Gå til innhold

Er jeg helt freak som ikke trenger verken sex eller nærhet med mannen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis partner får avsmak av å berøre meg så opplever jeg at hun ikke har noe med hvem andre som måtte berøre meg. Hennes makt til å regulere min kropp opphører der.

Sånn sett kan jeg fortsette å få være sammen med barna på fulltid til jeg evt finner en annen jeg ønsker å ha et meningsfullt parforhold med.

Anonymkode: f6c01...ced

Ingen regulerer andres kropp. Derimot regulerer man informasjon som andre bruker for å ta beslutninger.

Anonymkode: c29c6...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen regulerer andres kropp. Derimot regulerer man informasjon som andre bruker for å ta beslutninger.

Anonymkode: c29c6...9c2

Vi kan diskutere terminologi til vi blir blå. Hvis du har noen spørsmål til sak så er jeg åpen for det.

Anonymkode: f6c01...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 18.28):

Vi kan diskutere terminologi til vi blir blå. Hvis du har noen spørsmål til sak så er jeg åpen for det.

Anonymkode: f6c01...ced

Det er ikke terminologi. Ingen kan tvinge andre til sølibat. Men ingen kan heller tvinge noen til å dele kjæresten seksuelt med andre. Jeg har vært i åpent forhold selv, det var frivillig og informert. 

Anonymkode: c29c6...9c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2024 den 18.17):

Hvis partner får avsmak av å berøre meg så opplever jeg at hun ikke har noe med hvem andre som måtte berøre meg. Hennes makt til å regulere min kropp opphører der.

Sånn sett kan jeg fortsette å få være sammen med barna på fulltid til jeg evt finner en annen jeg ønsker å ha et meningsfullt parforhold med.

Anonymkode: f6c01...ced

Ja, dette er enig i sålenge du gjør det helt klart for henne at du anser deg fri til å ligge med andre, og ikke velger den feige løgnaktige veien. Så får hun selv avgjøre om hun vil være sammen med deg.

Anonymkode: 7276e...d3a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, dette er enig i sålenge du gjør det helt klart for henne at du anser deg fri til å ligge med andre, og ikke velger den feige løgnaktige veien. Så får hun selv avgjøre om hun vil være sammen med deg.

Anonymkode: 7276e...d3a

Det er svært få som kan leve i eller akseptere et åpent forhold. 3 prosent oppgir at de har hatt sidesprang med samtykke fra partneren i Seksualvaneundersøkelsen. Når man leser tråder om dette i KG kunne man jo nesten få inntrykk av at dette er kjempevanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (1 minutt siden):

Det er svært få som kan leve i eller akseptere et åpent forhold. 3 prosent oppgir at de har hatt sidesprang med samtykke fra partneren i Seksualvaneundersøkelsen. Når man leser tråder om dette i KG kunne man jo nesten få inntrykk av at dette er kjempevanlig. 

Ja, brudd er nok mer realistisk. Alle valg har konsekvenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, dette er enig i sålenge du gjør det helt klart for henne at du anser deg fri til å ligge med andre, og ikke velger den feige løgnaktige veien. Så får hun selv avgjøre om hun vil være sammen med deg.

Anonymkode: 7276e...d3a

Hvis du velger å få barn med noen og kjøpe hus og bil og hund, for så å bestemme deg for at du ikke ønsker å røre partneren din så er du passe dum om du tror at partneren din er fornøyd med det. Da har du satt deg selv i en posisjon hvor du sannsynligvis vil bli dumpet eller bedratt.

Hvis noen er så tette at de ikke innser det selv så tenker jeg at jeg gjør dem en tjeneste ved å informere dem her.

Anonymkode: f6c01...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du velger å få barn med noen og kjøpe hus og bil og hund, for så å bestemme deg for at du ikke ønsker å røre partneren din så er du passe dum om du tror at partneren din er fornøyd med det. Da har du satt deg selv i en posisjon hvor du sannsynligvis vil bli dumpet eller bedratt.

Anonymkode: f6c01...ced

Det mange situasjoner som kan oppstå der en eller begge ikke er særlig fornøyd med forholdet. Da har begge rett til å foreslå store endringer, eller gå. Ingen har rett til å bedra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har det som dere ts, og er fornøyd med det. Vi har hatt mye, mye sex i  mange år, men nå har det slutt. Det er også andre elementer som spiller en rolle her, for begge to (medikamenter). Vi har vært gift i nærmere 30 år og har det fint sammen. Håper det holder livet ut. 

Anonymkode: 35160...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (12 minutter siden):

Ingen har rett til å bedra. 

Ingen har rett til å kreve seksuell avholdenhet av et annet menneske heller. Man kan inngå en avtale om at man skal avstå fra sex med andre, men det er avtale man står fritt til å bryte. Hvis du gjerne vil ha kontroll på min kropp men ikke ønsker nærhet med meg så er ikke det en avtale jeg setter spesielt høyt. Det kan du like eller ikke like, men jeg tror nok ikke at jeg er alene i å se det sånn.

Anonymkode: f6c01...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen har rett til å kreve seksuell avholdenhet av et annet menneske heller

Anonymkode: f6c01...ced

Selvsagt ikke, man har ulike muligheter. Man kan forhandle om andre typer samliv eller være singel. Å få gå bak noens rygg er ikke noe noen kan kreve.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (42 minutter siden):

Selvsagt ikke, man har ulike muligheter. Man kan forhandle om andre typer samliv eller være singel. Å få gå bak noens rygg er ikke noe noen kan kreve.

Ingen har sagt noe om å _kreve_ å få gå bak ryggen på noen? De _gjør_ det, som milliarder av frustrerte mennesker har gjort før dem.

Det synes å være realiteten. Du kan gjerne synes at det er leit at det er sånn, men mange deler av voksenlivet kan være leit.

Å passe på at partneren din har det bra er ingen garanti mot å bli såret, men å neglisjere partneren din er nesten en garanti for at det går skeis.

Anonymkode: f6c01...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen har sagt noe om å _kreve_ å få gå bak ryggen på noen? De _gjør_ det, som milliarder av frustrerte mennesker har gjort før dem.

Anonymkode: f6c01...ced

Ja, det finnes mange måter å være en kjip partner på. Noen løser frustrasjon på andre måter. En hel masse folk blir feks skilt. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 11.37):

Faktisk byr det meg imot. Han er super på alle mulige måter, men intimitet går ikke lenger. Det er helt stopp. Han sier det går greit for han å ikke ligge sammen, men jeg tror egentlig ikke på han. Han holder nå på med sitt og maser ikke.

Jeg har det superbra nå som jeg slipper maset og pliktsexen, men går vel egentlig å venter på at det «smeller,» i form av at han enten ligger med noen andre, eller forlater meg.

Hva tenker dere? Noen med lignende erfaringer?

Vi har vært gift i 16 år, er i midten av førtiåra og har hus, båt, biler og tenåringer.

K44

Anonymkode: 81fe2...822

Jeg tenker at dersom ikke hans sexlyst også har forsvunnet er dette et tap for ham i hverdagen. 

Men jeg ser ikke problemet med at han får utløp for det et annet sted, når du likevel ikke vil mer..? 

For min del ville jeg aldri kunne levd resten av livet uten sex og ville aldri mast på min partner om å få det, men hadde nok kunne gått på akkord med meg sjøl til evt barn var store nok til femti femti fordeling.

At min partner mister lysta, kan hen ikke styre. Men å forvente at jeg skal leve resten av livet uten engang å åpne opp for at jeg kan få dekket noe som går under "grunnleggende behov", er toppen av egoisme og ikke en partner for meg..

Har hatt en sånn, og aldri igjen. Det var ødeleggende for mitt selvbilde og min seksuelle helse i lang tid. 

Anonymkode: c480a...acb

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (10 timer siden):

Ja, det finnes mange måter å være en kjip partner på. Noen løser frustrasjon på andre måter. En hel masse folk blir feks skilt. 

TS omtaler sin partner nærmest med avsky. Hun orker ikke en gang å sitte inntil ham i sofaen. Hun sier at hun ikke er død «der nede», bare ikke med ham. Vi må anta at partneren til TS er svært glad i henne, og hun skriver at han har forhåpninger om at det fysiske skal løse seg. Derfor er det TS som her er den som opptrer uetisk. Hun burde forlatt partneren sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (1 minutt siden):

TS omtaler sin partner nærmest med avsky. Hun orker ikke en gang å sitte inntil ham i sofaen. Hun sier at hun ikke er død «der nede», bare ikke med ham. Vi må anta at partneren til TS er svært glad i henne, og hun skriver at han har forhåpninger om at det fysiske skal løse seg. Derfor er det TS som her er den som opptrer uetisk. Hun burde forlatt partneren sin. 

Det hadde nok vært lurt å gå.

Det er også lurt å trekke seg ut når en merker slike dødt forhold-reaksjoner fra en partner. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå):

Det hadde nok vært lurt å gå.

Det er også lurt å trekke seg ut når en merker slike dødt forhold-reaksjoner fra en partner. 

Det er enkelt å sitte på avstand og si. Hvis man elsker partneren sin, er det eneste ønsket man har at problemene skal løse seg. Her er også barn involvert. Det er ikke enkelt for TS’ partner, slik forholdet er beskrevet i denne tråden. Åpenbart sitter TS med det største ansvaret her, men er ikke voksen nok til å ta det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (35 minutter siden):

Det er enkelt å sitte på avstand og si. Hvis man elsker partneren sin, er det eneste ønsket man har at problemene skal løse seg. Her er også barn involvert. Det er ikke enkelt for TS’ partner, slik forholdet er beskrevet i denne tråden. Åpenbart sitter TS med det største ansvaret her, men er ikke voksen nok til å ta det. 

Det er en situasjon mange av oss har vært i. Av og til må man innse at problemene ikke lar seg løse. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (4 minutter siden):

Det er en situasjon mange av oss har vært i. Av og til må man innse at problemene ikke lar seg løse. 

Med forbehold om at jeg har forstått TS riktig, så vil jeg si at løsningen er ganske åpenbar når man har så stor avsmak for partner at man aldri noensinne kommer til å orke å sitte ved siden av vedkommende i sofaen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (11 timer siden):

Ja, det finnes mange måter å være en kjip partner på. Noen løser frustrasjon på andre måter. En hel masse folk blir feks skilt. 

Og andre velger å være i forholdet slik at de beholder daglig kontakt med barna og potensielt unngår å tape store beløp på et krevende boligmarked.

Troskap er ikke noe du «fortjener» fordi du har vært med å lage barn eller fordi du klarte å gå opp et kirkegulv. Troskap er noe du gjør deg fortjent til hver dag ved å være en ok partner.

Alle kan ha dårlige dager og opp- og nedturer, men en partner som blir uvel av å sitte i sofaen med meg fortjener ikke noe troskap

Anonymkode: f6c01...ced

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...