Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke det minste.... Må vel tømme den dumme oppvaskmaskinen også... :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikke det minste.... Må vel tømme den dumme oppvaskmaskinen også... :sur:

Vær glad du har oppvaskmaskin - vi vasker opp på badet om dagen :fnise:

Skrevet

Plutselig var det ikke så ille å skulle tømme den allikevel :fnise:

TAKK!!!! :klem:

Skrevet

Hupplahupp, folkens!

jeg har jo heeelt glemt å titte inn her idag! Enda jeg oxo har vært littegranne flink! Vaskemaskinen går enda, og oppvaskmaskinen kan settes på. Litt overflaterydding kan behøves, så langt kom jeg ikke idag, så det får bli imorgen. Men jeg har bestilt en haug med fotokalendere til julegaver idag!

Imorgen har jeg forresten en plan om å bake boller med jentene mine - de har planleggingsdag!

Snakkes imorgen!

Skrevet
Plutselig var det ikke så ille å skulle tømme den allikevel :fnise:

TAKK!!!! :klem:

Nei, der ser du :)

Har dratt over noen gulv i dag og lagt vekk litt tøy.

Mer arbeid i vente når jeg kommer hjem.

Vaske ut av nye kjøkkenskap.

Vaske det som skal inn i nye kjøkkenskap og sette på plass.

Skrevet

Nå ble jeg inspirert til å ta oppvasken, rydde kjøkkenbenken, og sette på en vask. :husarbeid:

Skrevet
Nå ble jeg inspirert til å ta oppvasken, rydde kjøkkenbenken, og sette på en vask. :husarbeid:

Så fint - sett i gang før det går over :)

Skrevet

Må vaske kjøpeskapå og fryse av fryseskapet. Kanskje jeg skal prøve meg på det i helgen? :klø:

Skrevet

Jeg har vært SUPERFLINK!!!

Synes jeg selv da..

Til nå har jeg:

Vasket to maskiner med klær :)

Støvsuget og vasket gulvene

Tatt av sengeklær og lufter dynene

Satt inn i vanskemaskin & startet den

Tørket pusepoter av vinduene

Vannet blomster

Tørket støv

Ryddet!!!!

Vasket mat skålene til de små loddne..

:husarbeid::klappe:

Skrevet

Hva har jeg gjort i dag? :klø:

Vasket, tørket og brettet 2 maskiner med tøy. Kjørt og tømt oppvaskmaskinen, skifta på senga til Prinsessa og pakket for henne, hun skal bort.

Mer hverken orker eller gidder jeg i dag.. :Gjesp:

Skrevet

Jasså, Annie, du skulle vaske kjøpeskapå???????? Det kunne sikkert jeg gjort også, hvis jeg bare visste hva det var! :fnise:

Idag har jentene hatt skolefri, og vi har kost oss sammen hele dagen!

Vi har:

- Bakt 64 boller

- Bakt muffins

- Skrevet ønskelister til jul

- Laget fotobøker til julegaver

- Levert en ladning boller til pappa og kollegene hans

- hatt boller og varm kakao til lunsj

Og så har jeg:

- Tatt masse klesvask

- Shinet kjøkkenet

- Ryddet litt rundt forbi

- Tatt meg en lur eller to

- tatt en runde m oppvaskmaskinen og ryddet bort

Og i ettermiddag fikk jeg telefon fra en som ville komme å besøke Tante, så vi har overnattingsgjest og har kost oss med lasagne og idol ikveld.

Skrevet

KJØLESKAPET!!! :tunge1: Det hender bokstavene på tastaturet finner ut at de skal bytte plass.... :hoho:

Skrevet

Hei folkens.

Må innom å skryte av den fantastiske kjæresten min. Jeg har hatt dødsfall i familien min. Og mens jeg har vært bortreist har han ryddet og vasket hele huset :) Det var godt å komme hjem og se at alt var i orden.

Skrevet

God morron alle sammen!

Jeg har hatt problemer med å komme inn på forumet et par dager, så jeg har ikke fått plaget dere..... Men nå er jeg her, og jeg har en enorm arbeidslyst om dagen, så her er det bare å henge med!! :)

Rutiner:

. Shine sinken

- Klesvask

- Hot spot

(det er de jeg husker.....)

Dagens utfordring:

- Pusse sølv (bestikk, barnas dåpsgavesmykkeskrin el)

- Vaske oppå kjøkkenskapene

(velg en av utfordringene)

Tips:

- Husker dere forrige gang jeg vasket oppå kjøkkenskapene, gamlinger? Det er en evighet siden! Men da var jeg så lur at jeg tapet fast bakepapir oppå alle skapene etterpå. Og gjett om det var digg da jeg krabbet oppå skapene igår, og jeg bare kunne ta av og kaste bakepapirene, så var det like rent og pent! :danser:

Tips overlevert!

- Minner om det geniale gulltipset vi har fått her for lenge siden; nemlig sprayflaske mes klorinblanding. Uunnværlig!

- Et gammelt tips til som de nye kanskje ikke har fått med seg: ha en nal liggende i skapet på badet, og dra over speilet med den etter hvaer dusj. Alltid rene pene speil!

Her skinner huset som bare dte i8dag, men jeg tror jeg skal finne klær nok til å sette på en klesvask. Også har jeg igjen to stoler å beise. Videre kan jeg kanskje lage ferdig et par fotobøker til julegaver; og julekortene har jeg nettopp bestilt.

Begynner å få litt julestemning, jeg :-)

Elize, fryktelig trist med dødsfall, men oj! så snilt av mannen din da! han har lært hva som kan glede et husmor :hjertesmil: når alt føles dritt......

Skrevet

Ingen som føler for å ta i et tak idag? jaja, jeg har ihvertfall beiset ferdig en stol, skravlet i telefonen, sett dr. Phil og surret på pc'n.

det var det det ble med, men jeg har alikevel ikke dårlig samvittighet for noen ting!

Nå skal jeg til legen og etterpå skal jeg kose meg med barna og spise mannens kjøttkakemiddag!

Skrevet

Har støvsuget, støvsuget og støvsuget etter saging.

Første oppvaskmaskin på 3 uker kjøres nå :juhu:

Skrevet

Holder på å sortere vintertøy og sommertøy...

Har dog vasket overskap på kjøkkenet utvendig i dag. I morra skal jeg få ned gardintrappa og vaske oppå skapene. Etter det skal jeg være flink med bakepapiret. Kjøpte nytt i går!

Skrevet

Har satt på en vaskemaskin i dag.

Skal avfette rekkverk med salmiakk - skal males.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...