Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Ja, tenker det er veldig merkelig å dra på byen når man har vært på rehabilitering, da vil det jo være fullstendig bortkastet 

Ja, ikke sant? Virker ikke som han tar noe seriøst.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Ja, ikke sant? Virker ikke som han tar noe seriøst.

Nei, akkurat det har han vel bevist at han ikke gjør, kunne vel like gjerne droppet rehabilitering kan det virke som 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (17 minutter siden):

Er det kun narkotika han har vært/er på rehabilitering for? Bortsett fra brudd/ikke brudd på besøksforbud og den diskusjonen der, så reagerer jeg på at han er på byen hvor det florerer med både det ene og det andre hvis man vet hvor man skal lete. Jeg aner ikke hvordan rehabilitering foregår og hvilke kriterier som settes for at det skal være vellykket, men å være aktiv i rehabilitering, eller å nylig å ha vært det, så er det jo noe useriøst fra hans side å dra på byen...? 

Vet ikke akkurat  hva han har vært på rehabilitering  for.  Iht podcasten med vennen  til marius er vel det nermeste  man kommer det svaret. Han sa vel iht diagnoser og rus, iht det i England.  Uten at det er videre bekreftet. 

Kjenner noen ex rusmisbrukere,  og forstått det slik på dem at alkohol  ikke nødvendigvis  er noe de jobber med. Da alkohol  kan være  en form for hjelp  iht å bli kvitt natkotiske stoffer. 

Men nevnte han ikke alkohol og rusproblemer selv i brevet sitt? Det må jeg evnt dobbelt sjekke.  

Uansett  akkurat  hva han rehabiliteres for vet vel ingen.

Lagt til.

Unskyld  brevet

Står bare at det er rusproblemer  og psykisk sykdom han har slitt med. Han nevner at hendelsen var i alkohol  og kokain  rus. Så usikker  på om alkohol  er en del av problemet  hans og om det er noe han behandles for. 

Endret av Krokenguri
La til siste avsnitt
  • Liker 4
Gjest Interiørgla
Skrevet
Orly skrev (18 minutter siden):

Ja, tenker det er veldig merkelig å dra på byen når man har vært på rehabilitering, da vil det jo være fullstendig bortkastet 

Helt sant, vil jo tro dømmekraften blir svekket ved alkohol inntak. 

Skrevet
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Vet ikke akkurat  hva han har vært på rehabilitering  for.  Iht podcasten med vennen  til marius er vel det nermeste  man kommer det svaret. Han sa vel iht diagnoser og rus, iht det i England.  Uten at det er videre bekreftet. 

Kjenner noen ex rusmisbrukere,  og forstått det slik på dem at alkohol  ikke nødvendigvis  er noe de jobber med. Da alkohol  kan være  en form for hjelp  iht å bli kvitt natkotiske stoffer. 

Men nevnte han ikke alkohol og rusproblemer selv i brevet sitt? Det må jeg evnt dobbelt sjekke.  

Uansett  akkurat  hva han rehabiliteres for vet vel ingen.

Jeg prøve å google det, men fikk ikke noe konkret svar på hva han er/var i behandling for. "Rusbehandling" kom opp, men det kan jo være flere ting. Har ikke hørt at alkohol kan være en form for hjelp, kun at det kan bidra til å komme ut på skråplanet igjen. Men det er kanskje også individuelt. Synes det er useriøst å dra på byen sånn når man er i behandling, eller nylig har vært det. Den grensa er fin hvis man møter på folk fra "rett" miljø. Men nå er ikke Marius en som slår meg som ansvarsbevisst...

• Liker 4
Skrevet

Når starter denne omtalte rettsaken? 

Skrevet
Interiørgla skrev (Akkurat nå):

Ja, det er dette jeg også tenker. Er lettere å si ja til ting man burde holde seg unna, hvis man allerede er drita.

• Liker 1
Skrevet
M.H85 skrev (Akkurat nå):

Tidlig i februar. 3., tror jeg at jeg leste.

• Liker 1
Skrevet

Jeg våger meg med et innlegg igjen…

For det første tror jeg ikke det er en eneste i denne tråden som støtter MBH. Akkurat som jeg er helt sikker på at alle mener at han har 100% ansvaret for handlingene sine. For meg står ikke det i motsetning til at man stiller spørsmål om hvordan dette har fått pågå over så mange år. Dette er ikke fam Hansen på Oppegård, dette er kongefam vår, det handler om vår sikkerhet og øverste ledelse. For meg fremstår det helt tydelig at her er det mye som har foregått i det stille og iom at dette også handler om landets sikkerhet så burde vi få vite. Noe kan jo komme frem i rettssaken, men jeg tror vi dessverre aldri vil få alle svar på dette og det er ikke bra mener jeg. 

Så får vi håpe dette blir en rettferdig rettssak, men vi fikk vel litt innsikt hvordan det kan bli når striden om den første boken var i retten. Dette kan bli tøft for veldig mange. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
M.H85 skrev (2 minutter siden):

3.februar og det er satt av 7 uker 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Interiørgla skrev (3 minutter siden):

Det blir den nok helt klart, han burde holde seg helt unna alt men det blir vanskelig når han er på  byen hvor det er masse fristelser 

• Liker 3
Skrevet
Orly skrev (3 minutter siden):

Har vi fått svar på om den er åpen eller lukket, eller delvis det ene eller det andre?

Skrevet
Orly skrev (3 minutter siden):

For lukkede dører?

Ellers håper  jeg fanken meg ikke han får noe "prinsess" treatment vedr rettsaken🤢

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (2 minutter siden):

Det blir den nok helt klart, han burde holde seg helt unna alt men det blir vanskelig når han er på  byen hvor det er masse fristelser 

Da kan han ikke gå på byen. Enkelt og greit, og noe rehab burde ha veiledet han på. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Har vi fått svar på om den er åpen eller lukket, eller delvis det ene eller det andre?

Tror det er lukket (i alle fall når ofrene skal forklare seg), men pressen får være tilstedet i salen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Svigermor
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Han tar ikke noe av dette alvorlig. Han er fullstendig blottet for kontakt med virkeligheten.

Skrevet
Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Tror det er lukket (i alle fall når ofrene skal forklare seg), men pressen får være tilstedet i salen. 

Okei, så da betyr det referatforbud?

Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Oslo tingrett har bestemt å lukke dørene under fornærmedes forklaringer under Høiby-saken. Pressen får imidlertid være til stede. 

dette finner jeg fra 6.nov 

• Liker 5
Skrevet

Okei, så da betyr det referatforbud?

Det tror jeg det betyr ja. 

• Liker 2
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Lukkede dører under fornærmedes forklaringer ( heldigvis! ) , så da virker det som resten er åpent . 

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...