Gå til innhold

Også jeg som spanderte hele kvelden....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan selvfølgelig være tilfelle, men vi vet alle at det er veldig mange slike kvinner jeg beskrev, dette er kvinner veldig klar over selv og, mange skryter til og med av det, og disse er veldig bevisst på sine handlinger. Mange synes åpenbart det er helt grei oppførsel og at det er mannen sin feil som spanderer, men for meg tyder alike handlinger på et moralsk kompass som er helt ute å kjøre

Anonymkode: feba4...10a

Men hvorfor går dere på'n igjen, igjen og igjen, da? Hvorfor insisterer dere på å skjenke damene og betale for det? Fordi dere håper at damene blir veldig fulle, mister dømmekraft og blir med dere hjem?  Jeg har aldri sjekket på byen, aldri mottatt gratis drinker fra menn og aldri blitt med noen hjem fra byen. Men jeg har også sett en del menn på byen som går fra dame til dame og kjøper drinker til dem som takker ja, med håp om å få seg et ligg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spanderte på eks kjæresten min forrige date, og så slo han opp noen uker senere. Forventer ikke penger tilbake akkurat. spilt melk er spilt melk. Det var jeg som ville betale.  Jeg har også vært mye mer spandabel enn han så jeg var jo dum. Men Men. Tjener nye penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så mange kvinner som gjerne bruker en hel kveld på byen med å snakke med en mann de overhodet ikke er interessert i, kun for å få gratis drinker? Og er det ikke lov å synes det er hyggelig å prate med noen, uten at man er forpliktet til å gi fra seg kontaktinformasjon eller kroppskontakt når kvelden er over? Hun kunne og burde absolutt avvist på en bedre måte,  men hvis den reaksjonen kom etter det som må ha framstått som en hyggelig kveld (siden TS var så ivrig på å forlenge den), er jeg mer tilbøyelig til å tro at det handler mer om hvordan TS ordla og/eller oppførte seg i forkant av svaret, enn at hun aldri var interessert i utgangspunktet. 

Anonymkode: 2c0ee...a73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor går dere på'n igjen, igjen og igjen, da? Hvorfor insisterer dere på å skjenke damene og betale for det? Fordi dere håper at damene blir veldig fulle, mister dømmekraft og blir med dere hjem?  Jeg har aldri sjekket på byen, aldri mottatt gratis drinker fra menn og aldri blitt med noen hjem fra byen. Men jeg har også sett en del menn på byen som går fra dame til dame og kjøper drinker til dem som takker ja, med håp om å få seg et ligg.

Jeg personlig gjør ikke det lenger, ekstremt sjelden en dame får en drink av meg, må eventuelt være en jeg kjenner, jeg gidder rett å slett ikke ta sjansen på å bli lurt når jeg vet mange damer holder på sånn.Så ja, mange menn burde nok slutte med det, må da ikke spandere for å tiltrekke seg noen 

Anonymkode: feba4...10a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg personlig gjør ikke det lenger, ekstremt sjelden en dame får en drink av meg, må eventuelt være en jeg kjenner, jeg gidder rett å slett ikke ta sjansen på å bli lurt når jeg vet mange damer holder på sånn.Så ja, mange menn burde nok slutte med det, må da ikke spandere for å tiltrekke seg noen 

Anonymkode: feba4...10a

Nei, man spanderer fordi man liker å være hyggelig. Ikke for å manipulere noen eller for å "kjøpe noe" tilbake. Så det er bra at du ikke spanderer, om du generelt sett gjør det for å manipulere en dame til å gi deg noe tilbake.  

Jeg ga da ikke gaver til min eks fordi jeg ville ha noe tilbake. Jeg ga for å glede han. Jeg spanderer også på venninner fordi jeg vil glede dem. Jeg kunne fint også spandert på en fyr jeg datet.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke spander om du ikke har råd til det. Om du sitter å er sur over 70 kr i minus fordi du ikke fikk deg noe, så er du gnien, rett o slett. på tide å ta seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg personlig gjør ikke det lenger, ekstremt sjelden en dame får en drink av meg, må eventuelt være en jeg kjenner, jeg gidder rett å slett ikke ta sjansen på å bli lurt når jeg vet mange damer holder på sånn.Så ja, mange menn burde nok slutte med det, må da ikke spandere for å tiltrekke seg noen 

Anonymkode: feba4...10a

Jeg synes det er bra at du er ærlig og åpen om din personlighet på date og at du ikke later som at du er en generøs person om du ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (10 minutter siden):

Men hvorfor går dere på'n igjen, igjen og igjen, da? Hvorfor insisterer dere på å skjenke damene og betale for det? Fordi dere håper at damene blir veldig fulle, mister dømmekraft og blir med dere hjem?  

Victim blaiming? Tenker du at disse kvinnene ikke skal kritiseres fordi de er kvinner?

Anonymkode: de88c...d87

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (Akkurat nå):

Nei, man spanderer fordi man liker å være hyggelig. Ikke for å manipulere noen eller for å "kjøpe noe" tilbake. Så det er bra at du ikke spanderer, om du generelt sett gjør det for å manipulere en dame til å gi deg noe tilbake.  

Jeg ga da ikke gaver til min eks fordi jeg ville ha noe tilbake. Jeg ga for å glede han. Jeg spanderer også på venninner fordi jeg vil glede dem. Jeg kunne fint også spandert på en fyr jeg datet.

Virker ikke som du leser hva jeg skriver. Jeg manipulerer ingen, gir ikke bort drinker til ukjente damer. Litt forholdsregler tar jeg når jeg vet godt hvordan dette fungerer. Ikke tellingen på hvor mange damer jeg har hørt som skryter av at de går på byen uten penger for å snylte på andre, det er ren manipulering. Og alle kan vel være enig om at dette er et veldig dårlig karaktertrekk

Anonymkode: feba4...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (4 minutter siden):

Jeg ga da ikke gaver til min eks fordi jeg ville ha noe tilbake. Jeg ga for å glede han. 

Hvis du gav ham en sydentur og han gav deg et garnnøste hadde du syntes det var rart?

Jeg opplever at folk rundt meg bruker mye tid og krefter på å oppnå en slags symmetri i gaver.

Anonymkode: de88c...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Victim blaiming? Tenker du at disse kvinnene ikke skal kritiseres fordi de er kvinner?

Anonymkode: de88c...d87

Det er ingen victim blaming, fordi det ikke er noen victim. På samme måte som jeg ikke har noen sympati med mennesker som tror på elsker- og elskerinnetaler og går etter opptatte mennesker, har jeg ingen sympati med menn som prøver å skjenke damer for å få seg et ligg, når de ikke får dette ligget uansett. Det at du ikke får et ligg, gjør deg ikke til et offer. Ærlig talt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du gav ham en sydentur og han gav deg et garnnøste hadde du syntes det var rart?

Jeg opplever at folk rundt meg bruker mye tid og krefter på å oppnå en slags symmetri i gaver.

Anonymkode: de88c...d87

Koster tre drinker like mye som sydentur? Vi snakker om småpenger i TS sitt tilfelle, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Victim blaiming? Tenker du at disse kvinnene ikke skal kritiseres fordi de er kvinner?

Anonymkode: de88c...d87

En mann er ikke et offer om det ikke blir noe på ham etter at han helt frivillig har valgt å spandere drinker... 

Anonymkode: 2c0ee...a73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg personlig gjør ikke det lenger, ekstremt sjelden en dame får en drink av meg, må eventuelt være en jeg kjenner, jeg gidder rett å slett ikke ta sjansen på å bli lurt når jeg vet mange damer holder på sånn.Så ja, mange menn burde nok slutte med det, må da ikke spandere for å tiltrekke seg noen 

Anonymkode: feba4...10a

Det at dama ikke hopper til køys med deg samme kvelden, betyr ikke at du blir lurt. Kanskje endre innstillingen din og innse at du ikke har krav på sex på første møte og kvinners kropper?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2024 den 21.21):

Møtte ei dame på et utested som jeg ble litt interessert i forrige helg. Jeg skrudde på sjarmen og bød henne på en drink. En drink ble til to, to ble til tre osv.

Da det nærmet seg stengetid spurte jeg hva vi skulle gjøre. Holdningen hennes snudde helt og hun ble plutselig veldig overlegen. Da jeg spurte om nummer lo hun bare og sa "du kan jo drømme". Så sa hun hade og gikk.

Altså, jeg vet at jeg ikke kan kjøpe en dame, men hvorfor kan dere ikke bare si at dere ikke er interessert med en gang uten å snylte på mine penger! Skaper ikke akkurat tillit når dere får drinker en hel kveld og ler av oss når vi spør om nummer. Vi må jo ha likestilling, ikke kvinnestilling.

Anonymkode: 6aa28...26c

Amatørenes aften skjønner jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En mann er ikke et offer om det ikke blir noe på ham etter at han helt frivillig har valgt å spandere drinker... 

Anonymkode: 2c0ee...a73

Nettopp. Hvis jeg kjøper en genser som selgeren sa sitter fint på meg, og oppdager at den ikke gjør det likevel, har jeg verken blitt lurt eller blitt et offer. Jeg har gjort noe dumt, stolt på noen som ikke var helt oppriktig, og fått konsekvenser. Å forvente at en dame blir med en ukjent mann hjem fra byen bare fordi han har kjøpt noen drinker, er idiotisk. Blant annet fordi mange damer ikke ønsker å dra hjem til ukjente menn på grunn av egen sikkerhet. Er dama beruset, så blir risikoen for seksuelle overgrep enda større hvis hun blir med en ukjent mann hjem. Menn selv sier jo at damer må slutte å dra hjem til ukjente menn, de må ta forholdsregler for å ikke bli voldtatt osv. Så blir menn overrasket over hvorfor damer ikke drar hjem til dem to timer etter de traff hverandre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du gav ham en sydentur og han gav deg et garnnøste hadde du syntes det var rart?

Jeg opplever at folk rundt meg bruker mye tid og krefter på å oppnå en slags symmetri i gaver.

Anonymkode: de88c...d87

Det spørs hvor glad noen er i garn nøster og hvor stor variasjon det er på økonomi. Og om du spanderer en tur til Syden, får du også den turen og da er det en gave jeg føler er gitt for degselv også. Ikke at jeg hadde blitt skuffet av tur, men noen opplevelsesgaver er fordi vedkommende selv ønsker den reisen, kanskje mer enn den som får gaven. Og det kan være ekkelt å få noe så stort. Jeg har ikke fått og håper egentlig ikke jeg får heller.

Også er det dem som er gjerrige eller ikke legger tanke i gaver, så jeg er enig i poenget ditt også, at mange ser etter en symetri. Men noen er glade i å gi.

Jeg hadde blitt glad for et garnnøste, men ekstra glad om det var et jeg hadde ønsket å strikke noe av. 

Anonymkode: 23447...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du gav ham en sydentur og han gav deg et garnnøste hadde du syntes det var rart?

Jeg opplever at folk rundt meg bruker mye tid og krefter på å oppnå en slags symmetri i gaver.

Anonymkode: de88c...d87

Nei, jeg er ikke sånn som skal "ha tilbake". Jeg kjøper meg det jeg vil ha, og jeg kjøper gaver til meg selv til jul og bursdager. har aldri fått noe særlig til gaver av menn. Jeg har ikke gitt eksen sydentur altså. Men det ligger faktisk gaver i skapet han ikke har mottatt. Siden han slo opp. 

Synes det er utrolig trist å tenke at "man skal få" fordi man gir. Det er ikke sånn det fungerer. Det er gnient.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fisk på land helt åpenbart..

Du tenker bare: «hun har sagt ja og drukket 3 drinker… så nå er hun min.. boomshakalaka» 

🎅🏻🎅🏻🎅🏻🎅🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Virker ikke som du leser hva jeg skriver. Jeg manipulerer ingen, gir ikke bort drinker til ukjente damer. Litt forholdsregler tar jeg når jeg vet godt hvordan dette fungerer. Ikke tellingen på hvor mange damer jeg har hørt som skryter av at de går på byen uten penger for å snylte på andre, det er ren manipulering. Og alle kan vel være enig om at dette er et veldig dårlig karaktertrekk

Anonymkode: feba4...10a

Nei da. Jeg er enig i at det er manipulerende å lure til seg gratis drinker. Det er like ille som å tenke at "man kjøper" damer med en drink. Og det er utrolig patetisk å sutre over 70 kroner.  Har man ikke råd til å spandere, så spanderer man ikke. Man kan fint komme i snakk med kvinner allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...