Gå til innhold

Er jeg helt freak som ikke trenger verken sex eller nærhet med mannen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror han på at han sier det er greit å leve slik vi gjør nå. For han (og for meg) er det å opprettholde barnas stabilitet som er det viktigste. Men hvem vet hva som skjer når de er voksne og flytter ut…

Jeg har forresten gitt han grønt lys på å ligge med andre, men jeg tror ikke han har noen. Ikke det at han er stygg eller uattraktiv, men han orker ikke styret med å forklare en eventuell elskerinne situasjonen vår. Det er iallfall det han har sagt til meg, og jeg tror han på det.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg ikke ønsket sex og nærhet med min partner, så hadde jeg nok regnet med å bli alene, eller bedratt, med mindre vi faktisk hadde blitt enige om en løsning som funket for begge parter.

Anonymkode: bd3c4...364

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freak var bare et ord jeg brukte istedenfor rar. På meg virker det som om alle har et aktivt, heftig sexliv, selv etter fem unger, fulltidsjobb, trenerverv i klubben, syke foreldre, og alt annet livet byr på.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sikkert helt sant det.

Men god sex betyr ikke automatisk at man har noe oftere lyst.

Anonymkode: 4c3f7...d0c

Nei det er sant. Folk har sine individuelle nivåer for behov for sex, og god sex betyr ofte ikke at man får et høyere behov for sex enn sitt normale grunnbehov for sex, bare at det normale grunnbehovet opprettholdes. Ikke blir ødelagt.

For noen kan svært god sex gi en økt lyst, og forelskelse gir de fleste en noe høyere lyst en periode, men har man et grunnbehov for sex på en gang i måneden, eller hvilken som helst frekvens, er det dette behovet god sex kan opprettholde, og dårlig sex kan ødelegge. Man er i bunn og grunn den man er angående hvor ofte man har behov for sex.

Derfor greiest å finne en partner man passer noenlunde sammen med angående slikt, som med alt. Det er jo den med lavest lystfrekvens som må bli toneangivende for hvor hyppig man kan ha sex. Hvilket er den med lavest behov sitt grunnbehov pluss opp til grensa for hva vedkommende i tillegg faktisk kan inspireres til å bli kåt. (At partner "trykker på" seksuelle triggere.) Aldri mer, om man ikke skal ødelegge behovet for sex med å gjøre sex til noe negativt. 

De fleste kan fint takle å leve godt med litt mer sex enn sitt grunnbehov (ved god inspirasjon til å bli kåt) og litt mindre sex enn sitt grunnbehov (takle å være kåt uten å alltid få sex der og da), men få takler å leve svært svært langt fra sitt grunnbehov i lengden, og der ender man fort opp dersom man ødelegger partners naturlige behov for sex med negative seksuelle opplevelser. Det er kun god sex som opprettholder lyst og behov for sex. På det nivået som man naturlig har. 

Anonymkode: aab7a...c33

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Freak var bare et ord jeg brukte istedenfor rar. På meg virker det som om alle har et aktivt, heftig sexliv, selv etter fem unger, fulltidsjobb, trenerverv i klubben, syke foreldre, og alt annet livet byr på.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

Sex og nærhet er ikke nødvendigvis det samme. Det kan selvsagt gå perioder uten sex, men om nærheten også forsvinner så er det vanligvis et tegn på at forholdet er på vei i feil retning. Jeg levde i mange år uten sex og nærhet, jeg ble nesten dårlig av tanken på å være nær eller intim. Nå har jeg ny partner og det er helt motsatt, jeg får ikke nok nærhet, intimitet og sex. Jeg vet at livet skjer og ting går opp og ned, men jeg skal aldri igjen leve i et forhold uten regelmessig sex og intimitet i hverdagen. Livet er for kort.

Anonymkode: 52901...7d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (M46) har det omtrent på samme måten. Jeg er frisk, veltrent og med testosteronnivå i øvre skiktet, men har over årene rett og slett gått lei av sex med min kjære, samtidig som det av etiske grunner er uaktuelt for meg å ha sex med andre. Hun kunne nok tenke seg mer sex, men for meg er det bedre, jo mindre sex jeg må stille opp på.

Anonymkode: 7276e...d3a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du usikker på hva han tenker så prøv å snakk med han om det. Du skal ikke se bort i fra at han også trenger den samtalen 😊

Anonymkode: 19e97...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Freak var bare et ord jeg brukte istedenfor rar. På meg virker det som om alle har et aktivt, heftig sexliv, selv etter fem unger, fulltidsjobb, trenerverv i klubben, syke foreldre, og alt annet livet byr på.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

Vi er veldig mange menn som lever i en relasjon med en kvinne som vi i utgangspunktet hadde planlagt å dele livet med, men som ikke har lyst på oss lengre.

Anonymkode: f6c01...ced

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Freak var bare et ord jeg brukte istedenfor rar. På meg virker det som om alle har et aktivt, heftig sexliv, selv etter fem unger, fulltidsjobb, trenerverv i klubben, syke foreldre, og alt annet livet byr på.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

Tja. Mitt inntrykk er at folk er veldig ulike. De trenger ulike ting for å få balanse i livet. Og det er vel kanskje heller omvendt, at de som har heftig sexliv kanskje orker 5 unger egc? 

Anonymkode: c29c6...9c2

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tja. Mitt inntrykk er at folk er veldig ulike. De trenger ulike ting for å få balanse i livet. Og det er vel kanskje heller omvendt, at de som har heftig sexliv kanskje orker 5 unger egc? 

Anonymkode: c29c6...9c2

Noen får energi av sex, av å flørte med partneren, og de får en indre ro av å kose med ham/henne.

Andre tappes for energi av det samme.

En komponent er nok hvor glad man er i sex og kos, mens en annen er generelr energinivå.

Ingenting er «rett» eller «galt» eller «freak». Man er som man er. Noen har vært heldige (eller flinke?) og sitter midt i livet med ansvar og forpliktelser sammen med noen som bygger dem opp. Andre har vært uheldige eller uflinke og endt opp med noen som skulle vise seg å bryte dem ned.

Anonymkode: f6c01...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noen får energi av sex, av å flørte med partneren, og de får en indre ro av å kose med ham/henne.

Andre tappes for energi av det samme.

En komponent er nok hvor glad man er i sex og kos, mens en annen er generelr energinivå.

Ingenting er «rett» eller «galt» eller «freak». Man er som man er. Noen har vært heldige (eller flinke?) og sitter midt i livet med ansvar og forpliktelser sammen med noen som bygger dem opp. Andre har vært uheldige eller uflinke og endt opp med noen som skulle vise seg å bryte dem ned.

Anonymkode: f6c01...ced

Det siste avsnittet tyder på sviktende innsikt. Det sentrale for harmoni og «lykke» i sexlivet/samlivet er å ha mest mulig sammenfallende preferanser. Om de felles preferansene går i retning av mye eller lite, sånn eller slik sex, er av mindre betydning. Den «heldige» er den som finner en god seksuell match, og den «flinke» er den som matcher sin partners seksuelle preferanser.

Anonymkode: 7276e...d3a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort mitt ytterste for å nøste opp i problemet, oppsøke sexolog, lege, parterapeut..   Jeg hadde ikke klart å slå meg til ro med at samliv uten sex, kunne vart i lengden. 

Anonymkode: c1086...8a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det siste avsnittet tyder på sviktende innsikt. Det sentrale for harmoni og «lykke» i sexlivet/samlivet er å ha mest mulig sammenfallende preferanser. Om de felles preferansene går i retning av mye eller lite, sånn eller slik sex, er av mindre betydning. Den «heldige» er den som finner en god seksuell match, og den «flinke» er den som matcher sin partners seksuelle preferanser.

Anonymkode: 7276e...d3a

Jeg tror kanskje at du har misforstått. Man kan «finne» en god seksuell match som 20/25/30-åring, for så å erfare at det ikke er en seksuell match lengre som 50-åring. Jeg tror nesten at det er normen.

Anonymkode: f6c01...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg (M46) har det omtrent på samme måten. Jeg er frisk, veltrent og med testosteronnivå i øvre skiktet, men har over årene rett og slett gått lei av sex 

Anonymkode: 7276e...d3a

Der har du meg.

M46. Frisk, godt trent og målt testosteronnivå til øvre sjikt av normalområdet ved den årlige helsesjekken i fjor.

Jeg er også gått lei sex. Jeg syntes sex fortsatt er godt osv, men tar aldri lenger noe initiativ feks. 
Sex har ramlet langt ned på listen over ting jeg prioriterer. 

Anonymkode: 4c3f7...d0c

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Faktisk byr det meg imot. Han er super på alle mulige måter, men intimitet går ikke lenger. Det er helt stopp. Han sier det går greit for han å ikke ligge sammen, men jeg tror egentlig ikke på han. Han holder nå på med sitt og maser ikke.

Jeg har det superbra nå som jeg slipper maset og pliktsexen, men går vel egentlig å venter på at det «smeller,» i form av at han enten ligger med noen andre, eller forlater meg.

Hva tenker dere? Noen med lignende erfaringer?

Vi har vært gift i 16 år, er i midten av førtiåra og har hus, båt, biler og tenåringer.

K44

Anonymkode: 81fe2...822

Det er spesielt, ja. Dere burde oppsøke parterapeut/sexolog før forholdet ryker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Faktisk byr det meg imot. Han er super på alle mulige måter, men intimitet går ikke lenger. Det er helt stopp. Han sier det går greit for han å ikke ligge sammen, men jeg tror egentlig ikke på han. Han holder nå på med sitt og maser ikke.

Jeg har det superbra nå som jeg slipper maset og pliktsexen, men går vel egentlig å venter på at det «smeller,» i form av at han enten ligger med noen andre, eller forlater meg.

Hva tenker dere? Noen med lignende erfaringer?

Vi har vært gift i 16 år, er i midten av førtiåra og har hus, båt, biler og tenåringer.

K44

Anonymkode: 81fe2...822

Stakkars mann. Og du blir byttet ut, bare vent. Skjønner ikke hva man skal med en mann når man verken trenger nærhet eller sex

Anonymkode: de97d...151

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror kanskje at du har misforstått. Man kan «finne» en god seksuell match som 20/25/30-åring, for så å erfare at det ikke er en seksuell match lengre som 50-åring. Jeg tror nesten at det er normen.

Anonymkode: f6c01...ced

Det er ikke normen, nei

Anonymkode: de97d...151

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit med det samme med eks samboeren. Ble singel, sexlysten kom gradvis tilbake. Dater en fyr nå, får ikke nok av han. Var ikke tiltrekt av eks samboeren, vi hadde det også ikke så bra ellers, og han presset seg ofte på selv han visste jeg ikke hadde lyst. Det drepte mye av lysten. Pliktsex er det verste du kan ha, det skal jeg aldri gjøre igjen. Den nye tar mye hensyn, og presser seg ikke på. Spør meg, og er veldig opptatt av min tilfredsstillelse. 

Anonymkode: 38715...c05

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Et rent platonisk forhold er for de spesielle, svært få i den kategorien. 

Dere bør derfor avklare om dere er av de svært få i denne kategorien. 

Det at du har hatt pliktsex i mange pr, er ditt problem, og ikke hans. Det er du som må jobbe deg gjennom at du har fått et problem. Det er du som er problemet når det gjelder sex, ikke han.

Anonymkode: acb6f...7f1

Feil! Platoniske forhold for de over 40 er helt vanlig. Sex er ikke spesielt viktig. 

Anonymkode: 68b65...c4b

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Feil! Platoniske forhold for de over 40 er helt vanlig. Sex er ikke spesielt viktig. 

Anonymkode: 68b65...c4b

Snakk for deg selv.

K44

Anonymkode: ed0c6...67c

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...