Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pås skrev (1 time siden):

Jeg forstår det faktisk veldig godt, rehab enten i England eller et annet sted i utlandet, han må vekk fra rusmiljøet i Oslo. Så må han selvsagt komme tilbake til en eventuell rettsak.

Jeg unner MM så av hele mitt hjerte litt ro nå, presset hun har stått i i hele høst har vært umenneskelig. Hun har helt sikkert tatt dumme valg, men hvem har ikke det? Hun har ikke oppdratt sønnen til å bli en overgriper og voldsmann, det tror jeg vi kan enes om. Curling-forelder? Der er vi flere... 😉 

Når sønnen er 27 er vel tiden for å kutte navlestrenger overmoden ? 

Curling-foreldre er et begrep man bruker når man snakker om store barn/ ungdommer og ikke voksne menn som i det minste klarer å holde på en jobb, brødfø seg selv og holde seg på riktig siden av loven, og ikke minst har forstått at man verken truer eller bruker vold mot kvinner.

Jeg fatter ikke hvorfor det er synd på MM, hun som selv har erfaring med rusmiljøet og burde ha alle forutsetninger for å se tidlige farevarsler + faktisk har alle ressurser tilgjengelige som vanlige foreldre kun kan drømme om. 

• Liker 36
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (1 minutt siden):

Det kan du gjerne si, men mine barn er eldre enn MBH og jeg stiller opp for dem hver gang de trenger meg... Hva hun har visst og hva hun eventuelt har gjort vet vi jo ikke? 

Jeg er steik forbanna på MBH som er en voldsmann (det vet vi!) og overgriper (det tror vi), men jeg klarer IKKE å være sint på MM fordi hun ikke har gjort "nok" for å stoppe sin voksne sønn.

For øvrig er jeg glødende republikaner, så dette er ikke noe forsvar av kongehuset som sådan, men forsvar av det som nok er en utrolig fortvilet mor.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (2 minutter siden):

Curling-foreldre er et begrep man bruker når man snakker om store barn/ ungdommer og ikke voksne menn som i det minste klarer å holde på en jobb, brødfø seg selv og holde seg på riktig siden av loven, og ikke minst har forstått at man verken truer eller bruker vold mot kvinner.

Jeg fatter ikke hvorfor det er synd på MM, hun som selv har erfaring med rusmiljøet og burde ha alle forutsetninger for å se tidlige farevarsler + faktisk har alle ressurser tilgjengelige som vanlige foreldre kun kan drømme om. 

Jeg tenker det generelt er synd på foreldre som opplever at barna deres blir «monstre» i voksen alder, med unntak av dem som aktivt har gått inn for å ødelegge ungene sine og er like ille selv (håper dere forstår hva jeg mener). Uansett hvor overbeskyttende hun har vært, uansett hvor mye idiotisk hun har gjort i forløpet, uansett om hun i verste fall har inkriminert seg juridisk nå i høst, så er det en helt ufattelig belastning å stå i, spesielt med hele landets øyne på seg. Det betyr IKKE at det er mer synd på MM enn ofrene, det betyr ikke at jeg støtter MM sin håndtering av sønn og sak (ut ifra det vi vet), eller mener at ingen feil er gjort. Men jeg tenkte i mitt stille sinn da nyheten om pågripelse, seksuelle overgrep og påfølgende varetekstfengsling sprakk at jeg håper noen nå «sitter på» MM, spesielt med HM på oppdrag i utlandet. Fordi uansett hvor mye dumt man selv har gjort gjennom årene fram til det tidspunktet, så er det en livskrise av dimensjoner, som kan knekke selv svært sterke mennesker. Det går an å ansvarliggjøre folk og adreessere feil og kritisere, og samtidig ha øynene åpne for de menneskelige aspektene.

For ofrene må dette være et mareritt. Jeg tror mediedekningen den første tiden har bidratt positivt mtp at flere har turt, og fått troverdighet. Men jeg frykter virkelig at utviklingen den siste drøye uka nå kan få motsatt effekt, spesielt deling av detaljer som andre har påpekt over her. Media må fortsette å være på og må selvsagt dekke denne saken. Men nå må de også ta en fot i bakken og besinne seg litt, og gå noen runder på bakrommet, før det bikker helt over i noe som bare vil gjøre det enda verre for dem det er aller mest synd på her, ofrene.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DittHåp skrev (2 timer siden):

Jeg skulle gjerne vært flue på veggen i denne rehab` seansen for her er det mye som må fikses!

Hadde de valgt en kortreist rehab-løsning uten carbonutslipp kunne de låst han inne i en enkel hytte ute i skogen sammen med en håndfull barmfagre SV-madammer i lilla gevanter som kunne kjørt på med høye doseringer av omfavnelser, kos, mens de spiser grønnkål og drikker chai-te og hjernvasker han med politisk korrekt musikk fra Bjørn Afzeliuz og Hallvdan Sivertsen til han lover å være snill gutt og aldri så mye som å være i samme rom som en sovende kvinne igjen. 

😂

Jeg bare ser for meg Marius på denne hytta i dette scenarioet og måtte le høyt.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (1 time siden):

Jeg synes det er en merkelig avgjørelse å reise til England for å få behandling. 
Kanskje for å komme unna ryktene? Med hans siktelser og beskyldninger over seg så er det langt ifra sikkert at han hadde fått komme inn på et seriøst behandlingssted i Norge. De skal ikke sette andre i fare. 

Seriøst? Du vet at enkelte soner hele eller deler av sin dom på rehab? Eller tror du at alle som er innlagt og mottar behandling har plettfritt rulleblad?

At hans handlinger mot  kvinnene er alvorlige og forkastelig er det ingen tvil om. Men jeg kan ikke si jeg har sett det har vært omtalt i noe medie at mannen er farlig for andre. Men du har kanskje informasjon om dette?

Som jeg har nevnt tidligere, jeg har null problem med å skjønne valget om rehab i London. Han kommer raskt i behandling. Han kommer langt bort fra miljøet han vanker i. Forhåpentligvis står ikke Se&Hør og andre sensasjonssultne journalister og skraper på porten. Litt mindre medietrykk er nok positivt for alle parter i denne saken.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (Akkurat nå):

Seriøst? Du vet at enkelte soner hele eller deler av sin dom på rehab? Eller tror du at alle som er innlagt og mottar behandling har plettfritt rulleblad?

At hans handlinger mot  kvinnene er alvorlige og forkastelig er det ingen tvil om. Men jeg kan ikke si jeg har sett det har vært omtalt i noe medie at mannen er farlig for andre. Men du har kanskje informasjon om dette?

Som jeg har nevnt tidligere, jeg har null problem med å skjønne valget om rehab i London. Han kommer raskt i behandling. Han kommer langt bort fra miljøet han vanker i. Forhåpentligvis står ikke Se&Hør og andre sensasjonssultne journalister og skraper på porten. Litt mindre medietrykk er nok positivt for alle parter i denne saken.

Jeg vet veldig godt at mange soner under paragraf 12 (som det het før) - men det hadde man ikke sjanse til med en voldsdom. 
Det har bla. med sikkerhet for de andre beboerne. Deres trygghet kommer først. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (1 minutt siden):

Jeg vet veldig godt at mange soner under paragraf 12 (som det het før) - men det hadde man ikke sjanse til med en voldsdom. 
Det har bla. med sikkerhet for de andre beboerne. Deres trygghet kommer først. 

Jeg skriver "var" fordi det var sånn de årene min sønn var i behandling. Mulig det er endringer nå - men håper sikkerheten kommer først. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pås skrev (27 minutter siden):

Det kan du gjerne si, men mine barn er eldre enn MBH og jeg stiller opp for dem hver gang de trenger meg... Hva hun har visst og hva hun eventuelt har gjort vet vi jo ikke? 

Jeg er steik forbanna på MBH som er en voldsmann (det vet vi!) og overgriper (det tror vi), men jeg klarer IKKE å være sint på MM fordi hun ikke har gjort "nok" for å stoppe sin voksne sønn.

For øvrig er jeg glødende republikaner, så dette er ikke noe forsvar av kongehuset som sådan, men forsvar av det som nok er en utrolig fortvilet mor.

Vi snakker om den samme MM som har frontet " Barn og kvinners rett til trygghet og ikke voldelig liv", men som forholder seg taus når det problematikken gjelder sin egen sønn, også når hun ble varslet om dette lenge før saken kom ut i media? 

Hadde hun vært en fortvilet mor hadde hun satt ned foten og det hadde stoppet der, altså lenge før episoden på Frogner.

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (43 minutter siden):

Jeg tenker det generelt er synd på foreldre som opplever at barna deres blir «monstre» i voksen alder, med unntak av dem som aktivt har gått inn for å ødelegge ungene sine og er like ille selv (håper dere forstår hva jeg mener). Uansett hvor overbeskyttende hun har vært, uansett hvor mye idiotisk hun har gjort i forløpet, uansett om hun i verste fall har inkriminert seg juridisk nå i høst, så er det en helt ufattelig belastning å stå i, spesielt med hele landets øyne på seg. Det betyr IKKE at det er mer synd på MM enn ofrene, det betyr ikke at jeg støtter MM sin håndtering av sønn og sak (ut ifra det vi vet), eller mener at ingen feil er gjort. Men jeg tenkte i mitt stille sinn da nyheten om pågripelse, seksuelle overgrep og påfølgende varetekstfengsling sprakk at jeg håper noen nå «sitter på» MM, spesielt med HM på oppdrag i utlandet. Fordi uansett hvor mye dumt man selv har gjort gjennom årene fram til det tidspunktet, så er det en livskrise av dimensjoner, som kan knekke selv svært sterke mennesker. Det går an å ansvarliggjøre folk og adreessere feil og kritisere, og samtidig ha øynene åpne for de menneskelige aspektene.

For ofrene må dette være et mareritt. Jeg tror mediedekningen den første tiden har bidratt positivt mtp at flere har turt, og fått troverdighet. Men jeg frykter virkelig at utviklingen den siste drøye uka nå kan få motsatt effekt, spesielt deling av detaljer som andre har påpekt over her. Media må fortsette å være på og må selvsagt dekke denne saken. Men nå må de også ta en fot i bakken og besinne seg litt, og gå noen runder på bakrommet, før det bikker helt over i noe som bare vil gjøre det enda verre for dem det er aller mest synd på her, ofrene.

Veldig godt innlegg av deg👏

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (3 timer siden):

Ja absolutt. Er det uten samtykke så er er det et overgrep, ikke føles som. 

Helt enig. Turte ikke skrive at det ER et overgrep for kjenner ikke lovene så da ville sikkert noen sagt noe på det og😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (1 time siden):

Vi snakker om den samme MM som har frontet " Barn og kvinners rett til trygghet og ikke voldelig liv", men som forholder seg taus når det problematikken gjelder sin egen sønn, også når hun ble varslet om dette lenge før saken kom ut i media? 

Hadde hun vært en fortvilet mor hadde hun satt ned foten og det hadde stoppet der, altså lenge før episoden på Frogner.

Du mener å vite at hun ikke er fortvilet? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Har fått så mye respekt for den dama, bøyer meg i støvet, hun er så sterk🙏

Liker Nora veldig godt hun er god

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vg er og klikk avhengig..... Legger bildet av HM og MM framfor mikrofonstativer. Ser ut som dei skal uttale seg om saken men er berre ein oppsumering av saken med "Screenshot_20241128_185925_SamsungInternet.thumb.jpg.7c368370f61e1780cbc99945c1f3761b.jpgKlikk på meg" bilde.

Endret av oss-to
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (21 minutter siden):

Du mener å vite at hun ikke er fortvilet? 

Jeg håper da inderlig hun er fortvilet, det ville vel de fleste vært hvis de hadde fått denne kunnskapen såvidt tidlig, altså lenge før hendelsen på Frogner, og allikevel ikke hadde sørget for å å stoppe dette.

Det er ikke slik at hun er maktesløs; han er nærmeste nabo og sannsynligvis prisgitt hennes gunst økonomisk. 

Har du sett henne fortvilet ? Det har ikke jeg.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (3 timer siden):

DittHåp skrev (2 timer siden):

DittHåp skrev (19 minutter siden):

Jeg håper da inderlig hun er fortvilet, det ville vel de fleste vært hvis de hadde fått denne kunnskapen såvidt tidlig, altså lenge før hendelsen på Frogner, og allikevel ikke hadde sørget for å å stoppe dette.

Det er ikke slik at hun er maktesløs; han er nærmeste nabo og sannsynligvis prisgitt hennes gunst økonomisk. 

Har du sett henne fortvilet ? Det har ikke jeg.

Slutt med dette evinnelige våset om hva MM føler og ikke føler og den formanende holdningen til korrekt tilnærming. Det fremstår ekstremt useriøst og usjarmerende. 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...