Gå til innhold

Er jeg helt freak som ikke trenger verken sex eller nærhet med mannen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og andre velger å være i forholdet slik at de beholder daglig kontakt med barna og potensielt unngår å tape store beløp på et krevende boligmarked.

Troskap er ikke noe du «fortjener» fordi du har vært med å lage barn eller fordi du klarte å gå opp et kirkegulv. Troskap er noe du gjør deg fortjent til hver dag ved å være en ok partner.

Alle kan ha dårlige dager og opp- og nedturer, men en partner som blir uvel av å sitte i sofaen med meg fortjener ikke noe troskap

Anonymkode: f6c01...ced

Alle kan velge å lyve og være utro og tom forsvare det overfor seg selv. Det er ett av mange valg en kan ta her i livet.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.4.2024 den 11.39):

Jeg er også sånn. Jeg elsker forholdet og samspillet og alt vi har felles, men sex betyr ikke noe.

Jeg har begynt å lure på om jeg er innenfor graysexual-spekteret, aseksuell, men kan bli tent innimellom, dog veldig sjelden. Og har aldri med meg selv i fantasier. 

Kanskje det samme gjelder deg? 

Jeg er på samme alder som deg, dog ingen barn.

Anonymkode: 7106c...20b

Da må dere vel også akseptere utroskap i det stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (9 minutter siden):

Alle kan velge å lyve og være utro og tom forsvare det overfor seg selv. Det er ett av mange valg en kan ta her i livet.

Alle kan ha en blå bil. Det er ett av mange valg man kan ta i livet.

Takk for praten.

Anonymkode: f6c01...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alle kan ha en blå bil. Det er ett av mange valg man kan ta i livet.

Takk for praten.

Anonymkode: f6c01...ced

Samliv kan være veldig vanskelig. Men om man blir for barna, og går bak ryggen, vit at barn skjønner alt, og gjerne kopierer det foreldre gjør, eller ikke gjør. Filmen Broene i Madisin County er en god illustrasjon på hvordan foreldrenes valg går i arv til neste generasjon og påvirket hvordan barna 20-30 år seinere løser egne samlivsutfordringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er trist å lese. 
Vi hadde en periode der jeg ikke hadde lyst. Men da satte vi noen regler. Alltid legge seg sammen og ligge i skje . Den som går eller kommet skal gi den andre god suss. Gjøre ting sammen uten barna, dra på helgetur, bar , gåtur,holde hånd, se film, drikke seg brisen, gå på stranden eller bare ligge på sofaen sammen. Etter en tid kom mine følelser tilbake og slik har det vært siden. Vi holder fremdeles på reglene(10 år nå) livet er herlig og vi kalles for kjæreste paret. Lykke til, lover at det er virkelig vært det. Gresset må vannes

Anonymkode: a042e...2ff

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (2 timer siden):

Alle kan velge å lyve og være utro og tom forsvare det overfor seg selv. Det er ett av mange valg en kan ta her i livet.

Det er også å lyve å bli værende i et forhold der man fysisk forakter partneren så mye at man ikke en gang klarer å holde ham i hånda. Samtidig som man vet at han håper at forholdet skal forbedres og venter på og savner intimitet. Det er å føre partneren bak lyset, lyve for ham og gi ham falske forhåpninger. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er trist å lese. 
Vi hadde en periode der jeg ikke hadde lyst. Men da satte vi noen regler. Alltid legge seg sammen og ligge i skje . Den som går eller kommet skal gi den andre god suss. Gjøre ting sammen uten barna, dra på helgetur, bar , gåtur,holde hånd, se film, drikke seg brisen, gå på stranden eller bare ligge på sofaen sammen. Etter en tid kom mine følelser tilbake og slik har det vært siden. Vi holder fremdeles på reglene(10 år nå) livet er herlig og vi kalles for kjæreste paret. Lykke til, lover at det er virkelig vært det. Gresset må vannes

Anonymkode: a042e...2ff

Nydelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (2 minutter siden):

Det er også å lyve å bli værende i et forhold der man fysisk forakter partneren så mye at man ikke en gang klarer å holde ham i hånda. Samtidig som man vet at han håper at forholdet skal forbedres og venter på og savner intimitet. Det er å føre partneren bak lyset, lyve for ham og gi ham falske forhåpninger. 

Det kan absolutt innebære å lyve for partner, og jeg synes ikke dette er noen genial måte å lære opp barn i samliv heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrevirrevapp skrev (7 minutter siden):

Det kan absolutt innebære å lyve for partner, og jeg synes ikke dette er noen genial måte å lære opp barn i samliv heller. 

I denne tråden er premisset at TS’ mann ikke ønsker åpent forhold. Han er ifølge TS tilbudt det, men det er ikke et alternativ for ham. Hun skriver også at en av grunnene til at hun ikke vil sitte sammen med ham i sofaen (i tillegg til at hun vil avstå fra all fysisk kontakt med ham) er at det kan gi ham falske forhåpninger. Ergo skjønner hun at han bærer på et håp i seg, men lar ham intetanende leve i det håpet. Selv om utroskap er uaktuelt her, så mener det går an å forsvare utroskap i en kontekst som dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å få det slik. Vi hadde mye sex i starten, han har alltid likt å ha sex ofte. De første par årene bar jeg også slik. Vi prøvde også ut mye. Men så trakk jeg meg mer unna. Jeg hadde fått "nok". Jeg syns det kanskje var overfokus/forventning (ikke sagt høyt, men prøvde seg hele tiden) angående sex. Jeg savnet intimitet på en annen måte. Sitte sammen, stryke, holde hender, massasje, kyss, blikk, opplevelser.

Også tror jeg at mannen, og generelt menn, ser på sex som en måte å måle hvordan forholdet går. Er det ikke sex like ofte som før = forholdet er på vei nedover. På den måten får kvinner et indirekte press om å "stille opp". Og det gjør mange selv om de ikke vil. Det er vanskelig. Jeg tror selv at menn egentlig merker at det "er noe", men de "kjøret på" som før og bryr seg ikke alltid om at de overkjører partner. 

Jeg har vært ærlig og det ble et større problem. Han gikk veldig i forsvar, syns jeg burde tatt det opp før (jeg har tatt litt opp, men følte han ikke forstod, og da ble det vanskelig å være mer åpen), tenkte jeg ikke likte han lengre. Nå har jeg gitt beskjed om at jo, jeg liker han. Men det gjør noe med mitt forhold til han nær jeg føler meg "presset" fordi han ikke godtar at sex litt sjeldnere også er naturlig i perioder av et forhold. Og at annen form for fysisk kontakt er viktig for meg for å slappe av og da også være sammen på en annen måte uten at hovedfokus er sex. Har også sagt at jeg ønsker å ta neste steg de dagene jeg er klar, og at det er viktig for meg. For jeg føler meg litt "kvelt" når jeg merker forventninger og det gjør jo at jeg trekker meg enda mer unna.

Anbefaler å evt snakke med parterapeut eller sexolog. Bedre ta han med å ta opp ting med en tredjepart enn at det utvikler seg til mange misforståelse og konflikt.

Anonymkode: d1266...ebe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (14 minutter siden):

I denne tråden er premisset at TS’ mann ikke ønsker åpent forhold. Han er ifølge TS tilbudt det, men det er ikke et alternativ for ham. Hun skriver også at en av grunnene til at hun ikke vil sitte sammen med ham i sofaen (i tillegg til at hun vil avstå fra all fysisk kontakt med ham) er at det kan gi ham falske forhåpninger. Ergo skjønner hun at han bærer på et håp i seg, men lar ham intetanende leve i det håpet. Selv om utroskap er uaktuelt her, så mener det går an å forsvare utroskap i en kontekst som dette. 

Jeg mener at det at andre oppfører seg dårlig, ikke gir anledning til å oppføre seg dårlig selv. Og ihvertfall ikke når man har ansvar for felles barn; hvis de har et  temmelig moralsk dårlig forbilde i den andre forelderen, har en selv ansvar for å være deres bedre forbilde. 

Men det er forståelig at man litt for lenge håper ting skal bli bedre av seg selv, og kan bli hengende fast uten å ta gode grep.

Endret av Virrevirrevapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (18 timer siden):

Det er svært få som kan leve i eller akseptere et åpent forhold. 3 prosent oppgir at de har hatt sidesprang med samtykke fra partneren i Seksualvaneundersøkelsen. Når man leser tråder om dette i KG kunne man jo nesten få inntrykk av at dette er kjempevanlig. 

Enig. Så da er utveien for de aller fleste som ikke ønsker å leve med så lite sex, å avslutte forholdet. Løgn og bedrag bør selvsagt aldri være et alternativ.

Anonymkode: 7276e...d3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (59 minutter siden):

Det er også å lyve å bli værende i et forhold der man fysisk forakter partneren så mye at man ikke en gang klarer å holde ham i hånda. Samtidig som man vet at han håper at forholdet skal forbedres og venter på og savner intimitet. Det er å føre partneren bak lyset, lyve for ham og gi ham falske forhåpninger. 

Nei, det å miste lyst på sex og nærhet, er ikke viljestyrte handlinger, og har verken noe med forakt eller løgn å gjøre. Den som velger å klamre seg til det urealistiske håpet om at partners lyst skal vekkes til livet igjen, gjør det selvsagt på egen risiko, og kan ikke senere bruke egen skuffelse som unnskyldning for utroskap. Det er ren rasjonalisering, og ynkelig oppførsel.

Anonymkode: 7276e...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex går opp og ned, men og bare so nå slutter vi og ha sex fremover nei. Du er 44 år og burde ennå ha mange år med sexliv fremfor deg. Han er nok veldig gla i deg, men om man tilsutt slutter helt og ha sex så er man vel mere som to romkamerater en noe annet. Du skal jo ikke presse deg til noe, men samtidig velger du også for dere begge. Jeg er selv snart 44 år, her kan det gå opp og ned, men når det ligger på meg så prøver jeg alltid og jobbe med hvorfor ting er som det er. Hadde jeg sagt til mannen jeg orker ikke mere sex, tror jeg at han hadde vært litt som din blitt og ikke sagt noe. Jeg bruker litt tid og tenke hva er det som gjør at jeg ikke har lyst. Fordi vi er som sagt to om det, og når jeg får lyst får jeg lyst. Men kåthet kommer ikke som det engang gjorde, ofte må jeg leke litt med meg selv og da sender jeg han en melding. Jeg går ennå på prevensjon og det dreper mye sexlyst her. Skal mannen prøve og tenne meg er det vanskelig, så beste er om jeg startet litt selv, så kan overta og da er det ingen problem. Tror det er viktig ig kommunisere om tema, som parterapi finnes det på sex også. Så må du tørre og høre hva mannen mener om heretter et sexløst samliv

Anonymkode: d586e...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Også tror jeg at mannen, og generelt menn, ser på sex som en måte å måle hvordan forholdet går. Er det ikke sex like ofte som før = forholdet er på vei nedover.

Anonymkode: d1266...ebe

Helt klart. Det har også vært min erfaring. Kvinner er mer villige enn menn til å seigpine et dødt forhold enn menn, men når hun ikke vil ha deg lengre så er det bare å kaste bort tid. Det beste er oftest å avslutte på en ok måte og finne noen som kan tenne på deg.

Anonymkode: f6c01...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den som velger å klamre seg til det urealistiske håpet om at partners lyst skal vekkes til livet igjen, gjør det selvsagt på egen risiko, og kan ikke senere bruke egen skuffelse som unnskyldning for utroskap. Det er ren rasjonalisering, og ynkelig oppførsel.

Anonymkode: 7276e...d3a

Hvis du tviholder på en partner men blir fysisk frastøtt av ham/henne så må du regne en stor sjanse med å bli forlatt eller at vedkommende er utro.

Nå vet du det, så da kan du ikke komme hulkende etterpå og søke trøst for at partneren som du fant avstøtende selv fant trøst i naboen.

Anonymkode: f6c01...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er trist å lese. 
Vi hadde en periode der jeg ikke hadde lyst. Men da satte vi noen regler. Alltid legge seg sammen og ligge i skje . Den som går eller kommet skal gi den andre god suss. Gjøre ting sammen uten barna, dra på helgetur, bar , gåtur,holde hånd, se film, drikke seg brisen, gå på stranden eller bare ligge på sofaen sammen. Etter en tid kom mine følelser tilbake og slik har det vært siden. Vi holder fremdeles på reglene(10 år nå) livet er herlig og vi kalles for kjæreste paret. Lykke til, lover at det er virkelig vært det. Gresset må vannes

Anonymkode: a042e...2ff

Tror dette er veldig viktig, når man slutter og se hverandre, ta på hverandre ( suss og en klem) bruke tid. Så gjør det noe med alt som sex også. Jeg merker at om jeg slutter og ha sex så tar det ikke lang tid før man merker det er vanskelig og hoppe opp på hesten igjen. Mange par har det sånn, tror man må bruke tid og lære og se hverandre og kunne ta på hverandre igjen, ikke først og fremst for sex men tenker det faller mere på plass da. Jeg merket godt at jeg må bruke andre metoder nå en før, mange tenker det jeg blir ikke kåt. Det forandrer seg jo med årene, og her må jeg ofte trykke litt på mine punkter på kroppen og da tenner jeg raskt. Trodde jeg ikke ble kåt lengter jeg heller

Anonymkode: d586e...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror dette er veldig viktig, når man slutter og se hverandre, ta på hverandre ( suss og en klem) bruke tid. Så gjør det noe med alt som sex også. Jeg merker at om jeg slutter og ha sex så tar det ikke lang tid før man merker det er vanskelig og hoppe opp på hesten igjen. Mange par har det sånn, tror man må bruke tid og lære og se hverandre og kunne ta på hverandre igjen, ikke først og fremst for sex men tenker det faller mere på plass da. Jeg merket godt at jeg må bruke andre metoder nå en før, mange tenker det jeg blir ikke kåt. Det forandrer seg jo med årene, og her må jeg ofte trykke litt på mine punkter på kroppen og da tenner jeg raskt. Trodde jeg ikke ble kåt lengter jeg heller

Anonymkode: d586e...0ac

Det er vanligere at kvinner får aldersbetinget tap av sexlyst (2-3 ganger) og mye vanligere at kvinner slutter å tenne på partneren sin 10 år inn i et forhold enn motsatt.

Heller enn å lage en «kjønnskrig» ut av det og prøve å bevise at «ett kjønn er bedre enn det andre» (som er et latterlig ståsted) så gir det mening å forholde seg til realiteten: det er vanskeligere for kvinner å opprettholde lysten enn for menn. Samtidig anser veldig mange menn sex og nærhet som en indikator på hvor forholdet er på vei. Og så skjærer det seg.

Det høres ut som om du har et bevisst og edruelig forhold til egen kropp. Jeg tror at det er et bedre utgangspunkt enn å lene seg bak og overlate alt ansvaret til mannen.

Anonymkode: f6c01...ced

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei, det å miste lyst på sex og nærhet, er ikke viljestyrte handlinger, og har verken noe med forakt eller løgn å gjøre. 

Anonymkode: 7276e...d3a

Det å miste lyst er ei ærlig sak men kan gå mot å bli uærlig om man ikke går i dialog med partner om hva det kan komme av og hva en skal gjøre framover. Det som beskrives i tråden er heller ikke kun nedsatt lyst, eller et intimt liv som ikke fungerer, men en situasjon med forrakt for partner, som er skadelig både for partneren og for barn som observerer kulde mellom foreldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Sex går opp og ned, men og bare so nå slutter vi og ha sex fremover nei. Du er 44 år og burde ennå ha mange år med sexliv fremfor deg. Han er nok veldig gla i deg, men om man tilsutt slutter helt og ha sex så er man vel mere som to romkamerater en noe annet. Du skal jo ikke presse deg til noe, men samtidig velger du også for dere begge. Jeg er selv snart 44 år, her kan det gå opp og ned, men når det ligger på meg så prøver jeg alltid og jobbe med hvorfor ting er som det er. Hadde jeg sagt til mannen jeg orker ikke mere sex, tror jeg at han hadde vært litt som din blitt og ikke sagt noe. Jeg bruker litt tid og tenke hva er det som gjør at jeg ikke har lyst. Fordi vi er som sagt to om det, og når jeg får lyst får jeg lyst. Men kåthet kommer ikke som det engang gjorde, ofte må jeg leke litt med meg selv og da sender jeg han en melding. Jeg går ennå på prevensjon og det dreper mye sexlyst her. Skal mannen prøve og tenne meg er det vanskelig, så beste er om jeg startet litt selv, så kan overta og da er det ingen problem. Tror det er viktig ig kommunisere om tema, som parterapi finnes det på sex også. Så må du tørre og høre hva mannen mener om heretter et sexløst samliv

Anonymkode: d586e...0ac

Om en vet at den hormonelle prevensjonen dreper sexlyst, er den bortkastet med mindre en trenger den av helsemessige årsaker som jernmangel. 

Anonymkode: c29c6...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...