Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Xmasclovn skrev (3 timer siden):

Du har rett. Det er sikkert tekstbok typisk AuDHD…

En ting er i alle fall sikkert, det er ikke henne, det er alltid en lang og grundig redegjørelse på hvorfor det er gjort sånn og slik. Synes litt synd i alle oss som må stå i egne valg og ikke har noe som styrer impulser og handlinger på vegne av oss. 

Med dette er det bare å telle ned til neste ChatGPT avhandling fra en av soldatene. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn. Nytt hyperfokus.

Nå skal hun drive informasjonsvirksomhet og opplæring rundt AuDHD virker det som.

IMG_1763.thumb.jpeg.d37e7c1718a2dc3c9e6a2e6b123af622.jpeg

Fra musiker til kunstner.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (30 minutter siden):

Sånn. Nytt hyperfokus.

Nå skal hun drive informasjonsvirksomhet og opplæring rundt AuDHD virker det som.

🙈

• Liker 4
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (40 minutter siden):

Sånn. Nytt hyperfokus.

Dette orker jeg ikke 😂

• Liker 3
Skrevet
Ina89 skrev (50 minutter siden):

Dette orker jeg ikke 😂

Si meg hvilke andre snap damer som prøver hardere enn Mette?

• Liker 3
Skrevet
Anneisabell skrev (21 minutter siden):

Si meg hvilke andre snap damer som prøver hardere enn Mette?

Det kan jeg ikke, ingen prøver hardere. Ingen. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (2 timer siden):

Sånn. Nytt hyperfokus.

Er sikkert inspirert av de siste par sidene på KG samt vennen sin Chatty.

• Nyttig 6
Skrevet

Mette er like desperat etter oppmerksomhet som Sofie Isachsen er etter å være sexy. De er like dårlige på det de prøver på begge to tho ✌🏼

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Ina89 skrev (59 minutter siden):

Mette er like desperat etter oppmerksomhet som Sofie Isachsen er etter å være sexy. De er like dårlige på det de prøver på begge to tho ✌🏼

Det er helt sjukt og se faktisk. Og de som ikke ser dette, må sitte i samme båt som venninna Mette 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Anneisabell skrev (1 time siden):

Det er helt sjukt og se faktisk. Og de som ikke ser dette, må sitte i samme båt som venninna Mette 

Blir flau langt inn i ryggmargen av dette opplegget. Sånn, kjenner det langt inn i ryggmargen flau. Samtidig er det trist å se et voksent menneske være så utsultet på oppmerksomhet at «all oppmerksomhet er bedre enn ingen oppmerksomhet». Å skjemme seg ut så til de grader i jakten på klikk og reaksjoner er nedrig. Hverken mer eller mindre. 

• Nyttig 7
Skrevet

Og nå er vi i gang.

Selverklært ekspert på ADHD og AuDHD har nå begynt å dele av sin lange og omfattende erfaring.

Innholdet hun fant på å dele inneholder flere bastante påstander som «vi kan ikke», «vi kan», tegn og mønstre som er like for alle og begrensninger og tips som tydeligvis fungerer for alle.

Jeg synes det er skremmende.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (49 minutter siden):

Og nå er vi i gang.

Selverklært ekspert på ADHD og AuDHD har nå begynt å dele av sin lange og omfattende erfaring.

Innholdet hun fant på å dele inneholder flere bastante påstander som «vi kan ikke», «vi kan», tegn og mønstre som er like for alle og begrensninger og tips som tydeligvis fungerer for alle.

Enig!

Og så gjør hun, helt bevisst og åpenbart, alt det hun blir kritisert for her inne. Stakkars lille Mette som blir mobbet på KG pga diagnose🙄

• Nyttig 6
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (13 minutter siden):

Og nå er vi i gang.

Det som gjør dette enda mer kritikkverdig, er at hun faktisk er autorisert helsepersonell. Alle har selvfølgelig rett til egne erfaringer, tanker og meninger om helse, behandling og helsetjenesten, men helsepersonell har et særskilt ansvar for hvordan man formidler slike ting også utenfor arbeidstid og på egne sosiale medier.

Man kan ikke nødvendigvis gjemme seg bak «dette er bare mine personlige meninger/erfaringer» når man samtidig uttaler seg så bastant om diagnoser, utredning og behandling. Det følger et særlig ansvar med det å være helsepersonell, nettopp fordi man har en faglig autoritet og fordi andre kan oppfatte det som mer enn bare en personlig mening. Det betyr ikke at man skal være taus om egne erfaringer, men man må klare å skille mellom egen opplevelse, antakelser og det man faktisk har faglig grunnlag for å hevde.

Jeg kan også mene mye om helsetjenesten, behandlingsregimer og ulike faglige spørsmål, men nettopp fordi jeg er helsepersonell, kan jeg ikke bare dure frem med bastante påstander og presentere dem som sannheter uten å ha tilstrekkelig grunnlag for det. Det ansvaret forsvinner ikke idet man logger av jobb.

Og så kommer det i tillegg at hun, i forbindelse med utredningen, selv dokumenterte og publiserte at hun hadde tatt medisiner som var skrevet ut til en annen person. Det er etter mitt syn en ganske alvorlig opplysning å legge ut offentlig når man samtidig er helsepersonell. Samlet sett synes jeg dette er langt mer alvorlig enn «en person som deler litt for mye på sosiale medier». Her burde man faktisk forvente betydelig mer dømmekraft og bevissthet rundt hvilket ansvar man har.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Ina89 skrev (15 minutter siden):

Det som gjør dette enda mer kritikkverdig, er at hun faktisk er autorisert helsepersonell. Alle har selvfølgelig rett til egne erfaringer, tanker og meninger om helse, behandling og helsetjenesten, men helsepersonell har et særskilt ansvar for hvordan man formidler slike ting også utenfor arbeidstid og på egne sosiale medier.

Man kan ikke nødvendigvis gjemme seg bak «dette er bare mine personlige meninger/erfaringer» når man samtidig uttaler seg så bastant om diagnoser, utredning og behandling. Det følger et særlig ansvar med det å være helsepersonell, nettopp fordi man har en faglig autoritet og fordi andre kan oppfatte det som mer enn bare en personlig mening. Det betyr ikke at man skal være taus om egne erfaringer, men man må klare å skille mellom egen opplevelse, antakelser og det man faktisk har faglig grunnlag for å hevde.

Jeg kan også mene mye om helsetjenesten, behandlingsregimer og ulike faglige spørsmål, men nettopp fordi jeg er helsepersonell, kan jeg ikke bare dure frem med bastante påstander og presentere dem som sannheter uten å ha tilstrekkelig grunnlag for det. Det ansvaret forsvinner ikke idet man logger av jobb.

Og så kommer det i tillegg at hun, i forbindelse med utredningen, selv dokumenterte og publiserte at hun hadde tatt medisiner som var skrevet ut til en annen person. Det er etter mitt syn en ganske alvorlig opplysning å legge ut offentlig når man samtidig er helsepersonell. Samlet sett synes jeg dette er langt mer alvorlig enn «en person som deler litt for mye på sosiale medier». Her burde man faktisk forvente betydelig mer dømmekraft og bevissthet rundt hvilket ansvar man har.

Nei hvordan kan du forvente det? Det er jo diagnosen sin «feil» at dette offentlig gjøres 😆

• Liker 6
Skrevet
Anneisabell skrev (13 minutter siden):

Nei hvordan kan du forvente det? Det er jo diagnosen sin «feil» at dette offentlig gjøres 😆

Beklager, min feil. Hvordan kunne jeg glemme. Legger meg paddeflat 🐸

• Liker 3
Skrevet
Ina89 skrev (46 minutter siden):

Helt enig. Men er hun i jobb? Og er hun lenger autorisert?

Sist jeg husker hun var veldig aktiv så jobbet hun vel på et tannlegekontor, og der hadde hun vel sagt opp. Og skulle ut i sykemelding (ufattelig lurt).

• Liker 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Sist jeg husker hun var veldig aktiv så jobbet hun vel på et tannlegekontor, og der hadde hun vel sagt opp. Og skulle ut i sykemelding (ufattelig lurt).

Hun har ikke tid til å jobbe, siden hun må lage musikk og drive helseopplysning. Hun trenger ikke autorisasjon for hun har nemlig audhd😆

Måtte bare🤣

• Nyttig 5
Skrevet (endret)
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Så lenge autorisasjonen er gyldig, er hun fortsatt helsepersonell, selv om hun ikke er i aktiv jobb, og som helsepersonell har vi et ansvar, særlig når man uttaler seg bastant om diagnoser, utredning og behandling. Man kan ikke ukritisk gjemme seg bak at «dette er bare mine personlige meninger» når man samtidig har en faglig autoritet som helsepersonell.

Endret av Ina89
  • Liker 4
Skrevet
Ina89 skrev (5 minutter siden):

Så lenge autorisasjonen er gyldig, er hun fortsatt helsepersonell, selv om hun ikke er i aktiv jobb, og som helsepersonell har vi et ansvar, særlig når man uttaler seg bastant om diagnoser, utredning og behandling. Man kan ikke ukritisk gjemme seg bak at «dette er bare mine personlige meninger» når man samtidig har en faglig autoritet som helsepersonell.

Nei jeg er helt enig med deg.

Jeg bare undret litt over dagens situasjon.

• Liker 2
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (50 minutter siden):

Nei jeg er helt enig med deg.

Jeg bare undret litt over dagens situasjon.

Da er vi flere. Man skal selvfølgelig ikke spekulere, så jeg vil ikke si noe om hva som eventuelt har skjedd i denne konkrete saken. På generelt grunnlag vet jeg imidlertid at helsepersonell kan miste autorisasjonen blant annet som følge av bruk av reseptbelagte legemidler som er forskrevet til andre. Jeg vet ikke om en eventuell arbeidsgiver i dette tilfellet kjenner til det Mette tidligere la ut. Men at helsepersonell offentlig dokumenterer at de bruker andres reseptbelagte medisiner, er for meg ganske uforståelig. Når dette i tillegg kommer på toppen av vaksinemotstand i lokalavisen, lange utredninger om egne diagnoser og bastante påstander om helse og behandling, ville det ikke overrasket meg om noen hadde funnet grunn til å melde det inn. Hun har jo ikke akkurat lagt skjul på hvor hun jobber og har jo lagt ut innhold fra arbeidsplasser også, så det er jo ikke utenkelig om noe hadde fått konsekvenser. Det burde i allefall fått det!

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...