksom er bevis for at Marius driver/har drevet et verksted, er så syltynt at det er til å gråte av.

Nå må du ikke glemme bildene av de vakre motorsyklene! 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Noen som vet om han i det hele tatt fikk noe business med dette verkstedet? Annet enn den motorsykkelen eller hva det var, som han aldri fikset og som ble meldt stjålet? Eller var dette kanskje et privat "oppdrag"?

Endret av -Pusheen-
  • Liker 3
Skrevet
Londonjenta skrev (1 time siden):

Hvordan kan du ha lest regnskapet ?

Regnskapet til et ENK er ikke offentlig, så hva slags kontakter har du egentlig?

Nei, men det er offentlig at enkeltpersonforetaket hans ikke er MVA-registrert, altså har han ikke tjent 50 000 på ett år. Ingen voldsom aktivitet akkurat. Ev. at foretaket faktisk går så det suser, men han har unnlatt å MVA-registrere seg. Ikke akkurat gunstig, det heller.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (40 minutter siden):

Noen som vet om han i det hele tatt fikk noe business med dette verkstedet? Annet enn den motorsykkelen eller hva det var, som han aldri fikset og som ble meldt stjålet? Eller var dette kanskje et privat "oppdrag"?

https://www.proff.no/selskap/maizen-custom-marius-borg-høiby/tønsberg/motorsykkel-atv-og-mopedverksteder/IFCWD1E0ZZA

image.thumb.png.9ea6232e86964568bb1c9b537b4eb298.png

Ikke MVA-registrert = aldri over 50.000 i året.

image.png.c227af1ea7b0826509b8621eb86f2b30.png

Ikke regnskapspliktig = aldri hatt inntekt som sendes til regnskapsregisteret.

PS: alt dette er offentlig kjent informasjon. Jeg lurer jo litt på hvor @Krokenguri har lest et regnskap som aldri er levert. Det er ikke levert noe resultat som jeg kan se i noen av årene siden det ble grunnlagt, som for øvrig er helt normalt med ENK, hvor privatøkonomi og foretak er bundet sammen. 

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Takk til dere som kommer med relevant info om dette vakre verkstedeventyret. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Seff skrev (36 minutter siden):

Nei, men det er offentlig at enkeltpersonforetaket hans ikke er MVA-registrert, altså har han ikke tjent 50 000 på ett år. Ingen voldsom aktivitet akkurat. Ev. at foretaket faktisk går så det suser, men han har unnlatt å MVA-registrere seg. Ikke akkurat gunstig, det heller.

Ja, jeg har ikke trodd på hverken på noe særlig aktivitet eller inntekt fra hans ENK, selv om Krokenguri hevder han har hatt eget verksted og at hun til og med har sett regnskapet hans.

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Fortsatt ikke noe om regnskapet du har sett @Krokenguri. Tenkte meg det. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (12 minutter siden):

"Kan straffes med inntil 16 års fengsel". Klarer ikke se for meg det, men håper i det minste at det betyr at det blir en solid dom likevel. (Som han sikkert kommer til å anke)

Tror ikke han får 16 år, jeg heller. Men vet ikke hva det siste er da. Så vips kan det bli mye. 

Men når drapsmennene til lastebil jonas fikk 10 år..... da ser jeg ikke helt 16 år på marius.  Men penger og narkotika, gir raskt mer enn det som går på kropp til andre....

Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Tror ikke han får 16 år, jeg heller. Men vet ikke hva det siste er da. Så vips kan det bli mye. 

Men når drapsmennene til lastebil jonas fikk 10 år..... da ser jeg ikke helt 16 år på marius.  Men penger og narkotika, gir raskt mer enn det som går på kropp til andre....

Sant. Lurer på hva det siste kan være. Vil det gi noe strengere straff i og med at han begår nye lovbrudd rett før en rettssak, tro?

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...