Gå til innhold

Også jeg som spanderte hele kvelden....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Glad jeg ikke er mann her 😅 Jeg kjøper ølen og drinken min selv, og det fordi jeg ikke orker dette potensielt symbolske styret som følger med en sånn utveksling. Skal noen absolutt prakke på, sier jeg tusen takk, hever glasset i en skål og så går jeg bort til vennene mine.

Du har rett til å forvente en høflig avvisning. I stedet opptrådte hun som en arrogant fitte. Vær glad du er kvitt henne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en av grunnene til at jeg ikke tar imot drinker av menn. 🤷🏻‍♀️ De forventer som regel sex pga det, og jeg er ikke interessert i tilfeldig sex med en tilfeldig og ukjent fyr. 🤷🏻‍♀️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 21.28):

Nei. Nei! Det står ikke det! Det står at damer ikke må ta imot drinker når de ikke er interessert.

Anonymkode: 6aa28...26c

Hun var jo interessert i drinkene du ga henne helt frivillig. 🤷🏻‍♀️ Og selv om en kvinne får en eller flere drinker på byn, så er de ikke forpliktet til å gi deg telefonnummeret ditt. 🤦🏻‍♀️ Og hvis du spurte om et nummer, så hørtes det jo ut som du spurte om sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, å spandere betyr ikke automatisk et ligg. At mannfolk tror kvinner er så lettlurte er jo helt utrolig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste: "Da jeg spurte om NUMMER TO" og forsto godt hvorfor hun bare gikk :D

Anonymkode: 5ca95...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å forvente noe er å kjøpe en dame. Det å spandere drikke på noen gjør ikke at du kan kreve noe tilbake. Ikke spander hvis du ikke bare har lyst til å være snill. Man kan ikke kjøpe seg venner, eller man skal hvertfall ikke gjøre det. Ikke alle er på byen for å finne seg kjæreste eller noe sånt. Man kan ikke bare anta det.

Anonymkode: 1d929...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et tullete innlegg! Ekte menn som er interessert i en dame klarer fint og spandere noen drinker eller en middag uten å kreve sex. De vet at det er en del av  å varte opp en kvinne. Det handler egentlig ikke om penger, men at man viser man er en raus person som vil ta vare på en potensiell fremtidig partner. 

Anonymkode: 33373...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart om hun snur brått. Sikker på at hun ikke trodde at du forventet sex etter å ha spandert? Den der: "Hva skal vi finne på nå?" ved utestedets stengetid kan misforstås. Mulig det var akkurat da interessen slukket.  På den annen side kunne hun sagt det, i stedet for å slå en spøk...

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama kunne nok at avslått videre kontakt på en finere måte men det er likevel ikke sånn at hun skylder deg annet enn høflighet bare fordi du spanderte drikke. 

Jeg er livredd for å ta imot et glass fra fremmede eller bekjente menn på byen fordi jeg vet at så mange menn har slike holdninger som du. Jeg blir tidvis oppfattet som sur fordi jeg ikke vil la bekjente spandere et glass (de tror vell jeg bare prøver å spille beskjeden), i tilegg er det mange som ikke spørr men bare sender drikke rett til bordet. Men når man aldri vet hva som kan bli forventet i retur har jeg innsett at det er best å avslå helt med mindre vi er en vennegjeng og vi alle tar hver vår runde. Jeg syns det er en skikkelig uting med denne spanderingen og slik det har blitt skulle jeg ønske mannfolk bare droppet det helt. Men samtidig synd at man ikke kan være skandale med hverandre uten at det man skal være redd for at det forventes noe i retur. 

Mitt forslag til deg er å ikke spandere om du ikke har råd til å spandere uten å få noe igjen for det. Eventuelt foreslå at dere tar hver deres runde. 

Ellers så får du avklare på forhånd hva du forventer når du spanderer. 

Anonymkode: eaece...169

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ta imot drinker en hel kveld, av ny ukjent mann, men det blir ikke noe på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (På 13.4.2024 den 22.01):

Hallo! 
Man spør ikke en kvinne man møter første gang om et nummer. Kan du  ikke føre en normal samtale? 
Dette har ikke noe med likestilling å gjøre, det har med å gjøre at du ikke har folkeskikk! 

Hvordan skal man kunne møte igjen en person man har hatt det hyggelig sammen med en hel kveld, og ønsker gjøre det igjen, uten å spørre om kontaktopplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cugu skrev (3 minutter siden):

Hvordan skal man kunne møte igjen en person man har hatt det hyggelig sammen med en hel kveld, og ønsker gjøre det igjen, uten å spørre om kontaktopplysninger?

-Dette var hyggelig, jeg vil gjerne treffe deg igjen.

Så enkelt. Hvis hun ønsker det samme, har hun mulighet til å foreslå det kommunikasjonsalternativet hun foretrekker. Jeg oppgir heller en some-konto enn telefonnummer til et tilfeldig bekjentskap. Det åpner også for at man kan svare et litt vagt og uforpliktende Jeg er her ofte, vi sees sikkert. 

Anonymkode: 2c0ee...a73

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er livredd for å ta imot et glass fra fremmede eller bekjente menn på byen fordi jeg vet at så mange menn har slike holdninger som du.

Anonymkode: eaece...169

Hvilke holdninger et det, egentlig? Jeg ser ikke at trådstarter har noen dårlige holdninger. Jeg ser en person som har møtt en kvinne som oppfører seg ufint og som muligens får litt kick av å bli spandert på.

Anonymkode: de88c...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MonJean skrev (16 timer siden):

Det er en av grunnene til at jeg ikke tar imot drinker av menn. 🤷🏻‍♀️ De forventer som regel sex pga det, og jeg er ikke interessert i tilfeldig sex med en tilfeldig og ukjent fyr. 🤷🏻‍♀️ 

 

makkapakka skrev (10 timer siden):

Jeg kan ta imot drinker en hel kveld, av ny ukjent mann, men det blir ikke noe på deg!

 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For et tullete innlegg! Ekte menn som er interessert i en dame klarer fint og spandere noen drinker eller en middag uten å kreve sex. De vet at det er en del av  å varte opp en kvinne. Det handler egentlig ikke om penger, men at man viser man er en raus person som vil ta vare på en potensiell fremtidig partner. 

Anonymkode: 33373...cdd

Altså, har vi lest samme HI?! TS beskriver det som en dame han «var litt interessert i» og at han «skrur på sjarmen» og han spør om telefonnummer. Hvor står det at han «krever/forventer sex» …? 
 

Hvis han ber om telefonnummeret til dama oppfatter jeg det kanskje heller som det motsatte enn en ons. Da er man ofte mindre interessert i å få mobilnummer.. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes det er ubehagelig å bli spandert på ettersom de som spanderer ofte tar det som en invitasjon til å bli sur om de ikke får det de ønsker. 

Det høres ut som du har fått kose deg hele kvelden med denne damen og det er du som valgte å spandere. Hun skylder deg ikke noe, men hun valgte å gi deg sin tid. 

Vet ikke helt hvorfor du drar inn likestilling på dine personlige preferanser om å betale? 

 

Anonymkode: 9532f...4f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damene i denne tråden virker veldig sinte. Får ikke inntrykk av at TS var såå kjip eller forventet at hun skulle ligge med han? 

Jeg syns hun dama virket kjip. Hun burde latt være å ta imot flere drinker. Og nei, jeg mener ikke at man kan "kjøpe noen" med drinker. Hun dama er såklart ikke forpliktet til å gi bort telefonnummer eller lignende. Men hun hadde heller ikke trengt å ta imot, og kunne hvertfall avvist ts på en bedre måte. Virket da som hun satt der frivillig. 

Personlig ville jeg syns det var ubehagelig å bli påspandert opp til flere drinker av andre enn personer som allerede var nære relasjoner. Men jeg hadde isåfall trukket meg vekk lenge før, og hvertfall ikke tatt imot. Man trenger ikke være en bitch heller. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Raven.Writingdesk skrev (18 minutter siden):

 

 

Altså, har vi lest samme HI?! TS beskriver det som en dame han «var litt interessert i» og at han «skrur på sjarmen» og han spør om telefonnummer. Hvor står det at han «krever/forventer sex» …? 
 

Hvis han ber om telefonnummeret til dama oppfatter jeg det kanskje heller som det motsatte enn en ons. Da er man ofte mindre interessert i å få mobilnummer.. 

 

Og hva skulle han med dette nummeret? Ringe henne og prate om kunst, musikk og blomster? 

Anonymkode: 30af5...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (2 minutter siden):

Damene i denne tråden virker veldig sinte. Får ikke inntrykk av at TS var såå kjip eller forventet at hun skulle ligge med han? 

Jeg syns hun dama virket kjip. Hun burde latt være å ta imot flere drinker. Og nei, jeg mener ikke at man kan "kjøpe noen" med drinker. Hun dama er såklart ikke forpliktet til å gi bort telefonnummer eller lignende. Men hun hadde heller ikke trengt å ta imot, og kunne hvertfall avvist ts på en bedre måte. Virket da som hun satt der frivillig. 

Personlig ville jeg syns det var ubehagelig å bli påspandert opp til flere drinker av andre enn personer som allerede var nære relasjoner. Men jeg hadde isåfall trukket meg vekk lenge før, og hvertfall ikke tatt imot. Man trenger ikke være en bitch heller. 

Han var ikke kjip, men dum. Hvorfor betale masse penger for å skjenke en ukjent dame, hvis han ikke prøvde å få henne til sengs? Nei, dama hadde ikke trengt å ta imot. Men hun ba heller ikke om noen drinker.

Anonymkode: 30af5...229

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hva skulle han med dette nummeret? Ringe henne og prate om kunst, musikk og blomster? 

Anonymkode: 30af5...229

Mange er ute på byen fordi de ønsker å finne kjærligheten. Er menn giftig hvis de ønsker å finne kjærlighet?

Anonymkode: de88c...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mange er ute på byen fordi de ønsker å finne kjærligheten. Er menn giftig hvis de ønsker å finne kjærlighet?

Anonymkode: de88c...d87

Nei. De aller fleste er på byen og skjenker dama full fordi de vil ha et ligg. Hvordan blir man kjærester i fylla? Klarer du å etablere ordentlig kontakt med noen som er dritings?

Anonymkode: 30af5...229

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...