Gå til innhold

Også jeg som spanderte hele kvelden....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Les på nytt du, så kanskje du skjønner! Ikke! Ta imot drinker hvis du ikke er interessert til å begynne med!

Anonymkode: 6aa28...26c

Hva om dama er interessert i å bli bedre kjent med deg, men ikke ønsker ons/sex samme kveld? Hva er da greit?

Dama var frekk da hun tydelig snyltet på deg og endte kvelden med å være overlegen bitch, men du må bare se henne som et tapt prosjekt (eller egentlig være glad for at du slapp unna en sånn type dame). Du trenger ikke spandere drinker for å bli kjent med damene, så du kan jo bare slutte med det eller eventuelt kjøpe kun én drink. Da luker du jo fort ut de verste snyltedamene.
Jeg har konsekvent takket nei til drinker ute på byen da jeg vet at mange menn føler seg lurt når man takker ja og ikke er interessert, og jeg har faktisk fått noen sure miner og frekke kommentarer fra det også. Noen maser og tilbyr seg til slutt å hente et glass vann til meg, mens andre blir snurte og antyder at jeg er innbildsk fordi jeg tror de er interesserte bare fordi de kjøper en drink til meg. Det er mange rare folk ute på byen, så skal du kaste deg ut i gamet må du ta noen avslag og frekke folk med i beregninga.

Og om du blir sur på ei dame, så nytter det lite å skrive brev til damene her på kvinneguiden. Kanskje du treffer på noen som føler seg truffet, men de kommer aldri i verden til å svare deg. De går bare ut på byen igjen og gjør det samme med andre menn. Så lenge menn spanderer for å "kjøpe" oppmerksomheten til damene så vil de oppleve sånne typer damer.

Anonymkode: 18439...823

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

isw skrev (17 minutter siden):

Skjønner.

Det er OK :)

Hva er det med avataren din? Har du endelig blitt sammen med Snorkfrøken😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det øverste avsnittet her blander jeg meg ikke inn i, det er det nederste avsnittet som er relevant for min del og som jeg reagerte på. Det er rett og slett koblingen med at de som leter etter noen for å bli spandert på ikke er de mest ressurssterke jeg reagerer på. 

Hvis en mann spanderer så mye som 3 drinker på en dame, ja da tenker jeg at det er naivt at tro at han ikke har noen baktanker med det. 

(Nå drikker ikke jeg alkohol i utgangspunktet da, jeg er avholds, så hvis en mann hadde prøvd å servere meg alkohol så hadde han ikke kommet særlig langt, så jeg snakker ikke av egen erfaring, jeg syns bare det var en stygg beskrivelse fra deg om andre kvinner du har observert). 

 

Anonymkode: 3971a...7d8

Vet du overhodet hva «baktanke» betyr?! Dette er definisjonen av : «baktanke» : «tanke, hensikt som man holder skjult for andre»

Å sjekke opp noen eller kurtisere noen på en arena som byen (som er allmenn akseptert som en «sjekke arena») er ikke en «baktanke». Det er en tanke!

Den er verken skjult eller hemmelig; den er fullt lovlig ! Nettopp derfor er det å bevisst sitte en hel kveld med en mann som spanderer på deg for å etterpå latterliggjøre han: lite greit gjort! Det betyr IKKE at du «skylder han sex» slik enkelte ser ut til å tro at TS mener, det betyr bare at du skylder ham å være mer redelig med dine intensjoner, og hvis du virkelig ble overrasket over at han ønsket telefonnummeret så avvis på en hyggelig og ikke-ydmykende måte! 

Hvis menn som sjekker opp damer på en arena for sjekking, og damen bruker tid med mannen og tilsynelatende lar seg kurtisere, for at mannen etterpå skal kriminaliseres; så er det ikke rart at kvinner ikke blir hørt når vi snakker om uønsket seksuell oppmerksomhet i andre arena. Her må kvinner også være tydelig på at vi forstår skillet! 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (2 timer siden):

Jeg har ingen oversikt over hva akkurat hun mener om kvinner, det får hun eventuelt redegjøre for selv.

Men hvis ordet "oppegående" overhodet skal bety noe gjenkjennelig i det hele tatt må oppegående kvinner nødvendigvis se kvinner generelt for hva de faktisk er.

Og jeg vet ikke hva slags fantasi du har lullet deg inn i, men resten av oss lever i en verden der det bokstavelig talt anses som greit for kvinner å utnytte menn.

Dette er ikke en positiv attest for kvinner generelt.

Og dere menn utnytter kvinner. Ikke alle menn, men menn som deg. Dere lyver og utnytter kvinner for sex, mens dere innerst inne hater kvinner intenst. Dere utnytter kvinner for gratisarbeid og kaller dette "tradisjonelle verdier". Fysj. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jada, den fæle feminismen igjen. LOL. Fæle greier at man skal ha like muligheter i samfunnet...:haar:

Anonymkode: 3971a...7d8

Kallemann forstår ikke at uten feminismen måtte han ha giftet seg for å få seg sex. Han måtte alene ha forsørget familien. Osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt flere "sånne" menn som ts ute på byen. Menn som tror de kan kjøpe seg damer med drinker. Jeg tar imot drinker med god samvittighet om jeg blir bydd. Ber aldri noen om å spandere på meg, og betaler gjerne en runde eller to selv uten å forvente noe tilbake. Menn som må tampen av kvelden blir sur fordi jeg ikke har noen interesse for å bli med hjem får bare et skuldertrekk fra meg. Har ikke bedt om noe, og ikke lovet noe. Så det får de ta på egen kappe.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant80 skrev (1 time siden):

Dette var en brutal oppførsel fra hennes side. Sjelden jeg står på mannen sin side i slike "kjøpe drinker og mat,og forventer sex" tråder,men her holder jeg med deg. Jeg vet så alt for mange menn har en holdning at alt kan kjøpes,og jo mer jeg må høre på sånne historier,jo mer flau blir jeg over og være mann selv.

Men synes du hadde fortjent bedre her. Den der "Du kan jo drømme" er brutal rett og slett. Direkte slemt. Minimum her var i hvertfall at det ble utvekslet telefon nummer. Om ikke annet bare for høflighetens skyld. Så kunne man trukket seg etter dette. 

Samfunnet blir bare mer og mer brutalt og direkte ekkelt :(

Helt enig i at hun burde ha ordlagt seg helt annerledes. Men å ikke gå med på bekjentskap eller sex etter tre drinker er helt innenfor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Møtte ei dame på et utested som jeg ble litt interessert i forrige helg. Jeg skrudde på sjarmen og bød henne på en drink. En drink ble til to, to ble til tre osv.

Da det nærmet seg stengetid spurte jeg hva vi skulle gjøre. Holdningen hennes snudde helt og hun ble plutselig veldig overlegen. Da jeg spurte om nummer lo hun bare og sa "du kan jo drømme". Så sa hun hade og gikk.

Altså, jeg vet at jeg ikke kan kjøpe en dame, men hvorfor kan dere ikke bare si at dere ikke er interessert med en gang uten å snylte på mine penger! Skaper ikke akkurat tillit når dere får drinker en hel kveld og ler av oss når vi spør om nummer. Vi må jo ha likestilling, ikke kvinnestilling.

Anonymkode: 6aa28...26c

Siden du kjapt bruker ordet snylting gjorde du vel en grundig feilinvenstering da..

Jeg heier på damen som løp, hun så nok noen røde flagg underveis  

Anonymkode: a01d3...fb2

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Det er en «stygg beskrivelse» av kvinner å hevde at enkelte av de som utnytter menn av økonomiske årsaker selv er (økonomisk) ressurssvak…

- men det er ikke en stygg beskrivelse av menn å hevde at hvis de spanderer så mye som 3 drink på en dame er det «naivt å tro at han ikke har noen baktanker med det»?

Hvilke «baktanker» mener du mannen har? Spesifiser.

1. Ja, det er en stygg beskrivelse at du antar at disse kvinnene er ressurssvake.

2. Hvorfor antok du at jeg er mann?

3. Baktanken er sex, burde ikke være så vanskelig å forstå...

Anonymkode: 3971a...7d8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (9 minutter siden):

Og dere menn utnytter kvinner. Ikke alle menn, men menn som deg. Dere lyver og utnytter kvinner for sex, mens dere innerst inne hater kvinner intenst. Dere utnytter kvinner for gratisarbeid og kaller dette "tradisjonelle verdier". Fysj. 

Tror nok heller at slike menn du beskriver innerst inne hater seg selv mest. De mener at kvinner er noe de har krav på, og når de ikke finner noen kvinner som er interessert i slikt, så dytter de hatet de egentlig føler mot seg selv over på kvinner. 

Anonymkode: 3971a...7d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det to ting.

1: Du vet du ikke kan kjøpe damer, sier du, men gjør det likevel. Hjelper ikke å si du vet det når du gjør det. Du forventer mer fordi du har spandert. Ikke gjør det. Det er ikke et godt trekk. Hun skylder deg ikke noe etter stengetid.

2: Hun er ikke et hyggelig kvinnevesen som ler av deg og sier du kan drømme, så du kan også være glad du er kvitt henne i tillegg.

Da har du lært.

Anonymkode: cdb02...b63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

1. Ja, det er en stygg beskrivelse at du antar at disse kvinnene er ressurssvake.

Anonymkode: 3971a...7d8

Jeg vil vel heller påstå det motsatte: jeg unnskylder nærmest kvinner som holder på slik og forsøker å belyse at det kommer av at de kanskje ikke har samme forutsetning som andre kvinner med flere ressurser, til å selv spandere eller kjøpe for seg selv.
 

De er økonomiske tapere, og dette blir en måte å «jevne ut» gapet på: de kan også gå på byen, drikke seg fulle og delta i utelivet. 

Jeg sier ikke at det kvinnenes egen feil at de er ressurssvake, hvis det er hva du tror. Jeg sier jo egentlig heller det motsatte.. 

 

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

 

2. Hvorfor antok du at jeg er mann?

Anonymkode: 3971a...7d8

Jeg har aldri antatt at du er mann, hva leder deg til å tro det? Du beskriver jo selv at du ikke har noen erfaring med menn som tilbyr deg alkohol og du ee avholds, så skulle jeg anta noe antar jeg heller det motsatte?

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

3. Baktanken er sex, burde ikke være så vanskelig å forstå...

Anonymkode: 3971a...7d8

«Baktanken» er ikke automatisk «sex» men at menn forsøker å flørte eller kurtisere er ikke en «baktanke» det er en tydelig handling. Jeg synes det er tragisk at du forsøker å nærmest kriminalisere menn som kurtiserer kvinner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (2 timer siden):

De kjøpte drinker du ikke ville ikke hs og de tafset på deg. Det er en helt annen historie enn det TS fortalte.

Problemet er ikke at hun avviste TS, men at hun spilte interessert for å få gratis drinker.

Jeg forventer at folk ser forskjellen.

Fordi det er åpenbart for meg, og flere, at holdningen til mannen er det samme. Bare overskriften her sier nok "og så jeg som spanderte hele kvelden", som om det å ha valgt frivillig å kaste drinker på en annen kvinne gjør han berettiget til et annet utfall. Om han hadde sagt på slutten av kvelden "jeg har hatt det veldig fint med deg, kunne du tenke deg å møtes igjen?" så hadde det vært noe helt annet enn hans antagelse om at noe mer skulle skje "sååå hva gjør vi nå?". 

Jeg tror ikke kvinnen ville avvist ham på en så ekkel måte om ikke hun også hadde fått inntrykket av at han var slibrig. Burde hun innsett det før, absolutt. Det er likevel ikke kvinners ansvar å insisterende nekte menn å handle dem drinker. Jeg vet flere kvinner som har fått ubehagelige opplevelser på byen fordi de nettopp har nektet å bli spandert på. 

Anonymkode: 371cf...9ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Møtte ei dame på et utested som jeg ble litt interessert i forrige helg. Jeg skrudde på sjarmen og bød henne på en drink. En drink ble til to, to ble til tre osv.

Da det nærmet seg stengetid spurte jeg hva vi skulle gjøre. Holdningen hennes snudde helt og hun ble plutselig veldig overlegen. Da jeg spurte om nummer lo hun bare og sa "du kan jo drømme". Så sa hun hade og gikk.

Altså, jeg vet at jeg ikke kan kjøpe en dame, men hvorfor kan dere ikke bare si at dere ikke er interessert med en gang uten å snylte på mine penger! Skaper ikke akkurat tillit når dere får drinker en hel kveld og ler av oss når vi spør om nummer. Vi må jo ha likestilling, ikke kvinnestilling.

Anonymkode: 6aa28...26c

Jeg er helt for at hun ikke burde latt deg spandere, samtidig hvorfor tror du spandering fører til sex? Det høres ut som du tenker at dersom du spanderer på en dame, så får du sex tilbake. Da kan du like godt betale en prostituert så hoppe over drinkene. 

 

Anonymkode: 665ea...30a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Play stupid games, win stupid prices.. 

Dumt av deg å anta at ei dame vil mer med deg, bare fordi du spanderer drikke i løpet av kvelden. Det er grunnen til at mange kvinner IKKE lar menn spandere, fordi det blir en forventning om at det leder til noe mer. Jeg skylder deg ikke noe som helst, bare fordi du har valgt å bruke dine penger på meg. 

Anonymkode: a052a...9df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pondus72 skrev (11 timer siden):

Syns det er merkelig med alle damene her som mener ts er en idiot som spanderer og at han forsøker å kjøpe damen. Likevel er det en selvfølge for de fleste damene her inne på at mannen skal betale på 1. date. 

Så glad jeg ikke er en sånn dame. Foretrekker å betale for meg selv. 

Anonymkode: 665ea...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis hun drakk drinkene sammen med deg og så fant ut at du ikke var interessant nok til ett nytt treff er det ok. Usmakelig å ta med drinken og gå når man har fått den, men drikker hun den med deg er hun egentlig innenfor den uskrevne avtalen. Du kjøper ikke dama for en drink, men tiden med henne den tiden drinken varer....selv ville jeg nok ruslet videre etter første drink riktignok, for det burde vært nok til å finne ut at hun ikke kom til å gi nummeret sitt og da burde hun gitt seg.

Anonymkode: 2241f...67d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pondus72 skrev (11 timer siden):

Syns det er merkelig med alle damene her som mener ts er en idiot som spanderer og at han forsøker å kjøpe damen. Likevel er det en selvfølge for de fleste damene her inne på at mannen skal betale på 1. date. 

Jeg selv og flere kvinner jeg kjenner, ønsker ikke å bli påspandert, nettopp fordi det skaper forventninger som TS tydeligvis fikk. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du en drink til noen, "kjøper" du også 10-30min med henne. Ingenting mere 😙 men jeg har også kjøpt drinker til damer jeg har hatt ons med, å deretter gått videre, litt som en "takk for sist"-greie. 

Anonymkode: 181ed...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (3 timer siden):

Hva er det med avataren din? Har du endelig blitt sammen med Snorkfrøken😉

Nei, men jeg er veldig glad i Snorkfrøken 🥰

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...