Gjest Elize Skrevet 2. desember 2007 #1941 Skrevet 2. desember 2007 Så nå har vi faktisk vært veldig flinke her. Har ikke så veldig mye igjen av julevasken. Det jeg vi har igjen er: Vaske resten av veggene i stua (bare TV veggen som e vasket) Tørke av gardinene i stua Vaske alle underskapene på kjøkkenet Vaske flisene på kjøkkenet Vaske lilleskapet på kjøkkenet Vaske tak og vegger i gangen Tørke av bildene og kommoden i gangen Vaske speilet i gangen Vaske tak og vegger på badet Vaske inni alle skap På badet: Vaske tak og vegger Vaske vinduene Tørke av skapene utvendig Vaske golvene Dette skulle gå rimellig fort.
malle Skrevet 2. desember 2007 #1942 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har ikke vært flink enda, klarer ikke å være så flink ,med en liten en i hus. Du kan vedde på at når jeg f.eks begynner på vindusvask, våkner han. MEN, jeg har fått barnevakt en HEL dag til uka, og da skal det skinne her etterpå. Gleder meg! Nå må jeg: - rydde av etter middag, og vaske kjøkken - henge opp reint tøy - sette på ny vask
kamela Skrevet 2. desember 2007 #1943 Skrevet 2. desember 2007 Det meste er gjort, men noe står fortsatt igjen: STUE Vaske og rydde pc bord Støvsuge og vaske sofaen GANGEN Rydde Tørke støv Vaske bakom kommode Støvsuge yttergang Vaske lamper Pynte BAD - TOALETT Vaske over. Finne frem julehåndklær Har hatt en effektiv arbeidshelg, alt tar bare lenger tid fordi det var byggerot i tillegg til alt annet.
Sus Skrevet 4. desember 2007 #1944 Skrevet 4. desember 2007 Flinke dere er folkens!! Jeg har faktisk også litt kontroll over husarbeidet for tida. I går hadde jeg faktisk for lite skittentøy til å sette på en maskin! Det i seg selv er jo historisk! Men i går måtte jo selvfølgelig oppvaskmaskinen ryke :gråte: og det var en skikkelig nedtur å stå der og vaske opp etter julebakst osv. Men gjett om det skal bestilles en ny i dag! Ok, da får jeg ta en runde i huset og samle skittentøy, overflaterydde, vaske opp osv. Før jeg samler ungene til julebakst litt senere i dag. Vindusvask burde vært gjort, men i dag er det minusgrader - god unnskyldning for å vente litt....
Annie Skrevet 4. desember 2007 #1945 Skrevet 4. desember 2007 Er kaldt her i dag også, så vinduspuss blir det i allefall ikke noe av. Tror jeg venter til våren jeg... Dagens utfordring er: sølvpuss. Sjekk over sølvtøyet som skal brukes til jul og puss i vei. Det er raskere enn man tror, og så blir det så fint
Annie Skrevet 4. desember 2007 #1947 Skrevet 4. desember 2007 Det holder jeg på med også.. Vasket en i natt som er i tørketrommelen nå. Neste vaskemaskin er i gang.
Annie Skrevet 5. desember 2007 #1948 Skrevet 5. desember 2007 Var flink i går. Vasket 3 maskiner med tøy, fikk tørket brettet og lagt det bort Reparerte 2 utebukser til ungene Pusset sølv Var mer, men kommer ikke på det nå...
Annie Skrevet 5. desember 2007 #1949 Skrevet 5. desember 2007 Mannen blir 40 år på lørdag og dette er hva som MÅ gjøres: STUE Rydde Støvsuge Vaske gulv KJØKKEN RYDDE Støvsuge Vaske gulv Henge opp lift gardin Rense akvarie Vaske penglass Klore oppvaskkum Vaske kjøkkenskap og skuffer utvendig GAMLESTUA RYDDE Støvsuge TRAPP Støvsuge Vaske VÅRT SOVEROM Rydde - stor jobb Støvsuge Skifte på senga UNGENES ROM RYDDE Skifte på sengene Støvsuge UTE Henge opp hjerte på døra Få opp julelysene (mannens ansvar) Må i tillegg handle inn resten, sjekke over duker og evt stryke. Flytte ned gamlesalongen, men det gjør vi på lørdag.
Sus Skrevet 5. desember 2007 #1950 Skrevet 5. desember 2007 For en liste til lørdag, Annie!! Ikke slit deg helt ut før den store dagen, da! (Forresten Annie; min mann har også nettopp fylt førti - også har vi vel en barnebursdag på samme dag i november, stemmer ikke det? :klø: Ja, og så er vel vi to like gamle også - veldig til sammentreff! ) Sølvpuss var en kjempegod idè - det er sånt som aldri blir gjort ellers! Jeg har fått husmorånden over meg for tida og holder på med å rydde bort barnetøy som skal gis bort. Vaskerommet er utrolig tomt - det er nesten ekko der inne! Men nå må jeg ta oppvasken - og så skal det bestilles ny oppvaskmaskin i dag!! Kanskje jeg får bakt litt julekaker også...
kamela Skrevet 5. desember 2007 #1951 Skrevet 5. desember 2007 For en liste til lørdag, Annie!! Ikke slit deg helt ut før den store dagen, da! (Forresten Annie; min mann har også nettopp fylt førti - også har vi vel en barnebursdag på samme dag i november, stemmer ikke det? :klø: Ja, og så er vel vi to like gamle også - veldig til sammentreff! ) Men nå må jeg ta oppvasken - og så skal det bestilles ny oppvaskmaskin i dag!! Tvillingfamilier? Liv uten oppvaskmaskin er kjedelig, visste ikke hvor glad jeg var i den før vi pusset opp kjøkken og var 3 uker uten! I dag må jeg vaske mer klær, og kanskje olje benkeplate en gang til.
Gjest Elize Skrevet 5. desember 2007 #1952 Skrevet 5. desember 2007 I dag har jeg vasket en maskin med klær.
Annie Skrevet 5. desember 2007 #1953 Skrevet 5. desember 2007 For en liste til lørdag, Annie!! Ikke slit deg helt ut før den store dagen, da! (Forresten Annie; min mann har også nettopp fylt førti - også har vi vel en barnebursdag på samme dag i november, stemmer ikke det? :klø: Ja, og så er vel vi to like gamle også - veldig til sammentreff! ) Sølvpuss var en kjempegod idè - det er sånt som aldri blir gjort ellers! Jeg har fått husmorånden over meg for tida og holder på med å rydde bort barnetøy som skal gis bort. Vaskerommet er utrolig tomt - det er nesten ekko der inne! Men nå må jeg ta oppvasken - og så skal det bestilles ny oppvaskmaskin i dag!! Kanskje jeg får bakt litt julekaker også... Så morsomt at vi er så like da. Må sende deg en PM og få vite mer... Så flink du er med husarbeide! Syns jeg har vært flink jeg også, det er bare det at det ikke syns... Tvillingfamilier? Liv uten oppvaskmaskin er kjedelig, visste ikke hvor glad jeg var i den før vi pusset opp kjøkken og var 3 uker uten! I dag må jeg vaske mer klær, og kanskje olje benkeplate en gang til. Hvor mange ganger må platen oljes, og hvor mange ganger har dere gjort det nå?
kamela Skrevet 5. desember 2007 #1954 Skrevet 5. desember 2007 Syns jeg har vært flink jeg også, det er bare det at det ikke syns... Hvor mange ganger må platen oljes, og hvor mange ganger har dere gjort det nå? Du må ta litt av det som synes også, sånn at du får litt skryt Vet ikke helt hvor mye det skal oljes, men tipper vi er oppe i 10 ganger nå. Skal reperetes i løpet av året, men jeg har lyst til å sette sluttstrek for i år, blir liksom ikke tatt ordentlig i bruk når alt skal ryddes bort med få dagers mellomrom.
Annie Skrevet 5. desember 2007 #1955 Skrevet 5. desember 2007 10 ganger må da holde for nå? Skal gå i gang med å rydde kjøkkenet nå tror jeg...
kamela Skrevet 5. desember 2007 #1956 Skrevet 5. desember 2007 10 ganger må da holde for nå? Skal gå i gang med å rydde kjøkkenet nå tror jeg... Det synes jeg også Lykke til på kjøkkenet!
Annie Skrevet 5. desember 2007 #1957 Skrevet 5. desember 2007 STUE Rydde Støvsuge Vaske gulv KJØKKEN RYDDE - har begynt Støvsuge Vaske gulv Vaske vindu og karm Henge opp lift gardin Rense akvarie Vaske penglass Klore oppvaskkum Vaske kjøkkenskap og skuffer utvendig GAMLESTUA RYDDE Støvsuge TRAPP Støvsuge Vaske VÅRT SOVEROM Rydde - stor jobb Støvsuge Skifte på senga UNGENES ROM RYDDE Skifte på sengene Støvsuge UTE Henge opp hjerte på døra Få opp julelysene (mannens ansvar)
kamela Skrevet 6. desember 2007 #1959 Skrevet 6. desember 2007 Tvillingfamilier? Liv uten oppvaskmaskin er kjedelig, visste ikke hvor glad jeg var i den før vi pusset opp kjøkken og var 3 uker uten! I dag må jeg vaske mer klær, og kanskje olje benkeplate en gang til. Vasket klær, vasket på badet og ryddet i går. Feide opp byggesøppel ute.
Gjest Tigerjente Skrevet 6. desember 2007 #1960 Skrevet 6. desember 2007 Planar i dag: (grønt er gjort) * Ta ned klærne fra klesstativet * Henge opp nye klær * Sette på en ny maskin med klær * Brette sammen ALLE klærne * Rydde opp lekene som ligger over alt. * Overflaterydding i stuen. * tømme oppvaskemaskinen og sette på ny * Lage middag * Tømme oppvaskemaskinen * Ringe jobben * Snakke med faren til prinsen * Ringe tannlegen i den kommunen vi flyttet fra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå