Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kvittre skrev (4 minutter siden):

Hele samtalen Marius hadde opptak av mellom seg og spaneren/ politiet ble avspilt i rettsaken om boken, og lagt ut på vg. Jeg finner det ikke igjen, er det slettet? Og ikke lenger offentlig og ikke lov og snakke om? Noen som vet? 

Er det ikke dette her?: https://tv.vg.no/nyheter/hoer-hele-lydopptaket-med-marius-og-politispanerne?id=346481&utm_source=portal-share-button

disclaimer - har ikke sjekket - ser bare at det står "hør hele opptaket her".

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FruR skrev (1 time siden):

Ja enig at hvis hun mener det var frivillig så får vi tro henne . Men når vi ser på de andre siktelsene så har MM , og MBH selv ( tross kontaktforbud), kontaktet andre fornærmede i denne saken.  En del av de Marius henger med er ikke fremmed for å påvirke vitner eller komme med trusler da enkelte av de er medlemer i  H.A. og folk med tilknytning til gjenger og irske narkokarteller.  Vi vet av lydopptak fra frognerleiligheten hvordan Marius selv kan opptre truende. Derfor er jeg bekymret for vitnepåvirkning i denne saken men vi får satse på at det faktisk var frivillig og ikke noe hun er blitt påvirket til å si. Hvis hun har hatt samme historie hele veien så har stemmer sikkert historien hennes altså.  

Jeg hadde nesten glemt dette, det har vært mye. Hun har vel hatt den forklaringen , at hun ikke følte seg voldtatt fra start. Det er merkelig om man kan bli dømt for og ha voldtatt en som ikke føler seg voldtatt ja. Denne saken bringer fram mye. 

• Liker 3
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Takk. Ja, det var det, men litt « piping « nå så litt sensur. 

Er vel navn som er pepet ut vel. Bla navnet på damen han har på besøk  etc

Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Er vel navn som er pepet ut vel. Bla navnet på damen han har på besøk  etc

Ja, og hvor politimannen bor 😅  og litt mer. Er vel derfor jeg ikke fant det i artikkelen jeg hørte det i sist. Hørte ikke så nøye etter fordi jeg var opptatt og skulle høre nøye senere, men fant det ikke igjen. Var litt irriterende med pipingen, men forståelig. 

Er kanskje ikke så mye nye opplysninger annet enn at Marius går på møter på Gaustad fordi « drugs ække bra « . 
« takk skal du ha, god helg også sees vi snart… eller ikke forhåpentligvis « 

jeg har aldri hørt Marius prate lenge, og hadde et inntrykk som ikke stemte her. Jeg er overrasket over hvor høflig, hyggelig og velformulert han er. Jeg skjønner at det er han som tok opptak, og selvsagt på en dag han var våken og med, men er allikevel overrasket . 

Skrevet (endret)
Kvittre skrev (9 minutter siden):

Ja, og hvor politimannen bor 😅  og litt mer. Er vel derfor jeg ikke fant det i artikkelen jeg hørte det i sist. Hørte ikke så nøye etter fordi jeg var opptatt og skulle høre nøye senere, men fant det ikke igjen. Var litt irriterende med pipingen, men forståelig. 

Er kanskje ikke så mye nye opplysninger annet enn at Marius går på møter på Gaustad fordi « drugs ække bra « . 

jeg har aldri hørt Marius prate lenge, og hadde et inntrykk som ikke stemte her. Jeg er overrasket over hvor høflig, hyggelig og velformulert han er. Jeg skjønner at det er han som tok opptak, og selvsagt på en dag han var våken og med, men er allikevel overrasket . 

At han opptrer  hyggelig  og høflig. Det stemmer jo veldig godt med hvordan de som kjenner han beskriver han. Så det har jo vært kjent en stund. Han snakker mest sannsynlig ikke slik han gjør på sinna opprakene hele tiden.  

Og det gir jo også et perspektiv. 

Det er vel bla det jeg har tatt opp flere ganger som har blitt misforstått. Og oppfattet som forsvar av Marius.  Mens det egentlig  var for å minne om at det er ikke den sinna marius vi har hørt som folk som kjenner han nevner. 

Flere har jo ytret at de klarer ikke å se for seg at han skulke være skyldig. Linnie,  nevner at hun evnet ikke å tro det flr hun så materialet hos politiet.  Og at det fortsatt var vanskelig å forstå. Selv om hun også skjønte det.  Det tok litt tid, at det gikk inn.

Hun snskker om dette i puppen og lillemor

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Kvittre skrev (29 minutter siden):

Jeg har ikke hørt det opptaket før, men nå hørte jeg litt på det og det var et par ting jeg merket meg, i likhet med deg. At han er høflig er vel egentlig bare i overensstemmelse med hva folk rundt ham har fortalt før. Men jeg oppfatter at her er han helt åpen om at han har et rusproblem, og såvidt jeg kan oppfatte sier han at han  har vært på et opplegg på Gaustad, og at han er på vei til et lignende opplegg i Marbella. Det var altså i september i forfjor.

Det andre jeg legger merke til er at han har et veldig tydelig skille på hva som er hans problem/privat/politiet har ikke noe med det (dvs rusmisbruk) versus potensielt salg, som han er veldig tydelig på at han ikke gjør, og ikke har behov for, og det ville skadet familien. Jeg synes det er interessant at han var så tydelig på det over et år før arrestasjonen, og at han spesifikt trekker frem hensynet til familien, og at det er nettopp dette punktet i den boka han reagerer så kraftig på at han går til søksmål.

Jeg har vel hatt inntrykk av at han ikke er spesielt smart, eller empatisk, eller lojal mot familien, men basert på det han sier her, og den måten han reagerte på dagbladboka,  sitter jeg igjen med et inntrykk av at han har hatt veldig klart for seg at akkurat der (dvs ved salg) går det en absolutt grense som han ikke må trø over, og når noen kommer og påstår det, så reagerer han kraftig selv om alle kloke hoder mener det ville vært best å ignorere. Det er interessant.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (17 minutter siden):

Jeg har ikke hørt det opptaket før, men nå hørte jeg litt på det og det var et par ting jeg merket meg, i likhet med deg. At han er høflig er vel egentlig bare i overensstemmelse med hva folk rundt ham har fortalt før. Men jeg oppfatter at her er han helt åpen om at han har et rusproblem, og såvidt jeg kan oppfatte sier han at han  har vært på et opplegg på Gaustad, og at han er på vei til et lignende opplegg i Marbella. Det var altså i september i forfjor.

Det andre jeg legger merke til er at han har et veldig tydelig skille på hva som er hans problem/privat/politiet har ikke noe med det (dvs rusmisbruk) versus potensielt salg, som han er veldig tydelig på at han ikke gjør, og ikke har behov for, og det ville skadet familien. Jeg synes det er interessant at han var så tydelig på det over et år før arrestasjonen, og at han spesifikt trekker frem hensynet til familien, og at det er nettopp dette punktet i den boka han reagerer så kraftig på at han går til søksmål.

Jeg har vel hatt inntrykk av at han ikke er spesielt smart, eller empatisk, eller lojal mot familien, men basert på det han sier her, og den måten han reagerte på dagbladboka,  sitter jeg igjen med et inntrykk av at han har hatt veldig klart for seg at akkurat der (dvs ved salg) går det en absolutt grense som han ikke må trø over, og når noen kommer og påstår det, så reagerer han kraftig selv om alle kloke hoder mener det ville vært best å ignorere. Det er interessant.

Krim org advarer han om at enkelte har intensjoner om å påstå sånt om han,  og henviser bla til tips. Men at de ikke vet intensjonen de har. Marius  følger opp i samtalen med at dere gar jo sett meg og vet at det ikke er sant. Dette er vel i forbindelse med at de tar opp at han er observert med selgere og feil folk, eller hva jeg skal kalle  det litt ukorrekt og fritt gjengitt

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg får litt ekkel smak i munnen av Se og Hørs artikkel om Marius nå ( https://www.seher.no/kongelig/se-og-hor-avslorer-pa-byen-med-eks-kjaeresten/83847476 ) 

Jeg vil veldig gjerne at Se og Hør skal fortsette å dele Marius sin problematiske historie og oppførsel. Den fyren har vært altfor mye fredet alt for lenge. 

Men i samme artikkel deles også ekskjæresten som ønsker være anonym. Det er altfor mange som leser denne saken som ikke forstår hvordan dynamikken i voldelige forhold fungerer (eller… ikke fungerer). Problemet med denne artikkelen er at det åpner for "hvorfor går hun ikke bare" og "hvorfor er hun fortsatt sammen med han" og "hun ber om det selv nr hun fortsetter se han". 

Se og Hør har vært fremragende på å ikke glatte over Marius sin grusomme atferd. 

Men her syns jeg de skal skjerme offeret. Dette hjelper IKKE hennes sak. 

Til sammenlikning kan man ta en titt i tråden til Caroline Berg Eriksen om ektemannens oppførsel etter en Backmann-annonse. Hans oppførsel har aldri blitt skrevet om i avisen (selv om avisene har bevis, journalistene er klar over dommen/saken etc). Ingen skriver om den saken - fordi offeret skal skjermes.  (Lenke for interesserte

Jeg er for at Marius sin oppførsel skal belyses og problematiseres. Han har fått holde på ALTFOR mye og ALTFOR lenge. Men denne saken gjør det bare enda vanskeligere for Frognerofferet :( 

Endret av Sugar&Spice
La til lenke
  • Liker 9
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

At han opptrer  hyggelig  og høflig. Det stemmer jo veldig godt med hvordan de som kjenner han beskriver han. Så det har jo vært kjent en stund. Han snakker mest sannsynlig ikke slik han gjør på sinna opprakene hele tiden.  

Og det gir jo også et perspektiv. 

Det er vel bla det jeg har tatt opp flere ganger som har blitt misforstått. Og oppfattet som forsvar av Marius.  Mens det egentlig  var for å minne om at det er ikke den sinna marius vi har hørt som folk som kjenner han nevner. 

Flere har jo ytret at de klarer ikke å se for seg at han skulke være skyldig. Linnie,  nevner at hun evnet ikke å tro det flr hun så materialet hos politiet.  Og at det fortsatt var vanskelig å forstå. Selv om hun også skjønte det.  Det tok litt tid, at det gikk inn.

Hun snskker om dette i puppen og lillemor

Enig, og jeg har også vært enig i at det ikke er rart at han har venner som sier han er hyggelig, eller at familien og særlig søsteren hans sier fine ting om han. Han har jo flere sider. 
allikevel ble jeg overrasket . Det gjør han kanskje skumlere på et vis, han vil jo virke sjarmerende på damer når han snakker og opptrer sånn. Makes sense. 

• Liker 3
Skrevet
Sugar&Spice skrev (13 minutter siden):

Jeg er for at Marius sin oppførsel skal belyses og problematiseres. Han har fått holde på ALTFOR mye og ALTFOR lenge. Men denne saken gjør det bare enda vanskeligere for Frognerofferet :( 

At sakene der detaljer om volden mot Frognerkvinnen har gjort hele saken mye verre for henne har hun vært tydelig på helt fra starten, gjennom sin bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen. Det som særlig har blitt trukket fram er bildene fra hennes raserte leilighet i Se og Hør like etter anmeldelsen, og det lekkede lydopptaket der Borg Høiby truer henne.

Se og Hørs agenda er å brette ut saken med så mange detaljer som mulig, ikke å ta hensyn til de fornærmede kvinnene. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Sugar&Spice skrev (14 minutter siden):

Jeg får litt ekkel smak i munnen av Se og Hørs artikkel om Marius nå ( https://www.seher.no/kongelig/se-og-hor-avslorer-pa-byen-med-eks-kjaeresten/83847476 ) 

Jeg vil veldig gjerne at Se og Hør skal fortsette å dele Marius sin problematiske historie og oppførsel. Den fyren har vært altfor mye fredet alt for lenge. 

Men i samme artikkel deles også ekskjæresten som ønsker være anonym. Det er altfor mange som leser denne saken som ikke forstår hvordan dynamikken i voldelige forhold fungerer (eller… ikke fungerer). Problemet med denne artikkelen er at det åpner for "hvorfor går hun ikke bare" og "hvorfor er hun fortsatt sammen med han" og "hun ber om det selv nr hun fortsetter se han". 

Se og Hør har vært fremragende på å ikke glatte over Marius sin grusomme atferd. 

Til sammenlikning kan man ta en titt i tråden til Caroline Berg Eriksen om ektemannens oppførsel etter en Backmann-annonse. Hans oppførsel har aldri blitt skrevet om i avisen (selv om avisene har bevis, journalistene er klar over dommen/saken etc). Ingen skriver om den saken - fordi offeret skal skjermes.  (Lenke for interesserte

Helt enig, det er et grovt overtramp mot offeret.  Det gjør det ikke bedre at det er krydret med et paparazzibilde av de to i bilen, og masse detaljer om stedet og hvordan se&hør har gravd etter kommentar fra begges advokat. Det er ganske tydelig at de har hatt absolutt null refleksjon over den problemstillingen du peker på om manglende kunnskap om dynamikken i voldsforhold. Det er bare klikk og penger.

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (34 minutter siden):

Ja, har hatt samme inntrykk, men her fremsto han både ( relativt ) smart, empatisk og lojal. Veldig klar på at han aldri ville gjøre noe som skadet familien ja. 
nå ble jo dette brukt som et bevis på at han ikke har solgt kokain på Karl johan , noe jeg aldri trodde på heller det hadde vært for dumt, men for oss i forumet her som spekulerer i hvordan har sjarmert damer, hvorfor familien « liker « han , hvorfor søsteren ser opp til han osv.. interessant , for jeg ingen problemer med og høre at han kan være sjarmerende både på familefest og på byen . 

Skrevet (endret)
Sugar&Spice skrev (40 minutter siden):

Au ja apperopos mulig  vitnepåvirkning. 

Hvor mange ganger har han brutt besøksforbud nå? 

Og det du skriver med hvorfor går du bare ikke greia mot mange voldsutsatte blir nok forsterket og gjort vanskeligere av at Marius har evnen til å innimellom ta seg sammen og være høffelig og  snill enkelte ganger  som det ble pratet om over her .  Tipper det har gjort det vanskeligere for NH og JS og gå også. 

Endret av FruR
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
FruR skrev (Akkurat nå):

Au ja apperopos mulig  vitnepåvirkning. 

Hvor mange ganger har han brutt besøksforbud nå? 

Det er vel ikke risikoen for vitnepåvirkning som er begrunnelsen for besøksforbudet? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg hører mange opplever MBH som høflig i samtale med politiet. Ordvalget hans er kanskje høflig, men for meg høres han veldig arrogant ut i den samtalen.

Her kreves vel ordrett sitering, men måten MBH svarer politiet på når han påstår at pressen ikke kan skrive om ham (at det foreligger en avtale), at han lurer på hvorfor politiet blander seg med hva han driver med og vennekretsen hans (og de må opplyse ham om at narkotika er ulovlig), når han forteller at penger er null problem for ham osv osv. 

Jeg synes han virket både arrogant, bortskjemt og at han forsøkte å være tøff. 

Politiet hørtes ut som godt voksne menn som prøvde seg på ungdomsspråk, kleint det også. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

Jeg hører mange opplever MBH som høflig i samtale med politiet. Ordvalget hans er kanskje høflig, men for meg høres han veldig arrogant ut i den samtalen.

Her kreves vel ordrett sitering, men måten MBH svarer politiet på når han påstår at pressen ikke kan skrive om ham (at det foreligger en avtale), at han lurer på hvorfor politiet blander seg med hva han driver med og vennekretsen hans (og de må opplyse ham om at narkotika er ulovlig), når han forteller at penger er null problem for ham osv osv. 

Jeg synes han virket både arrogant, bortskjemt og at han forsøkte å være tøff. 

Politiet hørtes ut som godt voksne menn som prøvde seg på ungdomsspråk, kleint det også. 

Var det flere? Menn? Trodde det var 1 😅 

Han nevnte at han ikke akkurat trengte penger  som et argument for at han ikke solgte narkotika, så det kom jo ikke ut av det blå. Han sa at det var en avtale med pressen om at de ikke skulle skrive om narkotikabruken hans, og det har jo pressen bekreftet, så det var vel ingen arrogant påstand, men fakta? 
oppfatter ulikt ja. 

• Liker 1
Skrevet
Sugar&Spice skrev (56 minutter siden):

Ugh, jeg har vært irritert på se& hør lenge, synes det har vist lite hensyn til henne. 

vet ikke hvordan de skulle lage sak på at han har brutt besøksforbudet IGJEN uten og dra inn henne, men bildet kunne de droppa. 

• Liker 2
Skrevet
Kvittre skrev (2 minutter siden):

Han nevnte at han ikke akkurat trengte penger  som et argument for at han ikke solgte narkotika, så det kom jo ikke ut av det blå. Han sa at det var en avtale med pressen om at de ikke skulle skrive om narkotikabruken hans, og det har jo pressen bekreftet, så det var vel ingen arrogant påstand, men fakta? 
oppfatter ulikt ja. 

Pressen har avkreftet at det var noen avtale, men bekreftet at de ikke skrev om det fordi det ble vurdert som private forhold som det ikke er lov å skrive om. Det fremstår som MBH har oppfattet at de ikke kan skrive om det, men misforstått grunnlaget for at de ikke gjør det.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (5 minutter siden):

oppfatter ulikt ja. 

Jeg fikk inntrykk av at det var to politimenn der, men mulig jeg misforsto. 

Mtp selvangivelsen hans, kokainbruken hans og opplysninger om lommepenger så må jeg si at jeg synes det er merkelig at penger ikke er noe problem, men det er en annen sak. 

Pressen har tydligvis lov til å skrive om narkotikabruk nå i alle fall, og politimennene forsøker å advare ham på en pen måte. Svaret hans oppfatter jeg som meget arrogant. 

Ja, som med mye annet, oppfatter man ting forskjellig. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...