Gå til innhold

Også jeg som spanderte hele kvelden....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dummeste her er jo dama som bruker en hel kveld på en person hun ikke er interessert bare for å få gratis drinker. Da er du desperat etter alkohol. 

 

Anonymkode: 7de1f...511

Dette slår meg også. Alkohol er i det store bildet billig. De fleste av oss har råd til å bli full.

Levera er begrenset. Hvis jeg drikker med noen en kveld så er det pga denne personen. Å sitte en kveld sammen med en person jeg ikke har noen interesse av, bli brisen og slippe å betale? Temmelig uinteressant.

Det mest nærliggende for meg er at hun lever for selvtillits-boosten hun får fra at en mann bruker en kveld og 1000,- på henne, men at hun ikke ønsker noe slags relasjon (overhodet, eller akkurat til denne personen).

Anonymkode: de88c...d87

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KallePils skrev (1 time siden):

Hva akkurat hun gjorde driter jeg egentlig i.

Det sentrale her er at vi en gang hadde en sosial kode, i hvert fall i visse samfunnslag, der en mann kunne stille ressursene sine til disposisjon fordi han også kunne forvente å ikke bli utnyttet.

Han kunne være en gentleman fordi han også kunne forvente at hun var en lady.

Men vi lever ikke i en slik verden lenger, noe denne tråden jo unektelig demonstrerer til fulle.

Og hva skjedde? Feminisme.

Nå er det åpent akseptert å snylte hvis man kan.

Om akkurat du ikke synes det er greit, så sier det gjerne bra ting om akkurat deg. Men det forandrer ikke hva slags samfunn vi bare må se i øynene at vi lever i.

… gjør det vel?

Jada, den fæle feminismen igjen. LOL. Fæle greier at man skal ha like muligheter i samfunnet...:haar:

Anonymkode: 3971a...7d8

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (1 time siden):

🤣🤣🤣

Nei, nei, nei…

Hvis det er noe hun definitivt ikke fremstår som, så er det "naiv" eller "kvinnefiendtlig".

Tvert imot, om noe demonstrerer hun at hun i hvert fall har sett og fått med seg ting fra den virkelige verden.

Og likevel så har hun ikke fått med seg mannfolks oppførsel på byen...

Anonymkode: 3971a...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det mest nærliggende for meg er at hun lever for selvtillits-boosten hun får fra at en mann bruker en kveld og 1000,- på henne, men at hun ikke ønsker noe slags relasjon (overhodet, eller akkurat til denne personen).

Anonymkode: de88c...d87

Er nok helt sikkert dette. Jeg hadde en sånn venninne, som kledde seg utfordrende og eglet seg innpå menn for å bli spandert på. Det store kicket fikk hun seint på kvelden da hun kunne dra en "tihihi, trodde du jeg var interessert?"

Anonymkode: 8e367...64b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal aldri kjøpe drikke til damer. Det blir som forsøk på sexkjøp. Gjort er gjort

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er nok helt sikkert dette. Jeg hadde en sånn venninne, som kledde seg utfordrende og eglet seg innpå menn for å bli spandert på. Det store kicket fikk hun seint på kvelden da hun kunne dra en "tihihi, trodde du jeg var interessert?"

Anonymkode: 8e367...64b

For en ufyselig oppførsel. Ikke rart menn blir bitre når enkelte kvinner holder på sånn, de gjør jo det for å være slem.

Anonymkode: 96242...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For en ufyselig oppførsel. Ikke rart menn blir bitre når enkelte kvinner holder på sånn, de gjør jo det for å være slem.

Anonymkode: 96242...a82

Å enda så ser man ikke at dette brukes som en taktikk på så mange andre plattformer enn byen. 

Anonymkode: 463cc...23f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ingen problemer med å være gavmild eller spandere på folk jeg liker. Men jeg synes holdningen her er helt feil. Du er ikke snill og gavmild hvis du har en motivasjon bak spanderingen (ligg, telefonnummer, etc.). Da er det en transaksjon, ingen godhet.

Jeg synes du skal tenke at hvis du har råd til det og lyst til det, kan du gjerne være spandabel. Men ikke hvis du ønsker å kjøpe henne, på en måte. Eller skjenke henne så full at hun mister sperrene sine.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (43 minutter siden):

Det naive er å anta at de menn som ut utnytter kvinner automatisk er de som eksempelvis spanderer. Du kan like lett bli utnyttet (eller voldtatt J.f diskusjon med annen bruker i tråden) - av noen som ikke har kjøpt en eneste drink til deg. 
Jeg synes det er upassende å overhodet spekulere i at TS planlegger å utføre en kriminell handling, og mener det skader kvinners side av saken. TS har gitt NULL tegn til at han ønsket å utnytte denne kvinnen, og å spandere drinker er heller ikke det samme som «å sjenke» en kvinne, det er slike utsagn som infantiliserer kvinner: som om de ikke er i stand til å selv vurdere eget alkoholinntak, så lenge det finnes en mann som kjøper drinker til henne vil kvinnen la seg «sjenke» og kunne være offer for voldtekt. Det er stråmann og har ingenting med trådens tema å gjøre.

Når det gjelder min beskrivelse av kvinner; mener du virkelig at å bevisst søke etter menn på byen for å betale for seg (noe jeg beskriver)  er noe alle kvinner gjør? - nei, det er kun et fåtall kvinner som gjør dette, og mitt argument er at de gjør det fordi de ikke er de mest ressurssterke. Om det er «kvinnefiendlig» å si må du gjerne forklare hvorfor.

Det øverste avsnittet her blander jeg meg ikke inn i, det er det nederste avsnittet som er relevant for min del og som jeg reagerte på. Det er rett og slett koblingen med at de som leter etter noen for å bli spandert på ikke er de mest ressurssterke jeg reagerer på. 

Hvis en mann spanderer så mye som 3 drinker på en dame, ja da tenker jeg at det er naivt at tro at han ikke har noen baktanker med det. 

(Nå drikker ikke jeg alkohol i utgangspunktet da, jeg er avholds, så hvis en mann hadde prøvd å servere meg alkohol så hadde han ikke kommet særlig langt, så jeg snakker ikke av egen erfaring, jeg syns bare det var en stygg beskrivelse fra deg om andre kvinner du har observert). 

 

Anonymkode: 3971a...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Møtte ei dame på et utested som jeg ble litt interessert i forrige helg. Jeg skrudde på sjarmen og bød henne på en drink. En drink ble til to, to ble til tre osv.

Da det nærmet seg stengetid spurte jeg hva vi skulle gjøre. Holdningen hennes snudde helt og hun ble plutselig veldig overlegen. Da jeg spurte om nummer lo hun bare og sa "du kan jo drømme". Så sa hun hade og gikk.

Altså, jeg vet at jeg ikke kan kjøpe en dame, men hvorfor kan dere ikke bare si at dere ikke er interessert med en gang uten å snylte på mine penger! Skaper ikke akkurat tillit når dere får drinker en hel kveld og ler av oss når vi spør om nummer. Vi må jo ha likestilling, ikke kvinnestilling.

Anonymkode: 6aa28...26c

Dette var en brutal oppførsel fra hennes side. Sjelden jeg står på mannen sin side i slike "kjøpe drinker og mat,og forventer sex" tråder,men her holder jeg med deg. Jeg vet så alt for mange menn har en holdning at alt kan kjøpes,og jo mer jeg må høre på sånne historier,jo mer flau blir jeg over og være mann selv.

Men synes du hadde fortjent bedre her. Den der "Du kan jo drømme" er brutal rett og slett. Direkte slemt. Minimum her var i hvertfall at det ble utvekslet telefon nummer. Om ikke annet bare for høflighetens skyld. Så kunne man trukket seg etter dette. 

Samfunnet blir bare mer og mer brutalt og direkte ekkelt :(

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper hun moret. Ene drinken etter den andre mens hun venter på at han skal komme til poenget - (nå har jeg kjøpt drinker til deg, så nå får jeg ett ligg av deg)

Anonymkode: 607a8...d0b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Var på byen med en venninne en gang, jeg gikk på do da vi kom og mens hadde hun funnet plass sammen med fire menn på vår alder. De hadde kjøpt drikke til oss begge. Jeg var allerede for full så jeg sa jeg bare ville ha vann, og fant meg det. I løpet av kvelden fortsatte de å kjøpe meg drinker, enda jeg ikke drakk dem, og enda jeg sa jeg bare ville ha vann. På et tidspunkt begynte han som satt ved siden av meg å beføle meg. Han tok meg høyt opp på låret, og kløp meg i puppen. Jeg sa "Slutt, nei, det der er ikke greit, du kan ikke bare ta på en annens kropp på den måten", og han ble sur, "hvorfor sitter du her da?". 

Hva er greia med at noen menn tror at de kan kjøpe kvinner, og at hvis du har kastet bort dine EGNE penger helt FRIVILLIG uten at det er noe flørt eller noe, så skylder kvinnen deg sex eller å stilltiende la deg tafse? Slike mennesker gjør meg sint og kvalm. 

Anonymkode: 371cf...9ce

De kjøpte drinker du ikke ville ikke hs og de tafset på deg. Det er en helt annen historie enn det TS fortalte.

Problemet er ikke at hun avviste TS, men at hun spilte interessert for å få gratis drinker.

Jeg forventer at folk ser forskjellen.

Endret av Isambard
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (2 minutter siden):

Men synes du hadde fortjent bedre her. Den der "Du kan jo drømme" er brutal rett og slett. Direkte slemt. Minimum her var i hvertfall at det ble utvekslet telefon nummer. Om ikke annet bare for høflighetens skyld. Så kunne man trukket seg etter dette.

For meg virker det som hun fikk litt panikk eller ble forbanna for at trådstarter skulle "close dealen" på slutten av kvelden.

Personlig synes jeg samtalen har en verdi, altså tiden man enten spiser eller er i baren eller på utestedet. Man har ikke krav på en eller annen motytelse. Hun har også brukt tiden sin.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugreit. Hun er selvsagt pliktig til å ligge med deg etter tredje drinken.🙄

 

Men seriøst. Å spandere en hel kveld…. Det kan da sjelden funke veldig bra om du vil ha deg noe… ??

Anonymkode: c1635...695

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

isw skrev (Akkurat nå):

For meg virker det som hun fikk litt panikk eller ble forbanna for at trådstarter skulle "close dealen" på slutten av kvelden.

Personlig synes jeg samtalen har en verdi, altså tiden man enten spiser eller er i baren eller på utestedet. Man har ikke krav på en eller annen motytelse. Hun har også brukt tiden sin.

Jeg synes ikke samtalen har verdi hvis den blir avsluttet på en så brutal måte. Da føler man at man er holdt for narr hele tiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke samtalen har verdi hvis den blir avsluttet på en så brutal måte. Da føler man at man er holdt for narr hele tiden.

Ja, hvis det er slik du beskriver, at hun nærmest avslutter med "haha, fucker.. nå lurte jeg deg" så er det feil. Men jeg mistenker at det ligger noe mer til denne historien, ref. mitt innlegg over.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

isw skrev (3 minutter siden):

Ja, hvis det er slik du beskriver, at hun nærmest avslutter med "haha, fucker.. nå lurte jeg deg" så er det feil. Men jeg mistenker at det ligger noe mer til denne historien, ref. mitt innlegg over.

Det har slått meg at det kan være ting som gjorde at hun ble gradvis irritert, uinteressert og til slutt måtte veldig tydelig.

Jeg vil bare forholde meg til det TS skriver. Ikke legge til ting for å få frem et annen poeng.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (3 minutter siden):

Det har slått meg at det kan være ting som gjorde at hun ble gradvis irritert, uinteressert og til slutt måtte veldig tydelig.

Jeg vil bare forholde meg til det TS skriver. Ikke legge til ting for å få frem et annen poeng.

 

Skjønner.

Det er OK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det øverste avsnittet her blander jeg meg ikke inn i, det er det nederste avsnittet som er relevant for min del og som jeg reagerte på. Det er rett og slett koblingen med at de som leter etter noen for å bli spandert på ikke er de mest ressurssterke jeg reagerer på. 

Hvis en mann spanderer så mye som 3 drinker på en dame, ja da tenker jeg at det er naivt at tro at han ikke har noen baktanker med det. 

(Nå drikker ikke jeg alkohol i utgangspunktet da, jeg er avholds, så hvis en mann hadde prøvd å servere meg alkohol så hadde han ikke kommet særlig langt, så jeg snakker ikke av egen erfaring, jeg syns bare det var en stygg beskrivelse fra deg om andre kvinner du har observert). 

 

Anonymkode: 3971a...7d8

Det er en «stygg beskrivelse» av kvinner å hevde at enkelte av de som utnytter menn av økonomiske årsaker selv er (økonomisk) ressurssvak…

- men det er ikke en stygg beskrivelse av menn å hevde at hvis de spanderer så mye som 3 drink på en dame er det «naivt å tro at han ikke har noen baktanker med det»?

Hvilke «baktanker» mener du mannen har? Spesifiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (4 minutter siden):

Det har slått meg at det kan være ting som gjorde at hun ble gradvis irritert, uinteressert og til slutt måtte veldig tydelig.

Jeg vil bare forholde meg til det TS skriver. Ikke legge til ting for å få frem et annen poeng.

 

Dette har jeg også tenkt på at kan være et alternativ. Men TS beskriver det som en «helomvending» som tilsynelatende kommer ute av det blå, derfor tenker jeg at det også blir spekulering. Og bare så det er sagt: Dama har all rett til å avvise TS, det er måten hun gjør det på som fremstår ugrei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...