Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
-Pusheen- skrev (9 minutter siden):

Jeg prøve å google det, men fikk ikke noe konkret svar på hva han er/var i behandling for. "Rusbehandling" kom opp, men det kan jo være flere ting. Har ikke hørt at alkohol kan være en form for hjelp, kun at det kan bidra til å komme ut på skråplanet igjen. Men det er kanskje også individuelt. Synes det er useriøst å dra på byen sånn når man er i behandling, eller nylig har vært det. Den grensa er fin hvis man møter på folk fra "rett" miljø. Men nå er ikke Marius en som slår meg som ansvarsbevisst...

Jeg kom på at kilden min ikke er  troverdig 😂  kan ikke stole på rusmisbruker om rus inntak.  

Så da koker det ned i vet ikke. Har hørt at det jan drikkes alkohol,  men kan ikke bekrefte det

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Oslo tingrett har bestemt å lukke dørene under fornærmedes forklaringer under Høiby-saken. Pressen får imidlertid være til stede. 

dette finner jeg fra 6.nov 

Skjønner. Jeg krysser fingrene for at han får en dom som svir. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Svigermor skrev (2 minutter siden):

Han tar ikke noe av dette alvorlig. Han er fullstendig blottet for kontakt med virkeligheten.

Nei , det virker ikke som han tar det alvorlig , jeg lurer på hvorfor. Godt mulig mange ikke tar det alvorlig i sånne saker 🤷‍♀️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Jeg kom på at kilden min ikke er  troverdig 😂  kan ikke stole på rusmisbruker om rus inntak.  

Så da koker det ned i vet ikke. Har hørt at det jan drikkes alkohol,  men kan ikke bekrefte det

😂

Ok, men da vil jeg anta at det er veldig lite gjennomtenkt hvert fall for MBH å dra på byen. Vi vet jo hva han er i stand til ved inntak av ditt og datt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Lukkede dører under fornærmedes forklaringer ( heldigvis! ) , så da virker det som resten er åpent . 

Ja heldigvis, noe annet ville vært direkte idioti 

• Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Nei , det virker ikke som han tar det alvorlig , jeg lurer på hvorfor. Godt mulig mange ikke tar det alvorlig i sånne saker 🤷‍♀️

I "beste" fall gir han bare totalt faen. Ligger det PF eller andre ting til grunn, så blir det straks mer komplekst. Stygg oppførsel og farlige utfall uansett. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Skjønner. Jeg krysser fingrene for at han får en dom som svir. 

Blir spennende å se, tenker han bør få dom som svir og rehabilitering mens hans er i fengsel. Tviler på det hjelper å kun fengsle han 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Han  virker jo tennelig behandlingsresistent - for å si det mildt, så jeg tipper han må inn for å sone før han legger om livsstil. Hadde han vært en normalt fungerende fyr, så ville han jo ikke havnet utpå på denne måten. Verken varetektsfengsling, alvorlig tiltale eller ellevill presseomtale ser ut til å påvirke adferden.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Kvittre skrev (4 minutter siden):

Lukkede dører under fornærmedes forklaringer ( heldigvis! ) , så da virker det som resten er åpent . 

Enig, heldigvis!

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

I "beste" fall gir han bare totalt faen. Ligger det PF eller andre ting til grunn, så blir det straks mer komplekst. Stygg oppførsel og farlige utfall uansett. 

Spent på hva og hvor mye som kommer frem under rettssaken . 

Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Han  virker jo tennelig behandlingsresistent - for å si det mildt, så jeg tipper han må inn for å sone før han legger om livsstil. Hadde han vært en normalt fungerende fyr, så ville han jo ikke havnet utpå på denne måten. Verken varetektsfengsling, alvorlig tiltale eller ellevill presseomtale ser ut til å påvirke adferden.

Enig , virker ikke som noe ser ut til å påvirke han, dessverre 

• Liker 2
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (32 minutter siden):

😂

Ok, men da vil jeg anta at det er veldig lite gjennomtenkt hvert fall for MBH å dra på byen. Vi vet jo hva han er i stand til ved inntak av ditt og datt.

Han har jo vært lite gjennomtekt med mye egentlig,  selv om han også virker oppegående i lydopptakene med krim org. Men rus gjør jo noe med huet etterhvert.  Men tenker at så lenge han holder seg til  alkohol  i normalt forhold til det,  er ikke alkohol  et stort problem.  

Siklert dumt spørsmål,  men vil alkohol  virke like mye og på samme vis på en rusmisbruker . Som på andre som en som ikke ruser seg på annet enn alkohol? 

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Spent på hva og hvor mye som kommer frem under rettssaken . 

Det er jeg også. Jeg ser ikke bort i fra at det er detaljer her vi aldri har visst om enda. Om det kommer på trykk, er jo en annen sak. Hvis det tas opp helseopplysninger om f.eks MBH, så blir vel kanskje ikke dette offentliggjort? Vet ikke hvordan dette fungerer - er det en taushetsplikt her?

• Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Han har jo vært lite gjennomtekt med mye egentlig,  selv om han også virker oppegående i lydopptakene med krim org. Men rus gjør jo noe med huet etterhvert.  Men tenker at så lenge han holder seg til  alkohol  i normalt forhold til det,  er ikke alkohol  et stort problem.  

Siklert dumt spørsmål,  men vil alkohol  virke like mye og på samme vis på en rusmisbruker  på andre rusmidler, som en som ikke ruser seg på annet?

Jeg vet ikke om man klarer å skille de to fra hverandre for å være ærlig. Er man i rehabilitering for narkotiske stoffer, betyr det jo at forbruket er av et viss omfang. Kanskje det er lettere å bytte ut en avhengighet med en annen i sånne tilfeller? Det lureste er jo å holde seg unna alt som gjør en rusa, tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Det er jeg også. Jeg ser ikke bort i fra at det er detaljer her vi aldri har visst om enda. Om det kommer på trykk, er jo en annen sak. Hvis det tas opp helseopplysninger om f.eks MBH, så blir vel kanskje ikke dette offentliggjort? Vet ikke hvordan dette fungerer - er det en taushetsplikt her?

Usikker på hvordan det er i forhold til helseopplysninger, men  for hans del vil det vel være bedre å opplyse om det om han har en diagnose vil jeg tro.🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Usikker på hvordan det er i forhold til helseopplysninger, men  for hans del vil det vel være bedre å opplyse om det om han har en diagnose vil jeg tro.🤷‍♀️

Ja, vi får se hvordan det utarter seg. Er redd det blir stygt for de fornærmede. Håper det går greit for seg, dette her.

• Hjerte 1
Skrevet

det skal ganske alvorlig sykdom til for at det skal ha betydning for straffeutmåling, tror jeg? noen som vet?

Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

det skal ganske alvorlig sykdom til for at det skal ha betydning for straffeutmåling, tror jeg? noen som vet?

Han vil vel bli vurdert av rettspsykiatere, regner jeg med. Så må de finne ut om han er tilregnelig eller ei. Er ikke det prosedyre i sånne tilfeller?

• Liker 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke om man klarer å skille de to fra hverandre for å være ærlig. Er man i rehabilitering for narkotiske stoffer, betyr det jo at forbruket er av et viss omfang. Kanskje det er lettere å bytte ut en avhengighet med en annen i sånne tilfeller? Det lureste er jo å holde seg unna alt som gjør en rusa, tenker jeg.

Nja,  når du bruker  narkotika  eller vanedannende medisiner. Må man over tid ha mer og mer for samme rus. Vet ikke om det også svekker virkning på alkohol.  Eller om kroppen er slik at den skiller på sentralstimulerende og alkohol? 

Jeg tenker vil ikke da en rusmisbruker reagere mindre på to øl kontra om jeg drikker to øl?

Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Ja, vi får se hvordan det utarter seg. Er redd det blir stygt for de fornærmede. Håper det går greit for seg, dette her.

Håper de har et godt støtteapparat rundt seg , for ja det kommer til å bli tøft 

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...