Gjest Tigerjente Skrevet 26. august 2007 #1681 Skrevet 26. august 2007 Så spennende!! Når begynner dere å bo der? Fredagskveld/lørdagsmorgen alt etter hva vi klarer å bli ferdig med her.
Sus Skrevet 26. august 2007 #1682 Skrevet 26. august 2007 Høres ganske deilig ut å flytte egentlig, kanskje jeg skal late som jeg også...flytte alt ut av huset og bære alt inn igjen...da hadde det sikkert blitt mye bedre plass tenker jeg.. Uansett, så flott at det er liv her inne til å inspirere nå når høsten kommer og husarbeidet tvinges frem.. I dag har jeg vært flink; kastet 19 t-skjorter og div. barnetøy.. I tillegg har jeg rydda i kjøkkenkarusellen og fått på plass noen hyller på et par barnerom. Ja, og så vaska klær da. Det er vel på tide å terpe på rutiner igjen - men jeg tror først jeg må ta frem min egen lille sak: Rydde et skap eller en skuff og kaste en ting pr. dag. Det hjelper hos meg når jeg mangler inspirasjon. Nå har jeg nettopp spist en deilig biff-middag lagd av min kjære, så nå får jeg ta søndag resten av dagen. Men i morgen er det på'an igjen. Håper det er noen med da! Da må jeg starte skjerpingsen når det gjelder snoperiene også, hjelpes!!
Gjest Tigerjente Skrevet 26. august 2007 #1683 Skrevet 26. august 2007 (endret) Høres ganske deilig ut å flytte egentlig, kanskje jeg skal late som jeg også...flytte alt ut av huset og bære alt inn igjen...da hadde det sikkert blitt mye bedre plass tenker jeg.. Uansett, så flott at det er liv her inne til å inspirere nå når høsten kommer og husarbeidet tvinges frem.. I dag har jeg vært flink; kastet 19 t-skjorter og div. barnetøy.. I tillegg har jeg rydda i kjøkkenkarusellen og fått på plass noen hyller på et par barnerom. Ja, og så vaska klær da. Det er vel på tide å terpe på rutiner igjen - men jeg tror først jeg må ta frem min egen lille sak: Rydde et skap eller en skuff og kaste en ting pr. dag. Det hjelper hos meg når jeg mangler inspirasjon. Nå har jeg nettopp spist en deilig biff-middag lagd av min kjære, så nå får jeg ta søndag resten av dagen. Men i morgen er det på'an igjen. Håper det er noen med da! Da må jeg starte skjerpingsen når det gjelder snoperiene også, hjelpes!! Det er igrunn kjempedeilig å flytte fordi da får man ut alt rotet som bare har hopet seg opp en periode. Vi får også endel ting vi ikke trenger plutselig, og det er veldig deilig å kjenne at vi blir kvitt noe. MEN, rutinene forsvinner, og alt er bare kaos i noen dager. Derfor tenkte jeg at på neste mandag når vi liksom skal være i gang i det nye huset, og jobb/barnehage på det nye stedet begynner, da begynner jeg med de første 31 dagene til flylady. Bare for å komme inn i de rutinene jeg klarer på veien. Så flink du har vært til å kaste og rydde i dag da! Endret 26. august 2007 av Tigerjente
Montezuma Skrevet 27. august 2007 #1685 Skrevet 27. august 2007 God morgen! jeg er klar! Begynner vel med rutinene våre......hvis jeg husker dem! (Hjelp meg, sus!) - Rydde en hotspot - Klesvask - Shine sinken og så husker jeg ikke mer........ I tillegg skal jeg idag - Rydde kjøkkenkarusellen (takk for tips!) - Rydde en stor kjøkkenskuff - Rydde en hotspot som ikke kan kalles en hotspot lenger, for den opptar hele det ene hjørnet på kjøkkenet! Begynner med det jeg. Hva med dere?
Sus Skrevet 27. august 2007 #1686 Skrevet 27. august 2007 Supert at du er her igjen monte!! Rutiner, ja...hm....husker visst ikke flere jeg heller - kanskje vi får få noen innspill her...kom med forslag til rutiner folkens! Karusell, ja - jeg har enda en karusell som jeg får ha som mål i dag jeg, da. Ellers er mine mål i dag: - overflaterydding i hele huset - planlegge barneselskap - kaste og sortere bort mer klær - en hotspot (av de hundre haugene som jeg iløpet av sommeren bare har båret ned i kjelleren.. ) - klesvask Ja, og så skal jeg impregnere 4 par fjellsko. Noen som har tips til hva jeg skal bruke her forresten? Det ene paret er semsket skinn/gore-tex, de andre er "glatte" fjellsko. Bruker jeg bare vanlig spray-impregnering på alle sammen eller...?
Montezuma Skrevet 27. august 2007 #1687 Skrevet 27. august 2007 Hei sus! jeg husket plutselig en rutine til: Legge frem klær til neste dag. men det kan vente til i kveld. Nå er jeg ferdig med all klesvask. Siste maskinen henger til tørk, alt annet er brettet og lagt i skapene. Jeg så et tips til skopuss på Ekstrem rengjøring forleden, men jeg klarer jamen ikke å huske hva det var! men der fikk jeg oxo tips om å pusse speil med eddik! Det var visst helt genialt! vanlig blank eddik. Nå skal jeg blande opp en ny klorinblanding på sprayflasken og ta kjøkkenbenkene!
Montezuma Skrevet 27. august 2007 #1688 Skrevet 27. august 2007 Nå kom jeg på skopussetipset også: Bananskall!!! Spis bananen og gni skoene med bananskallet :-) Nå er kjøkkenbenken shinet med salmiakkspray (var tom for klorin), alle kjøkkenskap og karusellen er ryddet (kastet en haug med plastlokk som ikke jeg har bokser til lenger), alle termoser og kanner står i vann med oppvaskmaskinmiddel, jeg har ryddet en hotspot, så da har jeg vel bare igjen kjøkkenhjørnespoten og kjøkkenskuffen med lys og servietter......... Noen flere som er med idag?
Sus Skrevet 27. august 2007 #1689 Skrevet 27. august 2007 Bananskall!!?!! Ok, kanskje på de blanke, men ser for meg at det kan bli litt guffent på de som er semsket...får vel hele apeflokken etter oss på neste fjelltur da tenker jeg - deilig bananlukt er vel ikke hverdagskost i den norske fjellheimen... Karusellen er ryddig, men jeg mangler et tupperwarelokk - har du et til overs kanskje?? Venter på isbilen, og får vel overflaterydde litt videre da....
Montezuma Skrevet 27. august 2007 #1690 Skrevet 27. august 2007 Bananskall!!?!! Ok, kanskje på de blanke, men ser for meg at det kan bli litt guffent på de som er semsket...får vel hele apeflokken etter oss på neste fjelltur da tenker jeg - deilig bananlukt er vel ikke hverdagskost i den norske fjellheimen... Karusellen er ryddig, men jeg mangler et tupperwarelokk - har du et til overs kanskje?? Venter på isbilen, og får vel overflaterydde litt videre da.... jeg har maaange lokk! hvilket trenger du? du vet du kan bestile bare lokk fra TW? jeg vil oxo ha isbilen hit idag...........
Montezuma Skrevet 27. august 2007 #1691 Skrevet 27. august 2007 nå syns jeg at jeg har gjort nok for idag! eneste planlagte som ike er utført, er kjøkkenhjørnet..... men det visste jeg jo! ha en fortsatt fin dag!!
Tabris Skrevet 27. august 2007 #1692 Skrevet 27. august 2007 Får jeg bli med? Trenger et spark bak. Har småryddet, pantet flasker, gått tur med hunden og ordnet litt på kjøkkenet. Tenkte jeg skulle rydde litt til og vaske gulv i dag.
kamela Skrevet 27. august 2007 #1693 Skrevet 27. august 2007 Så koselig at det er litt liv i denne tråden igjen!
Montezuma Skrevet 27. august 2007 #1694 Skrevet 27. august 2007 Får jeg bli med? Trenger et spark bak. Har småryddet, pantet flasker, gått tur med hunden og ordnet litt på kjøkkenet. Tenkte jeg skulle rydde litt til og vaske gulv i dag. Velkommen Tabris! Koselig at du slenger deg med!
Sus Skrevet 27. august 2007 #1695 Skrevet 27. august 2007 Velkommen Tabris! Husarbeidet mitt i dag stoppet på stedet hvil etter kl. 13 - tror det var skuffelsen over at ikke isbilen kom i dag likevel... :gråte: Men jeg fikk da ryddet kjøkkenet inkludert karusellen samt overflateryddet litt i stue, gang og bad. Plutselig skulle alle unger ut på forskjellige fritidsaktiviter så da er alt kaos igjen... Er nesten litt stressa nå med tanke på morgendagen hvor det kommer mye besøk, må nok ta en runde i kveld i heimen...
kamela Skrevet 27. august 2007 #1696 Skrevet 27. august 2007 Får jeg bli med? Trenger et spark bak. Har småryddet, pantet flasker, gått tur med hunden og ordnet litt på kjøkkenet. Tenkte jeg skulle rydde litt til og vaske gulv i dag. Velkommen, her treng bokstavelig talt nye koster for å holde oss litt i ørene Velkommen Tabris! Husarbeidet mitt i dag stoppet på stedet hvil etter kl. 13 - tror det var skuffelsen over at ikke isbilen kom i dag likevel... :gråte: Siden du ikke fikk kjøpt is, håper jeg du slapp å høre lyden av den også, den er grusom Dagens husarbeid besto i å vaske keramikkfigurene som har stått ute i blomsterbedene.
Gjest Tigerjente Skrevet 27. august 2007 #1697 Skrevet 27. august 2007 Åh, jeg håper vi har isbil på nye plassen. Lyden, hvertfall den til norgerundt isbilen, er forferdelig, men når jeg får is blir jeg glad..
Annie Skrevet 27. august 2007 #1698 Skrevet 27. august 2007 I dag er det mannen som har rydda her. Jeg har begynt å jobbe, han har 3 uker fri ifbm skiftjobbing. Alt jeg har gjort er å kage middag
kamela Skrevet 28. august 2007 #1699 Skrevet 28. august 2007 I dag er det mannen som har rydda her. Jeg har begynt å jobbe, han har 3 uker fri ifbm skiftjobbing. Alt jeg har gjort er å kage middag Overtar han på KG for deg, eller er bare den dagligs støvsuginga som blir satt bort Har ryddet vekk putene i utemøblene i dag.
Sus Skrevet 29. august 2007 #1700 Skrevet 29. august 2007 Ja, ja Annie - dersom gubben din trenger inspirasjon så kom innom her med ham, og du vil få et drømmehjem som skinner hver eneste dag... Så var det meg da....i dag SKAL jeg være flink.... Har lovet meg selv at dersom jeg er superflink fra morningen i dag - så skal jeg sykle og besøke en nabo etterpå. Så nå spørs det... Mine mål: - rydde kjøkken - overflaterydde de andre rommene som er i bruk - klesvask, klesvask, klesvask.... - handle Noen andre som er i gang i dag?? Annie-mannen????
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå