Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
DaisyD skrev (7 minutter siden):

Med tanke på at flere av disse vennene er over 10 år eldre enn ham så er sjansen stor for at de var kriminelle allerede da. 

Nå står det ikke at det er de han har hatt som venner i 10 år. Iht dem står det at de er i kretsen hans. Så det tolker jeg til at de ikke er nødvendigvis i nære vennskap som har var i 10 år

I overskriften står det at de har festet sammen. Og at de som er trekt ut av media,  har ikke jeg sett noe sted beskrevet som noennav de 10år gamle  vennene

https://www.dagbladet.no/nyheter/festet-med-bhatti-venn/81780082

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (22 minutter siden):

Det er stort sett noe man oppsøker via noen.  Så litt tilfeldig er det ihy hvem du henger med, og hvem som er i deres kontakt nettverk.  Du er ikke på hells angeles etc uten en vei inn iallefall. 

Jo 😅 man blir invitert med. Jeg har vært på fest på hells Angels i Oslo flere ganger. De har venners venner fest der. Ja, « veien « inn er og kjenne noen som kjenner noen. Aldri tenkt på det som noen greie før jeg leste tråden her. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Nå står det ikke at det er de han har hatt som venner i 10 år. Iht dem står det at de er i kretsen hans. Så det tolker jeg til at de ikke er nødvendigvis i nære vennskap som har var i 10 år

I overskriften står det at de har festet sammen. Og at de som er trekt ut av media,  har ikke jeg sett noe sted beskrevet som noennav de 10år gamle  vennene

https://www.dagbladet.no/nyheter/festet-med-bhatti-venn/81780082

Ja, selvfølgelig tolker du det sånn. 

Jeg tolker det på samme måte som Jan Bøhler:

I en samtale med politiet fra i fjor, som er offentliggjort, sa han at «Min vennekrets har vært den samme de siste ti årene, og sånn er det bare. Mine foreldre vet det (...)» Det vil si at Høiby har hatt disse kriminelle vennene siden han var 16–17 år.

Skrevet
DaisyD skrev (9 minutter siden):

Ja, selvfølgelig tolker du det sånn. 

Jeg tolker det på samme måte som Jan Bøhler:

I en samtale med politiet fra i fjor, som er offentliggjort, sa han at «Min vennekrets har vært den samme de siste ti årene, og sånn er det bare. Mine foreldre vet det (...)» Det vil si at Høiby har hatt disse kriminelle vennene siden han var 16–17 år.

Ja og det betyr ikke nødvendigvis det samme som at DE har vært kriminelle i 10 år. Og det spesifiseres heller ikke akkurat hvem dissse vennene er. Iht media så omtales batti vennene  etc. Som noen han har vært på fest med og har hatt kontakt med.  Ergo ikke av de 10år gamle vennene 

• Liker 1
Skrevet
edlit skrev (1 minutt siden):

:) Et debattinnlegg i Fædrelandsvennen i Kristiansand har løsningen for Marius: "Flytt ned til Sørlandet Marius, til mormor og familie! Begynn i en menighet, finn en kristen skjønn kone, og få det beste livet som kan fås!"

https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/pPVvmw/naa-er-nok-nok

Det spørs om det er nok hvis du har lopper i blodet + maur i buksa.... ser for meg at et slikt liv ville kunne få selv den mest lovlydige borger til å skrape på døren til nærmeste MC-gjeng og tigge om å få oppleve noe.... hvasomhelst!

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
Kattedama skrev (12 timer siden):

Hvis dette hadde vært familien hvermannsen, ville barnevernet ha blitt koblet inn når en mindreårig har kontakter i den kriminelle verden? Og rus er involvert? 

Ikke nødvendigvis.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ikke synd på Marius, men jeg tror strengt tatt ikke de vennene er sammen med ham fordi han er «verdens kuleste fyr», men fordi han er en inngangsbillett til Skaugum, som er verdifull for kriminelle. Det kommer jo også litt fram i chattene som Se og hør har trykket. Nå bidrar han til at vennene får søkelys fra politiet (ved at de har beslaglagt mobilen hans, og at pressen graver) og det er vel ikke særlig populært. De såkalte vennene kan vende ham ryggen når han er en belastning mer enn en bonus (og det skjer vel nå), og da står han ganske alene igjen. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (32 minutter siden):

Ja og det betyr ikke nødvendigvis det samme som at DE har vært kriminelle i 10 år. Og det spesifiseres heller ikke akkurat hvem dissse vennene er. Iht media så omtales batti vennene  etc. Som noen han har vært på fest med og har hatt kontakt med.  Ergo ikke av de 10år gamle vennene 

Ja, hvis du sier det så er det nok sånn. 

Skrevet
Sarah93 skrev (3 minutter siden):

Jeg synes ikke synd på Marius, men jeg tror strengt tatt ikke de vennene er sammen med ham fordi han er «verdens kuleste fyr», men fordi han er en inngangsbillett til Skaugum, som er verdifull for kriminelle. Det kommer jo også litt fram i chattene som Se og hør har trykket. Nå bidrar han til at vennene får søkelys fra politiet (ved at de har beslaglagt mobilen hans, og at pressen graver) og det er vel ikke særlig populært. De såkalte vennene kan vende ham ryggen når han er en belastning mer enn en bonus (og det skjer vel nå), og da står han ganske alene igjen. 

Helt enig med deg. Jeg er også ganske sikker på at det er inngangen til Skaugum og kongefamilien (og alle privilegiene det medfører) som har dratt disse kriminelle til Marius. Det er neppe hans "kulhet".

Skrevet
edlit skrev (21 minutter siden):

:) Et debattinnlegg i Fædrelandsvennen i Kristiansand har løsningen for Marius: "Flytt ned til Sørlandet Marius, til mormor og familie! Begynn i en menighet, finn en kristen skjønn kone, og få det beste livet som kan fås!"

Er det virkelig mulig å lire av seg noe så stusselig naivt som det innlegget. 

Stakkars Mormor! Og - "Kristne skjønne koner" liker nok ikke noe bedre å bli slått, krenket og voldtatt enn det andre damer gjør. 

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
edlit skrev (28 minutter siden):

Hoho, gull 😹

"Innlegget er forkortet. Red."

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
DaisyD skrev (8 minutter siden):

Helt enig med deg. Jeg er også ganske sikker på at det er inngangen til Skaugum og kongefamilien (og alle privilegiene det medfører) som har dratt disse kriminelle til Marius. Det er neppe hans "kulhet".

Jeg tror også det. Marius er nok en "nyttig idiot". Hvis det har vært en gjenganger at han får "heads ups" fra politiet fordi "du er den du er", så er det så klart smart å holde seg inne med han for å få tak i den informasjonen han får. Ingen tvil om at han har hatt fripass (og andre pass) 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
edlit skrev (29 minutter siden):

Du hendelse😆 han kan kanskje bli en «flott ung mann» men han fremstår som alt annet enn det. Og så er det fascinerende hva noen tenker kan løses ved å folde hendene og flytte til mormor. Som at å folde hendene skal kurere rusavhengighet og voldelighet. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Linazer skrev (38 minutter siden):

Halleluja.....!

......eller AMEN!!!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
edlit skrev (43 minutter siden):

Såpass..tror ikke Sørlandet er plassen å dra om en skal bort fra rus og kriminalitet.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Hvorfor er det da gjort et poeng av det fra ham selv, hvis de har vært pusekatter? At han har hatt de samme vennene i 10 år "og sånn er det bare", gir null mening hvis de har vært kirkegåere og hjulpet til med å servere suppe til hjemløse.

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Man må virkelig være inngrodd bibelbeltekristen for å skrive noe så naivt som det innlegget i FVN. 

Endret av parmanoia
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
parmanoia skrev (2 minutter siden):

Man må virkelig være inngrodd bibelbeltekristen dame for å skrive noe så dumt og naivt som det innlegget i FVN. 

Det finnes plenty av slike batikk-tanter i kongeriket, og merkelig nok lykkes de en uhyre sjelden gang i å få en villfaren inn på rett spor, men tror at oddsen er omtrent på linje med hit-raten til Jehovas vitner som ringer på 50 000 dører, og plutselig er det en som biter på. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...