Gå til innhold

Er jeg helt freak som ikke trenger verken sex eller nærhet med mannen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En kollega av meg er gift med en dame som er tilfreds med hus, barn og hele pakken uten sex. Han ligger rundt, bak hennes rygg. Tror dessverre ikke det er uvanlig. 

Anonymkode: 8328a...b26

Det er synd at det ofte blir slik. Jeg opplever at kvinner ofte ikke forstår hva seksualitet og nærhet betyr for mannlig kjærlighet. Det kommer som et stort sjokk på mange kvinner som over tid ikke greier å røre partneren, at han til slutt drar eller finner seg ei på si’. «Jammen, jeg trodde at vi hadde ekte kjærlighet som tålte alt??»

Anonymkode: f6c01...ced

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

...Jeg opplever at kvinner ofte ikke forstår hva seksualitet og nærhet betyr for mannlig kjærlighet. Det kommer som et stort sjokk på mange kvinner som over tid ikke greier å røre partneren, at han til slutt drar eller finner seg ei på si’. «Jammen, jeg trodde at vi hadde ekte kjærlighet som tålte alt??»

Anonymkode: f6c01...ced

Kan jo snu det rundt og si at en del menn ikke skjønner hvordan de skal tenne damene sine, så de gir opp fordi sexen er så dårlig. 

Anonymkode: c29c6...9c2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er synd at det ofte blir slik. Jeg opplever at kvinner ofte ikke forstår hva seksualitet og nærhet betyr for mannlig kjærlighet. Det kommer som et stort sjokk på mange kvinner som over tid ikke greier å røre partneren, at han til slutt drar eller finner seg ei på si’. «Jammen, jeg trodde at vi hadde ekte kjærlighet som tålte alt??»

Anonymkode: f6c01...ced

Dessverre mange kvinner som tar mannen for gitt ift mangel på sex. Og menn som tar kvinner for gitt ift husarbeid.

Jeg er kvinne selv og forstår man ikke alltid har lyst. Men man må jo prioritere tid til det. Legge seg tidligere om man er trøtt. Dusje sammen. Sende sexy meldinger i løpet av dagen. Utfordre seg litt. Mener ikke man skal presse seg til sex man ikke vil, men lov å prøve å lokke frem lyst. Og er jo faktisk greit å gi mannen en hjelpende hånd eller en BJ om man selv ikke er så kåt.

Mener ikke at menn har rett til å være utro, men forstår de godt. I alle fall om damen er for avslappet og ikke gidder prøve en gang

Anonymkode: 8328a...b26

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Han sier det er greit, da må du nesten bare tro på han. Det kan være han ikke har behovet han heller. Det finnes faktisk de mennene også. Men han kan jo ikke i ettertid og klage når han har sagt det er greit.

Anonymkode: 564ae...1b4

Her er jeg litt usikker. Vi mennesker sier ofte ting vi ikke mener for å ikke såre andre. Kanskje har han behov for sex fremdeles, men ønsker å sitte stille i båten.

Her ville jeg hatt en god prat om hvor glad man er i den andre og at man ønsker den andre vel. At man ønsker å opprettholde kjærligheten, samarbeidet og stabiliteten. Men at man slipper den andre parten fri til å få stilt sine behov annet steds hen om det trengs.

Anonymkode: 36c29...1ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

. .er jo faktisk greit å gi mannen en hjelpende hånd eller en BJ om man selv ikke er så kåt.

Mener ikke at menn har rett til å være utro, men forstår de godt. I alle fall om damen er for avslappet og ikke gidder prøve en gang

Anonymkode: 8328a...b26

Dette er ofte ikke de samme mennene som står med tunga klar selv, tipper jeg. 

Anonymkode: c29c6...9c2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er nok ikke aseksuell, men heller dritt lei pliktsexen jeg tvang meg selv til over minst ti år. Det er jo sånt man gjør, sant, ligger med partneren sin, så jeg gjorde det da. Det har nok ødelagt det meste av intimiteten mellom oss. Jeg orker ikke tanken på å ta på han, lukte han eller kysse han. Stakkars.

Vi har vært i terapi, men fikk ikke noe ut av øvelsene hun ga oss. Men så er vi jo begge fornøyde med livet vi har sånn ellers. Huset og ungene, alt er fint og flott. Pluss at det føles feil å bryte opp alt det og ofre stabiliteten til barn for … sex. Sukk. Vanskelig.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

Forventer du at han ikke skal ha sex med andre heller da om behovet melder seg? 

Anonymkode: f4782...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan jo snu det rundt og si at en del menn ikke skjønner hvordan de skal tenne damene sine, så de gir opp fordi sexen er så dårlig. 

Anonymkode: c29c6...9c2

Hvorfor skal man gidde å bruke uendelig med energi på det om sexen er dårlig som du sier? Å få orden på sexlivet er uansett like mye henne sitt ansvar som mannen sitt, noe ikke alle forstår. Begge må være innstilt på å gjøre en innsats for å gjøre det bra igjen 

Men det er uansett veldig liten sjanse for at forholdet skal gå fra null sex, til veldig bra og ofte sex, slikt skjer så å si aldri, så jeg ville funnet meg noen andre som elsker meg for den jeg er, og ikke sløst bort flere år på et sexløst forhold 

Anonymkode: b6fbb...712

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessverre mange kvinner som tar mannen for gitt ift mangel på sex. Og menn som tar kvinner for gitt ift husarbeid.

Jeg er kvinne selv og forstår man ikke alltid har lyst. Men man må jo prioritere tid til det. Legge seg tidligere om man er trøtt. Dusje sammen. Sende sexy meldinger i løpet av dagen. Utfordre seg litt. Mener ikke man skal presse seg til sex man ikke vil, men lov å prøve å lokke frem lyst. Og er jo faktisk greit å gi mannen en hjelpende hånd eller en BJ om man selv ikke er så kåt.

Mener ikke at menn har rett til å være utro, men forstår de godt. I alle fall om damen er for avslappet og ikke gidder prøve en gang

Anonymkode: 8328a...b26

Jeg har faktisk ikke lyst på sex lenger. Eller, jeg har lyst en gang iblant, men ikke nok til å tilfredsstille en gjennomsnittlig mann. Å "lokke frem lyst" funker ikke i det lange løp. Libido daler når man blir eldre for mange av oss, og det er både normalt og helt greit.

Anonymkode: 36c29...1ce

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er synd at det ofte blir slik. Jeg opplever at kvinner ofte ikke forstår hva seksualitet og nærhet betyr for mannlig kjærlighet. Det kommer som et stort sjokk på mange kvinner som over tid ikke greier å røre partneren, at han til slutt drar eller finner seg ei på si’. «Jammen, jeg trodde at vi hadde ekte kjærlighet som tålte alt??»

Anonymkode: f6c01...ced

I de aller fleste tilfeller så er det kvinnene som forlater partnerne sine, som står igjen som store spørsmålstegn. Mannen min må gjerne "straffe" meg ved å være utro, men han gjør jo lurt i å avslutte ekteskapet først for ikke å fremstå som den utro jævelen han i så fall er.

Anonymkode: c5b96...9d0

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke karakterisere noen som freak basert på hvor seksuelt aktive de er - det som er normalt og fungerer for deg er jo normalt for deg. Men du må ha verdens mest tålmodige mann, eller så er han ikke interessert i sex han heller? 

Sex og nærhet er alfa omega for meg, og uten det kunne jeg jo like gjerne h bodd sammen med bestevenninnen min. Om sexlivet knelte av årsaker som kunne forklares og aksepteres kunne jeg nok levd videre om vi fremdeles var nære og intime, men om det hadde forsvunnet hadde det ikke fungert for meg. Det vet jeg fordi jeg forlot et slikt forhold. Det var uaktuelt å leve uten sex og nærhet, og det var uaktuelt å ha noen på si. 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom mannen din er fornøyd med dete, så er det ikke noe problem. Men det blir det derimot om det er en ubalanse der den ene vil og den andre ikke. Da er det duket for problemer på et eller annet tidspunkt. Det vil resultere i utroskap eller brudd, gjerne da forårsaket av utroskap. 

Når man inngår et forhold, så er jo også det en slags pakt om en seksuell relasjon. Jeg mener man er forpliktet til sex under slike forutsetninger, med mindre man er fysisk forhindret fra det. Hvis det er snakk om manglende lyst/vilje, må man ta grep og gjøre noe med årsaken til det.

Sex er viktig og relajonen, det knytter en sammen og skaper intimitet og nærhet og økt ljojalitet til hverandre. Uten sex, blir man mer fremmedgjort  for hverandre og små problemer vil fort vokse seg større og ligge å murre under overflaten.  Det er rett og slett drepen for forholdet i det lange løp. 

 

Anonymkode: ff69e...8e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Faktisk byr det meg imot. Han er super på alle mulige måter, men intimitet går ikke lenger. Det er helt stopp. Han sier det går greit for han å ikke ligge sammen, men jeg tror egentlig ikke på han. Han holder nå på med sitt og maser ikke.

Jeg har det superbra nå som jeg slipper maset og pliktsexen, men går vel egentlig å venter på at det «smeller,» i form av at han enten ligger med noen andre, eller forlater meg.

Hva tenker dere? Noen med lignende erfaringer?

Vi har vært gift i 16 år, er i midten av førtiåra og har hus, båt, biler og tenåringer.

K44

Anonymkode: 81fe2...822

Svarer uten å ha lest noen av de andre svarene, så mulig det er tatt opp allerede, men jeg lurer på hva du tenker fremover? Skal mannen din leve resten av livet uten sex, fordi du har bestemt det? Eller hva tenker du? 

Anonymkode: bdfb1...7f4

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt vanlig at kvinner ikke tenner på mannen sin. De aller færreste er jo sammen med en objektivt sett fysisk attraktiv mann. 

Anonymkode: 86283...482

Jeg vet at min mann, objektiv sett, ikke er modellpen, men for meg er han verdens mest nydelige mann og jeg kan se på han dagen lang, og jeg tenner mye på han.

Jeg vil tørre å påstå at de fleste kvinner som er i et forhold som er bra for dem, der det er kjærlighet, intimitet, trygghet, åpenhet og alt det der, så tenner dem på mannen sin. Jeg er altså ikke enig i påstanden din om at det er helt vanlig at kvinner ikke tenner på mannen sin. 

Anonymkode: bdfb1...7f4

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg vet at min mann, objektiv sett, ikke er modellpen, men for meg er han verdens mest nydelige mann og jeg kan se på han dagen lang, og jeg tenner mye på han.

Jeg vil tørre å påstå at de fleste kvinner som er i et forhold som er bra for dem, der det er kjærlighet, intimitet, trygghet, åpenhet og alt det der, så tenner dem på mannen sin. Jeg er altså ikke enig i påstanden din om at det er helt vanlig at kvinner ikke tenner på mannen sin. 

Anonymkode: bdfb1...7f4

Helt enig. Ivaretas forhold og sexliv på en god måte beholdes sex ofte som noe deilig og positivt for begge. Dette innebærer å være så klik at man ikke har sex når man selv eller partner ikke ønsker sex. Det er langt bedre å ha lite sex en periode hvor man selv eller partner er så preokkupert/sliten av annet at det ikke er veldig stort behov for sex enn å ende opp med at enes seksuelle behov blir helt ødelagt. 

Samtlige betetninger nedenfor har en klar fellesnevner; Pliktsex! 

Skjønner ikke at både kvinner og menn ikke begynner å forstå at et sexliv kun kan opprettholdes på sex BEGGE ønsker og nyter. Vil man ødelegge sitt sexliv permanent, les og lær:

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er nok ikke aseksuell, men heller dritt lei pliktsexen jeg tvang meg selv til over minst ti år. Det er jo sånt man gjør, sant, ligger med partneren sin, så jeg gjorde det da. Det har nok ødelagt det meste av intimiteten mellom oss. Jeg orker ikke tanken på å ta på han, lukte han eller kysse han. Stakkars.

Vi har vært i terapi, men fikk ikke noe ut av øvelsene hun ga oss. Men så er vi jo begge fornøyde med livet vi har sånn ellers. Huset og ungene, alt er fint og flott. Pluss at det føles feil å bryte opp alt det og ofre stabiliteten til barn for … sex. Sukk. Vanskelig.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sleit med det samme med eks samboeren. Ble singel, sexlysten kom gradvis tilbake. Dater en fyr nå, får ikke nok av han. Var ikke tiltrekt av eks samboeren, vi hadde det også ikke så bra ellers, og han presset seg ofte på selv han visste jeg ikke hadde lyst. Det drepte mye av lysten. Pliktsex er det verste du kan ha, det skal jeg aldri gjøre igjen. Den nye tar mye hensyn, og presser seg ikke på. Spør meg, og er veldig opptatt av min tilfredsstillelse. 

Anonymkode: 38715...c05

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette har jeg gjort også, fordi man føler det skal til, og de siste åra har jeg ofte bare liggi der mens han har tømt seg og aldri mer tok noe insj til at jeg skulle ha det bra. Innser nå hvor mye det skada forholdet, ikke hjalp det, slik jeg tenkte.
Nå er jeg veldig usikker på om vi vil funke fremover og jeg  er sint på meg selv for at jeg ikke tok dette opp emd en gang, men i stedet hadde pliktsex gang på gang.  Det er så usunt. Jeg onanerer og det gjør nok han og, jeg vet jeg har masse sexlyst egentlig, så det er trist.

Anonymkode: 42ee3...bee

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle tro det var jeg som hadde skrevet dette. Vært sammen med mannen i 18 år, har 3 barn sammen. Pliktsex fra min side de siste 10-12 årene. Nå har vi sex kanskje annenhver måned, det byr meg fullstendig imot. Jeg har ingen seksuelle tanker eller følelser mer etter å ha tvunget meg selv til sex i over ti år med en mann som jeg ikke blir kåt på. Grunnene? Tja, et liv dammen på godt og vondt med ting som har blitt sagt og gjort, eventuelt ikke har blitt sagt og gjort. Masse krav, vond tidsklemme, føler at jeg blir tatt for gitt og at mesteparten faller på meg. Han var ikke den mannen jeg trodde han var. 

Anonymkode: c5b96...9d0

Pliktsex, pliktsex, piktsex! Kjør på med det, og si farvel til sexlivet. 

Eller vær klokere. Vi er mange kvinner som virkelig tenner på våre menn etter mange år sammen. Fordi sex har fått være noe deilig og positivt hele veien. Pliktsex er døden for sexlivet. Russiske rulett med sexlivet. Det kan gå greit noen ganger, men ingen vet hvor mange ganger vår seksualitet tåler før den bryter sammen, så svært uklokt. 

Noterer meg at i tråden, som i tilsvarende tråder, er det menn som likevel mener at kvinnen bør stille opp uten lyst. Dette er nok menn som har ødelagt sine sexliv eller kommer til å gjøre det, uten å skjønne hvorfor. Lykke til med det! 

Anonymkode: aab7a...c33

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det det igjen. Er du sexolog og par-terapaut denne gangen også 

Anonymkode: f6c01...ced

Tror du sikter til meg. Jeg er utdannet og jobber som sexolog, men ikke parterapeut. Jeg jobber i spesialisthelsetjenesten.


Jeg har forøvrig aldri hevdet at «platoniske forhold» er det vanligste for mennesker over 40.  Så kanskje du tenker på noen andre allikevel💁🏼‍♂️

Anonymkode: 4c3f7...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og er jo faktisk greit å gi mannen en hjelpende hånd eller en BJ om man selv ikke er så kåt.

 

Anonymkode: 8328a...b26

Ingen mann noen gang har vært interessert i en veldedighets-blowjob. Det er stusselig. Kun stusselig.
 

Å motta seksuelle handlinger fra en som gjør det for å være snill, er for de fleste en eneste stor turn off.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Går du på hormonprevensjon? Jeg var helt lik som deg da jeg gikk på p-sprøyte, etter å ha slutta med den var det en helt ny verden for meg. Nå får jeg ikke nok av mannen 😅

Også K44

Anonymkode: ed0c6...67c

Av og til lurer eg også om det er hormonprevensjon som er syndebukk i samlivet vårt. Men hva kan være andre alternativ liksom? 
 

k41 med tre barn. 

Anonymkode: d6acf...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Helt enig. Ivaretas forhold og sexliv på en god måte beholdes sex ofte som noe deilig og positivt for begge. Dette innebærer å være så klik at man ikke har sex når man selv eller partner ikke ønsker sex. Det er langt bedre å ha lite sex en periode hvor man selv eller partner er så preokkupert/sliten av annet at det ikke er veldig stort behov for sex enn å ende opp med at enes seksuelle behov blir helt ødelagt. 

Samtlige betetninger nedenfor har en klar fellesnevner; Pliktsex! 

Skjønner ikke at både kvinner og menn ikke begynner å forstå at et sexliv kun kan opprettholdes på sex BEGGE ønsker og nyter. Vil man ødelegge sitt sexliv permanent, les og lær:

 

 

 

Pliktsex, pliktsex, piktsex! Kjør på med det, og si farvel til sexlivet. 

Eller vær klokere. Vi er mange kvinner som virkelig tenner på våre menn etter mange år sammen. Fordi sex har fått være noe deilig og positivt hele veien. Pliktsex er døden for sexlivet. Russiske rulett med sexlivet. Det kan gå greit noen ganger, men ingen vet hvor mange ganger vår seksualitet tåler før den bryter sammen, så svært uklokt. 

Noterer meg at i tråden, som i tilsvarende tråder, er det menn som likevel mener at kvinnen bør stille opp uten lyst. Dette er nok menn som har ødelagt sine sexliv eller kommer til å gjøre det, uten å skjønne hvorfor. Lykke til med det! 

Anonymkode: aab7a...c33

Det er helt riktig det at begge må nyte det, eller la være. Vi har et supert og godt sexliv, men i perioder har vi ikke sex. Fordi jeg er syk og ikke i form alltid, og da vil han heller vente til jeg er klar. Han vil ikke ha sex med meg bare for å tømme seg og vite at jeg ikke liker det. Og i andre perioder kan det være han som ikke har lyst, og da vil heller ikke jeg. Begge tenker at sex skal være godt for begge to, og at det er bedre å ha en pause, enn å vite at den andre tvinger seg til det. 

Og ingen av oss klarer å forstå at noen vil ha sex med en som ikke vil og ikke nyter det. Det er rart å tenke på at noen som elsker en person overser at den andre ikke vil og bare kjører på for sin egen nytelse. 

Anonymkode: bdfb1...7f4

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har jo fått avsmak på ham. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_ick

Jeg synes det er veldig umoralsk å skulle holde på ham da.

Han fortjener mer.

Anonymkode: 24500...2db

Hva han «fortjener» vet du ingenting om.

Anonymkode: 7276e...d3a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sex må prioriteres på lik linje som andre ting. 

Folk som ikke trener, eller slutter å trene over lengre tid slutter å like og ønske å trene. Når de begynner å trene igjen og blir vant til det blir de glad i det igjen. Det samme gjelder de som ikke spiser sukker, de har ikke lyst på det. 

Sex er ikke noe en enten konstant vil ha, eller ikke vil ha. 

 

Så her blir spørsmålet hvorfor du ikke ønsker å finne tilbake til å ønske og kose deg med det seksuelle.  

 

Anonymkode: dbe14...3b3

Dersom det var så enkelt burde jo menn som ikke føler de får nok sex, bare bli vant til det?

Anonymkode: ed3f8...7e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...