Gå til innhold

Er jeg helt freak som ikke trenger verken sex eller nærhet med mannen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Start i det små. Økt nærhet. Sitt inntil hverandre i sofaen om kvelden og se en film. Sitt i armkroken hans.
Gi hverandre helt vanlig enkel massasje. Det kan være så enkelt som skuldermassasje med klær på i sofaen. Altså ting som gjør at det kun er for nærhet, men ikke skal lede til det seksuelle. Selv om en eller begge selvfølgelig kan kjenne på noe seksuelt underveis. Det kan ikke styres.

Ha en gradvis økt nærhet til hverandre i hverdagssituasjoner. Så kan dere gå over til å ligge i skje eller holde rundt hverandre i sengen. Stryk på hverandre, hold hender, prat om fine minner osv. fortsatt uten at det trenger å ligge en forventning om sex bak. Kanskje gi et kyss hver gang en av dere skal ut av huset. En slik ørliten oppmerksomhet. 
 

Dette er små ting som kan føre dere nærmere og kanskje åpne opp for lysten din. 

Men om du ønsker null sex fortsatt fremover så synes jeg du faktisk bør akseptere at han får seg en på si dersom du fortsatt vil ha han i livet ditt av andre årsaker. Du får det som du vil - uten sex. Så hvorfor skal ikke han få noe han trenger?

Anonymkode: b00ef...acc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor er du sammen med henne? Kan hun ha sex med andre om hun har lyst?

Tenner du på andre kvinner, men ikke på henne?

Det du beskriver der er nok min store skrekk.

Anonymkode: aa7ae...d1c

Jeg er sammen med henne fordi jeg elsker henne. Dyp kjærlighet kan man føle med og uten sex. Det er ingenting i veien med min seksuelle lyst, men jeg er -som mange andre - lei av sex med samme partner etter mange år sammen. Av etiske grunner er det imidlertid uaktuelt å ha sex med andre enn den jeg elsker. Jeg har hatt mye glede av sex gjennom livet, men nå står det lavt på min prioriteringsliste over viktige ting i livet.

Anonymkode: 7276e...d3a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sander33 skrev (På 8.4.2024 den 14.52):

Men pass på.


For oss menn er sex det viktigste for følelser og tilknytning!!!!!

Er vi avvist, eksisterer vi, for barnas skyld osv. Ikke sex, leve sexløst er for meg det værste jeg kan oppleve i ett forhold med en dame. 

Det her er akkurat det jeg har vanskelighet med å tro på. Jeg tror det er bare noe menn sier som et cover for at de bare er kåte og vil knulle. 

Anonymkode: 3c0fd...e71

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en ganske enkelt er lei av den sexen en har med partneren sin. 
Det er vel ikke så lett å si direkte at en ikke tenner på mannen lengre, og det kan være at en unngår temaet pga barn, hus, bil og båt som en har jobbet for i alle år.  
En har det greit liksom… 

Meen om en får en ny partner så våkner kroppen igjen fordi en får nye impulser og en føler seg attraktiv. 
Vel, så sant en ikke er aseksuell da og heller vil satse på frimerkesamling 

Anonymkode: 7cb04...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det her er akkurat det jeg har vanskelighet med å tro på. Jeg tror det er bare noe menn sier som et cover for at de bare er kåte og vil knulle. 

Anonymkode: 3c0fd...e71

Jepp. På samme måte som kvinner opplever tilknytning ved å bli holdt rundt eller dype samtaler eller rosende ord. Det er bare kynisk utnytting av menn, de trenger det egentlig ikke for å ha en god relasjon.

Anonymkode: f6c01...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jepp. På samme måte som kvinner opplever tilknytning ved å bli holdt rundt eller dype samtaler eller rosende ord. Det er bare kynisk utnytting av menn, de trenger det egentlig ikke for å ha en god relasjon.

Anonymkode: f6c01...ced

De aller fleste har behov for å bli "holdt rundt" (med andre ord, en grad av ikke-seksuell, men fortsatt sensuell fysisk berøring) og dype samtaler for å føle tilknytning. Hvordan kan det i det hele tatt sammenlignes med sex? Dessuten, ikke-seksuell fysisk berøring og dype samtaler krever mindre enn sex. Sex krever energi og libido, noe som ikke alltid er så lett å trylle frem. De andre to tingene kan gjøres hvor som helst og når som helst. 

Anonymkode: 3c0fd...e71

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De aller fleste har behov for å bli "holdt rundt" (med andre ord, en grad av ikke-seksuell, men fortsatt sensuell fysisk berøring) og dype samtaler for å føle tilknytning. Hvordan kan det i det hele tatt sammenlignes med sex? Dessuten, ikke-seksuell fysisk berøring og dype samtaler krever mindre enn sex. Sex krever energi og libido, noe som ikke alltid er så lett å trylle frem. De andre to tingene kan gjøres hvor som helst og når som helst. 

Anonymkode: 3c0fd...e71

Det du sier er at han andre brukeren (og jeg) juger om våre behov, for så å argumentere med at dine behov jo er mye mer fornuftige enn dine?

Jeg klarer ikke å beholde romantiske følelser for en dame som ikke tenner på meg. Da forsvinner først kjærligheten, så respekten. Lik det eller ei, men sånn er det.

Anonymkode: f6c01...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det du sier er at han andre brukeren (og jeg) juger om våre behov, for så å argumentere med at dine behov jo er mye mer fornuftige enn dine?

Jeg klarer ikke å beholde romantiske følelser for en dame som ikke tenner på meg. Da forsvinner først kjærligheten, så respekten. Lik det eller ei, men sånn er det.

Anonymkode: f6c01...ced

Jeg tror en god del menn generelt juger om at sex er en nødvendighet og nærmest det eneste de kan bruke for å føle nærhet og kjærlighet til partneren sin. Det er jo helt latterlig. Hva med alle andre hverdagslige ting? Ikke-seksuell kos og kvalitetstid - betyr det ingenting for dere, romantisk sett? Er det bare knulling som gjør at dere opprettholder kjærligheten for partneren deres? Yeah right. Om det er slik, så er kjærligheten allerede borte for dere og det eneste som holder dere i forholdet er regelmessige ligg.

Om alle andre uttrykk for kjærlighet ikke påvirker dere på noe som helst slags måte, kanskje dere skal gå inn i dere selv og prøve å forstå hvorfor de andre tingene er så ubetydelige.

Anonymkode: 3c0fd...e71

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg tror en god del menn generelt juger om at sex er en nødvendighet og nærmest det eneste de kan bruke for å føle nærhet og kjærlighet til partneren sin. Det er jo helt latterlig. Hva med alle andre hverdagslige ting? Ikke-seksuell kos og kvalitetstid - betyr det ingenting for dere, romantisk sett? Er det bare knulling som gjør at dere opprettholder kjærligheten for partneren deres? Yeah right. Om det er slik, så er kjærligheten allerede borte for dere og det eneste som holder dere i forholdet er regelmessige ligg.

Om alle andre uttrykk for kjærlighet ikke påvirker dere på noe som helst slags måte, kanskje dere skal gå inn i dere selv og prøve å forstå hvorfor de andre tingene er så ubetydelige.

Anonymkode: 3c0fd...e71

Neida flott med nærhet og kos men ikke nok til å bo sammen, bor heller alene hvis det ikke er sex i bildet, da er jo ikke alt det andre maset og kjaset verdt det lenger

Endret av Loff77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 11.37):

Faktisk byr det meg imot. Han er super på alle mulige måter, men intimitet går ikke lenger. Det er helt stopp. Han sier det går greit for han å ikke ligge sammen, men jeg tror egentlig ikke på han. Han holder nå på med sitt og maser ikke.

Jeg har det superbra nå som jeg slipper maset og pliktsexen, men går vel egentlig å venter på at det «smeller,» i form av at han enten ligger med noen andre, eller forlater meg.

Hva tenker dere? Noen med lignende erfaringer?

Vi har vært gift i 16 år, er i midten av førtiåra og har hus, båt, biler og tenåringer.

K44

Anonymkode: 81fe2...822

Enten så er det fortsatt liv i lillekarn, eller så er han avvendt og har slått seg til ro med å være uten kosepartner. 50/50. Han kan jo ha blitt aseksuell han også. Mest sannsynlig tenner han ikke lenger på deg fordi sex med deg ikke er gir han noen følelse av å bidra med noe godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg tror en god del menn generelt juger om at sex er en nødvendighet og nærmest det eneste de kan bruke for å føle nærhet og kjærlighet til partneren sin.

Anonymkode: 3c0fd...e71

Jeg har ikke sett noen menn hevde at sex er det eneste som gir dem nærhet og kjærlighet til partner. Men jeg tror at de fleste menn og mange kvinner tenker at det at partneren tenner på dem er en nødvendig forutsetning for å opprettholde nærhet og kjærlighet.

Sitat

Det er jo helt latterlig.

Ok.

Sitat

Om det er slik, så er kjærligheten allerede borte for dere og det eneste som holder dere i forholdet er regelmessige ligg.

«Hvis du må kysse på partneren din og ha dype samtaler så er kjærligheten allerede borte»

Ser du hva jeg gjør her? Jeg setter argumentasjonen din opp mot deg selv. Håpet er at du skal innse selv hvor svak den er.

Sitat

Om alle andre uttrykk for kjærlighet ikke påvirker dere på noe som helst slags måte, kanskje dere skal gå inn i dere selv og prøve å forstå hvorfor de andre tingene er så ubetydelige.

Det finnes sikkert mange grunner til at jeg skal gå inn i meg selv, men dette er ikke en av dem. Kanskje du burde oppsøke litt terapi selv, spørre en fagperson om hvorfor du har et sånt behov for å dømme over andre menneskers kjørlighetsliv?

Anonymkode: f6c01...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp. På samme måte som kvinner opplever tilknytning ved å bli holdt rundt eller dype samtaler eller rosende ord. Det er bare kynisk utnytting av menn, de trenger det egentlig ikke for å ha en god relasjon.

Anonymkode: f6c01...ced

Denne påstanden ga ingen mening, har du lyst til å utdype/forklare?

Anonymkode: bdfb1...7f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Denne påstanden ga ingen mening, har du lyst til å utdype/forklare?

Anonymkode: bdfb1...7f4

Jeg er ikke ham, men jeg skal forklare:

Han mener at kvinners behov for å bli holdt rundt og/eller å ha dype samtaler brukes som kynisk utnytting av menn for å oppfylle egne behov, på samme måte som at noen menn kynisk utnytter og presser seg til sex fordi de påstår at det er deres eneste måte å føle nærhet og kjærlighet til kona.

Jeg mener selv at de to situasjonene ikke er sammenlignbare engang, fordi det å ha ikke-seksuell fysisk berøring og dype samtaler er ikke behov som kontrolleres bak lyst, altså kåthet. Kåthet er en veldig unik følelse og sensasjon i kroppen. Man får på en måte et akutt behov for å "scratch the itch" og oppnå den tilfredsstillelsen på en veldig kompulsiv måte. Det er veldig dyrisk, primitivt og impulsivt. Kåthet er en veldig egen følelse, til tross for at man kanskje får glede av å tilfredsstille partneren.

Alle andre hverdagslige ting som ikke-seksuell fysisk berøring, kvalitetstid og kvalitetssamtaler er ikke noe som er drevet av den samme intense, egne, kompulsive og primitive følelsen, men heller et slags "mykt" behov for å engasjere seg i den man elsker og pleie tosomheten. Dette er ikke noe som folk kynisk utnytter seg til. Det tror jeg hvert eneste oppegående menneske kan forstå.

Anonymkode: 3c0fd...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke ham, men jeg skal forklare:

Han mener at kvinners behov for å bli holdt rundt og/eller å ha dype samtaler brukes som kynisk utnytting av menn for å oppfylle egne behov, på samme måte som at noen menn kynisk utnytter og presser seg til sex fordi de påstår at det er deres eneste måte å føle nærhet og kjærlighet til kona.

Jeg mener selv at de to situasjonene ikke er sammenlignbare engang, fordi det å ha ikke-seksuell fysisk berøring og dype samtaler er ikke behov som kontrolleres bak lyst, altså kåthet. Kåthet er en veldig unik følelse og sensasjon i kroppen. Man får på en måte et akutt behov for å "scratch the itch" og oppnå den tilfredsstillelsen på en veldig kompulsiv måte. Det er veldig dyrisk, primitivt og impulsivt. Kåthet er en veldig egen følelse, til tross for at man kanskje får glede av å tilfredsstille partneren.

Alle andre hverdagslige ting som ikke-seksuell fysisk berøring, kvalitetstid og kvalitetssamtaler er ikke noe som er drevet av den samme intense, egne, kompulsive og primitive følelsen, men heller et slags "mykt" behov for å engasjere seg i den man elsker og pleie tosomheten. Dette er ikke noe som folk kynisk utnytter seg til. Det tror jeg hvert eneste oppegående menneske kan forstå.

Anonymkode: 3c0fd...e71

Jeg vil dessuten tilføye at fenomenet om at menn kynisk utnytter seg til sex faktisk er ekte. Tenåringsjenter blir utnyttet for sex av sine første kjærester, mannlige kompiser opprettholder bare vennskapet i håp om at de endelig skal komme i buksa di, han fyren på festen er kun hyggelig med deg fordi han håper å få et ligg med deg på slutten av kvelden, etc. Alle sammen vet at det finnes menn som kynisk utnytter seg til sex. Selvfølgelig gir det da mening å mistenke at en mann som påstår at han kun føler kjærlighet og tilknytning gjennom sex og dermed trenger det regelmessig  - egentlig bare er en kåt mann som vil knulle og tømme seg, men ikke elske med kona si.

Anonymkode: 3c0fd...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 16.25):

Jeg (M46) har det omtrent på samme måten. Jeg er frisk, veltrent og med testosteronnivå i øvre skiktet, men har over årene rett og slett gått lei av sex med min kjære, samtidig som det av etiske grunner er uaktuelt for meg å ha sex med andre. Hun kunne nok tenke seg mer sex, men for meg er det bedre, jo mindre sex jeg må stille opp på.

Anonymkode: 7276e...d3a

Testosteron i øvre skiktet men sexlyst som ei gammel tante?

Anonymkode: 674e0...691

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det her er akkurat det jeg har vanskelighet med å tro på. Jeg tror det er bare noe menn sier som et cover for at de bare er kåte og vil knulle. 

Anonymkode: 3c0fd...e71

Vi kvinner vil også knulle den vi er glad i. 

Anonymkode: c29c6...9c2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Testosteron i øvre skiktet men sexlyst som ei gammel tante?

Anonymkode: 674e0...691

Kan jo være andre hormon det skorter på. 

Anonymkode: c29c6...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg vil dessuten tilføye at fenomenet om at menn kynisk utnytter seg til sex faktisk er ekte. Tenåringsjenter blir utnyttet for sex av sine første kjærester, mannlige kompiser opprettholder bare vennskapet i håp om at de endelig skal komme i buksa di, han fyren på festen er kun hyggelig med deg fordi han håper å få et ligg med deg på slutten av kvelden, etc. Alle sammen vet at det finnes menn som kynisk utnytter seg til sex. Selvfølgelig gir det da mening å mistenke at en mann som påstår at han kun føler kjærlighet og tilknytning gjennom sex og dermed trenger det regelmessig  - egentlig bare er en kåt mann som vil knulle og tømme seg, men ikke elske med kona si.

Anonymkode: 3c0fd...e71

Ok, så kynisk utnytter jeg mannen min til egen vinning da, siden jeg forventer at vi har regelmessig, god sex. Kan leve med det. Han føler seg veldig sett av at jeg er glad i sexen med ham. Og tømme seg? Sexen er ikke over før begge har fått "happy ending".

Anonymkode: c29c6...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg vil dessuten tilføye at fenomenet om at menn kynisk utnytter seg til sex faktisk er ekte. Tenåringsjenter blir utnyttet for sex av sine første kjærester, mannlige kompiser opprettholder bare vennskapet i håp om at de endelig skal komme i buksa di, han fyren på festen er kun hyggelig med deg fordi han håper å få et ligg med deg på slutten av kvelden, etc. Alle sammen vet at det finnes menn som kynisk utnytter seg til sex. Selvfølgelig gir det da mening å mistenke at en mann som påstår at han kun føler kjærlighet og tilknytning gjennom sex og dermed trenger det regelmessig  - egentlig bare er en kåt mann som vil knulle og tømme seg, men ikke elske med kona si.

Anonymkode: 3c0fd...e71

Jeg vil si at der menn kanskje har et fysisk behov for å "tømme seg", så det det intet fysisk behov for at denne tømmingen absolutt må skje inni en kvinne. Min teori er at dette mer er en slags tillært sak, at man liksom må gjøre det med jevne mellomrom for å føle seg vellykket nok eller "mann" nok.

Sex uten at begge har lyst er ikke sex. Da synes jeg alternativet med høyre hånd er langt bedre for "tømmingens" skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror en god del menn generelt juger om at sex er en nødvendighet og nærmest det eneste de kan bruke for å føle nærhet og kjærlighet til partneren sin. Det er jo helt latterlig. Hva med alle andre hverdagslige ting? Ikke-seksuell kos og kvalitetstid - betyr det ingenting for dere, romantisk sett? Er det bare knulling som gjør at dere opprettholder kjærligheten for partneren deres? Yeah right. Om det er slik, så er kjærligheten allerede borte for dere og det eneste som holder dere i forholdet er regelmessige ligg.

Om alle andre uttrykk for kjærlighet ikke påvirker dere på noe som helst slags måte, kanskje dere skal gå inn i dere selv og prøve å forstå hvorfor de andre tingene er så ubetydelige.

Anonymkode: 3c0fd...e71

Kos og kvalitetstid er veldig fint i alle relasjoner. Men kjæresteforhold krever ei viss spenning også, ikke bare hygge. Det er nok mulig å få noe av dette ved å dra på reise, hoppe i fallskjerm, få en ny baby eller få et nyoppusset hus, men den enkleste, billigste og letteste tilgangen til dette nye, friske og spennende en tirsdag i april, er nok et knull.

Anonymkode: c29c6...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...