Gå til innhold

Er jeg helt freak som ikke trenger verken sex eller nærhet med mannen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faktisk byr det meg imot. Han er super på alle mulige måter, men intimitet går ikke lenger. Det er helt stopp. Han sier det går greit for han å ikke ligge sammen, men jeg tror egentlig ikke på han. Han holder nå på med sitt og maser ikke.

Jeg har det superbra nå som jeg slipper maset og pliktsexen, men går vel egentlig å venter på at det «smeller,» i form av at han enten ligger med noen andre, eller forlater meg.

Hva tenker dere? Noen med lignende erfaringer?

Vi har vært gift i 16 år, er i midten av førtiåra og har hus, båt, biler og tenåringer.

K44

Anonymkode: 81fe2...822

  • Liker 8
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også sånn. Jeg elsker forholdet og samspillet og alt vi har felles, men sex betyr ikke noe.

Jeg har begynt å lure på om jeg er innenfor graysexual-spekteret, aseksuell, men kan bli tent innimellom, dog veldig sjelden. Og har aldri med meg selv i fantasier. 

Kanskje det samme gjelder deg? 

Jeg er på samme alder som deg, dog ingen barn.

Anonymkode: 7106c...20b

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på hormonprevensjon? Jeg var helt lik som deg da jeg gikk på p-sprøyte, etter å ha slutta med den var det en helt ny verden for meg. Nå får jeg ikke nok av mannen 😅

Også K44

Anonymkode: ed0c6...67c

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex må prioriteres på lik linje som andre ting. 

Folk som ikke trener, eller slutter å trene over lengre tid slutter å like og ønske å trene. Når de begynner å trene igjen og blir vant til det blir de glad i det igjen. Det samme gjelder de som ikke spiser sukker, de har ikke lyst på det. 

Sex er ikke noe en enten konstant vil ha, eller ikke vil ha. 

 

Så her blir spørsmålet hvorfor du ikke ønsker å finne tilbake til å ønske og kose deg med det seksuelle.  

 

Anonymkode: dbe14...3b3

  • Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvorfor du ikke ønsker sex? Er det på grund av tidliger mas? Hektisk hverdag? Litte kjærestetid? Overgangsalder? Hormonel prevensjon? Har du altid manglet lyst?

Jeg tenker det er veldig forståelig at man mister lysten I perioder og at det bør være greit, men at det er veldig lurt å snake sammen på eg skikelig måte om temaet. Høres jo ikke godt ut å gå og være red for at mannen skal være utro eller gå fra deg. Så kansje dere skulle prøvd terapi? Da kan du få hjelp til å forklare hvordan du har det, det blir ofte lettere og aksepter at ting ikke er perfekt, om vi forstår hvorfor. Så kan mannen din få hjelp til å forklare deg hvordan han har det, slik at du ikke trenger å gå og lure på det. Kansje finner dere til og med frem til at dere ønsker å prøve å finne lysten igjend. Jeg tror kommunikasjon kan utrede mirakler! 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mannen hver behov synes jeg synd på han. Du vil ha en venn, ikke en ektefelle.

Anonymkode: debfe...18f

  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han sier det er greit må du nesten bare ta han på ordet. 

Anonymkode: da6d4...f5c

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje aseksuell?

Anonymkode: c29c6...9c2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere begge synes dette er greit, så er ikke noe bedre enn det.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han sier det går greit for han å ikke ligge sammen, men jeg tror egentlig ikke på han. Han holder nå på med sitt og maser ikke.

Jeg har det superbra nå som jeg slipper maset og pliktsexen, men går vel egentlig å venter på at det «smeller,» i form av at han enten ligger med noen andre, eller forlater meg.

Hva tenker dere? Noen med lignende erfaringer?

Han sier det er greit, da må du nesten bare tro på han. Det kan være han ikke har behovet han heller. Det finnes faktisk de mennene også. Men han kan jo ikke i ettertid og klage når han har sagt det er greit.

Om det 'smeller', så får det gjøre det. Du bør jo alltid ta dine forhåndsregler og være beredt på å klare deg uten han. Han kan jo også dø i morgen.

Men du gjør det jo helt rett med å ikke gå på akkord med deg selv med 'pliktsex' (utrolig dårlig utrrykk da det er som å regne som 'frivillig' tvang, altså overgrep).

 

Anonymkode: 564ae...1b4

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit. Men viktig å være åpen med partner om det. Så slipper partner å lure på om det er han/henne det er noe med. 
 

 

Anonymkode: ea838...d31

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan si, er at det er utrolig kjipt å være på den andre siden av den situsjonen.

Det er kjipt å være den som er veldig fornøyd med alt, men som virkelig savner å være intim med kona si. Det å kjenne på at «hmh.. skal jeg aldri mer ha sex ?»  Man kan snu å vri på det som man vil om hva som er en menneskerett og jeg-vet-ikke-hva, men det er naturlig å lyst både å være intim og å ha sex.. Så ja, skal jeg være ærlig - så tipper jeg det går bare en stund før utfallet er enten utroskap eller skillsmisse. Har ikke selv nådd dette punktet, men jeg lengter etter noe mer enn en venn, dem har jeg mange nok av - nærhet med kona mi er det som mangler.

M50+

Anonymkode: 759e9...1cf

  • Liker 8
  • Hjerte 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det eneste jeg kan si, er at det er utrolig kjipt å være på den andre siden av den situsjonen.

Det er kjipt å være den som er veldig fornøyd med alt, men som virkelig savner å være intim med kona si. Det å kjenne på at «hmh.. skal jeg aldri mer ha sex ?»  Man kan snu å vri på det som man vil om hva som er en menneskerett og jeg-vet-ikke-hva, men det er naturlig å lyst både å være intim og å ha sex.. Så ja, skal jeg være ærlig - så tipper jeg det går bare en stund før utfallet er enten utroskap eller skillsmisse. Har ikke selv nådd dette punktet, men jeg lengter etter noe mer enn en venn, dem har jeg mange nok av - nærhet med kona mi er det som mangler.

M50+

Anonymkode: 759e9...1cf

Da bør han kommunisere dette, og ikke si at det er helt greit for ham. 

Anonymkode: da6d4...f5c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror gjerne det er en periode, en fase. Jeg var lik i midten av 40 årene. Men du må prøve å legge en innsats i det også. Da velger du en god dag for deg, og det handler om å stryke litt, gi en klem, et kyss og ligge litt inntil. Alle trenger en klem . Din mann og! 

Så kan dere prøve litt med nærhet først, og så se om det kanskje føles greit?  Jeg og min mann er 50 år, og det er bedre nå enn det har vært på lenge. Det er ikke noe stress, og det er ikke sånn at vi er 30 år, men det er veldig bra når det skjer, og det beste er vel at flørten, litt glimtet er tilbake. Og det vet du ikke helt at du savner før det er der. Livet er bare litt bedre når mannen min gir meg litt kilinger igjen. 

Så ikke mist det! Det handler om DEG, ditt forhold og framtiden. Du er fortsatt ung. 

Anonymkode: 5e76d...015

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at du gjør rett i forvente sånn. Hadde jeg hatt deg som partner hadde jeg tatt min hatt og gått. Meningsløst å kaste bort livet på et slikt "forhold".

Anonymkode: 674e0...691

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ikke aseksuell, men heller dritt lei pliktsexen jeg tvang meg selv til over minst ti år. Det er jo sånt man gjør, sant, ligger med partneren sin, så jeg gjorde det da. Det har nok ødelagt det meste av intimiteten mellom oss. Jeg orker ikke tanken på å ta på han, lukte han eller kysse han. Stakkars.

Vi har vært i terapi, men fikk ikke noe ut av øvelsene hun ga oss. Men så er vi jo begge fornøyde med livet vi har sånn ellers. Huset og ungene, alt er fint og flott. Pluss at det føles feil å bryte opp alt det og ofre stabiliteten til barn for … sex. Sukk. Vanskelig.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

  • Liker 10
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har det superbra nå som jeg slipper maset og pliktsexen,

Du har jo forklaringen på hvorfor det er blitt slik. Dere må starte helt på nytt. Start med kos, klemming og kyssing helt uten forventninger om sex. Dette vil kreve at dere begge kommuniserer godt. 
Han må kutte ut all masing og særlig passiv aggressiv masing. Han dreper all sexlyst hos deg. 

Anonymkode: 09d5d...b01

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Faktisk byr det meg imot. Han er super på alle mulige måter, men intimitet går ikke lenger. Det er helt stopp. Han sier det går greit for han å ikke ligge sammen, men jeg tror egentlig ikke på han. Han holder nå på med sitt og maser ikke.

Jeg har det superbra nå som jeg slipper maset og pliktsexen, men går vel egentlig å venter på at det «smeller,» i form av at han enten ligger med noen andre, eller forlater meg.

Hva tenker dere? Noen med lignende erfaringer?

Vi har vært gift i 16 år, er i midten av førtiåra og har hus, båt, biler og tenåringer.

K44

Anonymkode: 81fe2...822

Et rent platonisk forhold er for de spesielle, svært få i den kategorien. 

Dere bør derfor avklare om dere er av de svært få i denne kategorien. 

Det at du har hatt pliktsex i mange pr, er ditt problem, og ikke hans. Det er du som må jobbe deg gjennom at du har fått et problem. Det er du som er problemet når det gjelder sex, ikke han.

Anonymkode: acb6f...7f1

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk hvis han tidligere har «mast» som du sier, men nå er OK med å ikke ha sex - at toget kanskje allerede er kjørt og han dekker behovet andre steder.. Men han kan jo selvsagt ha mista lysten han også, forståelig det og.

M50+

Anonymkode: 759e9...1cf

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intimitet og nærhet er en stor og viktig del av et samliv. Hva med å eventuelt gå til en sexolog? Om samlivet bare dreier seg om å holde familiebedriften i gang så vil det rakne etterhvert. Kan hende han ikke vil mase fordi han ikke vil ha mer avslag.. høres jo ut som du mer ønsker en venn enn en partner her. Men høres jo ut som du er forberedt på hvilke konsekvenser det kan ha. 

Anonymkode: 01db2...8c2

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt opp. Foreslått løsning er åpent forhold, men jeg ønsker intimitet og sex og å føle meg attraktiv fra min egen partner, ikke fra en ONS. Så da sier jeg det er greit da... kanskje din mann gjør det samme? Sier det går greit fordi det er det beste alternativet når man ikke ønsker å bryte opp. Og jo lenger vi går sånn, jo mindre lyst får jeg også på min partner.

Anonymkode: dd8a8...85c

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...