Gå til innhold

Også jeg som spanderte hele kvelden....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, isw said:

Nei, men jeg er veldig glad i Snorkfrøken 🥰

Hvem er Snorkfrøken? 

Anonymkode: 624cd...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

Jeg vil vel heller påstå det motsatte: jeg unnskylder nærmest kvinner som holder på slik og forsøker å belyse at det kommer av at de kanskje ikke har samme forutsetning som andre kvinner med flere ressurser, til å selv spandere eller kjøpe for seg selv.
 

De er økonomiske tapere, og dette blir en måte å «jevne ut» gapet på: de kan også gå på byen, drikke seg fulle og delta i utelivet. 

Jeg sier ikke at det kvinnenes egen feil at de er ressurssvake, hvis det er hva du tror. Jeg sier jo egentlig heller det motsatte.. 

1.Jeg tok utgangspunkt i at du anså dem som ressurssvake på andre områder enn økonomisk.

2. Misforstod din setning her om menn.

3.

Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

«Baktanken» er ikke automatisk «sex» men at menn forsøker å flørte eller kurtisere er ikke en «baktanke» det er en tydelig handling. Jeg synes det er tragisk at du forsøker å nærmest kriminalisere menn som kurtiserer kvinner. 

Joda, baktanken er et håp om sex. Jeg har på ingen måte nærmest kriminalisert menn. Da blander du meg med noen andre brukere her. Det er ikke kriminelt å anta, forvente, håpe på sex. Men man må tåle å få nei selv om man har spandert på noen.

Personlig så syns jeg det er en litt tåpelig handling, både å spandere på, og å godta å bli spandert på. Det må da gå an å snakke med noen man er interessert i uten at det skal være en økonomisk transaksjon involvert...

Anonymkode: 3971a...7d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike damer kan du uansett være glad for at du slapp unna 

Anonymkode: feba4...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Møtte ei dame på et utested som jeg ble litt interessert i forrige helg. Jeg skrudde på sjarmen og bød henne på en drink. En drink ble til to, to ble til tre osv.

Da det nærmet seg stengetid spurte jeg hva vi skulle gjøre. Holdningen hennes snudde helt og hun ble plutselig veldig overlegen. Da jeg spurte om nummer lo hun bare og sa "du kan jo drømme". Så sa hun hade og gikk.

Altså, jeg vet at jeg ikke kan kjøpe en dame, men hvorfor kan dere ikke bare si at dere ikke er interessert med en gang uten å snylte på mine penger! Skaper ikke akkurat tillit når dere får drinker en hel kveld og ler av oss når vi spør om nummer. Vi må jo ha likestilling, ikke kvinnestilling.

Anonymkode: 6aa28...26c

Bad hun deg om å spandere disse drinkene da? Om ikke så var jo dette ditt eget valg å spandere masse drinker på henne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dame som tar imot drinker vet veldig godt at dette er noe mannen gjør fordi han er interessert. Da blir det for meg veldig kynisk å late som man er interessert tilbake bare for å få en gratis tur på byen, for de vet veldig godt hva de gjør. Selv spanderer jeg nesten aldri, nettopp for å slippe unna den type kvinnfolk 

Anonymkode: feba4...10a

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Møtte ei dame på et utested som jeg ble litt interessert i forrige helg. Jeg skrudde på sjarmen og bød henne på en drink. En drink ble til to, to ble til tre osv.

Da det nærmet seg stengetid spurte jeg hva vi skulle gjøre. Holdningen hennes snudde helt og hun ble plutselig veldig overlegen. Da jeg spurte om nummer lo hun bare og sa "du kan jo drømme". Så sa hun hade og gikk.

Altså, jeg vet at jeg ikke kan kjøpe en dame, men hvorfor kan dere ikke bare si at dere ikke er interessert med en gang uten å snylte på mine penger! Skaper ikke akkurat tillit når dere får drinker en hel kveld og ler av oss når vi spør om nummer. Vi må jo ha likestilling, ikke kvinnestilling.

Anonymkode: 6aa28...26c

Hun VAR jo interessert i det du bød henne, ts, som var samtale og gratis drikke.

Om du hadde valgt å si «kan jeg kjøpe et samleie med 4-5 drinker?» så ville nok svaret vært et annet. Hvorfor sa du ikke med en gang hva du egentlig ville kjøpe? ;) 

Anonymkode: 71eb6...6e4

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dummeste her er jo dama som bruker en hel kveld på en person hun ikke er interessert bare for å få gratis drinker. Da er du desperat etter alkohol. 

 

Anonymkode: 7de1f...511

Det kan være hun var interessert men utover i samtalen ikke ble det...

Anonymkode: f4a1c...e1f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

 

Siterte feil person...

Endret av Sofiei
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun VAR jo interessert i det du bød henne, ts, som var samtale og gratis drikke.

Om du hadde valgt å si «kan jeg kjøpe et samleie med 4-5 drinker?» så ville nok svaret vært et annet. Hvorfor sa du ikke med en gang hva du egentlig ville kjøpe? ;) 

Anonymkode: 71eb6...6e4

Ganske rart det med alkohol også. Kan jeg prøve meg på deg etter å ha spanderer dømmekraften din dårligere? Hun var heldigvis godt istand til å fortelle om hun var innterisert eller ikke. 

Anonymkode: 23447...e41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En dame som tar imot drinker vet veldig godt at dette er noe mannen gjør fordi han er interessert. Da blir det for meg veldig kynisk å late som man er interessert tilbake bare for å få en gratis tur på byen, for de vet veldig godt hva de gjør. Selv spanderer jeg nesten aldri, nettopp for å slippe unna den type kvinnfolk 

Anonymkode: feba4...10a

Er kanskje noe ts ikke forteller. Kanskje han sa noe som fikk henne til å skygge banen. Derav den noe brutale avvisningen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (8 minutter siden):

Er kanskje noe ts ikke forteller. Kanskje han sa noe som fikk henne til å skygge banen. Derav den noe brutale avvisningen?

Det er slik jeg tolker det og. Også tenkt tanken på at TS ikke er helt oppegående sosialt sett. Slik at han ikke har plukket opp signaler om at hun ikke er interesert,men at hun ikke sier neitakk til gratis drikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prostituerte du lommeboken din, TS? 🫢

Anonymkode: 35548...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ingen kan kjøpes.

2. Alle kan slå av en prat med en fremmed uten at det forplikter.

3. Du kan snakke med noen, flørte med noen, hinte om sex med noen en hel kveld, og så ombestemme deg. Kjipt, men ærlig sak.

4. Hvis en kvinne snakker med meg en hel kveld utelukkende for å booste sitt ego eller få gratis drinker så tenker jeg at det er ganske bedritent. Vanlig høflighet er da etter 1-10 minuttet å si «sorry, men er i et forhold/lesbisk/synes du er uattraktiv, men jeg sitter gjerne her og snakker med deg».

 

Jeg har vel aldri noensinne spandert en drink på en fremmed dame, men jeg er gjerne raus med venner og kjæreste.

Anonymkode: de88c...d87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange her tar for gitt at TS ønsket å «kjøpe» sex, men det jeg leser inn i situasjonen er at han ønsket å vise interesse og at han hadde et rimelig håp om at utfallet av kvelden kunne være et telefonnr eller en kaffedate.

Når svaret til kvinnen antyder at det aldri var aktuelt så er det bedritent av henne å tenke slik, bedritent å avvise ham på slikt vis, og ganske pussig å ønske å kaste bort en kveld på en uinteressant fyr for noen drinker.

Anonymkode: de88c...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (17 timer siden):

Det er slik jeg tolker det og. Også tenkt tanken på at TS ikke er helt oppegående sosialt sett. Slik at han ikke har plukket opp signaler om at hun ikke er interesert,men at hun ikke sier neitakk til gratis drikke.

Samme inntrykk her. "Hva gjør vi videre nå?" er jo en invitasjon til å ta kontakten videre etter at utestedet er stengt, butikker er stengt, alle andre steder for sosialisering er stengt. Ergo er det invitasjon hjem, med 99 prosent sannsynlighet for at mannen skal prøve på sex. Hadde han spurt om nummeret hennes og sagt "håper vi ses igjen", ville det ha fjernet sexpresset. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange her tar for gitt at TS ønsket å «kjøpe» sex, men det jeg leser inn i situasjonen er at han ønsket å vise interesse og at han hadde et rimelig håp om at utfallet av kvelden kunne være et telefonnr eller en kaffedate.

Når svaret til kvinnen antyder at det aldri var aktuelt så er det bedritent av henne å tenke slik, bedritent å avvise ham på slikt vis, og ganske pussig å ønske å kaste bort en kveld på en uinteressant fyr for noen drinker.

Anonymkode: de88c...d87

Da kunne han ha pent takket for kvelden og spurt om telefonnummer, ikke spurt om hva de skulle gjøre videre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rosalilje84 skrev (10 minutter siden):

Samme inntrykk her. "Hva gjør vi videre nå?" er jo en invitasjon til å ta kontakten videre etter at utestedet er stengt, butikker er stengt, alle andre steder for sosialisering er stengt. Ergo er det invitasjon hjem, med 99 prosent sannsynlighet for at mannen skal prøve på sex. Hadde han spurt om nummeret hennes og sagt "håper vi ses igjen", ville det ha fjernet sexpresset. 

Evt. bare klønete formulert kanskje. Uansett, ingen vits i å svare frekt og bare gå syntes jeg, da takker man heller for kvelden før man går hvert til sitt.

Anonymkode: d29ef...296

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Evt. bare klønete formulert kanskje. Uansett, ingen vits i å svare frekt og bare gå syntes jeg, da takker man heller for kvelden før man går hvert til sitt.

Anonymkode: d29ef...296

Jeg er helt enig i at det er null vits i å svare frekt. Men å bare gå er helt greit, etter at man har sagt takk og god natt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pondus72 skrev (På 14.4.2024 den 2.15):

Syns det er merkelig med alle damene her som mener ts er en idiot som spanderer og at han forsøker å kjøpe damen. Likevel er det en selvfølge for de fleste damene her inne på at mannen skal betale på 1. date. 

Jeg betaler selvsagt for meg selv! Jeg vil absolutt ikke at han betaler!!

Anonymkode: 4203d...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (18 timer siden):

Er kanskje noe ts ikke forteller. Kanskje han sa noe som fikk henne til å skygge banen. Derav den noe brutale avvisningen?

Det kan selvfølgelig være tilfelle, men vi vet alle at det er veldig mange slike kvinner jeg beskrev, dette er kvinner veldig klar over selv og, mange skryter til og med av det, og disse er veldig bevisst på sine handlinger. Mange synes åpenbart det er helt grei oppførsel og at det er mannen sin feil som spanderer, men for meg tyder alike handlinger på et moralsk kompass som er helt ute å kjøre

Anonymkode: feba4...10a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...