Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Annie-mannen skrur veteranbil :sur: Jeg har fri, så da har jeg tatt en runde med støvsugeren og satt på vaskemaskinen. Nå skal jeg sette i gang oppvaskmaskinen og tørke støv.

Regner ikke med at Annie-mannen tar ansvar selvom jeg er borte på dagene.. :kjefte: Ikke mer enn overflaterydding i hvertfall..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen!! Noen flere som trenger å få unna litt husarbeid til freddan eller..?? :jepp:

Her bør det hvertfall gjøres en innsats...

Min liste (eller kanskje ønskeliste.... :fnise: ) i dag:

- overflaterydde alle rom som er i bruk

- rydde gjennom noen esker med klær og KASTE mest mulig!! (det er så vanskelig å kaste barnetøyet fra ungene var bittesmå... :gråte: har lyst til å samle på alt sammen jeg...)

- klesvask

- støvsuge

Tror det holder i første omgang.

Gjest Tigerjente
Skrevet
God morgen!! Noen flere som trenger å få unna litt husarbeid til freddan eller..?? :jepp:

Åh, jeg MÅ henge meg på i dag! ALT skal ut og vaskes :fnise:

Begynner med en kombinert treningstur og levere prinsen i barnehagen. Så kommer jeg hjem og prøver å lage meg noe kaffe.

* Rydde kjøkkenet, sette på vaskemaskinen

* Rydde stuen, pakke ned det siste som er igjen.

* Tømme vaskemaskinen, heng opp og sett på en ny maskin. Resten av de skittne klærne som er igjen kan pakkes i en pose og flyttes direkte til ny skittentøyskurv.

* Finne ut hva vi skal ha til middag i helgen både her og der.

* Handle de siste tingene vi trenger her, pante flasker.

* Tømme oppvaskemaskinen dirkekte i en flyttekasse.

* Vaske ned alle kles skapene som skal stå igjen.

* Pakke ned alle lekene utenfor i hagen, og flytte de ned slik at det er lettere å flytte. + blomsterpotter ol.

SÅ får jeg heller se det ann hva som er igjen etterpå og skrive ny liste.

Oj, den siste må jo være å finne ut om vi skal sove i nyehuset i natt eller ikke. - flytte madrasser

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg har vært å gått en tur og levert prinsen i barnehagen.

Så har jeg flytta ALT fra bakhagen fram slik at det er lettere å flytte.

Også har jeg ordna med barnehagen til prinsen der vi skal flytte.

Nå gjennstår det bare å få meg opp igjen fra sofaen og jobbe videre.

Setter på timer på mobilen..

Skrevet
Jeg har vært å gått en tur og levert prinsen i barnehagen.

Så har jeg flytta ALT fra bakhagen fram slik at det er lettere å flytte.

Også har jeg ordna med barnehagen til prinsen der vi skal flytte.

Nå gjennstår det bare å få meg opp igjen fra sofaen og jobbe videre.

Setter på timer på mobilen..

Du har logget deg av KG og det er ihvertfall en god start!

Skal legge vekk tøy og klippe gress i dag!

Skrevet

Høres så deilig ut å flytte.. :sjenert: Men vi andre får prøve å gjøre det så koselig vi kan i våre "gamle" rede vi da... :) (heter det forresten rede...eller reir...?? :lete: - har vokst opp med blanding av nynorsk og bokmål så dere får ha meg unnskyldt :ler: )

Jeg har:

- kastet masse gamle klær og lagt vekk en stor haug som skal gis til en venninne med barn

- ryddet i kjelleren

- vasket klær

- ryddet kjøkken

Nå skal jeg ta en liten hvil, og etterpå blir det mer klesvask og overflaterydding.

Skrevet

Ok, folkens; ny dag nye muligheter!! :)

Har tenkt å ta en innspurt fra morningen av i dag, og så skal jeg slappe av i det fine været etterpå.... :kaffe:

Mine mål:

- rydde og støvsuge stue

- rydde kjøkken

- overflaterydde de andre rommene

- støvsuge gangen

- klesvask, maks. 20 min..

- smøre mat til gjestene mine som kommer litt senere

- handle

Flere som er med i dag??

Skrevet
Ok, folkens; ny dag nye muligheter!! :)

Har tenkt å ta en innspurt fra morningen av i dag, og så skal jeg slappe av i det fine været etterpå.... :kaffe:

Mine mål:

- rydde og støvsuge stue

- rydde kjøkken

- overflaterydde de andre rommene

- støvsuge gangen

- klesvask, maks. 20 min..

- smøre mat til gjestene mine som kommer litt senere

- handle

Flere som er med i dag??

Imponert!

Har vasket en maskin og hengt ut, det var det hele så langt i dag.

Skrevet

Imponert....vel, da får jeg være så ærlig å si det som det ble... :sjenert: Ettersom gjestene kom litt tidligere enn beregnet fikk jeg kun ryddet kjøkken, bad, stue og gang i tillegg til superstøvsuging av kun de synlige hybelkaniner... :sjenert: Men likevel ble huset brukbart til å ta imot gjester, men nå bør jeg ta en liten innsats i kveld for å unngå å stå opp til et rotete hjem.

*repetere rutiner*:

- skinnende vask kjøkken, bad

- legge frem klær til neste dag

- rydde en hotspot

- 20 min. klesvask (valgfritt; bretting, sortering e.l.)

Dette er mine mål i kveld. :)

Skrevet

God morgen!

Denne uken har jeg ikke hengt med verken her inne eller i heimen. hadde fullt hus og stormende jubel her på lørdag (og langt inn i søndagen....!), og så har jeg jobbet og hatt møter hele uken. Så nå kan jeg vel egentlig bare begynne på den samme lista som for en uke siden....... :tristbla: Men jeg har også tenkt å lage ny ukeplan idag, med flere oppgaver og mer fordelt på hele familien. De små klarer jo mer og mer.

Selv tror jeg at jeg begynner med klesvasken. Det er ikke en ren sokk å oppdrive noe sted!

jaja, først :kaffe: da!!

Gjest Tigerjente
Skrevet
Høres så deilig ut å flytte.. :sjenert: Men vi andre får prøve å gjøre det så koselig vi kan i våre "gamle" rede vi da... :) (heter det forresten rede...eller reir...?? :lete: - har vokst opp med blanding av nynorsk og bokmål så dere får ha meg unnskyldt :ler: )

Det er ett himla slit, og det er nesten greiere å bare bli..

Nå hører det til historien at den dagen vi flytta det meste av møblene våre var den dagen det regna mest i hele flyket :fnise:

Jeg sier reir, og jeg snakker også bokmål/nynorsk/striladialekt..

Tror jeg kaster meg på rutinene og prøver å få en skinnende vask på kjøkken og bad, bruke 15 minutter med klesvask for dagen, rydde en hot-spot (nå kan den brukes til en kasse også). Og legge fram klær ++ til neste dag.

Skrevet

Flinke jenter! :)

jeg fikk gjort alt jeg skulle på fredag! Og i helgen har hele familien vært i sving med den nye ukeplanen. Den er med avkrysning, så nå er det ingen som slipper unna. Forhåpentligvis går samarbeidet her så bra fremover at jeg får kommet meg videre til de store utfordringene som ligger og lurer rundtom i huset......

Planen for imorgen er å ta kjøkkebenken og henge opp en maskin m klær. Deretter får jeg se om jeg hiver meg over gamle papirer som sikkert kan kastets halvparten......

Skrevet

Ny ukeplan monte? Får vi høre?

Jeg har ikke tid til å sitte her, huset flyter!! :kjefte:

Mål:

- overflaterydde

- klesvask

- vaske bad

- en hotspot

- lete etter papirer som jeg ikke finner!! :gråte:

*setter igang*

Skrevet

Idag skal jeg passe en herlig liten jente, så det blir ren kosedag!

Skal også brette litt klær , og har nettopp tatt kjøkkenbenken.

Det er så flott her, for nå er hele familien like flinke til å ta sin del. Det er stor stas for MIni å kryse av på ukeplanen hver gang hun har gjort noe, så nå blir hunden børstet og søplen tømt flere ganger om dagen! :fnise:

Jeg sender deg den nye ukeplanen etterpå, sus!

ha en fin dag!

Skrevet
Det er stor stas for MIni å kryse av på ukeplanen hver gang hun har gjort noe, så nå blir hunden børstet og søplen tømt flere ganger om dagen! :fnise:

Her skal tidlig krøkes :) , hvor gammel er Mini?

Henger opp tøy og setter i gang vaskemaskin nr. 2.

Skrevet

Har vasket noe undertøy for hånd, og skal henge ut siste klesvasken nå.

Skittentøysdunken er TOM :juhu:

Skrevet
Her skal tidlig krøkes :) , hvor gammel er Mini?

Henger opp tøy og setter i gang vaskemaskin nr. 2.

Mini er 8 år. Storemor er 12. Kunne forresten være intr. å høre hva deres barn gjør i huset i hvilken alder?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...