Gå til innhold

Brudd pga lite sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Og ifølge hovedinnlegget, så løftet ikke mannen en finger for å gjøre noe med dette. Så man kan jo spørre seg selv hvor mye han elsket henne. Nei, skjønner godt at hun forlot han. 

Ja det er helt klart to sider av saken, og det er mulig at den perfekte fasaden slettes ikke var så perfekt på innsiden, og at bruddet nå er følgene av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja det er som å si at man ELSKER å trene, men at det tilfeldigvis ikke ble noe av det siste året. Det passet liksom aldri.

Anonymkode: edf94...60e

Denne var min, men anonym pga pølsefingre(vil ikke bli tatt i å diskutere med meg selv).

Uansett: Ser ut som om folk holder på å bli enige om at vi er forskjellige. Det er ikke dårlig.

Jeg vil bare legge til en liten ting: Hvis noen ganske enkelt mister sexlysten skal de være litt forsiktige med å lage " blame game" ut av det. Hvis årsaken faktisk er ujevn byrde hjemme så må man ta det opp i sammenheng. Ikke ta det opp bare fordi det er enklest å skylde på andre. Nevner det fordi det første refleksen på KG alltid er å se om man kan skylde på partneren på en eller annen måte. Ikke om man kan gjøre noe selv.

Man løse dette med ulik byrde helt uavhengig av sexlivet. Det spiller ingen rolle om man har mye eller lite sex. Poenget med husarbeid er ikke puling, men å ha rent hus, rene klær etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mange foreldre opplever kvardagen som ein kamp for tilverelsen,og  idag  er det blitt slik at det er de foreldre som kjemper for samlivet som betaler prisen for alle dem som  gir opp altfor lett.  Ingen tvil om at  det er blitt  en holdningsendring blandt mange unge foreldre  som foreldre egenrasjonen før dem ikkje  kjenner seg igjenn, og hva som ligg til grunn for dette er uklart.  Eit økende antall barn vokser  idag opp utan at de har begge foreldrene rundt seg, og det er delt omsorg, og barna blir en kasteball mellom foreldre. Barna har også fått  sine relasjoner til,besteforeldre, og øvrige familie, og venner, skole o.s.v.  Vinkllingen din går her ensidig på partner behov, og i liten grad på at det  er mange andre også som blir berørt når foreldre m/ barn velger å avslutte forholdet av egne interresser.   

Anonymkode: c0ca8...baa

Kan si meg enig i at det er for mange brudd, og altfor mange som har for dårlige holdninger og forståelse for hva et forhold og samliv krever av god innstilling og god praksis, men jeg kommer likevel aldri til å dømme folk for å gå ut av en relasjon som gjør dem ulykkelig. Ofte er det den som går som har en god og seriøse innstilling også, men ingen kan fikse et forhold alene, og går man tom i å stange mot uvilje til å få ting til å fungere, så forstår jeg at folk gir opp. Man skal ikke finne seg i å bli dårlig behandlet. 

Når ting ikke fungerer så fungerer det ikke, og jeg eller andre har heldigvis ikke rett til å fortelle andre hva de bør finne seg i. Idealet opplever jeg fremdeles at er å holde sammen, men noen ganger går det bare ikke, og den som går er ikke nødvendigvis den som har størst skyld i det. At det ikke er slik at man nå må holde sammen nærmest uansett er bra. Det er ingenting riktig ved å fordømme andre for å "gi opp". Det pleier å være årsaker til slikt. Få gir opp familielivet uten at det ligger store utfordringer bak. Om vi skal få snudd trenden må det bli en slags folkeopplysning om hva det å være en god partner krever. Sikkert ikke så dumt det, for mange som rett og slett ikke forstår det, men er for egoistiske, og for dårlig til å kommunisere på gode måter. 

Det hender at jeg opplever brudd rundt meg hvor jeg tenker at dette burde det være mulig å ordne opp i, men hvor jeg også innser at det ikke var det likevel, fordi ene part ikke var villig til å endre seg noe eller gå den andre i møte på noen måter. Da blir mulig umulig. Man må være to om å rette skuta om ting er blitt feil og galt. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 3.4.2024 den 23.30):

Som jeg skrev er jeg for at folk virkelig gjør sitt beste angående å ordne opp først, men når det ikke lykkes tenker jeg også at barn ofte har der bedre med glade foreldre enn triste foreldre som krangler. Jeg står iallefall ikke som dommer over hva folk synes det ble for vanskelig å leve med. 

Det er så viktig for barna at de ser foreldrene lykkelig, selv etter skilsmissen.. og det er viktig for meg å se barna mine lykkelig, for det skaper en trygghet mellom oss.. Noe som føres over i arven..

Jeg skulle gladelig ha fjernet hele utstyret for å se barna mine happy.. heldigvis er de like lykkelig som pappaen sin😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rosalilje84 said:

Nettopp. Hvis de "stenger butikken" og mener partner må bli hos dem fordi sex er uviktig, må det jo være helt greit at partner får sex andre steder. Den er jo uviktig.

Du skjønner sikkert egentlig forskjellen her. At sex ikke er viktig for en person betyr ikke at det er likegyldig hva partneren gjør. Med mindre du er i et åpent forhold, selvsagt.

Anonymkode: 7b7e2...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skjønner sikkert egentlig forskjellen her. At sex ikke er viktig for en person betyr ikke at det er likegyldig hva partneren gjør. Med mindre du er i et åpent forhold, selvsagt.

Anonymkode: 7b7e2...a1e

Nei, jeg forstår ikke hvordan noen kan forlange at partneren lever i sølibat på ubestemt tid.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

At flertallet av de som påstår at sex er uviktig

Anonymkode: 0ce82...7d6

Spørsmålet er kanskje ikke så mye om sex er viktig, men om det er essensielt.

Anonymkode: 7b7e2...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosalilje84 said:

Nei, jeg forstår ikke hvordan noen kan forlange at partneren lever i sølibat på ubestemt tid.

Jeg snakker ikke om å forlange at noen lever i sølibat. Men du kan ikke konkludere med at utroskap ikke er viktig for folk selv om sex ikke er viktig for dem.

Det er ikke viktig for meg at ektefellen min bruker penger på gaver til meg. Men det hadde kanskje vært litt viktig hvis hun i stedet kjøpte massevis av gaver til en annen mann.

Anonymkode: 7b7e2...a1e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg snakker ikke om å forlange at noen lever i sølibat. Men du kan ikke konkludere med at utroskap ikke er viktig for folk selv om sex ikke er viktig for dem.

Det er ikke viktig for meg at ektefellen min bruker penger på gaver til meg. Men det hadde kanskje vært litt viktig hvis hun i stedet kjøpte massevis av gaver til en annen mann.

Anonymkode: 7b7e2...a1e

Hele diskusjonen er bare latterlig. Hvis _sex ikke betyr noe_ så betyr det at sex mellom deg og partneren ikke betyr noe, og at sex mellom partneren og en annen ikke betyr noe.

Det du sier er kanskje at _sex mellom deg og partneren_ ikke betyr noe. Som er grunn nok for meg til å avvikle forholdet

Anonymkode: ba2c0...dc1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skjønner sikkert egentlig forskjellen her. At sex ikke er viktig for en person betyr ikke at det er likegyldig hva partneren gjør. Med mindre du er i et åpent forhold, selvsagt.

Anonymkode: 7b7e2...a1e

Nei jeg klarer faktisk ikke å se det. Om det er viktig at partneren ikke har sex med andre, så betyr det jo at sex er noe som man syns er av vesentlig betydning. Man ønsker bare ikke å ha det. Det er forsåvidt greit nok. Men da kan man ikke si at det er uviktig. 

 

Anonymkode: 0ce82...7d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hele diskusjonen er bare latterlig. Hvis _sex ikke betyr noe_ så betyr det at sex mellom deg og partneren ikke betyr noe, og at sex mellom partneren og en annen ikke betyr noe.

Anonymkode: ba2c0...dc1

Selvsagt er det ikke det samme. Det er ikke viktig for meg å ha en romantisk middag. Det ville likevel vært et problem om partneren min hadde romantiske middager med andre.

Hvis jeg sier at sex ikke betyr noe for meg, betyr det nettopp det. At for MEG er det ikke viktig å ha sex for å ha det godt. Jeg vet ikke om noen her har påstått at sex er uviktig for alle. Vi har forskjellig lyst. Hvis sex er helt essensielt, altså at du ikke kan være i et forhold uten, så er jo det noe man helst bør ha snakket om før man etablerer seg som par, og i alle fall før man stifter familie.

Anonymkode: 7b7e2...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-AA skrev (På 3.4.2024 den 13.24):

Helt enig. Tragisk å høre om folk som heller prioriterer at det kribler mellom beina foran sine egne barn. Trist rett og slett.

Dersom problemet foreldrene imellom er stort nok, tjener de fleste barn på å ikke bli boende i et hus med uvennskap.

Mangel på sex (ofte forvekslet med nærhet, oppmuntring og all intimitet) kan gi et menneske psykiske problemer. Det at du klare å ha et si forenkla syn på saken, forteller at du ikke har lest mange psykologibøker, eller virkelig tatt deg tiden til å sette deg inn i div familiedynamikker. 

 

Anonymkode: 9981f...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dersom problemet foreldrene imellom er stort nok, tjener de fleste barn på å ikke bli boende i et hus med uvennskap.

Mangel på sex (ofte forvekslet med nærhet, oppmuntring og all intimitet) kan gi et menneske psykiske problemer. Det at du klare å ha et si forenkla syn på saken, forteller at du ikke har lest mange psykologibøker, eller virkelig tatt deg tiden til å sette deg inn i div familiedynamikker. 

 

Anonymkode: 9981f...8d8

Jeg leste «mangel på sex gir psykiske problemer» også greide jeg ikke lese mer fordi jeg begynte å le 😂😂😂

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T-AA skrev (1 time siden):

Jeg leste «mangel på sex gir psykiske problemer» også greide jeg ikke lese mer fordi jeg begynte å le 😂😂😂

Selvfølgelig gir det psykiske problemer å bli avvist av den man elsker hver eneste dag. 

Anonymkode: 5e449...8ca

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Selvsagt er det ikke det samme. Det er ikke viktig for meg å ha en romantisk middag. Det ville likevel vært et problem om partneren min hadde romantiske middager med andre.

Hvis jeg sier at sex ikke betyr noe for meg, betyr det nettopp det. At for MEG er det ikke viktig å ha sex for å ha det godt. Jeg vet ikke om noen her har påstått at sex er uviktig for alle. Vi har forskjellig lyst. Hvis sex er helt essensielt, altså at du ikke kan være i et forhold uten, så er jo det noe man helst bør ha snakket om før man etablerer seg som par, og i alle fall før man stifter familie.

Anonymkode: 7b7e2...a1e

Men da er jo romantisk middag viktig å vesentlig. Det er viktig for deg at partneren ikke har det med andre. Om det var uviktig så hadde du jo ikke brydd deg.

For meg er fjellturer relativ uviktig. Det betyr ikke så mye og gjør liten forskjell fra eller til i livet mitt. Det er også ganske likegyldig for meg om partneren min går på fjellturer med andre. Men det blir rart å si at fjellturer ikke er viktig for meg, men samtidig ha veldig sterke meninger om at min partner ikke kan dra på fjelltur med andre.

Anonymkode: 0ce82...7d6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da er jo romantisk middag viktig å vesentlig. Det er viktig for deg at partneren ikke har det med andre. Om det var uviktig så hadde du jo ikke brydd deg.

For meg er fjellturer relativ uviktig. Det betyr ikke så mye og gjør liten forskjell fra eller til i livet mitt. Det er også ganske likegyldig for meg om partneren min går på fjellturer med andre. Men det blir rart å si at fjellturer ikke er viktig for meg, men samtidig ha veldig sterke meninger om at min partner ikke kan dra på fjelltur med andre.

Anonymkode: 0ce82...7d6

Det er ikke unaturlig å gå fjelltur med en venn. Romantisk middag og sex er noe ganske annet. Uavhengig av om det er noe du pleier å gjøre med partneren din.

Igjen, jeg tror ikke noen her har sagt at sex er uviktig for alle, men at for dem personlig så er det slik - altså at de selv ikke er avhengige av å ha sex for å ha det bra. Videre mener noen av oss at mangel på sex, i seg selv, ikke er en god grunn til å oppløse en familie.

Anonymkode: 7b7e2...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke unaturlig å gå fjelltur med en venn. Romantisk middag og sex er noe ganske annet. Uavhengig av om det er noe du pleier å gjøre med partneren din.

Igjen, jeg tror ikke noen her har sagt at sex er uviktig for alle, men at for dem personlig så er det slik - altså at de selv ikke er avhengige av å ha sex for å ha det bra. Videre mener noen av oss at mangel på sex, i seg selv, ikke er en god grunn til å oppløse en familie.

Anonymkode: 7b7e2...a1e

Ja for meg er det noe ganske annet. For meg er dette viktige deler av et forhold. Men jeg skjønner ikke hvordan man på den ene siden kan påstå at sex ikke er en viktig del av et forhold, og samtidig syns det er så viktig at partneren ikke har sex med andre. Da er jo sex en viktig greie, nettop fordi som du sier.; det er noe ganske annet enn en fjelltur.

Anonymkode: 0ce82...7d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (6 timer siden):

Kan si meg enig i at det er for mange brudd, og altfor mange som har for dårlige holdninger og forståelse for hva et forhold og samliv krever av god innstilling og god praksis, men jeg kommer likevel aldri til å dømme folk for å gå ut av en relasjon som gjør dem ulykkelig. Ofte er det den som går som har en god og seriøse innstilling også, men ingen kan fikse et forhold alene, og går man tom i å stange mot uvilje til å få ting til å fungere, så forstår jeg at folk gir opp. Man skal ikke finne seg i å bli dårlig behandlet. 

Når ting ikke fungerer så fungerer det ikke, og jeg eller andre har heldigvis ikke rett til å fortelle andre hva de bør finne seg i. Idealet opplever jeg fremdeles at er å holde sammen, men noen ganger går det bare ikke, og den som går er ikke nødvendigvis den som har størst skyld i det. At det ikke er slik at man nå må holde sammen nærmest uansett er bra. Det er ingenting riktig ved å fordømme andre for å "gi opp". Det pleier å være årsaker til slikt. Få gir opp familielivet uten at det ligger store utfordringer bak. Om vi skal få snudd trenden må det bli en slags folkeopplysning om hva det å være en god partner krever. Sikkert ikke så dumt det, for mange som rett og slett ikke forstår det, men er for egoistiske, og for dårlig til å kommunisere på gode måter. 

Det hender at jeg opplever brudd rundt meg hvor jeg tenker at dette burde det være mulig å ordne opp i, men hvor jeg også innser at det ikke var det likevel, fordi ene part ikke var villig til å endre seg noe eller gå den andre i møte på noen måter. Da blir mulig umulig. Man må være to om å rette skuta om ting er blitt feil og galt. 

Brudd pga lite sex. 

Nå   har paret   mindrårige barn i eit ekteskapet /samlivet  er paret selvsagt  pålagd tvungen mekling, og selvsagt bør omsorgen for barna  deres veie langt mer en at moren får dekket sitt behov for sex.  Er kvinnfolket "sexavhengi " bør  kvinnfolket  vurdere å ta kontakt med fastlegen og be om hjelp.  Spørsmåleet er hvilke forventninger hadde kvinnfolket til hvor ofte de burde ha sex.  Å skille seg av mangel på grunn av mangel  sex er total ansvarsfraskrivelse og "høl i hue"   

 

 

 

Anonymkode: c0ca8...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok på tide  at  forslaget om at  NAV skal   begynne å  skjerpe reglene for ulike stønader i forbindelse med samlivbrudd som ledd i å  forebygge samlivsbrudd blir iverksatt.  

Anonymkode: c0ca8...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja for meg er det noe ganske annet. For meg er dette viktige deler av et forhold. Men jeg skjønner ikke hvordan man på den ene siden kan påstå at sex ikke er en viktig del av et forhold, og samtidig syns det er så viktig at partneren ikke har sex med andre. Da er jo sex en viktig greie, nettop fordi som du sier.; det er noe ganske annet enn en fjelltur.

Anonymkode: 0ce82...7d6

OK, kan prøve å gi et eksempel til som kanskje gjør at du forstår det. Se for deg en eller annen seksuell aktivitet som ikke er viktig for deg personlig. La oss si at analkos ikke er viktig for deg. Er det rimelig da å konkludere med at det må være helt greit for deg om partneren din har analkos med en annen? Det er jo ikke viktig for deg...

Når noen sier at sex ikke er viktig, så snakker de jo for seg selv og sitt forhold. Akkurat som når du sier at sex er viktig for deg, så snakker du jo ikke på vegne av de mange som har sjelden eller aldri sex og har det greit med det.

Hvis jeg var med en partner som var avhengig av sex og jeg ikke kunne fylle det behovet, ville jeg nok heller at partneren skulle få dekket det av en elsker enn å bryte opp familien for å få seg noe, selv om det hadde gjort fryktelig vondt.

Anonymkode: 7b7e2...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...