Gå til innhold

Er jeg helt freak som ikke trenger verken sex eller nærhet med mannen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

knooters skrev (40 minutter siden):

Ett av poengene mine er at folk er ulike. Noen har det behovet du sikter til, andre ikke. Denne sære ideen om at menn er sex obsessed og går på veggen om de ikke "får seg noe" syns jeg vi kan legge død, og i større grad godta at det faktisk er normalt også for menn å klare seg med ganske lite sex. Men, når noen har bestemt at "høy sex drive er maskulint" blir det jo så menn må leve opp til dette tullet for å "være ekte mann". Som om det finnes uekte menn.

Folk som er seksuelle over et visst nivå, har dette behovet. Det handler ikke om å være besatt, men at sex og det intime spiller en viktig rolle når man er allo-seksuell.

Det er selvsagt lov å være aseksuell eller ha lavt libido. 

Anonymkode: c29c6...9c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det første vi ble fortalt på videreutdanningen i sexologi,

Hvis det faktisk er sant at du har tatt studiepoeng i sexologi, så må du ha tatt en Sandra Borch. Ellers vil jeg minne om at det ikke  er tillatt å signere som helsepersonell/ yrkestitler innenfor helsesektoren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (7 timer siden):

Ett av poengene mine er at folk er ulike. Noen har det behovet du sikter til, andre ikke. Denne sære ideen om at menn er sex obsessed og går på veggen om de ikke "får seg noe" syns jeg vi kan legge død, og i større grad godta at det faktisk er normalt også for menn å klare seg med ganske lite sex. Men, når noen har bestemt at "høy sex drive er maskulint" blir det jo så menn må leve opp til dette tullet for å "være ekte mann". Som om det finnes uekte menn.

I denne tråden er det mange kvinner som sier de ikke kunne vært i et forhold uten sex og flere menn som sier de har det fint uten sex. Jeg tror det sitter ganske dypt. Det er ikke mannsrollen eller media som er sexfiksert.

Anonymkode: c828c...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (45 minutter siden):

Hvis det faktisk er sant at du har tatt studiepoeng i sexologi, så må du ha tatt en Sandra Borch. 

Så var det dette med løgnene dine igjen da. Igjen en påstand om løgn fra deg. Blir du aldri lei av å anklage folk for å lyve? Syntes du det er fruktbart med disse løgnene hele tiden? Studiepoengene er nå en ting. Vil si jeg har lært mye mer av å jobbe klinisk med seksualitet.

Anonymkode: 4c3f7...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så var det dette med løgnene dine igjen da. Igjen en påstand om løgn fra deg. Blir du aldri lei av å anklage folk for å lyve? Syntes du det er fruktbart med disse løgnene hele tiden? Studiepoengene er nå en ting. Vil si jeg har lært mye mer av å jobbe klinisk med seksualitet.

Anonymkode: 4c3f7...d0c

Min erfaring som fagperson selv, og i møte med reelle fagpersoner er at jo mer man har studert noe, jo mer ydmyk og undrende pleier man å bli.

Hvis du er den samme brukeren som pleier å pepre alle slike tråder med ditt egne, marginale sexliv som en norm og alle andre som skadet så tenker jeg at noe har gått galt et sted?

Anonymkode: f6c01...ced

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

ditt egne, marginale sexliv som en norm og alle andre som skadet så tenker jeg at noe har gått galt et sted?

Anonymkode: f6c01...ced

Det er nok noen andre 😊. Jeg har aldri omtalt noen sin seksualitet som hverken feil, negativ eller noe i den duren. Siste jeg ville gjort er å holde min seksualitet som noen norm, for det er den ikke. Som jeg har sagt konkret mer enn en gang. Det er bare en av mange løgner Topper og daler farer med. Hen er litt farlig da hen ikke bare lyver, men sprer en del misinformasjon som kan være mer til skade en til hjelp.

Nå er ikke min jobb å hjelpe folk som syntes dem får pult for sjeldent da. Jeg har aldri vært og skal aldri bli noe parterapeut. 
Min jobb handler om helt andre ting innen seksualitet. Ting jeg håper du aldri får befatning med.

Anonymkode: 4c3f7...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke noe behov for sex og egentlig ikke nærhet heller. Jeg vil ha kroppen i fred. Jeg har autistiske trekk og ptsd, så det er kanskje derfor. Husker ei venninne spurte meg om ikke jeg skulle foreslå åpent forhold for samboeren da vi var i en periode vi slet og det er det siste jeg kunne tenke meg. Enda mer nærhet og sex?! Nei, takk, aldri. 

Anonymkode: 6f4fd...7b8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Oioioi. Her hadde det skjedd mye. Beklager, men jeg har ikke rukket å lese alle svarene.

Problemet mitt er at jeg ikke finnes tent på han, og jeg har ikke lyst. Jeg har ikke lyst til å sitte inntil han i sofaen, eller at han skal massere meg. Nei takk. Jeg vil sitte i min egen krok og ha kroppen min i fred. Bikkja er greit. Hun kan ligge på fanget. Og barna. De kan sitte inntil. Men ikke mannen. Nei takk. Dessuten VET jeg at han da får forhåpninger om noe mer. Det skjer ALLTID. 

Og det rare er… Jeg er ikke død der nede. Det funker fint. Bare ikke med han. Han er grei og snill og alt det der, men jeg vil ikke være naken nær han.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Min erfaring som fagperson selv, og i møte med reelle fagpersoner er at jo mer man har studert noe, jo mer ydmyk og undrende pleier man å bli.

Hvis du er den samme brukeren som pleier å pepre alle slike tråder med ditt egne, marginale sexliv som en norm og alle andre som skadet så tenker jeg at noe har gått galt et sted?

 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har aldri omtalt noen sin seksualitet som hverken feil, negativ eller noe i den duren.

“han deler bilder av kona si andre kan runke etter oghevder at det er han som er den mest normale. 
Bare å gi opp.” 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 Oioioi. Her hadde det skjedd mye. Beklager, men jeg har ikke rukket å lese alle svarene.

Problemet mitt er at jeg ikke finnes tent på han, og jeg har ikke lyst. Jeg har ikke lyst til å sitte inntil han i sofaen, eller at han skal massere meg. Nei takk. Jeg vil sitte i min egen krok og ha kroppen min i fred. Bikkja er greit. Hun kan ligge på fanget. Og barna. De kan sitte inntil. Men ikke mannen. Nei takk. Dessuten VET jeg at han da får forhåpninger om noe mer. Det skjer ALLTID. 

Og det rare er… Jeg er ikke død der nede. Det funker fint. Bare ikke med han. Han er grei og snill og alt det der, men jeg vil ikke være naken nær han.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

Du kan kanskje komme ut av det sporet hvor nærhet=sex? Det kan jo være derfor du får litt noia. Hva med å avtale å ikke ha sex en stund f.eks.

Anonymkode: c828c...52b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har aldri vært og skal aldri bli noe parterapeut. 

Anonymkode: 4c3f7...d0c

Så dette maset om sexologi og klinisk praksis er ikke en gangs relevante for debatten. 

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 Oioioi. Her hadde det skjedd mye. Beklager, men jeg har ikke rukket å lese alle svarene.

Problemet mitt er at jeg ikke finnes tent på han, og jeg har ikke lyst. Jeg har ikke lyst til å sitte inntil han i sofaen, eller at han skal massere meg. Nei takk. Jeg vil sitte i min egen krok og ha kroppen min i fred. Bikkja er greit. Hun kan ligge på fanget. Og barna. De kan sitte inntil. Men ikke mannen. Nei takk. Dessuten VET jeg at han da får forhåpninger om noe mer. Det skjer ALLTID. 

Og det rare er… Jeg er ikke død der nede. Det funker fint. Bare ikke med han. Han er grei og snill og alt det der, men jeg vil ikke være naken nær han.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

Så du vemmes av tanken på sex, intimitet og tom fysisk nærhet med mannen din, du har ikke lyst og har ikke lyst til å få lyst. Det har ingenting å gjøre med kroppens funksjoner eller respons. Du er som en singel person som tilfeldigvis er blitt kastet inn i et bofellesskap med en tilfeldig bekjent som irriterende nok er betatt av deg.

Anonymkode: c29c6...9c2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

 Oioioi. Her hadde det skjedd mye. Beklager, men jeg har ikke rukket å lese alle svarene.

Problemet mitt er at jeg ikke finnes tent på han, og jeg har ikke lyst. Jeg har ikke lyst til å sitte inntil han i sofaen, eller at han skal massere meg. Nei takk. Jeg vil sitte i min egen krok og ha kroppen min i fred. Bikkja er greit. Hun kan ligge på fanget. Og barna. De kan sitte inntil. Men ikke mannen. Nei takk. Dessuten VET jeg at han da får forhåpninger om noe mer. Det skjer ALLTID. 

Og det rare er… Jeg er ikke død der nede. Det funker fint. Bare ikke med han. Han er grei og snill og alt det der, men jeg vil ikke være naken nær han.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

Ikke unormalt etter et 16 år langt samliv, pluss overgangsalder. Det går opp og ned. Ønsker du å bedre det? Ønsker du å finne tilbake til slik dere har hatt det før? Har dere begge det greit uten sex akkurat nå? Dere kan endre det om begge ønsker. Dere kan også fortsette slik som nå, om begge er fornøyd med det. Begge deler er helt normalt. Du er ingen "freak".

Anonymkode: afb71...502

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/8/2024 at 12:33 PM, AnonymBruker said:

Jeg er nok ikke aseksuell, men heller dritt lei pliktsexen jeg tvang meg selv til over minst ti år. Det er jo sånt man gjør, sant, ligger med partneren sin, så jeg gjorde det da. Det har nok ødelagt det meste av intimiteten mellom oss. Jeg orker ikke tanken på å ta på han, lukte han eller kysse han. Stakkars.

Vi har vært i terapi, men fikk ikke noe ut av øvelsene hun ga oss. Men så er vi jo begge fornøyde med livet vi har sånn ellers. Huset og ungene, alt er fint og flott. Pluss at det føles feil å bryte opp alt det og ofre stabiliteten til barn for … sex. Sukk. Vanskelig.

Ts

Anonymkode: 81fe2...822

Jeg skjønner deg. Men jeg skjønner også han. Det er naturlig å ha lyst på sex, så det er liksom vanskelig å bebreide han for det. Greit nok at du ikke vil ha sex med han. Men syns du egentlig du har rett til å bestemme at han aldri skal ha sex mer? Det er en ganske inngripende avgjørelse i et annet menneske sin sexualitet. 

Jeg tror du skal tenke igjennom hvordan du skal reagere den dagen du finner ut at han enten ønsker å ligge med andre, eller allerede har gjort det. Det er nok svært sannsynlig at den dagen dukker opp. 

Anonymkode: f1e9a...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Problemet mitt er at jeg ikke finnes tent på han, og jeg har ikke lyst.

Du sier at dette er greit for mannen din, men har du tenkt at han kanskje sier det fordi han er redd for å miste deg. En sak er den manglende seksualiteten her, noe annet er hvordan du ser på ham fysisk rent generelt. Jeg synes det er mange etiske sider ved dette som det virker som du ikke tar ansvar for. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere kan jobbe med å prøve å vekke følelsene igjen? Dra på romantisk spaweekend, gå ut å spise, sette av tid til å være et par uten barn. Det må jobbes med, ting kommer ikke nødvendigvis av seg selv. 

Anonymkode: 6e8bc...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, AnonymBruker said:

I denne tråden er det mange kvinner som sier de ikke kunne vært i et forhold uten sex og flere menn som sier de har det fint uten sex. Jeg tror det sitter ganske dypt. Det er ikke mannsrollen eller media som er sexfiksert.

Anonymkode: c828c...52b

Det er to ulike ting å stå med navn og bilde i avisen og si noe sånt, og skrive det på et forum - attpåtil bak anonymbrukere. Fordi vi lager tåpelige stereotyper folk liksom skal passe inn i for å være verdige representanter for sitt kjønn. Du kjenner kanskje noen sånne folk selv, som tror de er machomenn fordi de går på gymmen og trener biceps, og skal rakke ned på alle aktiviteter som de ser på som feminine - f.eks. baking eller strikking. "Jeg er mer mann enn deg", liksom. Piss meg i øret, sier jeg til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men syns du egentlig du har rett til å bestemme at han aldri skal ha sex mer? Det er en ganske inngripende avgjørelse i et annet menneske sin sexualitet. 

Dette er vel en ganske misforstått formulering av problemstillingen? Det handler jo ikke om rett til å bestemme over andre, men om rett til å bestemme over seg selv. Dersom partner er misfornøyd med seksualivet, står det ham selvsagt fritt å avslutte forholdet når som helst. 

Anonymkode: 7276e...d3a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom partner er misfornøyd med seksualivet, står det ham selvsagt fritt å avslutte forholdet når som helst. 

Så enkelt som dette er det ikke! Og i slike tilfeller blir sexlivet underordnet. TS beskriver at hun ikke engang klarer å sitte inntil mannen i sofaen når de ser på TV. Måten hun beskriver hvordan hun føler for ham, får det til å virke som om hun er helt ferdig med forholdet. Selvfølgelig har hun tilbudt ham et åpent forhold. Selvfølgelig kan han velge å forlate henne. Men virkeligheten er sjelden så enkel. Så lenge hun forblir i ekteskapet, kan han ha forventninger om at hun skal endre seg. Han er kanskje redd for å miste henne. Hun tar derfor ikke en voksen avgjørelse når hun holder følelsene hans som gissel på denne måten. Som partnere har vi et etisk ansvar for å la hverandre få uttrykke følelsene våre. Dette ansvaret ser ikke ut til å være en prioritet for TS, samtidig som hun lar barna vokse opp i et følelseskaldt hjem hvor mor og far aldri holder hender, gir hverandre en klem eller sitter sammen i sofaen.

Endret av Topper og daler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er vel en ganske misforstått formulering av problemstillingen? Det handler jo ikke om rett til å bestemme over andre, men om rett til å bestemme over seg selv. Dersom partner er misfornøyd med seksualivet, står det ham selvsagt fritt å avslutte forholdet når som helst. 

Anonymkode: 7276e...d3a

Hvis partner får avsmak av å berøre meg så opplever jeg at hun ikke har noe med hvem andre som måtte berøre meg. Hennes makt til å regulere min kropp opphører der.

Sånn sett kan jeg fortsette å få være sammen med barna på fulltid til jeg evt finner en annen jeg ønsker å ha et meningsfullt parforhold med.

Anonymkode: f6c01...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...