Gå til innhold

Også jeg som spanderte hele kvelden....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosalilje84 skrev (9 minutter siden):

Det er ingen victim blaming, fordi det ikke er noen victim. På samme måte som jeg ikke har noen sympati med mennesker som tror på elsker- og elskerinnetaler og går etter opptatte mennesker, har jeg ingen sympati med menn som prøver å skjenke damer for å få seg et ligg, når de ikke får dette ligget uansett. Det at du ikke får et ligg, gjør deg ikke til et offer. Ærlig talt. 

TS føler seg som et offer. Han har brukt penger og en kveld av sitt liv på en kvinne bare for å bli latterliggjort av henne.

Og så kommer du og sier at offeret kan takke seg selv, og burde slutte med den aktiviteten som gjorde ham til offer.

Ærlig talt. Hvis du mener at man ikke kan kritisere kvinner så vil vi aldri få likestilling.

Anonymkode: de88c...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillevill skrev (3 minutter siden):

Nei da. Jeg er enig i at det er manipulerende å lure til seg gratis drinker. Det er like ille som å tenke at "man kjøper" damer med en drink. Og det er utrolig patetisk å sutre over 70 kroner.  Har man ikke råd til å spandere, så spanderer man ikke. Man kan fint komme i snakk med kvinner allikevel.

Det virker som om du konstruerer opp eksempler som er irrelevant for TS. Til informasjon: hvis han satt sammen med henne i noen timer på en uteplass og spanderte endel drinker så er summen mer enn 70,-

Videre så ser jeg ikke at han har lagt til grunn at det skulle «kjøpe henne» (i alle fall ikke i første post). Men han hadde kanskje et håp om at hun som han var genuint interessert. Når hun latterliggjorde ham så ble det veldig tydelig at hun utnyttet ham.

Anonymkode: de88c...d87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS føler seg som et offer. Han har brukt penger og en kveld av sitt liv på en kvinne bare for å bli latterliggjort av henne.

Og så kommer du og sier at offeret kan takke seg selv, og burde slutte med den aktiviteten som gjorde ham til offer.

Ærlig talt. Hvis du mener at man ikke kan kritisere kvinner så vil vi aldri få likestilling.

Anonymkode: de88c...d87

Han er ikke noe offer. Jeg hadde sagt det samme om ei dame som spanderte drikker uten å få ligge etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det virker som om du konstruerer opp eksempler som er irrelevant for TS. Til informasjon: hvis han satt sammen med henne i noen timer på en uteplass og spanderte endel drinker så er summen mer enn 70,-

Videre så ser jeg ikke at han har lagt til grunn at det skulle «kjøpe henne» (i alle fall ikke i første post). Men han hadde kanskje et håp om at hun som han var genuint interessert. Når hun latterliggjorde ham så ble det veldig tydelig at hun utnyttet ham.

Anonymkode: de88c...d87

Genuint interessert og klar til å hoppe til køys samme kveld er to forskjellige ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

TS føler seg som et offer. Han har brukt penger og en kveld av sitt liv på en kvinne bare for å bli latterliggjort av henne.

Og så kommer du og sier at offeret kan takke seg selv, og burde slutte med den aktiviteten som gjorde ham til offer.

Ærlig talt. Hvis du mener at man ikke kan kritisere kvinner så vil vi aldri få likestilling.

Anonymkode: de88c...d87

Det er ingen som sier "du får ikke lov" å si din mening. Folk deler sin mening her. 

Jeg har også brukt masse penger på menn. Men jeg eier ikke rettighet til tiden deres selv om jeg spanderte middagen. Jeg ga frivillig fordi det gledet meg. Jeg spanderte når jeg hadde råd og ønsket det. Det er mitt valg. Ble dumpa jeg, men lurte på om jeg skulle gi gaven til eksen min allikevel. Hva skal jeg med en manneklokke liksom.. Men hva skal han med en klokke med bilde av oss når han ikke er glad i meg mer. 🤪  

Jeg bare fatter ikke hvorfor folk spanderer, når man etterpå angrer? Da har man ikke råd til å spandere da. Man gir for å være snill. Ikke for å få noe tilbake.

Endret av lillevill
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

TS føler seg som et offer. Han har brukt penger og en kveld av sitt liv på en kvinne bare for å bli latterliggjort av henne.

Og så kommer du og sier at offeret kan takke seg selv, og burde slutte med den aktiviteten som gjorde ham til offer.

Ærlig talt. Hvis du mener at man ikke kan kritisere kvinner så vil vi aldri få likestilling.

Anonymkode: de88c...d87

Løsnigen er enkel. ikke spandér om du ikke har råd. Sånn er det for oss alle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Men hvorfor går dere på'n igjen, igjen og igjen, da? Hvorfor insisterer dere på å skjenke damene og betale for det? Fordi dere håper at damene blir veldig fulle, mister dømmekraft og blir med dere hjem?  Jeg har aldri sjekket på byen, aldri mottatt gratis drinker fra menn og aldri blitt med noen hjem fra byen. Men jeg har også sett en del menn på byen som går fra dame til dame og kjøper drinker til dem som takker ja, med håp om å få seg et ligg.

Helt enig. Jeg har faktisk aldri spandert gratis drinker på ei dame jeg ikke kjenner før heller. Det kan de få betale for selv. Tror ikke dette er normalt. Tror det er noe desperate menn gjør i ett forsøk på å "fiske" etter sex,men jeg har faktisk opplevd det andre veien. Godt voksen dame som spanderte øl på meg. Drev å tok meg på låret når hun lo etc. Det lyste ganske greit av hun hva hun ville. Ble ikke noe på hun,men sier aldri neitakk til gratis drikke .Hun ble litt hissig da jeg takket for meg og gikk hjem alene,men det får hun stå for. Det er ikke mitt problem.
😛

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Genuint interessert og klar til å hoppe til køys samme kveld er to forskjellige ting. 

Har du husket å lese første post? «Hva skal vi gjøre nå?» tror jeg han sa. Du svarer som om han hadde sagt «nå skal jeg ha knullings for pengene jeg har investert i deg!».

Hvis han hadde sagt det siste så hadde jeg langt på vei vært enig med deg. I følge seg selv så har han ikke det, så hva er det egentllg du diskuterer?

Anonymkode: de88c...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du husket å lese første post? «Hva skal vi gjøre nå?» tror jeg han sa. Du svarer som om han hadde sagt «nå skal jeg ha knullings for pengene jeg har investert i deg!».

Hvis han hadde sagt det siste så hadde jeg langt på vei vært enig med deg. I følge seg selv så har han ikke det, så hva er det egentllg du diskuterer?

Anonymkode: de88c...d87

Hva skal vi gjøre nå, altså ønsket han fortsettelse på daten. Hva kan man gjøre ute på byen midt på natten? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (1 time siden):

Det er ingen som sier "du får ikke lov" å si din mening. Folk deler sin mening her. 

Posteren jeg quotet avviste kritikk av denne kvinnen med at menn fikk slutte å spandere. Hva tror du hadde skjedd hvis jeg gikk inn i en tråd hvor KG-kvinner kritiserte en mann, med et forslag om at kvinner bare slutter med handlinger som gjør det mulig for denne mannen å gjøre noe kritikkverdig?

Sitat

Jeg bare fatter ikke hvorfor folk spanderer, når man etterpå angrer? Da har man ikke råd til å spandere da. Man gir for å være snill. Ikke for å få noe tilbake.

Hva tenker du om dette:

»

 ble litt interessert i forrige helg. Jeg skrudde på sjarmen og bød henne på en drink. En drink ble til to, to ble til tre osv.

Da det nærmet seg stengetid spurte jeg hva vi skulle gjøre. Holdningen hennes snudde helt og hun ble plutselig veldig overlegen. Da jeg spurte om nummer lo hun bare og sa "du kan jo drømme". Så sa hun hade og gikk.»

Fyren har sittet sammen med henne en kveld. De har drukket og han har prøvd å vise seg fra sin mest sjarmerende side. På spørsmål om han kan få tlf nr «du kan jo drømme».

Det mest nærliggende er at dama får litt kick av at noen prøver seg på henne. At han bruker penger på henne. Men at hun aldri var spesielt interessert. Mange menn og kvinner har i løpet av tråden fortalt at se kjenner kvinner som er akkurat slik.

Jeg driter i 500,- eller 1000,-. Men jeg hadde blitt irritert over å ha blitt brukt på den måten. At de fleste kvinner her inne later til å ikke se noe galt med det gjør meg mer irritert.

Anonymkode: de88c...d87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (6 minutter siden):

Hva skal vi gjøre nå, altså ønsket han fortsettelse på daten. Hva kan man gjøre ute på byen midt på natten? 

Du som en 40-årig oppegående kvinne kan sikkert tenke deg flere muligheter. Ett av dem er å utveksle telefonnr som du ville ha visst om du tok deg bryet med å lese første post.

Altså, TS kan ha misrepresentert hele greia. Han kan ha stukket tunga inn i øret til dama, hatt råtten fis hele kvelden eller spurt om hun hadde en venninne til en trekant. Men hvis vi velger å stole på TS så tenker jeg at denne damen framstår temmelig kynisk ja.

Anonymkode: de88c...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at kommunikasjon og (mentalt / sosialt) samkvem skal være så forkrøplet at folk ikke kan vise hva de vil på en imøtekommende måte for omgivelsene og omgås uten behov for å hevde seg selv eller ha skjult agenda. Om noen skulle være i tvil tenker jeg på og skriver om begge kjønn nå.

Ta proppene ut av øra, løft nesa fra telefonen og anta at omgivelsene er omtrent som deg selv (oh skrekk og gru tenker jeg da, men det er en annen sak .. ;D)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Posteren jeg quotet avviste kritikk av denne kvinnen med at menn fikk slutte å spandere. Hva tror du hadde skjedd hvis jeg gikk inn i en tråd hvor KG-kvinner kritiserte en mann, med et forslag om at kvinner bare slutter med handlinger som gjør det mulig for denne mannen å gjøre noe kritikkverdig?

Hva tenker du om dette:

»

 ble litt interessert i forrige helg. Jeg skrudde på sjarmen og bød henne på en drink. En drink ble til to, to ble til tre osv.

Da det nærmet seg stengetid spurte jeg hva vi skulle gjøre. Holdningen hennes snudde helt og hun ble plutselig veldig overlegen. Da jeg spurte om nummer lo hun bare og sa "du kan jo drømme". Så sa hun hade og gikk.»

Fyren har sittet sammen med henne en kveld. De har drukket og han har prøvd å vise seg fra sin mest sjarmerende side. På spørsmål om han kan få tlf nr «du kan jo drømme».

Det mest nærliggende er at dama får litt kick av at noen prøver seg på henne. At han bruker penger på henne. Men at hun aldri var spesielt interessert. Mange menn og kvinner har i løpet av tråden fortalt at se kjenner kvinner som er akkurat slik.

Jeg driter i 500,- eller 1000,-. Men jeg hadde blitt irritert over å ha blitt brukt på den måten. At de fleste kvinner her inne later til å ikke se noe galt med det gjør meg mer irritert.

Anonymkode: de88c...d87

Ja, man blir irritert over å bli brukt. Men å blåse vekk 1000 kr på en fremmed da er man dum. Men man er dum om man tror at man kjøper noe som helst. Forstår du? 

Se på min situasjon med eksen min da. Jeg spanderte middag, ga gaver. Det er mitt kjærlighetsspråk. Men han hadde ikke følelser. Kjøpte jeg han? Nei. Ble jeg brukt. Ja. Var jeg dum? Ja. Men det var jeg som ville spandere. Jeg angrer ikke på akkurat det fordi jeg er glad i fyren. Men hva skulle han gjort? Han måtte jo slå opp selv om han fikk gaver. Jeg ga ikke alt jeg gjorde for å knytte han til meg. Det hadde vært manipulerende (og man eier uansett ikke tiden til noen. De blir jo ikke ansatte av deg selv om du spanderer. Oki. ) 

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du som en 40-årig oppegående kvinne kan sikkert tenke deg flere muligheter. Ett av dem er å utveksle telefonnr som du ville ha visst om du tok deg bryet med å lese første post.

Altså, TS kan ha misrepresentert hele greia. Han kan ha stukket tunga inn i øret til dama, hatt råtten fis hele kvelden eller spurt om hun hadde en venninne til en trekant. Men hvis vi velger å stole på TS så tenker jeg at denne damen framstår temmelig kynisk ja.

Anonymkode: de88c...d87

Ja det var hun men fyren var også dum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (32 minutter siden):

Helt enig. Jeg har faktisk aldri spandert gratis drinker på ei dame jeg ikke kjenner før heller. Det kan de få betale for selv. Tror ikke dette er normalt. Tror det er noe desperate menn gjør i ett forsøk på å "fiske" etter sex,men jeg har faktisk opplevd det andre veien. Godt voksen dame som spanderte øl på meg. Drev å tok meg på låret når hun lo etc. Det lyste ganske greit av hun hva hun ville. Ble ikke noe på hun,men sier aldri neitakk til gratis drikke .Hun ble litt hissig da jeg takket for meg og gikk hjem alene,men det får hun stå for. Det er ikke mitt problem.
😛

Ja da var du slu. 🤣 Men husk alkohol er gift. Så det var jo det du drakk. Var det øl så blir det til fett på vommen.ikke alt som er gratis som er så bra 🤣

Åhh jeg burde ha mitt eget fora her på Kg.. Lillevills visdomsord. Jeg er så smart. 🤯😵

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (Akkurat nå):

Ja da var du slu. 🤣 Men husk alkohol er gift. Så det var jo det du drakk. Var det øl så blir det til fett på vommen.ikke alt som er gratis som er så bra 🤣

Åhh jeg burde ha mitt eget fora her på Kg.. Lillevills visdomsord. Jeg er så smart. 🤯😵

Ting som er gratis smaker jo mye bedre!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lillevill skrev (2 minutter siden):

Ja, man blir irritert over å bli brukt. Men å blåse vekk 1000 kr på en fremmed da er man dum. Men man er dum om man tror at man kjøper noe som helst. Forstår du? 

At noen er dum endrer ikke det etiske ved å utnytte dem.

Sitat

Se på min situasjon med eksen min da. Jeg spanderte middag, ga gaver. Det er mitt kjærlighetsspråk. Men han hadde ikke følelser. Kjøpte jeg han? Nei. Ble jeg brukt. Ja. Var jeg dum? Ja. Men det var jeg som ville spandere. Jeg angrer ikke på akkurat det fordi jeg er glad i fyren. Men hva skulle han gjort? Han måtte jo slå opp selv om han fikk gaver. Jeg ga ikke alt jeg gjorde for å knytte han til meg. Det hadde vært manipulerende (og man eier uansett ikke tiden til noen. De blir jo ikke ansatte av deg selv om du spanderer. Oki. ) 

Jeg vil tro at alle som har vært i et ensidig kjærlighetsforhold har følt seg utnyttet. Om det et penger, tid, følelser eller noe annet så gjør det veldig vondt å putte hjerte og sjel inn i en tosomhet, og så oppdage at den andre parten er bare lunken.

Anonymkode: de88c...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Det at dama ikke hopper til køys med deg samme kvelden, betyr ikke at du blir lurt. Kanskje endre innstillingen din og innse at du ikke har krav på sex på første møte og kvinners kropper?

Herregud. Slutt å tillegg meg meninger jeg ikke har og les hva jeg skriver, gidder ikke slike smålige hersketeknikker. Jeg snakker ikke om meg, jeg spanderer ikke på damer, og har aldri krevd noe som helst, men jeg vet godt hva jeg observerer rundt meg samt at kvinner ikke bare innrømmer å bevisst vise falsk interesse for å få drikke, men skryter av det, og dette vet også alle kvinner som er ærlig med seg selv 

Jeg vet godt at mange kvinner ikke ser på dette som noe galt, men for meg blir det bare ekkelt, jeg hadde ihvertfall selv følt meg veldig patetisk om jeg holdt på sånn 

Anonymkode: feba4...10a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

At noen er dum endrer ikke det etiske ved å utnytte dem.

Jeg vil tro at alle som har vært i et ensidig kjærlighetsforhold har følt seg utnyttet. Om det et penger, tid, følelser eller noe annet så gjør det veldig vondt å putte hjerte og sjel inn i en tosomhet, og så oppdage at den andre parten er bare lunken.

Anonymkode: de88c...d87

Har jeg sagt at hun ikke var slu? 

Endret av lillevill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2024 at 9:37 PM, AnonymBruker said:

Hva er greia med at noen menn tror at de kan kjøpe kvinner

Anonymkode: 371cf...9ce

At det foruroligende ofte funker?

Merk at jeg ikke kommer inn på hvem sin skyld det kan være eller årsak til at det er slik. Komplisert og stor problemstilling mener jeg, men det er altså ikke den jeg skriver om nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...