Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Han vil vel bli vurdert av rettspsykiatere, regner jeg med. Så må de finne ut om han er tilregnelig eller ei. Er ikke det prosedyre i sånne tilfeller?

Regner med han blir vurdert av rettspsykiater ja, noe annet ville vært rart 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (1 minutt siden):

Ja, vi får se hvordan det utarter seg. Er redd det blir stygt for de fornærmede. Håper det går greit for seg, dette her.

Forsvarerne kommer garantert til å forsøke å sverte ofrene mest mulig. Det er nok den taktikken de legger seg på. Men antar de ikke er superhappy for at han vanker  rundt på byen i beste sendetid  godt synlig sammen med det ene offeret han har besøksforbud  mot. Han må virkelig være stokk dum og er i tillegg fullstendig grenseløs. Straffeskjerpende atferd er åpenbart ikke noe han har fått med seg. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Han vil vel bli vurdert av rettspsykiatere, regner jeg med. Så må de finne ut om han er tilregnelig eller ei. Er ikke det prosedyre i sånne tilfeller?

Er det noe som helst som tyder på at han ikke er tilregnelig? 

Skrevet (endret)

Jepp - bare se hvilke reaksjoner som kom etter opplysningene om møtet mellom offer og MBH på bar - det tok ikke lang tid før noen begynte å bebreide henne. Det er skikkelig ugreit. 

I kjærlighetsforhold hvor det begås vold, er det ofte sterke både mellom voldsutøver og -offer. det er så viktig at folk vet det. det er veldig sjelden at noen går ut av et forhold aller første gang de utsettes for vold eller maktmisbruk. Det bør  virkelig ikke brukes mot noen i en slik rettssak.

Endret av pøbelsara
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Er det noe som helst som tyder på at han ikke er tilregnelig? 

Har ikke lest noe som helst som tilsier det, nei. 

Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Finne ut om han er tilregnelig..? Er det overhodet ett spørsmål? Hvorfor skulle han ikke være det?

Reisejenta skrev (2 minutter siden):

Forsvarerne kommer garantert til å forsøke å sverte ofrene mest mulig. Det er nok den taktikken de legger seg på. Men antar de ikke er superhappy for at han vanker  rundt på byen i beste sendetid  godt synlig sammen med det ene offeret han har besøksforbud  mot. Han må virkelig være stokk dum og er i tillegg fullstendig grenseløs. Straffeskjerpende atferd er åpenbart ikke noe han har fått med seg. 

tja, jeg tror faktisk det er til MBH fordel at de vises sammen, det kan støtte opp under at han ikke er så farlig som han anklages for å være og jeg antar det er ammo som kan brukes mot offeret for å sverte hennes sak… dessverre.. 

• Liker 8
  • Nyttig 10
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig med raven.

Jeg og 😅

• Liker 3
Skrevet
M.H85 skrev (27 minutter siden):

For lukkede dører?

Ellers håper  jeg fanken meg ikke han får noe "prinsess" treatment vedr rettsaken🤢

Noe er  lukket og noe er åpent.  Noe får journalister  være til stede på men ikke gjengi etc. 

Noe princess  treatment ser ikke ut  til å være noe å være redd for.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Finne ut om han er tilregnelig..? Er det overhodet ett spørsmål? Hvorfor skulle han ikke være det?

tja, jeg tror faktisk det er til MBH fordel at de vises sammen, det kan støtte opp under at han ikke er så farlig som han anklages for å være og jeg antar det er ammo som kan brukes mot offeret for å sverte hennes sak… dessverre.. 

Ser poenget ditt og det er godt mulig du har rett i det også. De kommer garantert til å sverte offeret med dette også. Men han bryter jo også besøksforbudet som er ilagt av en grunn. Hvis det kan bevises at han drakk også så tror jeg ikke det er noen fordel for han hvis poenget er «å ufarliggjøre han» fra et forsvarerståsted. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Orly skrev (7 minutter siden):

Regner med han blir vurdert av rettspsykiater ja, noe annet ville vært rart 

Det er vel ikke vanlig så lenge det ikke er mistanke om at han kan vært utilregnelig feks på grunn av psykose, og det er vel ikke noe som tilsier noe sånt. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

NÅ sier jeg IKKE at dette gjelder MBH - men hvis folk har personlighetsforstyrrelser som gjør at det feks er stor fare for gjentakelse eller lite håp om endring, KAN de idømmes forvaring

Så personlighetsforstyrrelser kan være skjerpende - akkurat som alvorlig psyksisk sykdom (psykose) kan gi straffefrihet.

Men jeg har aldri sett at psykisk sykdom/psykoselidelse har vært diskutert.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Det er vel ikke vanlig så lenge det ikke er mistanke om at han kan vært utilregnelig feks på grunn av psykose, og det er vel ikke noe som tilsier noe sånt. 

Mulig det er mer vanlig i drapssaker da, men vi får vel bare vente å se hvordan det blir 

Skrevet
Orly skrev (58 minutter siden):

Ja, tenker det er veldig merkelig å dra på byen når man har vært på rehabilitering, da vil det jo være fullstendig bortkastet 

Har han vært på byen nå igjen etter sist avrusning? Trodde han faktisk var inne til behabandling nå for det var en artikkel i se og hør om at både mor og sønn skulle få behabandling... 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Har han vært på byen nå igjen etter sist avrusning? Trodde han faktisk var inne til behabandling nå for det var en artikkel i se og hør om at både mor og sønn skulle få behabandling... 

var på byen onsdag, der han møtte  på kvinnen han har besøksforbud mot

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Mulig det er mer vanlig i drapssaker da, men vi får vel bare vente å se hvordan det blir 

Ja, og også der kun når det er noen grunn til det. Det er kostbart, og det er ikke noe poeng å gjøre det hvis det ikke er mistanke. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (33 minutter siden):

Jeg mener det er egne psykiatere/leger som vurderer før rettsak, deretter rettspsykiatere. Rettspsykiatere kan tilsidesette diagnoser satt av lege/psykiater, og sette egne diagnoser etter egne vurderinger.

Tilføyer at det kan skje hvis psykisk sykdom brukes som en del av et forsvar.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

var på byen onsdag, der han møtte  på kvinnen han har besøksforbud mot

Uffameg. Det hadde jeg ikke fått med meg. 

Jeg trodde han var på behabdling nå for at de under rettsaken skulle kunne si at han har "tatt grep", "endret seg", "blitt en annen mann nå", men hvis det var planen gikk nok den i vasken... 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (Akkurat nå):

Uffameg. Det hadde jeg ikke fått med meg. 

Jeg trodde han var på behabdling nå for at de under rettsaken skulle kunne si at han har "tatt grep", "endret seg", "blitt en annen mann nå", men hvis det var planen gikk nok den i vasken... 

Han har vel vært på behandling , men mulig det er permisjon eller at han er ferdig der🤷‍♀️ Han lærer åpenbart ikke noe når han er på rehabilitering da

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Han har vel vært på behandling , men mulig det er permisjon eller at han er ferdig der🤷‍♀️ Han lærer åpenbart ikke noe når han er på rehabilitering da

Nei, ikke bra reklame for det behandlingstedet 😝 

Men nei, ser ikke ut som det funker når han "slipper ut", men han er der også svært kort. Det er en måned her og en måned der virker det som. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...