Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
1600 skrev (3 minutter siden):

Jeg regelrett elsker at Marius mafia-advokat har anklaget de nå mange andre advokatene til ofrene for å prosedere i medier, men så gjør han det selv på ut og innpust. Kan ikke en eneste journalist påpeke dette for mannen?

Her er et godt eksempel på den dobbelt standarden han forfekterhttps://www.tv2.no/nyheter/innenriks/apen-hoiby-krangel-viser-et-darlig-menneskesyn/17034447/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (1 time siden):

Advokaten hadde ikke uttalt seg om dette, om det ikke eksisterte tvil, og media  allerede  har pekt han ut som skyldig. Da hadde nok ikke referat forbudet blitt oppløst heller. 

Siden media gjør det, må han ut i media å nyansere påstanden.  

Har ikke fått med meg om han er kun mustenkt eller om han er siktet ennå for de voldtektene. 

To av voldtektene er han siktet for, og retten varetektsfengslet han på grunn av det. I den tredje saken så vet vi ikke om det kommer bli siktelse og hvilken paragraf men fornærmet har fått bistandsadvokat. 

Påstanden til advokaten var at bevisene har blitt svekket, ikke at det finnes tvil. Hadde vel kun vært hvis Marius hadde uten forbehold tilstått alle forholdene som hans advokat hadde sagt at det ikke fanns tvil. Jobben til advokaten er så lenge Marius benekter straffskyld å skape tvil. 

Hvis jeg hadde hatt jobben til Marius så hadde sikkert mange opplevd meg som en kynisk drittsekk, ikke minst under rettsforhandlinger. Er opplagt hva han kommer å bruke for strategi, som er å snakke ned de fornærmede. Skape et bilde av relasjoner og et miljø der det er helt normalt med å for eksempel filme når man beføler enn sovende/bevistløs kvinne med sitt kjønnsorgan, eller at kvinnene egentligen hadde samtykket til dette. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (33 minutter siden):

Advokaten hadde ikke under noen omstendigheter trengt å uttale seg om noe i denne saken, det er ganske så dobbeltmoralsk å refse pressen også bruke stats kanalen (betalt av våre skattepenger ) til å drive med prosedering av saken, ikke bare en gang med flere. Her har NRK sunket ned på Se og Hør nivå. Link til at media har pekt han ut som skyldig? 

Når media påstår ting de mener  ikke er riktig eller feil informert. Har han full rett til å uttale seg om det.

Bratlien uttaler  bla ,sitat 

Bratlien mener all informasjon nesten uten unntak er negativ og forhåndsdømmende for Høiby. Den er ofte skjev og ensidig. Det er mitt ansvar å imøtegå og komme med utfyllende, korrigerende og fordelaktig informasjon. Jeg er imidlertid bundet på hender og føtter grunnet klausulerte dokumenter, lukket rett, ikke offentlig kjennelse,

siden det er begrenset iht hvor mye jeg kan sitere. så kan jeg også informere om at det er pressen som hsr klaget og fått  opphevet referat forbudet, og da åpner opp muligheten  til at Advokaten kan ytre seg, om det

https://www.dagbladet.no/nyheter/gapestokk/82293831

Uansett om du ønsker det eller ikke , så har han rett til å tale marius sin sak , så lenge den blir omtalt i media.

Hadde ikke media  gjort han skyldig via media slik de har gjort. Hadde ikke behovet for motsvar eksistert. Enkelt  og greit. 

I Norge  skal man ansees som uskyldig til det motsatte er bevist. Det gjelder hele rettsapparatet og skal egentlig  gjelde media  også. 

Jeg mener at sex med noen som sover er voldtekt. Uavhengig av hva hun frivillig har vært med på tidligere.  Men hun selv , har en rett til  sin histore på det og evnt ikke være enig eller være enig i at det var en voldtekt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (21 minutter siden):

To av voldtektene er han siktet for, og retten varetektsfengslet han på grunn av det. I den tredje saken så vet vi ikke om det kommer bli siktelse og hvilken paragraf men fornærmet har fått bistandsadvokat. 

Påstanden til advokaten var at bevisene har blitt svekket, ikke at det finnes tvil. Hadde vel kun vært hvis Marius hadde uten forbehold tilstått alle forholdene som hans advokat hadde sagt at det ikke fanns tvil. Jobben til advokaten er så lenge Marius benekter straffskyld å skape tvil. 

Hvis jeg hadde hatt jobben til Marius så hadde sikkert mange opplevd meg som en kynisk drittsekk, ikke minst under rettsforhandlinger. Er opplagt hva han kommer å bruke for strategi, som er å snakke ned de fornærmede. Skape et bilde av relasjoner og et miljø der det er helt normalt med å for eksempel filme når man beføler enn sovende/bevistløs kvinne med sitt kjønnsorgan, eller at kvinnene egentligen hadde samtykket til dette. 

Han har sagt seg skyldig i frogner saken og trussel. Men han står som siktet fortsatt.  Og i prinsippet ikke  å anse som skyldig før dommen er satt.

Voldtektene  er han både mistenkt og siktet for. Ser han er siktet i to voldtekter pr,nå  (om jeg ikke har gått glipp av noe) og er da mistenkt for den 3. Skyldig er han ikke før dommen er gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er faktisk snakk om 4 forskjellige "voldtekter uten samleie" han etterforskes / er siktet for?? Det er jo helt tullete. Han har liksom ikke forstått at det er galt å holde på sånn, eller...

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne907 skrev (9 minutter siden):

Så det er faktisk snakk om 4 forskjellige "voldtekter uten samleie" han etterforskes / er siktet for?? Det er jo helt tullete. Han har liksom ikke forstått at det er galt å holde på sånn, eller...

Jeg vet kun om tre: 

1. oslo i påsken 

2. Skaugum nylig i september 

3. Tønsberg for noen år siden 

Når og hvor var den fjerde voldtekten? 

Endret av FruR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Krokenguri skrev (22 minutter siden):

Hadde ikke media  gjort han skyldig via media slik de har gjort. Hadde ikke behovet for motsvar eksistert. Enkelt  og greit. 

Link til at media har gjort han skyldig? Kun link, og ikke et tilsvar like langt som et vondt år, kun LINK. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (4 minutter siden):

Jeg vet kun om tre: 

1. oslo i påsken 

2. Skaugum nylig i september 

3. Tønsberg for noen år siden 

Når og hvor var den fjerde voldtekten? 

Oslo-politiet har gått ut i dag og sagt at de etterforsker en til, hvor han foreløpig ikke er siktet. Den i Tønsberg er det politiet der som holder i.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Ninaen skrev (5 minutter siden):

Oslo-politiet har gått ut i dag og sagt at de etterforsker en til, hvor han foreløpig ikke er siktet. Den i Tønsberg er det politiet der som holder i.

Tragisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (4 minutter siden):

Blir det party på Michaels` i kveld for å feire med gutta ?

Får for guds skyld håpe han har vett til å ta festen litt mer privat.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne907 skrev (36 minutter siden):

Enten så mener han at det er hans rett eller så tenner han på å gjøre sånn når kvinnen ikke kan gjøre motstand. 

Kan ikke se noen andre grunner. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (42 minutter siden):

Link til at media har gjort han skyldig? Kun link, og ikke et tilsvar like langt som et vondt år, kun LINK. 

Her ikkw skrevet at de har sagt han skyld. Men de går langt i å antyde det. Beklager at artikkelen  er lang da. 

Sitat: Detaljer i siktelsen, og rykter som florerer om bevismaterialet, må ikke viderebringes av media bare fordi nyheten kan ha interesse.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/en-unodvendig-eskalering-av-marius-saken/o/5-95-2145738

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Krokenguri skrev (1 time siden):

Hadde ikke media  gjort han skyldig via media slik de har gjort

Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Her ikkw skrevet at de har sagt han skyld.

Glemmer du hva du skriver fra innlegg til innlegg? Her er du sitert på at du har uttalt at media har gjort han skyldig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Her ikkw skrevet at de har sagt han skyld. Men de går langt i å antyde det. Beklager at artikkelen  er lang da. 

Sitat: Detaljer i siktelsen, og rykter som florerer om bevismaterialet, må ikke viderebringes av media bare fordi nyheten kan ha interesse.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/en-unodvendig-eskalering-av-marius-saken/o/5-95-2145738

Enig med Eva Sannum i følgende ;

»Hensyn som nå ser ut til å være glemt. Ikke bare overfor hovedpersonen, Borg Høiby selv, men hensynet til flere berørte i saken. De fornærmede. Fornærmede i saker som omhandler alvorlige overgrep. Og som blir forsøkt beskrevet i detalj for å fylle tomrommet mens vi venter på avklaringer.» sitat slutt. 

Hvem skulle tro at selveste moralens vokter NRK , skulle komme ut som en versting i forhold til detaljer og re traumatisering av berørte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (Akkurat nå):

Glemmer du hva du skriver fra innlegg til innlegg? Her er du sitert på at du har uttalt at media har gjort han skyldig? 

Ja de skriver som om han er skyldig . Også kan du ikke ta en setning ut av kontekst. 

At de fremstiller han som skyldig  ved bla å legge  ut "bevis" etc bygger jo opp  under dette. Og det står jeg for: at media går langt i å si han skyldig. 

Spesielt i saker de publiserer uten å vite hensikten til den som gir informasjon,  eller publiserer uverifisett informasjon 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kattedama skrev (1 time siden):

Her er et godt eksempel på den dobbelt standarden han forfekterhttps://www.tv2.no/nyheter/innenriks/apen-hoiby-krangel-viser-et-darlig-menneskesyn/17034447/

Oi, det der var ganske usmakelig, og reglerett barnslig? Litt av en fremgangsmåte for en advokat? 

Bra svart av alle bistandsadvaoktene. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamm skrev (31 minutter siden):

Får for guds skyld håpe han har vett til å ta festen litt mer privat.

Der gjør han nok nok gjerne skal du se.  Han eier åpenbart ikke selvinnsikt og har vist null forståelse for hvor alvorlig handlingene hans er og hva slags skade han har påført sine ofre. I tillegg fremstår han som en som driter i alt og alle selv sin egen familie. Han fester nok gjerne på Micaels så snart anledningen byr seg, don’t worry. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (Akkurat nå):

Nå er han i følge VG ute. Jeg synes det er nitrist for alle om han ikke drar rett til London.

Hva har folk i London noen gang gjort deg?

• Liker 29
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...