Sus Skrevet 20. september 2007 #1741 Skrevet 20. september 2007 Det som står på lista under var det jeg skulle ha gjort i dag, men alt ble ikke gjort. Irriterer meg over at jeg ikke klarer å gjøre det jeg setter meg som mål. Elize; husk at på denne tråden er det ikke lov å irritere seg over det vi ikke får gjort - derimot SKAL VI VÆRE KJEMPEFORNØYD MED DET VI HAR FÅTT GJORT!!! Det er forresten veldig viktig å sette seg små mål her inne, fordi det føles så utrolig deilig å komme i mål!! Etter hva jeg ser så har du et rent og deilig bad, ryddig generelt, støvfri stue og kjøkken og friske planter som har fått vann. Dette slipper du å gjøre i morgen!! Synes det var kjempebra, jeg!! Jeg har hatt besøk i dag, og da ble det en kjempeinspurt med vasking før det. Litt rutinesvikt i det siste, så det blitt litt skippertaksmetode - det slipper vi dersom vi terper rutiner som er: - rene vasker kjøkken/bad - rydde en hotspot - legge frem klær til neste dag - maks 20 min. klesvask ...eh, har jeg glemt noe..? Så nå er hele første etasje veeeeldig ryddig og ren, 2. etasje derimot sier vi ingenting om... Ok, da - mine mål i morgen: - VASKE KLÆR -rydde soverommet - rydde gangen oppe Tror faktisk det holder, jeg. Monte har lagd en ny ukeplan som er kjempebra. Skal skrive den ut og studere den nærmere i morgen, hun har sikkert gode tips vi kan bruke her. Men nå er det :søvn:
kamela Skrevet 21. september 2007 #1742 Skrevet 21. september 2007 Hang opp tøy til tørk i går, i dag blir det en maskin med sengetøy hvis jeg gidder
Annie Skrevet 21. september 2007 #1743 Skrevet 21. september 2007 Har rensa akvariet i dag. Burde tørke støv, men vet ikke om jeg orker/gidder...
Gjest Leiababe Skrevet 21. september 2007 #1744 Skrevet 21. september 2007 I dag er jeg fornøyd med meg selv Vaska kjøkkenet(sånn skikkelig og, tatt skuffer og skap), badet, stua og gangen. + satt på to vasker med klær. Tar helg med god samvittighet
kollektivet Skrevet 21. september 2007 #1745 Skrevet 21. september 2007 Perfekt tråd for meg i dag! :D Jeg har støvsuget og moppet med god gammeldags moppe, vasket støv fra overflater, som bord og hyller. og jeg vasker klær som en galning.
kamela Skrevet 22. september 2007 #1746 Skrevet 22. september 2007 Dagens første vaskemaskin er i gang, har skiftet på senger og skal vaske sengetøy også. Satt i gang oppvaskmaskina.
Gjest Elize Skrevet 22. september 2007 #1747 Skrevet 22. september 2007 (endret) Reduserte fredagslisten min siden vi ikke ble å få gjester alikevel. Det som ble gjort var: Tørke støv på badet (delvis) og i gangen Skifte på senga Rydde generelt Tømme og stable i maskinen Bretta berget med melkekartonger Vasket en maskin med klær Men er fornøyd, litt ble jo gjort. Skal forsyve søndagslista min litt. Setter frist til moren min kommer på besøk på tirsdag. Tørke støv på badet Rydde generelt Støvsuge soverom, gang, stue og kjøkken Vaske, brette og legge bort klær Stable i og tømme oppvaskmaskinen Vaske gulv stue, kjøkken, soverom og gang Vaske steikeovn Vaske kjøleskapet Vaske speil Endret 22. september 2007 av Elize
kamela Skrevet 22. september 2007 #1748 Skrevet 22. september 2007 Alt som sto på lista er utført, i tillegg har jeg vaske gulvet på soverommet.
Sus Skrevet 24. september 2007 #1749 Skrevet 24. september 2007 For noen flinke husmødre dere er altså!! Mine mål i dag: - pakke ut etter helgen - rydde kjøkken - kjøleskap - en hotspot - brette klær - sortere skittentøy - overflaterydde alle rom som er i bruk.. Så tar jeg frem en liten rutine som jeg hadde tidligere: - rydde/vaske en skuff eller et skap og KASTE minst en ting!
kamela Skrevet 25. september 2007 #1750 Skrevet 25. september 2007 Mye som burde vært gjort, men har ikke arbeidslyst. Har tatt ut av oppvaskmaskin, det er alt så langt.
Annie Skrevet 25. september 2007 #1751 Skrevet 25. september 2007 Holder på å vaske 1 tonn med tøy!! :dåne:
Gjest Elize Skrevet 26. september 2007 #1752 Skrevet 26. september 2007 Elize; husk at på denne tråden er det ikke lov å irritere seg over det vi ikke får gjort - derimot SKAL VI VÆRE KJEMPEFORNØYD MED DET VI HAR FÅTT GJORT!!! Det er forresten veldig viktig å sette seg små mål her inne, fordi det føles så utrolig deilig å komme i mål!! Etter hva jeg ser så har du et rent og deilig bad, ryddig generelt, støvfri stue og kjøkken og friske planter som har fått vann. Dette slipper du å gjøre i morgen!! Synes det var kjempebra, jeg!! Glemte helt å takke for oppmuntringen. Men tusen takk skal du ha. Alltid godt å få en liten oppmuntring
Gjest Elize Skrevet 26. september 2007 #1753 Skrevet 26. september 2007 (endret) Alt ble ikke gjort, men har vært og er syk. Så ska slakke godt på kravene mine en stund, så jeg får overskuddet tilbake. Men det som ble gjort var: Rydde generelt Støvsuge gang, stue og kjøkken Vaske, brette og legge bort klær (alle rene klær er faktisk strøket og lagt bort, har bare litt å vaske nå) Stable i og tømme oppvaskmaskinen I dag (torsdag) skal jeg: Rydde soveromsgulvet for skitne klær Vaske en maskin med klær Stable og tømme maskinen Tror det er evig nok! Endret 27. september 2007 av Elize
Annie Skrevet 28. september 2007 #1754 Skrevet 28. september 2007 I dag har jeg vært effektiv Har gjort: Bretta tøy Satt på en vaskemaskin Støvsugd 1 etasje Rydda Vanna planter Gjør oppmerksom på at det er tidlig morgen enda!!!
Sus Skrevet 28. september 2007 #1755 Skrevet 28. september 2007 Elize; håper det går bra med deg!! Annie; for en energi på morgenkvisten!! Men jeg har faktisk også vært litt flink i dag: for første gang rydder jeg huset skikkelig før jeg skal ut på shopping!! Oppvaskmaskin og vaskemaskin er i gang og hele første etasje er ryddig, inkludert KJØKKENET!! Så nå skal det bli deilig å komme hjem litt senere i dag. Da blir det mer klesvask! Ha en fin dag!
Gjest Skrevet 28. september 2007 #1756 Skrevet 28. september 2007 (endret) Ja, det er litt lengre enn søndag nå, men jeg har vært litt flink da.. Rydde gang, stue, bad, soverom og kjøkken Støvsuge gang,stue, bad, soverom og kjøkken Vaske gulvet i gang, bad, soverom, stue og kjøkken Vaske, henge opp og bytte sengetøy Ordne kattedoen Rengjøre klorestativet for hår Vaske over kjøkkenet og badet Vaske vinduer og speil Tørke støv i stua Vaske alle klærne og henge de opp/legge de sammen Deler av de hverfall Vurdere sterkt om jeg skal kjøpe tørketrommel Rydde vekk klær jeg aldri bruker mer Pante flasker Endret 28. september 2007 av Gjest
Annie Skrevet 28. september 2007 #1757 Skrevet 28. september 2007 Annie; for en energi på morgenkvisten!! Men jeg har faktisk også vært litt flink i dag: for første gang rydder jeg huset skikkelig før jeg skal ut på shopping!! SUS!! Har hatt besøk i 4 timer, men nå må jeg snart fortsette min effektivitet. Selvom jeg har mest lyst til å legge meg på sofaen... Skal vaske mer tøy Vaske vinduet i verandadøra Skifte på sengene Vaske over gulvene.
Gjest Elize Skrevet 28. september 2007 #1758 Skrevet 28. september 2007 Elize; håper det går bra med deg!! Tusen takk Det går bare bra med meg. Jeg har veldig lyst å innarbeide en god rutine. Noen som har forslag til hva som kan være en god rutine?
Gjest Gjest_Lassie_* Skrevet 28. september 2007 #1759 Skrevet 28. september 2007 Tusen takk Det går bare bra med meg. Jeg har veldig lyst å innarbeide en god rutine. Noen som har forslag til hva som kan være en god rutine? Jeg har aldri vært den perfekte husmor, men det kommer seg litt etter litt. Det jeg alltid gjør er å rydde skoa i gangen sånn at det ikke ligger sko og flyter overalt. Og så setter jeg aldri oppvaskkummen full av oppvask for da er det så motløst å begynne å vaske. Og så vasker jeg klær ofte nok, så det ikke flyter over av skittentøy - sorterer skittentøy ofte og legger det i poser med like ting. Da er det lett å sette på en vask når man har tid. En annen ting som hjelper er å ikke ha for mye ting og pynt rundt omkring - og særlig ikke ha for mye ting på gulvet. For alt sånt gjør det vanskelig å komme til å vaske. Når jeg rydder er det greit å ha med seg ei lita eske eller lignende å legge småting i, så man kan få det unna og få vaska. Så kan man heller legge alle småtinga på plass senere. Lassie:-)
kamela Skrevet 29. september 2007 #1760 Skrevet 29. september 2007 Holder på å vaske 1 tonn med tøy!! :dåne: Jøss, hvor kom det fra I dag har jeg vært effektiv Har gjort: Bretta tøy Satt på en vaskemaskin Støvsugd 1 etasje Rydda Vanna planter Gjør oppmerksom på at det er tidlig morgen enda!!! Imponert over deg på en fridag! I dag har jeg vasket vinduer og håndvasket undertøy!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå