Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym_2024
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (1 time siden):

Ja, det skal jeg love deg, og ikke ene og alene grunnet alle sakene og omfanget av de, men i tillegg nasjonal og internasjonal presse rett opp i ansiktet igjen. Dette er nok det verste de alle skal gjennom og for ofrene sin del, å rippe opp på nytt igjen, Prøve å huske alle detaljer og å sitte og se gjennom dig materiale med meddommere, dommer, forsvarere og andre som er i det lukkede rommet (når de lukker dørene) mens det pågår samtidig som de skal svare på spørsmål fra forsvarere/aktoratet. Stakkars folk.  

Forsvarerne har bedt om åpne dører, utenom når MBH sin psykiske helse blir et tema. Så ofrene bør stålsette seg for et mediekjør av en annen verdens hvis forsvaret til MBH får gjennomslag for ønsket sitt. De samme forsvarerne har refset pressen flere ganger for mediekjør mot MBH, lekkasjer og diverse annet som ikke er i hans favør, og nå ønsker de å sette ofrene hans i samme posisjon. Målet helliger middelet åpenbart. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym_2024 skrev (9 minutter siden):

Forsvarerne har bedt om åpne dører, utenom når MBH sin psykiske helse blir et tema. Så ofrene bør stålsette seg for et mediekjør av en annen verdens hvis forsvaret til MBH får gjennomslag for ønsket sitt. De samme forsvarerne har refset pressen flere ganger for mediekjør mot MBH, lekkasjer og diverse annet som ikke er i hans favør, og nå ønsker de å sette ofrene hans i samme posisjon. Målet helliger middelet åpenbart. 

De er forsvarere for Marius, så de vil gjøre alt for at han sak skal komme så best mulig ut av dette som mulig. 

Der er absolutt ikke en nøytral part (ikke at du sier det heller), og at det gjør og sier vil være til fordel for Marius.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Vonbrotenrojalist skrev (4 timer siden):

Det var vel ein video som blei lagt ut, jo, der nokon køyrde rundt på moped e.l. inni hovedhuset til kronprinsparet i samband med ein av desse festivalane.

Har du sett på videoen?For det første det var et hooverboard, som ble blåst opp til å være segway. I opptaket kan du ikke høre musikk, ikke noe fest skrål, skravling etc jeg forbinder med fest iallefall.  Man ser heller ingen andre. Så i mitt perspektiv var det iallefall alt  annet enn fest  jeg ville ha kalt det.

Her er den såkalte skandale videoen av festen på skaugum

https://www.seher.no/video/se-sjokk-videoen-fra-skaugum/QjPYxQ2f

Mulig det har vært en fest der. Men det er ingen fest der. Man ser heller ikke hvem som har evnt vært på fest der og om gjestene er straggedømte eller ikke.

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Og det  er ALLTID den som bruker vold og makt sin feil og sitt ansvar. Ikke «vanskelige» kjærester, oppveksten, miljøet, rusen, for mye penger eller for lite penger, foreldre som ikke bryr seg, foreldre som bryr seg for mye, fattigdom, sølvskje i munnen, puter under armene eller manglende nettverk sin skyld. Den som misbruker makt og utøver vold gjør er valg, og må ta ansvar for det. Alltid. 

«Du ser det ikke før du tror det.»

Som @korpsnerden påpeker, gir opptaket som ble publisert, en sjeldent innblikk i hvordan mennesker som bruker vold oppfører seg i tosomhet, oppførsel de VELGER å ikke vise når andre er tilstede. Slem d****sekk i full utfoldelse.  

Endret av pøbelsara
  • Liker 10
Skrevet (endret)

Det tar i hvert fall ikke 'two to tango' når man lever i et liv hvor mamma har kjeftet så mye på mediene at man tror man er utilnærmelig (ref samtale med politiet) og kan leve livets late dager på Mamma og Stepappas gods hvor man skryter av å nesten drepe folkene som passer på dem med bil, voldtar damer i kjelleren, inviterer gode bekjente av Bhatti, Foxtrot og Kilian på fest og truer ex'er og ex'ers mannlige venner på livet mens man har samlet tingene hennes i en haug i hagen for å tenne på dem.

Om man fortsatt påstår at hans foreldre og stefar ikke kunne ha gjort noe med dette før politiet varslet mammas sikkerhetsvakter, er man etter min mening naiv. Men sånn er jeg skrudd sammen. Når folk varsler meg om vold tar jeg det seriøst. Og om jeg lover noen å komme tilbake om noe viktig gjør jeg det.

Konsekvensene kommer etter min mening alt for seint, hadde man tatt varsling fra ex'er seriøst kunne denne personen kanskje hatt en helt annen bane i livet enn det sjarlatan-greiene som nå utspiller seg.

Endret av Ellie42
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet

Jeg synes forøvrig at det er feil å sammenlikne MBH-saken med andre partnervoldsaker og påstå at han har blitt strengere håndtert. Hans sak inneholder så mange andre tiltalepunkter at det lar seg vanskelig å bruke som bevis.

Eller; vi ser jo at en del punkter om nettopp partnervold ble fjernet fra den endelige tiltalen. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

At Julianne sin sak er foreldet, som enkelte trekker frem her, det gjør jo bare kronprinsparet sin unnfallenhet enda verre. Hadde de tatt henne på alvor, støttet henne og oppfordret henne til å anmelde så hadde saken ikke vært foreldet - i tillegg til at nye tilfeller kanskje kunne ha vært forhindret. 

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. 

Dette er en sak som utvikler seg raskt og det kom/kommer nye opplysninger dag for dag, og noen ganger time for time. Brukerdebatt er imot vårt regelverk, og vi ser ekstra strengt på det når det da dras opp måneder gamle innlegg for å "ta" noen i brukerdebatt. 

Tråden blir nå åpnet, men vi ber dere om å holde dere til trådens tema, samt å minne om at personlige erfaringer med MBH vil bli ryddet som spekulasjoner med mindre det kan vises til kilder. Dette er heller ikke en generell tråd for overgrep og vold i nære forhold, ønsker man diskutere dette må det opprettes egne tråder. 

Forumansvarlig

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Januar kan ikke komme fortere. Håper bare man får skapt et visst rettferdighetsbilde for ofrene og stilt gjerningspersonen til ansvar, og at man kanskje da kan få noe vettugt ut av vår neste konge og dronning i forhold til det som angår dem. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest Anonym_2024
Skrevet
pøbelsara skrev (På 28.10.2025 den 15.46):

Forsvarerne er bekymret for forhåndsdømming.

denne tråden bekrefter med all mulig tydelighet at de er bekymret med rette.

Han er det. 

Hva mener du med at han er forhåndsdømt? Kan du utdype dette? Gjelder det forhåndsdømt i forhold til vold i nære relasjoner eller serievoldtekter? Lurer oppriktig. De 11 brukerne som har liket dette innlegget må gjerne komme med sine synspunkter også på hva man mener er forhåndsdømming i denne saken. 

Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (1 time siden):

Januar kan ikke komme fortere. Håper bare man får skapt et visst rettferdighetsbilde for ofrene og stilt gjerningspersonen til ansvar, og at man kanskje da kan få noe vettugt ut av vår neste konge og dronning i forhold til det som angår dem. 

Er det ikke februar? Eller husker jeg feil? 🤔

Ellers enig i det du sier om rettferdighetsbilde for ofrene. Jeg håper det kommer en uttalelse fra Kongehuset når alt er over også, men holder ikke pusten. Det kan hende de ikke ønsker å involvere seg med å komme med en konkret uttalelse. 

Endret av -Pusheen-
Korrigering
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (På 29.10.2025 den 11.06):

Må le.

Til og med Bild har tatt avstand fra påstander i Hvite striper:

Avviser å ha betalt en million for Høiby-bilder: – Latterlig

De har vel meldt seg inn i MBH fan club, de da :ironi:

I tillegg til MBH selv, politiet, slottet og Bild som hevder boka inneholder usannheter,  så vet vi nå at Se&Hør har snakket med 10 forskjellige av sine kilder ,som er samstemte om at det er usanne påstander i boken.

Dette står i Se&Hør, aka. sannhetens fanebærer i MBH-saken:

"I uken etter bokutgivelsen har Se og Hør vært i dialog med en rekke personer i ulike kretser rundt Marius Borg Høiby. Det inkliderer både bekjente av kronprinsessens sønn, samt andre personer med inngående kjennskap til miljøene han har vanket i. Se og Hørs kilder i saken er samstemte i sine tilbakemeldinger:

– En rekke av påstandene om Marius i boken stemmer ikke med virkeligheten, sier alle kildene Se og Hør har snakket med. 

Dette er kilder vi har hatt jevnlig kontakt med over tid. Kildenettverket består av over ti forskjellige personer.

Andre beskriver historien om kokainsalg som feil fra start til slutt. 

Ingen av kildene Se og Hør har snakket med, har sett eller hørt noe som tilsier at Høiby noensinne har solgt narkotika – verken på Karl Johan eller andre steder. "

Og som @krokenguri har påpekt flere ganger, sier også Se&Hør at:

"Dette harmonerer også i forhold til lydopptakene Se og Hør har publisert."

Og videre:

"Også fra informert hold i Oslopolitiet får Se og Hør opplyst at bokens beskrivelser av spanere som skal ha sett ham selge narkotika, ikke er korrekt."

Se og Hør avslører at kretsen rundt Marius Borg Høiby avviser kokainsalg på Karl Johan

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym_2024 skrev (27 minutter siden):

Hva mener du med at han er forhåndsdømt? Kan du utdype dette? Gjelder det forhåndsdømt i forhold til vold i nære relasjoner eller serievoldtekter? Lurer oppriktig. De 11 brukerne som har liket dette innlegget må gjerne komme med sine synspunkter også på hva man mener er forhåndsdømming i denne saken. 

Poenget er at domstolen skal dømme. Ikke vi. Jeg tror påtalemyndighetene har en bunnsolid sak, og håper han blir dømt. 
men hele poenget med en rettsstat er at domstolene avgjør skyldspørsmål og idømmer straff. hvis du tolker mine utspill om rettssikkerhet, foehåndsdømming og uskyldspresumpsjon som at jeg forsvarer den tiktalte, har du misforstått både hva jeg skriver og  selve prinsippet med en rettsstat, dessverre. 

Det er virkelig ikke vanskelig å forstå hvis man forsøker. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
-Pusheen- skrev (14 minutter siden):

Er det ikke februar? Eller husker jeg feil? 🤔

Ellers enig i det du sier om rettferdighetsbilde for ofrene. Jeg håper det kommer en uttalelse fra Kongehuset når alt er over også, men holder ikke pusten. Det kan hende de ikke ønsker å involvere seg med å komme med en konkret uttalelse. 

Holder ikke pusten jeg heller. De har hatt enormt mange sjanser til å vise litt moral og ryggrad både i denne og i MLs situasjon, men det uteblir. Man skal 'snakke' og tenke på 'alle, inkludert Marius', ta med den selvinrømmede voldsmannen på ferie og helst late som alt er normalt.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Poenget er at domstolen skal dømme. Ikke vi. Jeg tror påtalemyndighetene har en bunnsolid sak, og håper han blir dømt. 
men hele poenget med en rettsstat er at domstolene avgjør skyldspørsmål og idømmer straff. hvis du tolker mine utspill om rettssikkerhet, foehåndsdømming og uskyldspresumpsjon som at jeg forsvarer den tiktalte, har du misforstått både hva jeg skriver og  selve prinsippet med en rettsstat, dessverre. 

Det er virkelig ikke vanskelig å forstå hvis man forsøker. 

Man har også lov som privatperson i Norges land å mene noe om folks moraler og karakter, heldigvis. Det er ikke forhåndsdømming, spesielt ikke med antall beviser og nye saker denne personen har påført komplekset etter han ble arrestert første gangen. Han har selv innrømmet vold og rusbruk, det er nok til at mange kan si at de ikke syntes han er en særlig bra person.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Ellie42 skrev (1 minutt siden):

Man har også lov som privatperson i Norges land å mene noe om folks moraler og karakter, heldigvis. Det er ikke forhåndsdømming, spesielt ikke med antall beviser og nye saker denne personen har påført komplekset etter han ble arrestert første gangen. Han har selv innrømmet vold og rusbruk, det er nok til at mange kan si at de ikke syntes han er en særlig bra person.

Ok.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Ok.

Litt som med ansvar er heller ikke rettsfølelse et nullsumspill. Samfunnet har som kjent egne måter å forholde seg til folk som gjør slike graverende ting som MBH, folk sitter ikke bare og sier 'ja, jeg kan ikke mene noe om kriminalitet, for det er rettens jobb'. Ellers ville halvparten av 'boten' for å oppføre seg som en kriminell vært borte og ofrene følt seg som om man kan holde på helt uten samfunnsmessige konsekvenser.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Ellie42 skrev (Akkurat nå):

Litt som med ansvar er heller ikke rettsfølelse et nullsumspill. Samfunnet har som kjent egne måter å forholde seg til folk som gjør slike graverende ting som MBH, folk sitter ikke bare og sier 'ja, jeg kan ikke mene noe om kriminalitet, for det er rettens jobb'. Ellers ville halvparten av 'boten' for å oppføre seg som en kriminell vært borte og ofrene følt seg som om man kan holde på helt uten samfunnsmessige konsekvenser.

Ok. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...