Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk ikke gjort noe i går, fant et spill på nettet som var mer interesant. Så prøver meg på de samme målene i dag.

Rydde kjøkkenet

Vaske kjøkkenbenkene

Vaske kjøkkenbordet

Stryke/brette 40 plagg og rydde bort strykebrette

Rydde og vaske stuebordet

Plukke opp fra stue-og kjøkkengulvet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig liv her inne i dag, så flott!! :danser:

Nå har jeg:

- vaska opp

- vaska kjøkkengulvet og trappa

- støvsugd stue, gang og gang oppe

- bretta to maskiner med klær

- vaska duker o.l. etter jul

- rydda litt i kjelleren

Nå skal jeg:

- vaske litt mer klær

- en hotspot

- overflaterydde litt rundtom

Stekeovnen gjenstår, men jeg har vaska under benkene (tatt bort bunnen i innredningen...) og litt inne i skapet under vasken. Det får være istedenfor stekeovnen i dag.

Og så tar jeg fri med god samvittighet!! :digge:

Skrevet
Skikkelig liv her inne i dag, så flott!! :danser:

Nå har jeg:

- vaska opp

- vaska kjøkkengulvet og trappa

- støvsugd stue, gang og gang oppe

- bretta to maskiner med klær

- vaska duker o.l. etter jul

- rydda litt i kjelleren

Nå skal jeg:

- vaske litt mer klær

- en hotspot

- overflaterydde litt rundtom

Stekeovnen gjenstår, men jeg har vaska under benkene (tatt bort bunnen i innredningen...) og litt inne i skapet under vasken. Det får være istedenfor stekeovnen i dag.

Og så tar jeg fri med god samvittighet!! :digge:

Godt jobba, Sus!

Jeg setter i gang med stekeovnen nå!

Skrevet
Fikk ikke gjort noe i går, fant et spill på nettet som var mer interesant. Så prøver meg på de samme målene i dag.

Det der kjenner jeg IKKE igjen... :hoho: Hverken jeg eller Monte forresten... :ler:

Så flink du er Sus! :klappe:

Har handla og planlagt middagen i dag. Lengre har ikke jeg kommet.. Dvs, jeg har fortsatt med klesvask, og var og kjøpte mer vaskemiddel, for det var tomt.

Skrevet

Ja, jeg sier det bare - du må for all del ikke nevne med en eneste bokstav hvilket spill det var; Annie og monte lider nemlig av spillegalskap her inne!!! :ler::ler:

Det er forresten ikke bare meg som er flink her inne i dag - :-D - dere fortjener jo en applaus dere også da! :klappe: Hadde det ikke vært for at dere gidder å lese skrytet mitt, hadde hele huset mitt vært en svinesti i dag. Det er helt sikkert, det så!! :fnise:

Skrevet
Det der kjenner jeg IKKE igjen... :hoho: Hverken jeg eller Monte forresten... :ler:

Ja, det er så utrolig lett å finne på andre ting å gjøre enn husarbeid.

Men må skryte av alle her inne. Vi er utrolig flinke.

Skrevet
Ja, jeg sier det bare - du må for all del ikke nevne med en eneste bokstav hvilket spill det var; Annie og monte lider nemlig av spillegalskap her inne!!! :ler::ler:

Det er forresten ikke bare meg som er flink her inne i dag - :-D - dere fortjener jo en applaus dere også da! :klappe: Hadde det ikke vært for at dere gidder å lese skrytet mitt, hadde hele huset mitt vært en svinesti i dag. Det er helt sikkert, det så!! :fnise:

FY SÅ SLEM DU ER!! :kjefte::engel:

Det hjelper å vite at det er flere som jobber med det samme ja :jepp:

Skrevet (endret)

Dette har jeg gjort i hittil i dag:

Rydde litt på kjøkkenet

Vaske kjøkkenbordet

Plukke opp fra stue-og kjøkkengulvet

Vasket en maskin med klær

Spilt litt mer spill :flau:

Stablet i oppvaskmaskinen

Satt igang tørketrommelen

Satt igang en maskin til

Men må snart gjøre meg klar og dra på jobb. Må sjekke postkasse og ta med søpla samtidig.

Stå på jenter :)

Endret av Elize
Skrevet

Tørket støv i går kveld.

Har satt i gang oppvaskmaskina og skal ta av sengetøy nå!

Skrevet

Sengetøy, ja...det skulle jeg også ha skiftet. Men ute er det pøsregn og vind, så jeg får ikke luftet dynene - så da utsetter jeg det! :fnise:

I dag er ikke husmorånden helt på topp, men jeg får ta litt mer klesvask og overflaterydding så får vi se utover dagen hva som blir gjort.

Noen som har en bitteliten utfordring til meg???

Skrevet

Du kan jo ta en runde i en hotspot, eller bokhylla, eller undertøyskuffen. Skjekke om sokker er hele f.eks..

Skrevet
Du kan jo ta en runde i en hotspot, eller bokhylla, eller undertøyskuffen. Skjekke om sokker er hele f.eks..

Takk for tips!! Da tar jeg først en runde i kjelleren og tar en halvmeter av mine meterhøye hotspoter som står stablet der.... :flau: De inneholder alt av aviser, julereklame osv. for de siste x ant. måneder (...og kanskje år.. :sjokkert: )

Setter i gang nu!! Hva driver dere med da??

Skrevet

Bretter tøy fra tørketrommelen og setter den i gang igjen.

Skrevet

Nå MÅ jeg legge på rent sengetøy og vaske soverommet, kjenner at jeg sitter her og skriver for å utsette det hele :fnise:

Skrevet

Skal se om jeg får brettet litt klær i kveld. Men er så mye lettere å sitte her.

Skrevet
Nå MÅ jeg legge på rent sengetøy og vaske soverommet, kjenner at jeg sitter her og skriver for å utsette det hele :fnise:

Det tar faktisk ikke mer enn 4 minutter. Jeg har tatt tiden... :fnise:

Skrevet
Det tar faktisk ikke mer enn 4 minutter. Jeg har tatt tiden... :fnise:

Stemmer forbausende godt!

I dag har jeg vasket og hengt ut klær.

Skrevet

Skittentøysdunken min er TOM!!! :juhu:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...